سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

اهداف دشمنان در یکصد سال اخیر

بسم الله الرحمن الرحيم
خطبه نمازجمعه 2/7/89
به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ابراهیمی
http://yascms.ir/emam/ebrahimi3.png

خطبه اول
«اوصيكم عبادالله و نفسي بتقوی الله»
اهداف دشمنان در یکصد سال اخیر
در اين خطبه به اختصار درباره برنامه ها و اهداف دشمنان اسلام در اين يكصد سال اخير در مواجه با اسلام خدمت شما مطالبي را عرض مي كنم . دشمنان اسلام نشستند از صد سال پيش برنامه ريزي كردند كه اسلام را از بين ببرند و بجاي اسلام تفكر غربي خود که مبتني بر ماديت و سرمايه داري است بر جهان حاكم كنند. براي اينكه برنامه خودشان را پيش ببرند و تا حدودي هم تا قبل از انقلاب اسلامي موفق بودند برنامه هايشان را خدمتتان عرض مي كنم :
1- نابودي اسلام
2- جايگزيني تفكر غربي
3- احياي تمدنهای نابود شده جاهلي در كشورهاي اسلامي
شکست دولت عثمانی و پیشبرد اهداف دشمنان اسلام در ترکیه
براي اينكه اينها اهداف خودشان را پيش ببرند به اسم تجدد ، مدرنيسم، که جامعه مي خواهد مدرن شود و به اسم تحول و پيشرفت، دشمن اهداف خودش را پيش برده، در تركيه دولت عثماني را شكست دادند جانشين او كمال مصطفي آتاتورك، آتاتورك يعني پدر تركها او را روي كار آوردند او آدمي ضد دين و ضد اسلام بود. اشتياق وافری به تمدن غربي داشت آتاتورک تمام تلاشش را كرد كه مردم تركيه اروپايي شوند. حجاب و خط و نوشته اسلامي را از بين برد آنچه كه از آثار اسلامي در كشور تركيه بود به دست آتاتورك از بين رفت. هدف او ترويج و تفكر غربي شدن بود حالا اين خودش برنامه مفصلي دارد. در سال 1923 ميلادي من حساب كردم حدود 1300است.
رضاخان مجری دستورات دشمنان اسلام
سه سال بعد آتاتورک رضاخان را روي كار آوردند. رضاخان هم همين اهداف را در پيش گرفت او هم مثل تركيه، می خواست جمهوري درست بكند ولي نتوانست در ايران چنين كاري بكند از طريق پادشاهي كه بنيانگذاري كرد پادشاهي پهلوي را و قاجار را از حاكميت خلع يد كرد همان راهي كه غربي ها پيش پاي آتاتورك گذاشته بودند كه ميراث اسلامي را در تركيه از بين برد و جايگزينش تفكر غرب و ليبراليسم غربي حاكم باشد رضاخان هم در ايران همين كار را انجام داد يكي از كارهايش همه شنيده ايد كشف حجاب بود. وقتي كه مخالفت كردند در مشهد و مسجد گوهرشاد سه هزار نفر از مردم مشهد و زائرين را به شهادت رساند. علماي بزرگي كه در مشهد بودند و مخالفت کردند تبعيد شان كرد. يكي از علماي بزرگ را كه حالا من اسمش الان خاطرم نيست از لباس روحانيت خلع لباسش كردند و با آمپول هوا او را به شهادت رساندند. عمامه از سر روحانيون برداشتند حجاب از سر زنان برداشتند آنچه كه مظاهر ديني و اسلامي بود همه اينها را از بين بردند. خوب يكي از مظاهر اسلامي ما روضه خواني بر سيدالشهدا(ع) بود قبل از اينكه سردار سپه به عنوان پادشاه رسمي معرفي شود خودش در دسته جات عزاداري شركت مي كرد پا برهنه هم مي آمد حتي كاه بر سر خودش در هيئتهاي عزاداري مي ريخت. هيات قزاقخانه يك هيات بسيار معروفي بود كه حتي علما در آنجا شركت مي كردند ولي چون عوامل غرب بوده و هدف اين بود كه كشور اسلامي نابود شود، اسلام شكست بخورد و تفكر غربي بر ايران حاكم شود ببينيد از سال چند 1925 يعني 1304 اين برنامه را در ايران اسلامي تدارك ديدند تا زمان انقلاب اسلامي كه شما ديديد كه ديگر بر كشور چه گذشت این مال ايران بود.
