سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

معجزه ردالشمس

بسم الله الرحمن الرحيم
خطبه نمازجمعه 15/5/89
به امامت حجت الاسلام والمسلمين حاج آقا ابراهيمي

http://yascms.ir/emam/ebrahimi.BMP


خطبه اول
از اينكه دو هفته اي سعادت نبود كه در خدمت شما برادران عزيز خواهران مكرمه باشيم عذر خواهي مي كنيم و تشكر و قدرداني می کنم از ائمه جمعه موقت كه نماز را اقامه كردند. نائب الزياره همه شما برادران عزيز و خواهران مكرمه در مدينه منوره و در شهر مقدس مكه بوديم. هم در مسجد الحرام و هم در مسجد النبي(ص) نايب الزياره همه شما برادران و دعاگوي شما مردم بسيار خوب مومن و متدين، خصوصا دعا براي جوانان عزيز كوتاهي نشد. انشاءالله خداي تبارك و تعالي نصيب همه شما بگرداند و به نيابت از همه شما برادران عزيز منتهي به يك نيت روبروي حجرالاسود دو ركعت نماز را به نيابت انجام دادیم. انشاءالله خداي تبارك و تعالي قبول كرده باشد. موضوع بحث ما در خطبه هاي گذشته زيارت عتبات عاليات ، رسيديم به شهر كاظمين و زيارت دو امام بزرگوار من مي خواستم اين بحث را قطع بكنم و بحث ديگري را مطرح بكنيم ديدم اگر بخواهد يك كتاب و مقاله اي نوشته شود لازمه اش اين است كه اين مطلب كامل و چه بسا زائراني كه تشريف مي برند به زيارت ائمه معصومين(ع) در عراق آشنايي كاملي به بقيه زيارتگاهها داشته باشند. روي اين جهت نتوانستم بحث را ناتمام بگذارم. از جمله جاهاي زيارتي كه قبلا زائرين را مي بردند ولي امروز بخاطر تسلط استكبار جهاني و آمريكايي ها و ناامن بودن، از زيارتهايي كه در شهر بغداد است محروم شده اند. از جمله زيارتها نواب اربعه امام زمان(عج) که نايبان خاص ایشان هستند.حالا اين بحث را در جاي خودش مي گذاريم.
تاریخ مسجد براثا
منتهي يكي از جاهايي كه زيارتي و تاريخي است مسجدي در بغداد به نام مسجد براثا است. شايد اين اسم كمتر به گوش شما مومنين و متدينين خورده باشد اين مسجد هم نشان از علم ، قوت ، شجاعت و دليري اميرالمومنين(ع) و هم نشان از معجزات اميرالمومنين(ع) دارد. چون ما در امامت شرايطي بسيار سختی داريم اهل سنت يك صدم اينها را هم ندارند. ما مي گوييم امام آن كسي است كه معصوم باشد خطا در وجودش راه نداشته باشد كسي كه مي خواهد مردم را به خدا رهنمون كند، كسي كه مي خواهد مردم را به بهشت هدايت كند، كسي كه در دنيا آن چه كه نيازشان است راهنمايي كند، او نبايد اشتباه و خطا داشته باشد. اگر خطا بكند مردم را به اشتباه وادار مي كند، محروم مي كند بايد معصوم باشد علم او از همه بيشتر باشد. همه به او محتاج باشند ولي او به هيچ كس نبايد محتاج بجز خدا باشد. يكي ديگر از شرايط امامت اين است كه بتواند معجزه بياورد براي امامت و براي اينكه مردم به او اعتقاد پيدا كند توان اعجاز داشته باشد كرامت داشته باشد حالا مسجد براثا را خدمت شما عرض مي كنم و آشنا با اين مسجد مي شويم. و انشاءالله زمينه فراهم شد رفتيم با معرفت به اين مسجد قدم بگذاريم البته ما يكبار در گذشته توفيق يار شد رفتيم در اين مسجد نماز خوانديم ولي اطلاعي كه امروز داريم آن زمان نداشتيم قدر و قيمتي كه انسان امروز براي اين مسجد قائل است آن روز نمي دانست. به هر جاي زيارتي که انسان با علم ، آگاهي و معرفت بيشتر قدم بگذارد بيشتر لذت مي برد.در و ديوار با او حرف مي زند از تاريخ او با خبر مي شود چه بسا اگر تخريب هم شده باشد جايگاه براي او ارزش دارد و آن جايگاه با او حرف مي زند.
