سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

راههای خوشبختی انسان

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه های نماز جمعه بافت13/6/1388 به امامت حجة الاسلام ابراهیمی

خطبه اول (فرازهایی از خطبه شعبانیه پیامبر اکرم (ص))
در هفته گذشته فرازهایی از خطبه شعبانیه پیامبر اکرم (ص) را خدمت شما سروران عزیز عرضه داشتم. در این خطبه به خواست خدای تبارک و تعالی بخش های دیگری از خطبه ی پیغمبر خدا(ص) را عرض می کنم.
عوامل خوشبختی در ماه مبارک رمضان
هنر این ماه مبارک تنها روزه گرفتن ، نماز و قرآن خواندن نيست بلكه که انسان را خوشبخت و سعادتمند می کند. اما مشروط به اینکه انسان در ماه مبارک بهترین استفاده را در زندگیش ببرد.
پیغمبر خدا(ص) می فرمایند:« فانَ الشقَی من حُرمَ غفرانُ اللهِ فی هذا الشهر العظیم»
می دانید بدبخت و آدم شقی چه کسی است؟ آدم بدبخت و شقی آن کسی است که ماه مبارک بیاید و پنجره دل را به سمت غفران الهی نگشاید و از غفران خدا ، بخشش خدا در این ماه بهره نبرد. ماه مبارک رمضان همانند نسیم بهاری است که وقتی بوزد و پنجره خانه ما بسته باشد و ما از آن استفاده نکنیم ، تقصیرنسیم نیست بلکه مقصر ما هستیم که از برکات ماه مبارک بهره نبردیم.

اسباب خوشبختی در ماه رمضان
1-به فكر تشنگي و گرسنگي قيامت بودن
پیغمبرخدا (ص) می فرمایند: «وَاذکروا بجوعکم وعطشکم فیهِ جوع یوم القیامهِ و عطشهِ»
این دنیا حساب و کتاب دارد. گرسنگی و تشنگی در این دنیا به وسیله افطار کردن بر طرف می شود، اما گرسنگی و تشنگی آخرت با اعمال خیر بر طرف می شود.
2-به فکر فقراء و بیچارگان بودن « تصدّقوا علی فقرائکم و مساکینکم » از رزقی که خدا به ما .شما داده فقراء هم بهره ببرند. در هفته اکرام و ولادت کریم اهل بیت(ع) ، اغنیاء به فکر فقراء باشند. یکی از اهداف روزه این است به فکر گرسنگانی که در جامعه ما وجود دارند ممکن همسایه ، فامیل ما باشند.
رسیدگی به ایتام
در فرازی از خطبه شعبانیه پیامبر اکرم (ص ) می فرمایند:
«تحننوا علی ایتام النّاس یتُحنّن علی ایتامکم» در این ماه مبارک رقّت قلب پیدا می کنید، شیاطین در غل و زنجیر هستند به فکر ایتام و یتیمان باشید. به یتیمان مردم علاوه بر کمک مادی، محبت کنید. « تخننوا علی ایتام الناس» به یتیمان مردم خوبی کنید.در آغاز سال تحصیلی به فکر بچه های ایتام و یتیم باشیم که همان طور برای بچه های خودمان پوشاک و وسایل مدرسه تهیه می کنیم، به فکر فقراء و ایتام هم باشیم. نتیجه این فکر کردن به یتیمان « یُتحنّن علی ایتامکم » بلاخره مرگ حق است زود یا دور. کسی نمی داند چه موقع ، در چه وضعیتی مرگ به سراغش می آید.
حضرت می فرماید: اگر شما به یتیمان خوبی کنید خضر راهی پیدا می شود که به یتیمان شما خوبی کند. اگر شما دست يتيمي را بگيريد از يتيم شما هم دستگيري مي شود.
دستگاه خلقت ، دستگاه عدالت است.
داستان حضرت موسي (ع) و حضرت خضر نبي (ص)
حضرت خضر نبي (ص) شاگردي حضرت موسي (ع) را پذيرفت به اين شرط كه هر كاري كه من انجام مي دهم اعتراض نكند ودر پايان كار، همه را به شما توضيح مي دهم.