برنامه غربیها در افغانستان
در افغانستان هم فردی را روي كار آوردند به نام امان الله خان او هم همين كارها را كرد منتهي افغانها تعصب بيشتري داشتند او خيلي موفقيتي بدست نياورد و فرار كرد و به اروپا رفت.
قراردادهای استعماری جهت اسلام زدایی
چه قرارهايي براي نابودي اسلام بسته شد؟ منتهي ملتهاي مسلمان در خواب، روساي كشورهاي اسلامي را هم به همين شيوه خريداري كردند. يك قرار داد بسيار سري و مخفيانه بنام قرارداد سائيكس پي كو در سال 1916 ميلادي در بحبوهه جنگ اول جهاني بين انگلستان و فرانسه منعقد شد كه دولت عثماني شكست بخورد. دولت عثماني كه خودش حاكميت بر كشورهاي مختلف حوزه خليج فارس، عراق، تركيه و خيلي از جاهاي ديگر را داشت اين كشورها اين دولتها و مليتها به دو كشور انگلستان و فرانسه اينها تفسيم شوند. قيوميت کشورهاي اقماري دولت عثماني در اختيار اين دو كشور قرار بگيرد بعد از جنگ جهاني اينها آمدند و اينكار را كردند و تقسيم كردند دولت عثماني كه ظاهرش حكومت اسلامي بود در ظاهر البته اسلام اهل سنت، بالاخره همين هم براي نگه داشتن اسلام بد نبود حالا ولو اسلام اهل سنت، سهم فرانسه چه كشورهايي شد؟ سهم فرانسه سوريه، لبنان و جنوب تركيه را به فرانسوي ها دادند. فلسطين و كشورهاي حوزه خليج فارس تماما و عراق سهم انگلستان شد كردستان و ارمنستان هم سهم روسيه شد. حتي انگليسي ها و فرانسوي ها در عراق اختلاف پيدا كردند. انگليسي ها براي اينكه اين اختلافات را برطرف كنند آمدند 25% سهم شركت نفت عراق را كه در اختيار انگليسي ها بود در اختيار فرانسوي ها قرار دادند كه اينها ساكت شوند. خوب اين قرارداد سري كه بعد از جنگ جهاني و براي اين كشورها فرد دست نشانده و حركت كننده به سمت تفكر غربي را گذاشتند. هر كدام از اين كشورها ي كوچولو كه در اطراف ما درست كردند حالا چه در عراق و چه در جاهاي ديگر تفكر غربي و هدف نابود كردن اسلام است. خوب اينها توطئه هايي كه دشمنان داشتند.