بغداد يك شهر نوپايي بوده و در گذشته وجود نداشته است. فکر می کنم در سال صد و هشتاد و خوردی بغداد ساخته شده است یعنی قبلا بغدادی در کار نبوده است. خلیفه عباسی این شهر را ساخته، منصور دوانیقی این شهر را در کنار دجله ساخته است و مرکز حکومتش هم بوده است. از آن به بعد شهر بغداد شاهد ماجراهای تاریخی فراوانی بوده شاهد زندانی شدن امام موسی بن جعفر(ع) و شاهد تبعید امام جواد(ع) در این شهر بوده و این شهر در کنار سامرا می باشد. دو امام همام در این شهر تبعید بوده و اقامت اجباری داشتند در نتیجه شیعیان به این شهر نفوذ کردند تا جائی که مرکز علمی شیعه در بغداد شناخته می شد.خوب این از وضعیت این شهر و اکنون هم که می دانید در دست آمریکایی ها، تسلطی که آمریکائی در بغداد دارند و جنایاتی که در این شهر می کنند.
دستور ساخت مسجد براثا توسط حضرت علی(ع) و معجزات ایشان
خود آقا امیرالمومنین(ع) وقتی که دستور ساخت این مسجد را دادند. اشاره ای به ساخت این شهر هم کردند که در کنار این مسجد شهری بوجود می آید که ستمگرانی بر او حاکم می شوند و چقدر گناه و معصیت در این شهر صورت می گیرد. گفتیم مسجد براثا در شهر بغداد در منطقه اعظمیه واقع شده است. فضائلی که برای این مسجد نقل شده است انبیاء در گذشته که هنوز حتی شهر و مسجدی در کار نبوده است در این مکان نماز خوانده اند. مصلای حضرت ابراهیم خلیل(ع)، خانه حضرت مریم (س) بوده است و حضرت عیسی(ع) با مادرش مدتی در اینجا زندگی کردند.
حالا چگونه این شهر و مسجد کشف شد؟ در سال 38 هجری آقا امیرالمومنین(ع) بعد از نبرد در جنگ نهروان می خواستند به کوفه بروند. به این نقطه که رسیدند سربازان حضرت تشنه در منطقه ای بی آب، خشک از دور یک راهبی و یک صومعه ای دیدند پیش راهب آمدند و سوال کردند که آب در این منطقه پیدا می شود؟ گفتند نه در این منطقه آب پیدا نمی شود و هر چه چاه هم زدیم آبش بسیار شور و قابل شرب نبوده و نتوانستیم استفاده کنیم. حضرت فرمودند خوب از کجا آب برای آشامیدن می آورید؟ گفت از دجله ماهی یکبار آب برای من می آورند و خیلی هم صرفه جویی می کنم اگر صرفه جویی نکنم که دیگر از تشنگی از بین می روم. امیرالمومنین(ع) با تعدادی از اصحاب گفتند که حالا آن راهب هم بود گفتند در این نقطه کاوش کنید و بعد فرمودند در همین نقطه آب شیرین و بسیار گوارا است. خاکها را بیرون ریختند.
البته نقلها در اینجا متفاوت است بعضی از نقل ها قسمت اولی که می خواهم داستان را خدمت شما عرض کنم نمی گویند در بعضی از نقلها گفته می شود خاکها را کنار زدند دیدند که یک سنگ سیاه و براق و گرد پدیدار شد. و خدا توفیق داد که من این سنگ که هنوز در وسط مسجد براثا است دیدم.