حضرت خضر نبي(ص) و حضرت موسي(ع) به يك روستاي رسيدند. در اينجا از مردم در خواست غذا ومكاني براي استراحت كردند اما به آنها كمكي نكردند. در مسيري كه مي رفتند ديدند كه ديواري خراب و ويران شده است. حضرت خضر نبي(ص) به حضرت موسي(ع) گفت: كه وسايل بنايي را آمده كند كه شروع به ساختن اين ديوار كنند. حضرت موسي(ع) ناراحت شدند و گفتند: اين مردم به ما غذا و مكان ندادند. پس شما چگونه مي خواهيد اين ديوار را درست كنيد؟ حضرت موسي(ع) عجله كرد و عهدي را كه بسته بود ، ناديده گرفت . چون در صحنه هاي مي آمد كه براي موسي(ع) شناخته شده نبود ، چون اينكه در جايي سر يك بچه اي را بريده اند و در جاي ديگر كشتي را خراب كردند و اينجا هم ديوار درست مي كنند.
حضرت خضر نبي(ص) بنا شد توضيح دهند:
«ام الجدارُ لغلامين يتيمين و كان ابوهما صالحٌ» اين ديوار مال دو بچه يتيم است. «ابوهما صالحاً » اما پدر و مادر صالحي داشتند آنها آدم خوب و خدمتگزار بودند و به ايتام رسيدگي مي كردند ولي حالا از دنيا رفتند.خداي متعال به من و تو دستور داده كه اين ديوار را درست كنيم چون داخل اين ديوار گنجي است و اگر اين ديوار خراب شود ديگر گنجي به اين دو بچه يتيم نمي رسد پس به همين جهت بايد ديوار درست شود.
دستگاه خلقت را ببينيد، خدا را ببينيد.
اين مال دنيا است كه يتيم نوازي در اين دنيا يكي از بركاتش يتيم نوازي يتيمان ما است. خداي متعال مي فرمايد:« وليخش الذين لو تركوا من خلفهم ذريه ضعافاَ خافوا عليهم فليتقوا الله» كساني كه مي ترسند از دنيا بروند و بچه ي ضعيفي داشتند تقوي پيشه كنند. چگونه؟ در اين دنيا اگر شما به يتيمان مرم خوبي كنيد خداي متعال خضر راهي را براي شما مي فرستد كه به يتمان شما خوبي كند.
اما پاداش در آخرت پيغمبر خدا(ص) در اين خطبه مي فرمايند: «ومَنْ اكرم فيه يتيماً اكرمَ اللهُ يوم يلقاه » خدا خيلي بزرگ است.خداي متعال مي فرمايند: كسي كه به يتيمان رسيدگي كند خدا در قيامت او را گرامي داشته و پاداش عظيمي عنايت مي فرمايد.
خوش اخلاقي در خانواده
خداي بلند مرتبه مي فرمايند: «و من حسّنَ منكم في هذا الشهر خُلقه كان له جوازاً علي الصراط يوم نزول فيه الاقدام»
يكي از بركات حسن خلق جواز عبور بر صراط است ، در روزي كه قدمها مي لغزد. چه خوب است كه در ماه مبارك ، اخلاق خوب با خانواده ، فرزندان، اجتماع و ارباب رجوع داشته باشيم.
يك پيرمردي روحاني ، اهل اصفهان يك سالي براي تبليغ آمده بودند. ايشان تعريف كردند كه در اصفهان ما يك شخص صاحب دلي بود كه از دلها، روحها و از قيافه ها با خبر است. من رفتم پيش ايشان سؤال كردم قيافه من را چگونه مي بينيد؟ سكوت كرد. اصرار كردم . گفت: قيافه تو را به صورت پلنگ ، يك حيوان درنده مي بينم چون شما در خانه بد اخلاق هستيد .
اين بد اخلاقي ، فرياد زدن، پرخاش كردن نشانه انسانيت نيست بلكه نشانه حيوانيت است.
سعد بن معاذ يكي از صحابه خوب پيغمبر خدا(ص) وقتي كه از دنيا رفت پيغمبر خدا(ص) در تشييع جنازه ايشان شركت و چهار طرف تابوت را گرفتند و خود حضرت ايشان را در قبر گذاشتند و دعا خواندند. مادر سعد وقتي اين صحنه را ديد ، گفت: پسرم بهشت بر تو گوارا باد. حضرت فرمودند:نه. سعد بن معاذ بعداً سوال شد بخاطر بد اخلاقي در منزل بودند آنچنان دچار فشار قبر است كه استخوانهايش در هم شكسته است. مرد بداخلاق ، زن بداخلاق غير از اينكه خانه را به جهنم تبديل مي كند و عمر خودشان هم كوتاه مي شود. بچه هاي بدي را تربيت مي كنند و آثار اخروي زيادي دارد. انسان خوش اخلاق جواز عبور از پل صراط را می گیرد . آدم خوش اخلاق وارد بهشت مي شود و در مسيري كه او را به بهشت مي برند آتش دوزخ او را اذيت نمي كند.