اعلامیه بالفور
باز در سال 1917 ميلادي، يك اعلاميه اي را وزير خارجه انگليس در همان جنگ جهاني اول بنام اعلاميه بالفور خود صادر كردند كه هدف اين بود كه در قلب كشورهاي اسلامي دولت صهيونيستي و يهودي تشكيل شود آنهم در فلسطين اشغالي، در سال 1917 ميلادي وزير خارجه انگليس اينكار را هم انجام دادند. قبل از او هفتاد هزار يهودي در فلسطين اشغالي زندگي مي كردند كه بعد از اعلاميه چهارصد و پنجاه هزار يهودي به سرعت از سراسر دنيا به فلسطين اشغالي آوردند. چند سال بعد هم رسما دولت صهيونيستي و دولت ضد اسلامي يهود را كه در واقع يك غده چركين در قلب كشورهاي اسلامي بود اينها درست كردند. اين كاري كه دشمنان كردند هدف نابودي اسلام و دوم حاكم شدن تفكر غربي. خوب شما ببينيد تا قبل از انقلاب اسلامي اينكار شد يا نشد؟ اينكار شد اسلام و مسلمانان و تفكر اسلامي شكست خورده بود. در دانشگاه ها کمتر كسي نماز نمي خواند، در كشورهاي اسلامي كار به اين مسائل نداشتند دولتهايشان يكپارچه غربي بودند، اما اراده و وعده الهي چيز ديگري بود و از اراده خدا بي خبر بودند. كارتر و سازمان سيا اعلام كرده بود در سال 57 ايران جزيره ثبات آمريكاست و هيچ خطري آمريكا را در ايران تهديد نمي كند همه چيز در كمال امنيت و شايد دهها سال تا ده سال ديگر شاه به راحتي مي تواند حكومت كند. خوب اين كار كه استكبار كرد و كاري كه غربي ها كردند هدف نابودي اسلام و حاكم شدن تفكر ماديگرا و ليبرالي و سرمايه داري غربي بر كل جهان يعني به عنوان يك ايدئولوژي و او خداي جديد تمام دنيا شود. شما ببينيد در آنزمان اگر كسي مي خواست كشوري مي خواست از زير بار آمريكائيها خلاص شود بايد مي رفت به سمت شورويها يعني غير از اين ديگر راه نداشت، اگر از سمت شورويها مي خواست خلاص شود حتما مي بايست به سمت آمريكائيها مي رفت. حضرت امام(ره) در اين فضاي تاريك، در ظاهر اسلام شكست خورده هيچ اميدي براي مستضعفين و مسلمانان قابل تصور نيست انفجار نور در ايران اسلامي به بركت حضرت امام (ره) شروع شد. تمام معادلات به هم ريخت، نقشه دشمنان خنثي شد، اسلام ناب به بركت ملت ايران جان گرفت حاكميت پيدا كرد بيداري اسلامي موجش در سراسر دنيا درنورديد مستضعفين اميد پيدا كردند.
اهداف انقلاب اسلامی
پيغمبرخداحضرت محمد(ص) مي فرمايند: «يخرج اناس من المشرق فيوطئون للمهدي سلطانه» مردمي از مشرق زمين قيام مي كنند دعوت به حق مي كنند و زمينه ساز ظهور و حكومت امام زمان(عج) را فراهم مي كنند. ملت ايران علاوه بر استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي مهمترين كار زمينه سازي ظهور امام زمان(عج) و جهان را برای ظهور آماده و مهيا كرده است. آیاتی هم در این زمینه است «وعدالله الذين امنوا منکم و عملوا الصالحات ليستخلفنهم في الارض» خدا وعده داده است مومنين از مسلمانان كه عمل صالح انجام مي دهند آنها حاكم روي زمين قرار بگيرند.
«يا ايها الذين امنوا من يرتد منكم عن دينه فسوف يأت الله بقوم يحبهم و يحبونه» بارها اين آيات را شنيديد خدا مردمي مي آورد اگر همه از دين بر گردند ضرري به دين خدا نمي رسد، خدا ملتي مي آورد كه خدا آنها را دوست مي دارد و آنها هم خدا را دوست مي دارند تا آخر.