هر چه کوشش کردند اصحاب این سنگ را بردارند نتوانستند، آقا فرمودند این سنگ را بردارید چشمه ظاهر می شود.چشمه آب شیرین که برای حضرت مریم (س) بوده است و خدا این را آفریده است هر کاری کردند نتوانستند این سنگ را بردارند حضرت فرمودند کنار بروید حضرت از اسب پیاده شدند و با دو انگشت این سنگ را چهل ذراع آن طرفتر پرتاب کردند و اصحاب از این آب شیرین و گوارا که هیچ وقت اینگونه آبی به این گوارایی نخورده بودند برایشان ظاهر شد. بعد فرمودند که چند ذراع هم بروید آنجا را بکنید یک سنگ سفیدی آشکار می شود یک مقدار آن طرفتر را هم رفتند کندند سنگ سفیدی آشکار شد فرمودند که حضرت مریم(س) جناب عیسی(ع) را روی این سنگ گذاشتند و همین جا هم نماز می خواندند. آنجا را وقتی کندند آن سنگ سفید هم هنوز در همین مسجد است سنگ سفید را در آوردند و حضرت قبله خیمه خودشان قرار دادند. خوب این کرامات و معجزات از امیرالمومنین علی (ع) ظاهر شد فرمودند که انبیاء اینجا نماز خواندند حضرت مریم(س) و حضرت ابراهیم(ع) در همین نقطه نماز خوانده اند.

مسلمان شدن راهب مسیحی بدست مبارک امیرالمومنین(ع)
وقتی که راهب این صحنه را دید آمد گفت در این نقطه وصی یا پیغمبر نزول می کند حالا هنوز نشناخته است. حضرت فرمودند بله من وصی پیغمبر آخر الزمان حضرت محمد(ص) هستم به مجردی که آقا امیرالمومنین(ع) این جمله را فرمودند راهب که اصلا برای همین منظور آمده بود چون راهب درکتابها خوانده بود که ولی خدا می آید و در این نقطه این چشمه را ظاهر می کند و آمده بودند در کنار همین منطقه حالا نمی دانستند جایش کجاست؟ صومعه ساخته بودند به آقا گفت: این افتخار نصیب من شده است که شما را زیارت کنم قبل از من راهبانی در این نقطه آمدند و عبادت خدا را کردند و از دنیا رفتند و امروز این سعادت نصیب من شده است و گفت «اشهدانک امیرالمومنین حقا حقا» و شهادت را بر زبان جاری کرد و مسلمان شد. حضرت فرمود از کجا گفتند من «امیرالمومنین حقا حقا»؟ گفت ما در کتابهایمان خواندیم که ولی خدا و وصی پیغمبر آخرالزمان در این نقطه می آید و این چشمه را ظاهر می کند و من سالها انتظار می کشیدم که چنین مسئله ای رخ بدهد تا شما و ولی خدا را زیارت کنم و به دست شما مسلمان شوم و حضرت دستور دادند در همین نقطه این مسجد ساخته شود اسمش را هم مسجد براثا گذاشتند حالا یا اول کسی که در آن منطقه سکونت داشته است اسمش براثا بوده است یا منطقه اسمش براثا بوده است به هر تقدیر این مسجد به دست امیرالمومنین علی(ع) بنیانگذاری شد و شیعیان اینجا را خیلی دوست می داشتند و در کل تاریخ مأمن و مرکز حضور شیعیان بوده است چند بار هم تخریب شده است. حضرت نام راهب را بردند ای جناب، راهب گفت شما از کجا اسم مرا بلدی؟ فرمودند حبیبم رسول خدا حضرت محمد(ص) اسم شما را به من گفتند. خوب این بخشی از تاریخ مسجد براثا بود. چهار روز امیرالمومنین(ع) اینجا بودند در این مسجد نماز خواندند امام حسین(ع) و امام حسین(ع) نماز خواندند و انبیاء دیگر نماز خواندند. حتی گفته شده است شما در کتاب مفاتیح را نگاه کنید کتابهای که در این زمینه، عتبات عالیات، تاریخ بغداد نوشته شده است نگاه کنید. قبر یکی از پیامبران به نام حضرت یوشع در این نقطه دفن شده است. حضرت چند روزی اینجا ماندند نمازظهر را خواندند حرکت کردند.
