سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

سالم سازی اجتماع

بسم الله الرحمن الرحيم
خطبه نمازجمعه 26/6/89 به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ابراهیمی
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

خطبه اول
سالم سازی اجتماع
در اين خطبه موضوعي كه در نظر گرفتم آيين همسايه داري يا به تعبيري حقوق همسايگان است. مي دانيد كه هدف دين مقدس اسلام اين است كه اجتماع سالمي داشته باشيم هدف دين خدا سالم سازي اجتماع است براي اينكه مدينه فاضله اسلام درست كند و سلامت اجتماع را تضمين كند به مردم دستور داده است كه حقوق همديگر را مراعات كنند. هر كسي اندازه حق خود را بشناسد و حق ديگري را هم حرمت بدارد. به قول معروف پا را از گليم خودش درازتر نكند. اگر افرادي که در يك جامعه زندگي مي كنند حقوق خود را بشناسند حقوق ديگران را هم محترم بشمارند اين جامعه به سوي رشد تعالي حركت مي كند، ديگر مردم اين جامعه طمع به حق همديگر نخواهند كرد.
مصداق همسایه
حالا يكي از حقوقي كه اسلام خيلي سفارش كرده است حق همسايه است. انشاءالله در اين خطبه از روايات ، قرآن و از سخنان امام سجاد(ع) به اهميت موضوع همسايه داري مي پردازيم. همسايه به چه كسي مي گويند؟ به كسانيكه خانه شان كنار خانه ما است، دو نفر در كلاس كه كنار هم مي نشينند، دو نفر كه در محيط كاري با هم كار مي كنند، دو تا مغازه اي كه در كنار هم هستند، كشورهايي كه هم جوار هستند اينها هم همسايه اند بنابراين همسايه فقط شامل دو تا خانه نمي شود.
حقوق همسایه از دیدگاه رسول خدا(ص)
برادران، خواهران اسلام خيلي بلند مرتبه است اسلام فقط همسايه داري را در عقيده نمي داند يعني اگر همسايه ما مشرك هم باشد باز هم همسايه است و حقوقي دارد اگر همسايه ما مسيحي هم باشد حقوقي دارد ببينيد اسلام مي خواهد جامعه سالم باشد افراد با سلامت زندگي كنند عالي ترين تعبيرات را پيغمبرخدا حضرت محمد(ص) را دارند مي فرمايند: «الجیران ثلاثه» همسايه ها سه گروه و سه دسته هستند. يك همسايه است كه يك حق دارد، يك همسايه هم است كه دو حق دارد، يك همسايه اي هم است كه سه حق دارد اما آن همسايه اي كه پيغمبرخدا(ص) مي فرمايند: سه حق دارند «الجار المسلم ذو الرحم» هم همسايه است هم مسلمان وهم قوم و خويش ما است. بنابراين همسايه اي كه هم مسلمان و هم فامیل است اين سه حق دارد اين بالاترين حق را دارد چون ذوالرحم است دو تا برادر دو تا خواهر قوم و خويش هم هستند. اما آن همسايه اي كه پيغمبرخدا(ص) مي فرمايد دو تا حق دارد آن همسايه اي است كه «الجار المسلم» همسايه و مسلمان است هم حق مسلماني دارد و هم حق همسايگي دارد. اين دو تا حق دارد اما آن همسايه اي كه يك حق دارد «فالجار المشرك» همسايه اي كه مشرك است او يك حق دارد که حق همسايگي است. حالا شما ببینید ديد اسلام را حالا ما چه بسا مي بينيم كه همسايه ما به قول معروف چپ است یا راست اينها با هم ضد هم مي شوند يا اگر كوچكترين نزاعي با هم دارند حاضر نيستند به هم نگاه كنند اسلام مي فرمايند: كه اگر همسايه تو مشرك بود غير مسلمان بود از نعمت همسايگي تو بايد بهره مند شود.
سفارش همسایه توسط جبرئیل
پيغمبرخدا(ص) مي فرمايند: جبرئيل امين به قدري سفارش همسايه را به من كرد يعني هر وقت جبرئيل نازل مي شود و هميشه سفارش همسايه را مي كرد من گمان كردم كه همسايه از همسايه ارث مي برد.« مازال جبرئيل(ع) يوضيني بالجار» هميشه جبرئيل سفارش همسايه را مي كرد مي گفت مواظب همسايه ات باش حرمت همسايه ات را نگه دارد «حتي ضننت عنه سیورّثه» من گمان كردم كه همسايه ارث مي برد.