ملت ایران از دیدگاه حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه)
چند كلمه از نگاه حضرت امام(ره) در باب ملت ايران خدمت شما عرض كنم. ببينيد ملت ايران چكار كرده است؟ در اين دنيايي كه خدمت شما عرض كردم دشمن چه برنامه اي ريخته است اما ملت ايران به لطف الهي چه حركتي انجام داده است؟ امام بزرگوار مي فرمايد: من شهادت مي دهم كه ملت ايران از ملت زمان رسول الله حضرت محمد(ص) والاتر است. آن مردم پيغمبرخدا(ص) را ديدند آيات را شنيدند معجزات پيغمبرخدا(ص) را ديدند ولي بعد از هزار و چهارصد سال ما پيغمبر و معجزات شان را نديديم ولي به دعوت جانشين پيغمبرخدا(ص) آنچه كه فرمود حرف او حرف خدا بودند از نظر ما حرف امام زمان(عج) بود، آنها حرف پيغمبر(ص) را مي شنيدند و مخالفت مي كردند. يكروز پيغمبرخدا(ص) نمازجمعه در مدينه مي خواند يكدفعه يك قافله اي از سوريه و شام آنزمان آمد صداي زنگوله شترها بلند شد نزديكي هاي مسجدالنبي(ص) تا كه سرو صدا بلند شد پيغمبر(ص) را همه رها كردند «تركوك قائما» يعني مردم همه رفتند و تو را تنها گذاشتند، پيغمبر(ص) داشتند خطبه مي خواند ولي اينقدر اينها مال پرست و دنبال مال دنيا بودند همه خطبه نمازجمعه پيغمبر(ص) را ترك كردند. «من شهادت مي دهم كه ملت ايران از ملت عراق و كوفه زمان اميرالمومنين (ع) و سيدالشهدا(ع) بالاتر هستند» امام بزرگوار ما مي فرمايند ملت ايران چهره منور اسلام و در صف اول مجاهدان راه خدا هستند.
بیش فعالی ائمه کفر در مقابل جمهوری اسلامی
خوب امروز را نگاه كنيد ببينيد مواجهه دنياي استكبار به تعبير مقام معظم رهبري(دامه ظله العالی): ائمه الكفر در مقابل جمهوري اسلامي چه وضعي پيدا كردند؟ ما يك ملتي بوديم روزي قيام كرديم با دست خالي، هشت سال جنگ را بر ما تحميل كردند هزاران توطئه که هر كدامش مي توانست كشور ما و جوانهاي ما را نابود كند ولي امروز شما جمهوري اسلامي را نگاه كنيد جبهه كفر را هم نگاه كنيد با اينكه بر تمام دنيا، اخبار دنيا، خبر گزاريهاي دنيا و اموال دنيا اينها مسلط هستند ما هم هیچ چيزي نداشتيم الان هم توكل ما بر خداي تبارك و تعالي است. ببينيد ما هم اين اراده الهي را كه ملت پيشواي همه ملتهاي جهان است و زمينه ساز ظهور امام زمان(عج) است و مرحله به مرحله دارد دشمن را عقب مي زند ما هم اين را درك مي كنيم اينكه بارها مقام معظم رهبري(دامه ظله العالی) امام بزرگوار ما اعلام كردند. شما ببينيد يك آشفتگي در جبهه كفر پيدا شده است، تعبير زيباي مقام معظم رهبري(دامه ظله العالی) كه مي فرمايند بيش فعالي جبهه كفر است. اين بچه هايي كه يك مقدار ي كم دارند يك مقداري از عقل كمبود دارند اينها فعاليت زيادي دارند ولي فعاليتشان بي هدف و بي ثمر است هي بازيگوشي مي كند چون يك مقداري كمبود عقل دارد اينقدر هم خودش را خسته مي كند و كارش هم ثمر ندارد اين را بيش فعالي می گویند. پیش فعالی غرب و نظام استكباري را مشاهده مي كنيد شما ببينيد قرآن را مي سوزانند، تحريم مي كنند، هزاران جنايت مي كنند اما وقتي نگاه مي كنيم مي بينيم كه در مقابل نظام جمهوري اسلامي اينها نمي توانند كاري بكنند اين است كه به آدم اميد مي دهد و زمينه سازي ظهور بقيه الله الاعظم امام زمان (عج) فراهم شده است.