معجزه ردالشمس
اشاره بکنم به یکی از کرامات و معجزات حضرت و خطبه را تمام کنم. حضرت رفتند و در تاریخ نوشتند به سرزمین بابل رسیدند وقت نمازعصر شد اصحاب گفتند آقا نمازعصر شده است بیایید نماز بخوانیم. حضرت فرمودند این سرزمین نفرین و عذاب شده است. و وصی پیغمبر و پیغمبر نباید در سرزمینی که نفرین و عذاب شده نماز بخواند. پا فشاری کردند عده ای گفتند آقا نماز بخوانید حضرت فرمودند هر که می خواهد نماز بخواند، بخواند و هر که نمی خواهد همراه من حرکت کند راوی جریان جبیدیه نقل می کند که من عهد بستم که نماز نمی خوانم مگر پشت سر امیرالمومنین(ع)، می گوید حرکت کردیم رفتیم کم کم خورشید غروب کرد و قرمزی خورشید همه جا را فرا گرفت و منافقین که در لشکر امیرالمومنین(ع) بودند شروع کردند لجن پراکنی کردن و شایعه درست کردن خودش نماز نمی خواند، چون حضرت از جنگ نهروان برمی گردد. خوارج نهروان کسانی که به دستور حضرت کشته شدند جزء منافقین بودند نماز می خواندند، نمازشب می خواندند در نمازهایشان سوره بقره را هم می خواندند منتهی دشمن امیرالمومنین(ع) بودند. صحابه پیغمبر(ص) و امیرالمومنین(ع) را سر بریدند، شکم زنش را هم پاره کردند و نوزاد هم در آوردند و نوزاد را هم سر بریدند او جور نمازشب می خواندند و آنجور هم دشمن مسلمین و مثل همین منافقینی که امروز فراری شدند خوارج هستند آنها هم همینگونه دشمن ملت هستند و دم از نهج البلاغه و صحبتهای دیگر می کنند. بله علی(ع) نماز می خواند نمازخوانها را هم می کشد شایعه را پخش کردند. دیگر خورشید غروب کرده بود امام به همین جبیدیه گفتند اذان بگو . می گوید من در دلم گفتم. آقا فرمودند که این چه اذانی است؟ آقا هنوز که نمازمغرب نشده است. چون فاصله بین غروب خورشید تا مغرب شرعی آقا، فرمودند به من اذان بگو. من اذان را گفتم. گفتند اقامه را هم بگو. همین که مشغول اقامه شدم امیرالمومنین(ع) کلماتی را گفتند که من متوجه نمی شدم . دیدم که فقط دهانشان دارد حرکت می کند و بعد از اتمام این کلمات دیدم خورشید برگشت. خورشید برای امیرالمومنین(ع) برگشت و حضرت نماز عصرشان را خواندند اصحاب هم با حضرت نماز خواندند. یکی از معجزات امیرالمومنین(ع) ردالشمس است یعنی برگشت خورشید، هم در اختیار امام حق قرار می دهد منتهی به اذن حق این تنها همین یکبار بوده است برادران و خواهران بلکه زمان حیات پیغمبرخدا(ص) هم بوده است. در زمان پیغمبر(ص) هم دو مرتبه خورشید برای امیرالمومنین(ع) برگشت. مسجدی به نام مسجد فضیخ که ردالشمس نامگذاری شده است آن هم معجزه صورت گرفت و امروز وهابیون این مسجد را از بیخ و بن کندند و وسط هم یک کوچه هم رها کردند. به خاطر اینکه این کرامت و معجزه امیرالمومنین(ع) بود. وهابیون چون دشمن اهل بیت اند هر گونه آثاری که از اهل بیت هست اینها تخریب کردند. از بین بردند هر گونه آثار را شما ببنید در کتابهایشان هم بحث ردشمس می شده است آنها رد کردند منتهی غافل از اینکه قبل از وهابیون علمای بزرگ اهل سنت در باب ردالشمس کتاب نوشتند. یک عالم