حقوق همسایه از دیدگاه کتاب خداوند قرآن کریم
در کلاس درس قرآن می نشينيم تا ببينيم که قرآن در باب همسايه داري چه فرموده است؟ مي فرمايد دستور اول «واعبدالله» خدا را عبادت كنيد « ولا تشركوا به شيئا» در كنار پرستش خدا ببينيد چه دستوراتي آمده است؟ «و بالوالدين احسانا و بذي القربي» به چند گروه خداي بلند مرتبه و علي عظيم دستور مي دهد مسلمانان خدا را عبادت كنيد و به اين چندگروه بايد احسان كنيد.
معنای احسان
احسان يعني چه؟ يعني آنچه در توان داريد خوبي كنيد اين بالاتر از عدالت است. احسان بالاتر از استحقاق است .يعني او ممكن است حقي بر شما نداشته باشد ولي وظيفه شما است كه به همسايه خوبي و احسان كنيد. به چند گروه؟ «بالوالدين» پدر و مادر «و بذي القربي» قوم و خویشاوندان عمو، عمه، دايي و... «و التيامي» و به ايتام بايد احسان كنيد. «و المساكين» به فقرا و نيازمندان «والجار ذي القربي والجار الجنب» به دو گروه از همسايگان قرآن در اين آیه دستور داده است همسايگاني كه نزديك شما هستند ديوار به ديوار شما هستند و همسايگاني كه با شما فاصله دارند. پس در اين آيه شريفه دستور احسان و خوبي به همسايگان صادر شد.
حدود همسایه در روایات
حدود همسايه در روايات چه اندازه است مثلا تا چند خانه حق همسايگي دارد؟ حالا حق همسايه را من خدمت شما عرض مي كنم موضوع بحث ما، حق همسايه است و ما وظيفه احسان به آنها را داريم.
امام صادق(ع) مي فرمايند «كل اربعين داراً جيرانٌ» تا چهل خانه همسايه حساب مي شود يعني از طرف چپ، راست، جلو، عقب خانه شما، از هر طرف تا ده خانه محدوده همسايه حساب مي شود و حق همجوار دارند.
حقوق همسایه از دیدگاه امام سجاد(ع)
عاليترين مرتبه احسان را، چون قرآن دستور داد شما احسان كنيد بعد روايات اين احسان را توضيح دادند. ما چگونه بايد احسان و خوبي نسبت به همسايه مان بكنيم. امام سجاد(ع) يك رساله اي دارند حتما مطالعه كنيد بنام رساله حقوق در این کتاب امام سجاد(ع)50 حق تبيين كردند مثلا مسجد، اعضای بدن ، پدر و مادر ، امام جماعت، مسئول ، زير دست ، همسر و فرزند چه حقي دارند؟ اينها را امام سجاد(ع) تبيين كردند حالا يكي از كساني كه حق به گردن ما دارد همسايه است امام سجاد(ع) در رساله حقوق، حق همسايه را سيزده مورد بيان كردند حالا ما در اين خطبه تا هر جا برسيم خدمت شما عرض مي كنیم. اولين نكته «و حفظه غائباً» احسان همسايه اين است كه اگر همسايه شما حضور نداشت شما او را حفظ كنيد ما همسايه مان را حفظ كنيم مثلا پشت سرش غيبت مي كنند، تهمت مي زنند. مي خواهند آبرويش را ببرند ما نبايد بگذاريم نه اينكه شريكش بشويم مثلا مي خواهد براي دخترش خواستگار بيايد حالا يك دفعه از باب اينكه انسان وظيفه دارد در باب مشورت خيانت نكند خوب بايد حقايق را بگويد اما آبروي ديگران را بردن جايز نيست اين حرام است. امام مي فرمايند همسايه تو وقتي غايب است اولين حقي كه به گردنت دارد حرمتش را حفظ كني.