تفکر غربی در حال افول
غرب سلطه اش بر كشورهاي اسلامي روز به روز دارد كمتر مي شود غربي كه آمده است تفكر خودش را خدمت شما عرض كردم از صد سال پيش برنامه ريزي كرده است و حساب شده كار كرده اند شبانه روز كه تفكر غربي ماديگرایي خودشان را بر تمام دنيا حاكم كنند به نفع صهيونيست بين الملل همه چيزش دارد پنبه مي شود و شده است به بركت قيام ملت ايران و ولي فقيه و رهبري حضرت امام (ره) و به بركت هدايتهاي مقام معظم رهبري(دامه ظله العالی) البته اينها هزاران اميد است ولي نبايد سستي كنيم و از کید دشمن غافل بشويم. جبهه اسلامي رو به رشد و تعالي و پيشرفت است نظام جمهوري اسلامي رو به اميد است ولي نبايد ما هرگز مغرور شويم سستي پيدا كنيم خوابمان ببرد بگوئيم حالا الحمدلله همه چيز تمام شده است يك لحظه خواب رفتن چون دشمن بيدار است و از همانجا ممكن است به ما ضربه بزند .
خطبه دوم
«اوصيكم عبادالله و نفسي بتقوی الله»
در خطبه دوم خود و همه شما برادران عزيز و خواهران مكرمه، جوانان و نوجوانان، پسران و دختران را به تقواي الهي دعوت مي كنم. نمازجمعه در ميان نمازها از اهميت ويژه اي بر خوردار است انشاءالله سعي كنيم حضور پر رنگي را در نمازجمعه داشته باشيم و امر به معروف و نهي از منكر و دوستان خودمان را هم به سمت اين سفره الهي كه از بركت امام و از بركت شهدا و از بركت شما رزمندگان و بسيجيان در نظام جمهوري اسلامي بوجود آمده است و تا بحال توطئه هاي دشمن را خنثي كرده است انشاءالله حضور پر رنگتري را داشته باشيم.
نقشه استکبار جهانی
در ادامه صحبت از خطبه قبل اين نكته را مي خواهم اشاره كنم كه رهبر عزيز و بزرگوار مي فرمايند: حالا نقشه دشمن امروز چيست؟ ما بايد نقشه دشمن را امروز شناسايي كنيم روند رو به رشد است؟ یا روند رو به اضمحلال تفكر غربي است؟ اضمحلال ائمه الكفر است؟ نقشه دشمن چيست؟ دشمن مي خواهد از كجا به ما ضربه بزند؟ مي فرمايد: دشمن از دو جا به نظام جمهوري اسلامي در صدد ضربه زدن است.
جدا کردن مردم از نظام
اول مردم را از نظام جدا كند اينكار اول دشمن است. مردم را نااميد كند از مسئولان نااميد كند مي گويد آقا دولت و مجلس و قوه قضائيه نمي تواند كاري انجام دهد امروز هر حركتي كه مايع بي اعتمادي مردم به مسئولان در مجموع به دولت، به مجلس، به قوه قضائيه صورت بگيرد اين حركت به نفع دشمن است و به ضرر نظام جمهوري اسلامي است. دولت كمكهاي بسيار زيادي دارد فقط من همين يك جمله اش را از فرمانداري اين نكته را اعلام كردند در اين مدت يكسال به نظرم فقط به شهرداري بافت يك ميليارد و سيصد ميليون تومان دولت كمك كرده است اين فقط يك قلمش است حالا كمكهاي ديگرش آن هم در جاي خودش است. مردم را نسبت به نظام اسلامي بي اعتماد كنند اين نقشه بزرگ دشمن است.
جدا کردن از دین
نقشه دوم مردم را از دين و شريعت اسلامي جدا كنند آن چیزی كه مايه پيروزي ما شد وحدت و همدلي، تمسك به اسلام بود كاري بكنند كه مردم از درون نسبت به احكام اسلامي بي تفاوت شوند.
محل اتصال گذشته و حال
برادران سه نقطه است كه محل اتصال گذشته و حال است، سه جا هست كه ميراث و تفكر اسلامي را منتقل مي كند.