سنی به نام سیوطی برای امیرالمومنین(ع) در کتاب نوشته است و قصه اثبات کرده است حالا هر چند که اینها می خواهند پا روی نور ماه بگذارند مگر می شود کسی جلوی نورافشانی ماه را بگیرد هر چند که بخواهند نورافشانی و فضائل امیرالمومنین(ع) را منکر شوند مگر می شود فضائل علی(ع) را بقول یکی از علمای بزرگ اهل سنت می گوید یا علی(ع) دوستانت از ترس جرات نمی کردند نامت را ببرند، دشمنانت روی کینه نمی گذاشتند نامت برده شود و فضائلت گفته شود ولی تمام شرق و غرب عالم غرق در فضائلت است ، عالم را از فضائلت و مناقبت پر کردی ، خوب این مسجد براثا بخشی از کرامات و معجزه امیرالمومنین(ع) است و البته حضرت فرمودند در آخرالزمان این مسجد تخریب می شود . بارها آمریکایی ها حمله کردند تخریب هم کردند حالا اخیرا نمی دانم این مسجد بازسازی شده یا نشده اطلاعی ندارم.
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران، خواهران مکرمه را به تقوای الهی دعوت می کنم و دوری از گناه و معصیت، برادران عزیز بعضی از معاصی و گناهان هر چند انسان توبه کند ولی آثارش بزودی برطرف نخواهد شد. بعضی از گناهان را ما سرسری می گیریم.
جایگاه فوق العاده گناه غیبت
غیبت، تهمت یک گناهی فوق العاده سنگین است. حدیث داریم کسی که غیبت کند اگر توبه نکند اول کسی خواهد بود که وارد جهنم خواهد شد. اگر توبه کند 50 هزار سال اسیر خواهد بود تا بعد به بهشت برود سوال کرد این 50 هزار سال از سالهای آخرت است یا از سالهای دنیاست؟ امام معصوم فرمودند از سالهای دنیا است. یک گناه غیبت و ریختن آبروی یک مسلمان ببنید چنین بازتابی دارد که اگر توبه کند 50 هزار سال عقبتر به بهشت می رود و اگر توبه نکند اول کسی خواهد بود به جهنم برده می شود. حالا شما ببنید گناه غیبت چه جایگاهی بین ما دارد؟ خدای نکرده جان و مال و ناموس مسلمین اسیر زبان من هستند حالا من فکر می کنم یک کسی مثلا خط دیگری دارد، نمی دانم شیوه دیگری دارد این مجوز می شود من پشت سر او غیبت کنم حالا غیبت چه بسا تهمت یعنی حرفهایی می زنیم که واقعیت ندارد روح آن بنده خدا خبر ندارد وقتی بنا شد چنین عذابی داشته باشد غیبت یعنی کار خلافی کرده است راست و درست است پشت سر او حرف می زنیم ولی تهمت او روحش هم خبر ندارد اصلا چنین کاری انجام نداده است ولی ما به راحتی آبرویش را می بریم هتک حرمتش می کنیم و هر چه دلمان خواست می گویم چه بسا اسم این را ایمان می گذاریم. خودمان مومن و مسلمان هم می دانیم. مسلمان قبل از ایمان است و مومن مسلمان آن کسی است که « سلم من یده و لسانه» مسلمان به کسی می گویند که مسلمان دیگر از دست و زبانش راحت و سالم باشد. ما اگر بنا شدتاراج کنیم هر چه رسید بگوییم اسم مسلمان هم روی ما نمی شود بگذاریم تا چه برسد به مومن، باید مراقب و مواظب باشیم. گفته های ما حساب و کتاب دارد نوشته خواهد شد تا ما چیزی نگفتیم خبری نیست اما همین که گفتیم او به روح ما می چسبد از روح ما جدا نخواهد شد توبه کنیم او آثارش را دارد ، توبه نکنیم چنین آثاری دارد.