امام صادق(ع) از امام باقر(ع)نقل مي كنند كه در كتاب اميرالمومنين(ع) من خواندم كه اميرالمومنين(ع) از رسول خداحضرت محمد(ص) نقل مي كنند كه پيغمبرخدا(ص) يك پيمان نامه اي بين مهاجرين و انصار و بين مردم مدينه نوشتند «ان الجار كالنفس غير مضار و لا اثم» همسايه مثل جانت است هيچكس به جان خودش ضرر نمي زند حرمت همسايه اين كه مثل جان خودت به او ضرر نزنی، همانطور كه به خودت ضرر نمي زني به همسايه ات هم نبايد ضرر بزني و عاليترين تعبير را شما ببينيد «و حرمة الجار علي الجار كحرمة امه» حرمت همسايه بر همسايه مثل حرمت مادر است. كجا شما اينجور تعبيري پيدا مي كنيد؟ اگر در جامعه اي به اين معارف بلند و سازنده تمام شهروندان عمل كنند حرمت همسايه مثل حرمت مادر است، كسي حاضر است به مادرش بي حرمتي كند يا اجازه بدهد به مادرش بي حرمتي شود، جامعه گلستان مي شود ولي نوعا امروز در جامعه شهرنشينی همسايه از همسايه كناريش كه سالها كنار هم زندگي مي كنند از هم بي خبرند. گویا يك ديوار بلند بين آن دو تا آسمان هفتم كشيده شده است و هيچگونه اطلاعي همسايگان از یکدیگر ندارند در حاليكه پيغمبرخدا(ص) مي فرمايد كه حرمت همسايه بر همسايه مثل حرمت مادر است همين مقدار در خطبه اول کافی است.
خطبه دوم
«اوصيكم عبادالله و نفسي بتقوی الله»
در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مكرمه، جوانان و نوجوانان عزيز را به تقواي الهي به رعايت انجام واجبات و ترك محرمات، رعايت حقوق همديگر دعوت مي كنم .
عمل شرم آور و ننگین غیرقابل جبران
اولين نكته در خطبه دوم عمل ننگين و شرم آور قرآن سوزي در جلوي كاخ سياه كه به دستور صهيونيستها و سران كاخ سياه صورت گرفت را محکوم می کنیم. چرا استكبار جهاني به اينجا رسيده است كه مقدسترين كتاب، كتاب اعظم پروردگار را كه كتاب انسانيت، رحمت، هدايت و كتاب ساخت جهان بر مبناي توحيد و عدالت است. چرا به اين نقطه رسيدند كه این كتاب عظيم الهي را به آتش بکشند و دل مسلمانان و جهان اسلام را متالم و اندوهناك كنند؟ چرايي اين مطلب، بوش پدر در توجيه نظم نوين جهاني اين صحبت را كرده است گفته است كه حداقل رهبري آمريكا بر جهان بايد به مدت يكصد سال باشد. نظم نوين يعني رهبري آمريكا بر جهان حداقل به مدت صد سال باشد.
خوب اينها آمدند شوروي ها را از هم پاشاندند و تفكر ليبرال دموكراسي غربي را به عنوان منجي عالم معرفي كردند. تفكري كه امروز در آمريكا حاكم است تفکر لیبرال دموکراسی است که به عنوان تفكر آخرالزماني بايد بر كل دنيا مسلط باشد آن خواسته اي كه استكبار بر کل جهان می خواهد این تفکر است. بعد انديشمنداني آمدند پايه هاي این تفکر را تبيين كردند مثل يكي از انديشمندان غربي بنام فوكوياما در كتاب پايان تاريخ مي گويد انديشه هايي كه هميشه حاكم هستند انديشه ليبرال دموكراسي غربي بر كل جهان است ما بايد كاري كنيم اين انديشه، حاكم شود. شوروي ها را از هم پاشاندند يكدفعه مواجه شدند با انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام(ره) مبارزه با ظلم و ستم، ايستادگي در مقابل استكبار جهاني، مستضعفين دنيا به پيام حضرت امام(ره) اميدوار شدند. بيداري جهانی از ايران اسلامي از بركت امام ، شهدا و از بركت رزم رزم آوران به جهان شروع و انقلاب اسلامی آتشفشان بيداري و موج بيداري اسلامي شد.
اقدامات دشمن برای نابود کردن موج بیداری
دشمن براي اينكه اين نور را خاموش كنند توطئه هاي گوناگون كرد. يكي از توطئه ها هشت سال جنگ را بر ما تحميل كردند عزيزاني را از ما گرفتند، چه مشكلاتي بر ايران اسلامي وارد كردند، چه اختلافاتي بين مسلمانان ايجاد كردند كه اين آتشفشان بخوابد و تفكر آنها بر جهان حاکم شود. هر چه آنها بيشتر كار كردند كه تفكر غربي بر دنيا حاكم شود به عکس نتیجه داد. شما ببينيد كه الان در صحنه جهاني تنفر مردم دنيا، تنفر مسلمانان در سراسر دنيا از استكبار جهاني روز به روز بيشتر شده است. اينها ناچار شدند در مقابل قرآن مجيد اين موضع را بگيرند چون همه از بركات قرآن است ايران اگر روشن شده از برکت اسلام ناب و قرآن مجيد است. هر روشنايي در جهان که موج بيداري ایجاد کرده از قرآن مجيد است. در نتيجه شما مي بينيد كه با عجز و استيصال مي آيند كتاب اعظم پروردگار را در جلوي دوربين ها زير پا مي گذارند جسارت مي كنند و آتش مي زنند و دل مسلمانان عالم را به درد آورده است.جوانان جهان اسلام او را بي پاسخ نخواهند گذاشت.