خدايا اين توسلات ، اين عشق ، علاقه ها ، گريه ها به ساحت مقدس اميرالمومنين (ع) از همه ماقبول بفرما.
خدایا، سلام های خالصانه ما را به محضر آقا امام زمان (ع) ابلاغ بفرما.
خدایا، قلب مقدس آقا امام زمان (ع) را از همه ما راضی و خشنود بفرما.

خطبه دوم
اوسيكم عباد الله و نفسي بتقوي الله
اميدوارم كه خداي تبارك وتعالي اين نماز جمعه با شكوه را از همه شما برادران و خواهران و جوانان عزيز قبول بگرداند.
در توصيه به تقوي الهي چند نكته را خدمت شما عرضه كنم.
نكته اول : هنگامي كه نماز جمعه برپا مي شود و خطيب جمعه ، خطبه نماز را مي خواند همه بايد رو به امام جمعه بنشينيد و نماز و قرآن هم نخوانيد و سكوت كنيد. چون اين دو خطبه به منزله دو ركعت نماز است و بايد مومنين سكوت كنند كه جزء آداب نماز است. حتي استفتاء شده اگر ذكر بگويند و حواسشان به خطبه ها نباشد ذكر هم نبايند بگويند. حضور فعال در مساجد مخصوصاً ماه مبارک رمضان
نكته دوم: الحمدالله در شهرستان سروران عزيز روحاني در شهرحضور دارد و لذت ماه مبارك رمضان به نماز جماعت ها است و اگر در حال روزه ما نماز جماعت را درك نكنيم، بخشي از لذت و انس با خداي تبارك و تعالي را درك نكرديم. حتماً خواهران و برادران و مخصوصاً همسایه های مسجد اهمیت بدهند و در نماز جماعت شرکت کنند. روحانیون عزیز که هجرت کردند اما آن چیزی که مهم است مردم باید استقبال کنند. ولی از این به بعد در شهر نماز جماعت ظهر هم روحانیون در مسجد حضور پیدا می کنند و شما مومنین به نماز جماعت اهمیت بدهید. همچنین در شبهای ماه مبارک یکی از بهترین برنامه ها دعا و مناجات است از جمله دعاها، دعا افتتاح است که حتما شرکت نمائید و از برکات آن بهره مند شوید. فراگیری احکام هم واجب است ، پس باید در این مجالس شرکت کنیم. به عنوان مقدمه، اگر نماز واجب است ، وضو گرفتن هم واجب است. روحانی نمی توانند برای تک تک افراد احکام را بیان کند.خواهش می کنم از مومنین و سروران عزیز روحانی از همین امشب برنامه ریزی داشته باشند براي برگزاري مراسم در شبها در همه شهرها مخصوصاً از شبهای سیزدهم و چهاردهم به بعد شبها مراسم است. کم کم به سمت شبهای قدر می رویم، ان شاءالله شما مومنین و سروران معظم یک ساعت، نیم ساعتی وقت بگذارند. جوانان برای امیرالمومنین (ع) عزاداری کنند، سینه بزنید، ابراز عشق و علاقه به امیرالمومنین(ع) کنید.
توجه به ساحت امام عصر(عج)
امام عصر (عج) در توقیعشان به شیخ مفید می فرمایند: « ولا ناسین لِذکرکم » ما شما شیعیان را فراموش نمی کنیم ولی شما یادتان می رود. اگر شما را فراموش می کردیم دشمن شما را نابود می کرد. در زیارت آل یاسین ( مخصوصاً در شبهای جمعه بعد از نماز مغرب و عشاء بخوانید) آمده است : امام غوث (فریادرس) و رحمت واسعه خداست. پس به امام زمان (ع) در دل و زندگی خودمان توجه بیشتری کنیم.
اهمیت نماز جمعه
باید به نماز جمعه بیشتر اهمیت بدهیم. علامت یک مومن اهتمام به نماز جمعه است. یکی از علائم مومن شرکت در نماز جمعه است زیرا خداوند متعال در سوره جمعه می فرمایند:
« یا ایها الذین امنوا اذا نودی للصلوة من یوم الجمعه فاسعوا الی ذکر الله » ای مومنین وقتی که نماز جمعه فرا رسید بشتابید به سوي ذكر خدا.