ماه رمضان، ماه خودسازی و پاک شدن از آلودگیها
ماه مبارک رمضان در پیش داریم مقداری خودمان را از آلودگی پاک کنیم مراقبه ای داشته باشیم اگر بدهکاری داریم ، روزه قضا داریم، روزه مان را ادا کنیم، کفاره ای اگر به گردن ما است آن کفاره مان را ادا کنیم که با سلامت روح به استقبال شهر الله العظیم بتوانیم برویم. امیرالمومنین(ع) می فرمایند: پیغمبرخدا(ص) در جمعه آخر ماه شعبان برای ما خطبه خواند و در آن خطبه مطالب بسیار بلند و مهم در باب ماه مبارک رمضان فرمودند: «ایها الناس قداقبل الیکم شهر الله» ماه را خدا دارد به روی شما رو باز می کند استقبال از این ماه بکنید این ماه که دارد می آید همراه خودش برکت و مهربانی های خدا و آمرزش را می آورد. از پیغمبرخدا(ص) سوال کردند چرا به این ماه رمضان می گویند؟ فرمودند چون گناه نابود و سوزانده می شود. چون در ماه مبارک انسان مانند آن است که از مادر متولد می شود، ماه مغفرت است گناهان بخشیده می شود «شهر هو عندالله افضل شهور» شهر یعنی ماه، با فضیلت ترین ماهها ، روزهایش بهترین روزها، شبها و ساعاتش بهترین شب و ساعتها است «دعیتم فیه الی ضیافة الله» شما را به ضیافت و مهمانی دعوت کردند، شما مهمان خدای جهان آفرین هستید، مهمان خالق و هستی بخش خود هستید «و جعلتم فیه من اهل کرامة الله» خدا حرمت شما را بزرگ دانسته است شما بندگان را دعوت و احترام و کرامت کرده است و قدر شما را دانسته است وارد ماهش می کند.
کرامت خداوند
کرامات خدا در این ماه چه جوری است؟ «انفاسکم فیه تسبیح» نفس کشیدن ثواب سبحان الله «نومکم فیه عباده» خوابیدن عبادت شمرده می شود«و عملکم فیه مقبول» کارهایتان مورد پذیرش است، پرونده تان را خدا قبول می کند و مهر می زند «دعاءکم فیه مستجاب» تا به حال دنبال می گشتید دعایت مستجاب نشد در ماه مبارک دعاها مستجاب می شود.
حالا چه از خدا بخواهید؟ همه چیز از خدا بخواهید حتی یک شاخ کبریت هم که می خواهی از خدا بخواه، درب خانه خدا بروید. عزت، آبرو، دنیا، آخرت و سعادت می خواهیم هر چه می خواهیم درب خانه خدا برویم. حالا از خدا دو چیز را بیشتر طلب کنید حالا که دعاهایتان مستجاب است بخواهید خدا شما را توفیق بدهد که روزه بگیرید مریض نشوید، مسافرتی برای آدم پیش نیاید «ان یوفقکم لصیامه» و دعای دوم تلاوت قرآن «تلاوته کتابه» امیدواریم از این ماه مبارک بیشترین استفاده ها را ببریم.