طرح جنگ بین مسلمانان و مسیحیان
عليرغم اينكه اين حادثه براي ما تلخ بود اينها پشت سر اين قصه توطئه هايي دارند خدا این مرد بزرگ و حكيم نظام جمهوري اسلامي را حفظ كند که اين حادثه را تبيين كردند كه استكبار جهاني چه هدفي دارد كه يك عده ناشي را اجير مي كند كه قرآن را بسوزانند يكي از اهدافش جنگ بين مسلمين و مسيحيان است يعني جنگهاي صليبي را دوباره راه بیاندازند و توان مسلمانان گرفته شود تا يهوديت صهيونيست در امان بماند تا جناياتي را كه در فلسطين اشغالي انجام مي دهد دلها به كاخ سفيد متوجه شود و اينها بتوانند بيشتر جنايت كنند اينها اهداف آنها است. هم جنگ بين مسلمين و هم از آن طرف دلها را از فلسطين منصرف كند تا اسرائيل خواب راحتي داشته باشد تا راحت بتواند جنايت كند، تا راحت بتواند فلسطيني ها را بيشتر سر ببرد. اين مرد بزرگ اينگونه ما را هدايت مي كند و گفت هيچ مسلماني حاضر نمي شود اين كتاب الهي را آتش بزند اينها فكر كردند حالا اگر قرآن مجيد را سوزاندند مسلمانها هم مي آيند كتاب مقدس مسيحيان را آتش مي زنند و جنگ صليبي راه مي افتد و مسلمانها و مسيحي ها به جان هم مي افتند.
خنثی کردن توسط دیده بان نظام جمهوری اسلامی
آن هدايتگر بزرگ كه جلو را مي بينيد و ديده بان نظام جمهوري اسلامي است توطئه ها را يكي پس از ديگري هم شناسايي و هم خنثي مي كند. يكي از مطالبي كه آقا فرمودند : حادثه اهانت به قرآن و پيامبر عظيم الشان حضرت محمد(ص) با همه تلخي كه در دل خود دارد حامل بشارتي بزرگ است يعني اين جنايت يك بشارت هم دارد حامل بشارتي بزرگ است كه خورشيد پر فروغ قرآن روز به روز بلندتر و درخشنده تر خواهد شد اين بشارت را مي دهد. مردم جهان سوال مي كنند چه در قرآن است كه اينها آمدند و آنرا آتش زدند؟ بيشتر قرآن مجيد فروش مي رود بيشتر مطالعه مي كنند بيشتر زمينه حاكميت قرآن را در سراسر دنيا فراهم مي كند و جهان هم واقعا همين جهان به سمت حاكميت قرآن مي رود و منشاش هم انقلاب اسلامي امام(ره) و شهدا است. پيغمبرخدا(ص) مي فرمايند : مردمي از مشرق زمين قيام مي كنند و زمينه حاكميت حضرت مهدي صاحب الزمان(عج) را فراهم مي كنند. خوب اين هم نكاتي بود هم از مقام معظم رهبري(دام ظله العالی) و هم در باب محكوميت و بعد از نماز هم انشاءالله راهپيمايي برگزار مي شود كه مومنين برادران و خواهران ابراز تنفر خودشان را از استكبار جهاني اعلام مي كنند.