خانواده
1- خانواده، دشمن درصدد اين است كه خانواده ها آسيب پذير باشند و درونشان از اسلام خالي باشد خانواده اگر نتواند فرهنگ اسلامي را به بچه اش منتقل كند ما باختيم خوب بچه هاي ما بي دين بار مي آيند شما نگاه كنيد بر نامه هاي دشمن را در اين صدر ببينيد از همان لحظه اي كه ازدواج خياباني و هوسي گرفته و آلوده شدن از همان اول مجلس عروسي به گناه و شراب و مواد مخدر و خداي ناكرده، بعد هم همه تلمبار شدن در دادگستري يعني زندگي از اول با گناه و معصيت شروع مي شود چند روز بعدش هم پرونده اش تلمبار مي شود پيش رئيس دادگستري كه مي خواهند جدا شوند، دشمن نقشه كشيده است خانواده هاي ما نتوانند اين ميراث اسلامي را به بچه هايشان منتقل كنند. اين خيلي مراقبت و مواظبت مي خواهد و فرزند من و شما بنيه اعتقادي اش در منزل ريخته مي شود اگر پدر و مادر در نماز نخوانند چه توقعي دارند كه بچه با نماز بار بيايد؟ مي بينيد در مدرسه بچه ها در صف منظم با وضو و شاداب نماز مي خوانند، لباس قشنگ و تميز با مقنعه سفيد ولي دختر به منزل مي آيد، پسر به منزل مي آيد، پدر و مادر نماز نمي خوانند خوب اين دوگانه بار مي آيد که مي گويد اگر نماز خوب بود پدر و مادر من هم مي خواندند. پدر و مادرها وظيفه دارند كه نگذارند توطئه دشمن عملي شود از طريق ماهواره از خيلي وسايل.
مدرسه و دانشگاه
2- دومين جائيكه میراث اسلامي را منتقل مي كند مدرسه و دانشگاه است. اين ميراث گرانقدر را مدرسه و دانشگاه بايد به نسل جديد منتقل كند، حالا چقدر وظيفه خودش را انجام مي دهد.
مسجد
3- سومین جائی که میراث اسلامی منتقل می شود مسجد است.
سه مكان ارزشمند براي انتقال اين ميراث اسلامي را ما داريم يكي خانواده دوم مدرسه و دانشگاه و سوم مساجد ما است. اينكه در روايات معلم الخير سفارش شده است آغاز سال تحصيلي دانشگاه، حوزه علميه و مدارس است تبريك هم عرض مي كنم. اينكه در باب معلم الخير که ماهیان دریا و پرندگان هوا برایش دعا مي كنند سرّش اين است كه اين ميراث را دارد منتقل مي كند ميراثي كه از تمام انبياء از حضرت آدم(ع) و حضرت خاتم(ص) و امروز به دست معلم به قلب دانش آموز منتقل مي شود ميراث اسلامي، و دشمن مي خواهد اينكار نشود و اين ميراث منتقل نشود اسلام شكست بخورد. همانطوري كه در خطبه اول خدمت شما عرض كردم هدف جايگزيني تفكر غربي به جاي تفكر اسلامي است. حالا ما چقدر داريم كار مي كنيم؟ چقدر در اين قصه، در مساجدمان، شنيديم در يكي از مساجدمان بچه اي رفته بود قرآن بخواند آمدند گفتند كه بچه بدصدايي هستي براي چه مي خواهي قرآن بخواني؟ چند روز پيش ديدمش گفتم چرا مسجد نمي آيي؟ گفت من را از مسجد رانده اند. بايد كاري كنيم كه بچه هايمان را جذب دين خدا و مسجد كنيم حالا بر فرض هم غلط قرآن بخواند هيات امنا ، روحاني ، مومنين و متدينين بايد يك كاري كنند كه اين نسل نو كه در معرض خطرهاي بسيار زيادي است جذب مسجد و دين و اسلام شود اين وظيفه من و شما است .