اصلاح ذات البین
امام سجاد(ع) می فرمایند: این ماه اعمال اجتماعی هم دارد صله رحم کنید، به خویشاوندانمان سر بزنیم. «اصلاح ذات البین» خانواده هایی قهر هستند و اختلاف دارند، زن و شوهری که با هم اختلاف دارند و ناسازگاری دارند ، عقلای قوم و بزرگان فامیل احساس مسئولیت کنند بروند بین آنها را آشتی دهند. «اصلاح ذات البین» و سنت خوب افطاری دادن اموال خودمان را پاک کنیم. پاک کردند اموال را این است که حرام نخوریم، رشوه نخوریم، کم کاری نکنیم یا اینکه اگر خمس بدهکاریم خمسمان را ادا کنیم. زکات مالمان را پرداخت کنیم. اهل گذشت باشیم، انصاف داشته باشیم اینها حرفهای امام سجاد(ع) است. با همسایه ارتباط خوبی داشته باشیم اگر محتاجند ، فقیرند به آنها رسیدگی کنیم. اگر ستمی بر ما شده است با عدل و انصاف امام می فرمایند برخورد کنیم.
سالروز بمباران اتمی هیروشیما توسط آمریکا
از جمله مناسبتهای دیگری که در پیش داریم این است که امروز جمعه سالروز بمباران اتمی شهرهای ژاپن هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا در سال 1945 که صد و شصت هزار کشته و مجروح برجای گذاشت.
این روزها هم که ما داریم مشاهده می کنیم اعراب را گسیل کردند شما ببنید شیوخ عرب راه افتادند این طرف و آن طرف در جهت آمریکا و صلح با اسرائیل دارند قدم بر می دارند.
از طرفی حمله اسرائیل را به بخشی از جنوب لبنان در همین هفته داشتیم که یک افسر اسرائیلی به لطف خدا کشته و 5 نفرمجروح شدند شکست خوردند و فرار کردند. این تحرکات را ما در خاورمیانه خودمان شاهد هستیم یک جمله امام(ره) می فرماید علتی که استکبار و صهیونیستها بر ما مسلط هستند می فرماید چون مسلمانها به خدا و اسلام تکیه نمی کنند. می روند به سراغ بلوک شرق و غرب علت بدبختی ما این است که مسلمانان به احکام قرآن عمل نمی کنند اگر مثل ملت ایران به احکام قرآن پابند بودند دشمن هیچ تسلطی بر آنها نداشت می بینید که شیوخ عرب متکی به آمریکا هستند آمریکا هم از اینها برای نگهداری و حفظ دولت غاصب صهیونیست استفاده می کنند شما ببنید اینهایی که بمب اتمی و شیمیایی و سلاحهای کشتار جمعی را هم ساختند و هم تولید کردند و هم مصرف کردند امروز از همه بیشتر شعار منع گسترش سلاحهای کشتار جمعی را می دهند. با جمهوری اسلامی مخالفت می کنند می گویند که ایران می خواهد بمب اتم بسازد و خوب بی انصافها شما خودتان هم تولید کردید اتمی اش را تولید کردید شیمیایی اش را تولید کردید، توپ و تانک و همه سلاحهای مخرب را تولید و استفاده کردید و هم جهان را امروز هم دارید تهدید می کنید، ایران را هم تهدید می کنید باز هم می گوید ما مخالف سلاح هسته ای هستیم. دروغگوتر از آمریکاییها و اسرائیلی ها در عالم واقعا وجود ندارد. یا شعار حقوق بشر که دم از حقوق بشر می زند این همه کشتار که امروز سالگردش است. 160 هزار مجروح حلبچه را چه کسانی بمباران کردند؟ سلاحهای شیمیایی را که به اینها داد؟ امروز مجروحین شیمیایی که در همین نمازجمعه هستند و شب و روز آسایش ندارند اینها را چه کسی تولید کرده است؟ همینهایی که می گویند ما مخالفیم. همینهایی که دم از حقوق بشر و دموکراسی می زنند این وضعیت تهدید بشر ، امروز از دست استکبار جهانی زورگویی هی دائما می خواهد تسلط خودش را بر بشریت بیشتر کند چگونه ملت ایران می تواند استقامت کند آیا ما برویم همین که آمریکاییها می گوید ایران سراغ بمب اتم، واقعا درست است. خیر؟
عوامل پیروزی ملت ایران
پیروزی ملت ایران تا به امروز و رفع این تهدیدها چند چیز بوده است:
1- ایمان و تقوا
2- تبعیت از امام و رهبری اینها خنثی کننده تهدیدات، امروز دشمن هستند.