وهابیون جاده صاف کن استکبارند
سالروز تخريب قبور ائمه بقيع را توسط وهابيون داريم. در سال 1344 وهابيون هم در واقع جاده صاف كن استكبار و بدست آمده از همين تفكرات غربي هستند. يك كتابي بنام خاطرات يك جاسوس انگليسي در كشورهاي اسلامي بنام مستر همفر است كه اين كتاب را پيدا كنيد و مطالعه كنيد ببينيد كه اين وهابيت چگونه درست شده است. يك طلبه سني افراطي از نجد بيرونش كردند پدرش عليه او كتاب نوشته است برادرش سليمان عبدالوهاب عليه او كتاب نوشته است از آنجا بيرونش كردند. آمد در بصره و تركيه و همفر كه يك جاسوس انگليسي است و از طريق انگلستان آمده است كه راههاي اختلاف و شكاف بين مسلمين را بررسي كند با اين طلبه اهل سنت آشنا مي شود كه محمدابن عبدالوهاب است. مي بينيد كه افكار خيلي خوبي دارد روي او كار مي كند و تفكرش همان تفكر یزیدی است يعني در واقع وهابيان امروز يزيديان زمان قبل و دشمن اهل بيت هستند و در واقع دشمن پيغمبرند. همين محمد بن عبدالوهاب مي گويد اين عصايي كه در دست من است نعوذبالله از اين استخوانهاي پوسيده پيغمبر(ص) بيشتر كارآیي دارد. تفكر، تفكر یزیدی و معاويه اي و تفكر مرواني است. اينها وقتي كه به كمك انگليسي ها مسلط شدند و در نجد، آل سعود به كمك انگليس مسلط شده بود قدرت از آنها و آيين جديد هم از اينها، چقدر در طائف كشتند و چه جناياتي كردند و چقدر سر بريدند. نه تنها به شيعه بلکه به خود اهل سنت هم خیانت کردند مي گويند توحيدی که ما می گوییم همه باید بپذیرند هر كس هم مخالفت مي كرد مي گفتند خونش هدر است شيعه هم خونش هدر است چقدر كشتند. مسلط شدند و قبرستان ابوطالب را تخريب كردند، در مكه هر آثاري كه بود از بين بردند، در مدينه قبور مطهر چهار امام را تخريب كردند، بيت الاحزان را از بين بردند، آثار اسلامي را از بين بردند در مكه قبرستان ابوطالب بارگاه ضريح حضرت خديجه(س) فرزندانشان را تخريب كردند و امروز هم اينها مسلط هستند. از همين تفكر وهابيت طالبان درست شد يازده سپتامبر در واقع به وجود آمد بر ضد اسلام، ريشه اش خود استكبار جهاني به كمك همين وهابيون بود، گفتند اسلام تروريستي. خوب اينها تروريست پرورند اينها آدم كشتند اينها به هيچ كس رحم نمي كنند ببينيد اينها هم در واقع عوامل استكبار هستند عوامل دشمن هستند شما امروز نگاه كنيد قرآن مجيد را آتش زدند يك عالم وهابي در دنيا حرفي زده ، يك اعتراضي كرده است. در مكه و مدينه اين همه وهابيون ساكن هستند يك مرگ بر آمريكا كسي گفته است يك ابراز تنفر كرده است. هيچ حرف نزدند خوب اين جسارت به قرآن نيست همين آدمها شما انشاءالله خدا قسمتتان كند در مسجد النبي(ص) اگر قرآن را روي زمين بگذاري مي خواهند سر به تنت نباشد يعني همان جا مي خواهند گردن شما را بزنند بي حرمتي به قرآن كرديد، هتك حرمت قرآن كرديد شما ببينيد امروز بالاترين هتك حرمت، قرآن را سوزاندند و جسارت كردند و به پيغمبراعظم(ص) توهين كردند كاريكاتور كشيدند اينها يك كلمه هم حرف نزدند خوب اين چه مسلماني است؟ اين چه ديني است؟ اين چه وهابيتي است؟ پيداست كه اينها دستشان در دست هم و زاييده استكبار جهاني هستند. بچه هاي فلسطيني و لبنانی مي جنگيدند. خدا حفظ كند سيد حسن نصرالله را، اينها فتوا مي دادند مبادا براي مردم لبنان و حزب الله دعا كنيد خوب اين چه مسلماني است؟
سی و یکم شهریور ماه آغاز جنگ تحمیلی بر علیه ایران اسلامی
چهارشنبه سي و يكم شهريور آغاز جنگ تحميلي با تهاجم نظامي رژيم عراق بر عليه نظام جمهوري اسلامي است هفته دفاع مقدس است. تا به حال اگر سالگرد دفاع مقدس يك هفته بوده است از اين به بعد ما دو هفته سالگرد دفاع مقدس را داريم.