داستان سجاده
در يكي از شهرهاي نوشته بودند كه جشن تكليف براي يك دانش آموزي گرفتند منتهي پدر و مادر كه كاري به دين و نماز نداشتند خوب نه ساله دختر شد براي او چادر نماز و سجاده مي خرند پدر و مادر مشتاق هستند كه به سن تكليف برسد جشن براي او مي گيرند. آن خانواده اصلا بي اعتنا بودند حتي مخالف بودند مدير مدرسه يك چادري و سجاده اي را براي اين دختر بچه مي خرد و روزي كه جشن تكليف است به او هديه مي دهد. ظهر که جشن تكليف برگزار مي شود پدر و مادر خيلي از بچه ها آمدند اما پدر و مادر او نيامدند خيلي ناراحت است و نمازمغرب و عشا مي شود سجاده اش را پهن مي كند كه نماز بخواند يكدفعه پدر اين خانه عصبانی مي آيد و چادر را از سر اين بچه مي كشد و سجاده را از زيرپايش مي كشد و در حياط مي اندازد حق نداري چنين كارهايي بكني؟ چه كسي گفته كه اينكار را در خانه انجام بدهي؟ خوب اين هم ناراحت شد. اذان صبح كه مي شود مخفيانه مي آيد وضو مي گيرد و گريه كنان شروع به نماز خواندن مي كند بعد يكدفعه مي بيند پدر و مادرش در اتاق مي آيند و دست به گردن اين بچه مي اندازند و شروع به گريه كردن مي كنند ما را ببخش گفت چه اتفاق افتاده است؟ بچه ترسيد كه نكند دوباره آمدند بگويند چرا نماز مي خواني؟ اينها هر دو يك خواب ديده بودند . خواب ديده بود كه قيامت شده است جهنم است مالك جهنم اعلام كرد اينها هيچ وقت رو به خدا نكردند و نماز نخواندند دخترشان هم مي خواست نماز بخواند و ذكر خدا را بگويد اينها مخالفت كردند اينها را ببريد و در جهنم بيندازيد. وقتيكه اينها را مي بردند و به سوي جهنم مي كشاندند يك دفعه يك ندا آمد كه نه اينها را برگردانيد يكبار در خانه اينها سجاده نماز پهن شده است به خاطر همان سجاده نماز اينها را بخشيدند. بعد آن دختر خودش معلم شد و رئيس مدرسه شد بعد مي گويد براي همين پدر و مادرم نماز خوان و مسجدي شدند، خمس و زكات دادند و حج رفتند. مطلب این است که در مدارس ما خیلی دارند کار می کنند پدر و مادرها باید نگذارند بچه هایشان دوگانه بار بیایند آنها هم همگام شوند ارتباطشان را با مدرسه خیلی زیاد کنند دشمن امروز برنامه ریزی کرده است .
هفته دفاع مقدس
هفته دفاع مقدس را در کنار بازگشایی مدارس داریم هدف از جنگ نابودی نظام جمهوری اسلامی بود اینکه عراقی ها بیایند یک مقداری از خاک ما را بگیرند این حرف بود طه یاسین رمضان اعلام کرد که ما ده روزه نظام جمهوری اسلامی را سرنگون می کنیم این آتشفشان را خاموش می کنیم ، هدف نابودی اسلام بود و الا کاری به خاک و بیابان ما که نداشتند . مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) می فرمایند: کتابهایی که در باب دفاع مقدس نوشته شده است جوانها و نوجوانان مطالعه کنند امروز دشمن جنگ نرم را تدارک دیده است خیلی باید مراقب و مواظب بود.
از جناب سرهنگ شجاع امیری هم دعوت کردیم که بین دو نماز در همین زمینه صحبت کنند من دیگر عرض را در این زمینه کوتاه می کنم .
دو نکته سرنوشت ساز
امام می فرماید: دو نکته سرنوشت ساز است اول وحدت و همدلی و دوم کار برای خدا .