3- همبستگی و اتحاد دشمن دنبال این است که ملت تفرقه در آن بیفتد، اتحاد و همبستگی از یک طرف بصیرت و آگاهی از یک طرف، کارآیی مسئولین و حل مشکلات مردم از یک طرف. این مجموعه دست به دست هم بدهد تهدید دشمن سی سال بی اثر بوده از این به بعد هم بی اثر است.
مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) می فرماید: مهمترین سلاح ملت ایران برای خنثی کردند تهدیدها هم بستگی ملی و همدلی است. هم بستگی ملی و همدلی ملت ایران برای خنثی کردن تهدیدهای دشمن احتیاج به بمب اتمی و سلاح هسته ای ندارد همدلی و همبستگی شما مردم چنگ زدن شما به ریسمان الهی و ایمان دینی مهمترین سلاح ملت است. دشمن اتحاد را نشانه گرفته است.
نیاز امروز شهرستان
امروز شهرستان ما نیاز به وحدت و همدلی دارد. پشتیبانی همدیگر دارد. هیچکس مجاز نیست غیبت کند، تهمت بزند همدیگر را به بهانه های مختلف ترد نکنید. پیشرفت شهرستان در گرو برادری و آرامش است. مسئولین باید احساس کنند مردم پیشتیبانشان هستند. مسئولین خدمتگزار هستند و با جو آرام می شود کار بکنید اگر نباشد فضا را ما متشنج بکنیم تخته را هر روز از زیرپای این بکشیم، ان بکشیم هر روز عزلش کنیم، نصبش کنیم بین مردم اختلاف بیندازیم، طرد بکنیم، نه تو نباش ما دیگر پیشرفت نمی کنیم. الحمدلله مردم شهرستان به لطف الهی بیدار ، مواظب، همدل و پشتیبان هم و به لطف الهی همه مسئولین همراه با نماینده دست به دست هم برای پیشرفت شهرستان چاره ای ما جز این نداریم و همه هم در خدمت مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) و تبعیت از مقام عظمای ولایت که رمز پیروزی و موفقیت ، اگر ما تبعیت نکنیم که کار از هم پاشیده می شود. تبعیت همین حرفهای که آقا دارند همه دست به دست هم دهیم برای ایرانمان کار بکنیم برای کشورمان کار بکنیم. مواضع عزتمندانه ای بسیار عالی رئیس جمهور محترم در این مدت داشتند که ما هم پشتیبانی و حمایت می کنیم. و برایشان دعا می کنیم. که انشاءالله روز به روز بتوانند که به این مردم خوب خدمت کنند. گره های کور را باز کنند، گره گشایی کنند اشتغال ایجاد شود، کار درست شود، وحدت و همدلی و پیشرفت برای شهرستان ایجاد شود و مردم آسایش روحی و روانی داشته باشند.
تبریک به مناسبت روز خبرنگار
نکته دیگر سالروز شهادت مظلومانه دیپلماتهای ایرانی و شهید محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی به دست طالبان داریم. طالبان را آمریکایی ها آردند و روز خبرنگار را به خبرنگارانمان هم تبریک عرض می کنیم. خبرنگاران در شهرستانمان زحمت می کشند.
والسلام علیکم و رحمة الله
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.