وظیفه ما در مقابل دفاع مقدس چیست؟
وظيفه من و شما در دفاع مقدس چيست؟ يك كلمه اين است كه نظام جمهوري اسلامي را حفظ كنيم ما هر چه داريم از بركت رزم رزم آوران، بسيج، خانواده شهدا و خون شهدا داريم در سالگرد دفاع مقدس باید نظام مقدس جمهوري اسلامي را حفظ كنيم چگونه حفظ كنيم؟ هر كس هر پستي هر مسئوليتي دارد خوب کارش را براي خدا انجام دهد، از مردم گره گشايي كند، مشكلات مردم را حل بكند، خيانت در پستش نكند، كارش را خوب انجام دهد.
نکته دوم در هفته دفاع مقدس اين است، كه ياد شهدا، مجاهدان و رزمندگان دفاع مقدس را هميشه زنده نگه داريم.
حضرت امام(ره) و دفاع مقدس
در باب سالگرد دفاع مقدس دو جمله از حضرت امام (ره) مي خوانم . با اطمينان مي گويم كه اسلام سنگرهاي كليدي جهان را فتح خواهد كرد. اينها همه از بركت دفاع مقدس است همه از بركت اسلام ناب است.
يك جمله ديگر امام(ره) مي فرمايند: قرن آينده، قرن اسلام است با اطمينان مي گويم كه اسلام ابر قدرتها را به خاك مذلت مي كشاند. حالا استكبار هر كاري مي خواهد بكند انجام دهد ديگر كاري هست كه ديگر نمي تواند.
مشروب کلید تمام خبائث
نكته بعدي اين است كه برادران خواهران خوردن مشروب گناه بسيار كبيره است. حالا چرا اين بحث را مطرح مي كنم؟بخاطر اينكه مشروب ام الخبائث است، ديگر همه زشتيها و پليديها كليدش مشروب خوري است. يك زنديق و كافري آمد و از امام صادق(ع) سوال كرد كه چرا بايد مشروبي كه اين همه لذت بخش است حرام باشد؟ امام فرمودند چون اساس همه زشتي هاست راس كل شر است سرهمه بديها مشروب خوري است. ساعتي مي آيد بر كسي كه مشروب خورده است عقلش را زايل مي كند ديگر خدا را مي شناسد و هر معصيتي را انجام مي دهد هيچ حرمتي نمي تواند قائل شود و حتي بر رحم خودش هم رحم نمي كند يعني بر خواهر و دختر خودش و آدم مست زمامش به دست عقلش نيست زمامش به دست شيطان است. يك شاعر اهل بيت بنام دعبل است كه همه شما اسمش را شنيديد راجع به امام حسین(ع) خيلي شعر گفته است. چقدر امام رضا(ع)تشويقش كرده هنگام مرگ ديدند روحش سياه شد پسرش مي گويد. شاعر اهل بيتي كه امام رضا(ع) فرمودند درود بر تو مويد روح القدس هستي روحش سياه زبانش بند نتوانست بگويد «لااله الا الله» پسرش مي گويد من اصلا نزديك بود كه از مذهب اهل بيت جدا شوم چون پدر من چهل سال چوبه دار را بر پشت خودش حمل مي كرد. سه شب بعد خواب پدرم را ديدم با لباس سفيد، گفتم بابا چرا اينجور شدي گفت به خاطر اينكه در جواني من اين معصيت كبيره را انجام دادم و مشروب خوردم اين آثارش است. توبه هم كردم اما اين آثارش است ولي پيغمبرخدا(ص) مرا نجات داد به بركت آن اشعاري كه بر سيدالشهدا(ع) گفته بودم پيغمبرخدا(ص) مرا نجات داد ومشروب اینگونه وضعی دارد.
حرمت هدیه دادن و شرکت کردن در مجلسی که مشروب صرف شود
برادران و خواهران مي خواهم اين را عرض كنم در عروسي كه از ناحيه داماد يا از ناحيه فاميلهاي داماد يا عروس مشروب و مواد مخدر توزيع شود شركت در آن مجالس حرام و او هم در این معصیت شريك است. فضل و هديه دادن و كمك كردن به چنين عروس و دامادي هم حرام است اين حکم از دفتر مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) و دفتر مراجع استفتاء شده است. فضل دادن به اين عروس و دامادي كه در عروسي شان اين حرمت و معصيت كبيره صورت مي گيرد حرام محسوب مي شود و كمك كردن به اشاعه فحشا است.
مساله پاكستان را داريم پولي هم كه امروز جمع آوري مي شود كمك به مردم مظلوم و سيل زده پاكستان است سالروز كشتار فلسطيني ها به دستور شاه حسين را هم داريم.
والسلام عليكم و رحمة الله

لینک تصاویر
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.