سرنوشت کشور ما به این دو بستگی دارد کار کنیم برای خدا نه اینکه من پیش آن رئیسم کارها را انجام می دهم جانماز آب بکشم او ببیند اینها را باید کنار بریزیم و برای خدا بیاییم کار بکنیم هر کس و هر مسئولیتی که دارد برای خدا کارش را خوب انجام بدهد او می بیند او عادل و حاکم است، حالا رئیس بداند یا نداند خود رئیس با یک تلفنی می آید و با یک تلفنی می رود ما دیگر چه توقعی داریم برای او انجام بده که ماندگار است برای او انجام بده که می تواند مزد بدهد پاداش دهد برای رئیس می خواهد بداند یا نداند چه ارزشی دارد؟ ریاکاری، بعضی اوقات خدا نکرده جوری هم دروغ می نویسم برای این و آن که چهره ما خوب جلوه کند حالا بر فرض هم که خوب هم جلوه کرد آخرش چه؟ عاقبت که ماه پشت ابر که نمی ماند برای خدا کار کنیم ، برای خدا وحدت داشته باشیم و پشت سر مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) خوب این دو نکته کلیدی که حضرت امام (ره) فرمودند وحدت و برای خدا این چه موقع محقق می شود ؟ وقتی که ما پشت سر ولی باشیم انشاءالله .
مناسبتها را عرض می کنم . شهادت حضرت حمزء را داریم سیدالشهدا در همچین روزی و عبرتهای زیادی شهادت حضرت حمزء داشتند مسلمانان پیروز شدند ولی رفتند مال دنیا را جمع کردند پیغمبر(ص) هر چه گفت رها کردند و آنهایی که رفتند صحنه احد را دیدند و اگر نرفتند انشاءالله که می روند .
وفات حضرت عبدالعظیم(ع) را داریم.
شهادت سرداران اسلام فلاحی و فکوری و نامجو و کلاهدوز و جهان آرا را داریم . در این هفته شکست حصر آبادان و عملیات ثامن الائمه(ع) را داریم.
سفر رئیس جمهور
سفر ریاست جمهوری بسیار خوب برگزار شد. دشمن برنامه ریزی کرده بود که اولا به این سفر خیلی اهمیت ندهند، کاری کرده بودند که سفر آقای احمدی نژاد کم اهمیت جلوه داده شود، بعد موضوعات فرعی مثل احتمال حمله نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران، حاشیه هم درست کرده بودند که خیلی مهم نیست که رئیس جمهور می آید. ولی سفر رئیس جمهور بسیار مهم بود یعنی فقط مناسبت بین دولت نبود سفر گسترده رئیس جمهوری با این هیات عالی رتبه در واقع یک دیپلماسی عمومی و همه جانبه است. یک دفعه دو تا رئیس جمهور به کشور می آیند دو تا دولت با هم قرارداد می بندند . یک دفعه رئیس جمهور می آید روی مردم یک کشور اثر بگذارد، روی سران دنیا اثر بگذارد. برنامه هایی که رئیس جمهور محترم تدارک دیدند اثرگذاری جهانی دارد، بر افکار جهانی تاثیر داشته باشد. اولا که شرکت در سخنرانی مجمع عمومی، کنفرانس مقامات عالی رتبه جهان درباره خلع سلاح، نشست با علما و شخصیتهای اسلامی، دیدار با برخی از روسای جمهور، ملاقات با ایرانیان، مصاحبه های خبری همان روز اول کاری کرده بودند که این خبرگزاریهای مهم اصلا دور رئس جمهور نیایند ولی به مجردی که ایشان وارد شد دو تا خبرگزاری بسیار مهم که بیشترین شنونده هم در دنیا دارند فوری مصاحبه های بسیار مهمی را تدارک دیدند، دیدار با نمایندگان و تشکلهای ضدجنگ، پاسخ به سوالات نخبگان و کانونهای اندیشه، و پیام ملت ایران پیام صلح و دوستی برادری الحمدلله سفر، سفری موفقیت آمیز است خداوند ایشان را حفظ کند.
والسلام علیکم و رحمة الله

لینک تصاویر
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.