اگر ما شتافتیم پس مومن هستیم. اگر بی اعتنا شدیم ، مومن بی اعتنا به نماز جمعه هستیم.
خدای متعال می فرماید: «ذلکم خیرٌ لکم » حضور در نماز جمعه برای شما بهتر است. کسانی که دنبال منفعت هستند خدای متعال می فرماید: منفعت شما در نماز جمعه و ریشه بدبختی شما در حرص و طمع است و این حرص وطمع را از خود دور کنید. « ذروا البیعَ» خرید و فروش را رها کنید، دنبال لهو و لعب نباشید و بیکار نگردید و از نماز جمعه غفلت نکنید.
پیغمبر خدا(ص) می فرمایند:«ایهُّا الناس اَوصانی» من وصیت می کنم به آنچه خدا مرا سفارش کرده یکی از سفارش ها «علیكم بالجُمعه یومُ الجمعةِ » خدا به من سفارش کرده به شما بگوییم و آن این است در روز جمعه به سوی نماز جمعه بشتابید.
اما کسی در نماز حضور پیدا نکند خدا به او نیازی ندارد«من اِستغنی بلهوٍ و تجارهٍ استغنی اللهُ عنه»
کسی که از نماز جمعه بی نیازی می جوید و می رود به سراغ امورات دیگر (تجارت) ، خدا از او بی نیازاست. امیرالمومنین(ع) می فرمایید: اگر روز جمعه دنبال تجارت نرفته اید رزق دنبال شما می دود ، اما اگر شما دنبال تجارت در هنگام نماز جمعه رفتید، معلوم نیست به آن برسید. اما اگر تجارت را ترک کردید و آمدید به سوی نمازجمعه ، آن رزق دنبال شما می آید و بلاخره به شما خواهد رسید.
در مناسبتهای و مسائل سیاسی که در پیش داریم اول بخشی از مسائل سیاسی را خدمت شما عرض می کنم و بعد مناسبتها را به اندازه ی که فرصت داریم می گوییم.
درسها و عبرتها حوادث اخير
1-اهمیت ولایت فقیه و ولایت محوری
مسائل جاری و مسائلی که بعد از انتخابات و اغتشاشات و مسائلی که بعد از دادگاهها داشتیم و درسها و عبرتهای زیادی را به ما می دهد. مهمترین درسش و عبرتش این است که فاصله از رهبری هر مقدار، هر کسی، هر گروهی ، هر فردی، هر مقدار از رهبر، ولایت مداری و از دینداری فاصله بگیرد به همان مقدار رو به دشمنی است.
این مخصوص الان هم نیست زمان امیر المومنین(ع) هم همین جور بود. نجّاشی شیعه ، شاعر، اهل یمن است. ماه مبارک روزه داربود ، در خیابان به سمت مسجد برای نماز جماعت می رفت. یکی از منافقین او را دید و گفت: نجّاشی روزه هستید؟ گفت: بله. آن فرد نجاشی را دعوت کرد که به منزل او برود تا در آنجا کبابی درست کنند و بخورند. نجّاشی در پاسخ به آن فرد گفت : من روزه هستم و می خواهم به نماز جماعت بروم. او اصرار کرد و گفت فردا برو به نماز جماعت . بلاخره نجّاشی راضی شد ، روزه خود را افطار کرد و کبابی و مشروب خورد و شروع به خوش گذرانی کردند. از خانه بیرون آمدند و شروع به فریاد کشیدن کردند. به امیرالمومنین (ع) خبر دادند یاعلی(ع) شاعر شما مشروب خورده است و علنی دارد فریاد می کشد. حضرت دستور دادند که دستگیرش کنید و آن را بیاورید و به آن 80ضربه شلاق و20ضربه به خاطر حرمت ماه مبارک رمضان را شکستند، اضافه بزنید. اینها برایشان خیلی گران تمام شد و نجّاشی دیگر نتوانست در شهر بماند و ازاین شهربه سمت دستگاه معاویه رفت و در انجا ماند.
کسی که از علی(ع) جدا شد باید به معاویه پناه ببرد. اگراز ولایت این زاویه را پیدا کرد مجبور است به دشمن ولایت پناه ببرد.هر دو را با هم نمی توان جمع کرد. امروز برادران و خواهران درسهای زیادی از این قضایا برای آنهای که اهل فکرند و اندیشه هستند، داشت. بلاخره آدم باید یک سرپرست یک مرد خدایی ، الهی را بپذیرد یا سرپرستی یک مرد شیطانی را باید به پذیرد.از دو حال خارج نیست.اگر کسی سرپرستی مرد خدا را نپذیرفت کم کم باید به سمت ظلمت و به سمت مرد شیطانی برود.
امام فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور آسیبی نرسد.
عدم پایبندی به ولایت فقیه به این چراغ راهنما، نور هدایت، هم برای کشور، احزاب ، افراد خیلی خسارت دارد. زاویه از رهبر عزیز پیدا کردن ، نتیجه اش ضلالت و گمراهی است مگر اینکه خدا توفیق بدهد، بر گردد و توبه کند در دادگاه دیدید از جمله افرادی که اعتراف کردند. عطریانفر بود که من حرفهایشان را یادداشت کردم. ایشان گفتند: رهبری مانند عضوی از پازل قانون اساسی است . رهبر را نمی توان از قانون اساسی ایران جدا کنیم و ایشان می توانند جلوی دیکتاتوری رئیس جمهور و ارتش را بگیرند. اگر ولی فقیه باشد هیچ کس نمی تواند دیکتاتوری به وجود بیاورد. اگر این نقش مطلقیت را نپذیریم با رسول الله (ص) تعارض دارد یعنی اگر ما نپذیریم ولایت ولی فقیه را در واقع ما ولایت پیغمبر(ص) را نپذیرفتیم. بعد ایشان گفتند: علت اینکه در این نفطه (دادگاه) قرار گرفتیم فاصله از ولایت فقیه ما را دچار نوعی نفاق كرد.ظاهر و باطن ما متفاوت شد.
آقای ابطحی ( عضو شورای مرکزی روحانیون مبارز) اعتراف کرد: اگر مقام معظم رهبری نبودند یا اگر ایشان یک قدم عقب نشینی می کردند، امروز هلال نا امنی در ایران ، افغانستان، پاکستان و عراق شکل می گرفت. اینها آدمهای کهنه کار سیاسی هستند . خود ایشان اعتراف کرد: کاری که اینها کرده بودند اگر آقا کوتاه آمده بودند و انتخابات را باطل کرده بودند دیگه اثری از انقلاب اسلامی ، زحمات امام، شهدا نمی ماند. از این رو ملت ایران باید از تیزهوشی مقام معظم رهبری و سربازان بانام و بی نام ، سربازان گمنام، بچه های سپاه ، بسیج و همین طور تیزهوشی مقام معظم رهبری از این مسئله نجات داد تشکر و قدردانی کنند.
این اعتراف آن کسی که سالها کهنه کار مسائل سیاسی و اصلاح طلبی بود. می گوید زاویه از رهبری پیدا کردیم باعث شد که به این مسائل دچار شویم . در زمان امیرالمومنین(ع) فاصله گرفتند، جنگها و مشکلاتی به وجود آمد.
پس یکی از درسها این است که از ولايت فقیه جدا نشويم، نه جلو بیافتديم و نه عقب بیافتد. عقب افتادنش این مصیبت است و جلو افتادنش درست نیست. سلمان را دیدند که در راهی می رود یک رد پای بیشتری نیست ، گفتند: سلمان رد پای شما ؟ سلمان پاسخ داد: من در راه رفتنم هم به علی اقتدا می کنم.
2-اهمیت علوم انسانی
آقا فرمودند : علم باید بومی بشود و دانش باید پیشرفت کنند.استقلال علمی باید کشور پیدا کند. نهضت و جنبش نرم افزاری این همه تاکید کردند ولی دشمن با حرکت خزنده اش در عرصه های علمی و دانشگاهی از طریق علوم انسانی وارد شد. ما دانشگاهها را توسعه دادیم اما علم را بومی و اسلامی نکردیم. همان متون را ترجمه کردیم و در اختیار جوانان تشنه و جویای علم قرار دادیم. حالا اعترافات را شما ببینید. سعید حجاریان در اعترافش می گوید: بنابراین ملاحظه می شود که نظر مارکس در ایران کنونی هیچ کاربردی ندارد من از سر غفلت بدون نگاه انتقادی به این نظرات آنها را به شرایط کشورمان تأمین دادیم. این ها ترجمه کردند نظرات غربی ها را ، ما همین ها را گرفتیم بدون اینکه انتقاد کنیم ، اینها را در کشور شروع و پیاده کردیم. این انحرافی که پیدا شد به خاطر اینکه متون ترجمه ی شد، فکر روی آن نشد . کتابها ترجمه شد و در اختیار جوانان قرار گرفت. باز ایشان اعتراف می کند حجم وسیعی کتاب بعد از انقلاب ترجمه شد که بسیاری از آنها جنبه ی ایدئولوژیک دارند و در کل آنها می توانند به پای مکاتب مارکسیسم ، پُرتوکس و نئولیبرالیسم مشاهده نمود. تفکرات ، فرهنگ خودشان را در قالب این کتابها عرضه کردند .
3-نکاتی در مورد حفظ و اهمیت انقلاب اسلامی
درس عبرت بگیریم از این حوادث بی توجهی به جنگ عظیم نرم ، بعد از جنگ سخت. بارها مقام معظم رهبری صحبت کردند دشمن درصدد شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی است . دشمن برای نابودی انقلاب اسلامی ،زحمات امام و زحمات شهدا برنامه ریزی می کند. دشمن می خواهد نور خدا را در این کشور خاموش کند ولی متاسفانه سران سیاسی توجه نکردند.
یحیی کیان تاجبخش از متهمان در همین قضایا ، ایشان در برنامه ی که مصاحبه می کردند. اعلام کرد حوادثی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم رخ داد تصادفی نبود نتیجۀ برنامه ریزی نسبتاً دراز مدت بود .بعد عوامل اصلی اغتشاشات مجموع دسته های پنهان، نیمه پنهان ، حتی مخفی سرویس های اطلاعاتی آمریکا و برخی کشورهای غربی بود. انتخابات را بهانه کردند که یک فرصتی قرار دادند برای اجرای برنامه های از پیش تعیین شده مثل ایجاد شبهه در انتخابات، زیر سؤال بردن انتخابات. بعد ایشان می گویند: نهادهای در آمریکا شکل گرفته است برای اینکه کشورهای که مخالف آمریکا هستند. از طریق ایدئولوژی آمریکای این کشورها را سرنگون کند. از طریق همین اتاقهای فکر. بعد مثال می زند: مثل موسسه رند ، موسسه ویلسون ، بنیاد راکفلر ، بنیاد فرم ، بنیاد سورس . اینها جریان براندازی را از طریق سازمانها جاسوسی ، اطلاعاتی هدایت می کردند.
افرادی از دانشگاه با آنها مرتبط بودند. افرادی مثل ناصر هادیان ، هادی سمتی از اساتید دانشگاه رابط بین این نهادها و احزاب سیاسی بعضاً اصلاح طلب مثل حزب مشارکت بودند. مصطفی تاج زاده ، سعید حجاریان اعتراف می کند که با نهادهای آمریکای مرتبط بودند. خود آقای عطریانفر اعتراف می کند که در سال 75 سفری به آمریکا داشتند و حضور پیدا کردند در بنیاد سورس و تعامل اصلاح طلبان را با آنها برقرار کرد و همین طور افرادی که من نمی خواهم اسامی آنها را اینجا ببرم. اینها محصول فتنه عظیمی بودند که دستگاههای جاسوسی برنامه ریزی کرده بودند ، اما شکست خوردند . بلاخره این انقلاب با دلهای سوخته پدران و مادران شهدا بوجود آمده است. ملت بارها ، سر قبر شهدا ، امام بزرگوار هر روز دعا می کنند.
خونهای بسیاری مقدس و پاکی ریخته شده است ولی فقیه بر سر کار است نمی گذارند که دشمن، دین و ایمان مردم را از بین ببرد و آن قطرات خون بچه های شما به این پاکی نمی گذارد که انقلاب به دست نا اهلان بی افتد.البته همه و ما بايد خيلي مراقب باشيم.
نابودی انقلاب مخملین
198 دستورالعمل در انقلاب مخملین بود که بیش از 100 تا آن را در ایران پیاده کردند ولی به لطف الهی و هدایت مقام معظم رهبری اینها همه شکست خوردند . امروز هماهنگی خوب بین مجلس و دولت دیدیم به لطف الهی ، اکثریت کابینه تکمیل شد و ان شاءالله شروع بکار می کنند و دشمن را مأیوس کردند. خدمات خوبی در دولت نهم انجام شد که حالا من فرصت پیدا کردم خدمت شما عرض می کنم. از فرماندار محترم دعوت کردیم بین دو نماز عملکرد دولت را خدمت شما توضیح بدهند . هفته تعاون هم داریم که از مدیر تعاون تشکر می کنیم.
خدایا بحق محمد وآل محمد آنچه خیر دنیا وآخرت است نصیب ما بفرما.
والسلام علیکم و رحمة الله

 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.