سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

عظمت کار امام خمینی (رحمةالله علیه)

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه نمازجمعه 89/3/14
به امامت امام جمعه محترم
حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی

http://yascms.ir/emam/ebrahimi.BMP


خطبه اول
خانه ات را حلقه بر در می زنم
گرد بام خانه ات پر می زنم
آنقدر در می زنم این خانه را
تا ببینم روی صاحب خانه را
تا به عشق خود اسیرم کرده ای
از خلایق جمله سیرم کرده ای
من بغیر از تو ندارم هیچکس
مهدی زهرا(عج) بفریادم برس

عظمت کار امام خمینی(رحمةالله علیه)
السلام علیک یا صاحب الزمان، السلام علیک یا اباصالح ادرکنی و اغثنی
اولا امروز سالروز ارتحال امام بزرگوار ما است او که اسلام و قرآن را زنده کرد. کشور ما را نجات داد. جهان را به سمت توحید دعوت کرد. استقلال آزادی جمهوری اسلامی از برکت وجود این بزرگوار است. او که احیای ولایت فقیه کرد. خدا این مرد بزرگ را رحمت کند. امروز روز ارتحال ایشان است و فردا سالروز شهدای 15 خرداد است. گرامی می داریم ایام شهادت 15 خرداد را و ارتحال حضرت امام(ره) را به همه شما ارادتمندان ، علاقه مندان ، دوستداران و عاشقان حضرت امام(ره) تسلیت عرض می کنم. انشاءالله که پیرو امام و رهبری باشیم و از شفاعت امام بزرگوارمان انشاءالله همه ما بهره مند شویم و در راهپیمایی بعد از نماز در جهت محکومیت صهیونیستها بتوانیم با شکوه شرکت کنیم.
طبق روال خطبه های گذشته خطبه اول را در باب عتبات عالیات می گفتیم تا زائران، مومنین و متدینین آشنا و علاقه مند شوند و بیشتر بتوانند از زیارتها بهره ببرند. نجف و کوفه را تمام مباحثش را مطرح کردیم. از این خطبه انشاءالله با شما به زیارت سیدالشهدا(ع) می رویم و زیارت امام حسین(ع) در کربلا را مورد بحث قرار می دهیم.
زائران یکی دو روز را در نجف می مانند . فاصله بین نجف تا کربلا هشتاد کیلومتر است با ماشین حرکت می کنند و نزدیک کربلا که می رسند یک حال و هوای دیگری است. هیچکس دیگر واقعا مال خودش نیست و آن لحظه ای که راننده اعلام می کند که گلدسته ها و گنبدی که می بینید چون اول گنبد آقا ابوالفضل(ع) را آدم مشاهده می کند می گوید ما کجا و زیارت آقا ابوالفضل(ع) کجا؟ ما کجا و زیارت سیدالشهدا(ع) کجا؟ انشاءالله نصیب همه عاشقان و همه شما بگرداند.

اسامی مختلف شهر کربلا
برداران و خواهران برای کربلا چند اسم گفته شده و هر کدام به یک جهت است. اولین اسم به آن منطقه کربلا گفته می شده از قدیم هم بوده است حتی در دوران ساسانیان و گذشته و وقتی که امام حسین(ع) به این وادی و منطقه رسیدند سوال کردند که اسم این وادی را چه می گویند؟ چند تا اسم گفتند از جمله گفتند آقا به اینجا کربلا می گویند. فرمودند : «اعوذ بالله من کرب و بلا»
یکی از اسامی دیگر این منطقه یا شهر اسمش طف است . طف در لغت به معنای ساحل رودخانه می گویند. چون ساحل فرات بوده است این منطقه را نامگذاری کردند. در روایات هم به اسم طف آمده است. آنجایی که پیغمبرخدا(ص) می فرمایند: جبرئیل به من خبر داد که فرزندم امام حسین(ع) پس از من در سرزمین طف به شهادت می رسد و محل شهادت را به من نشان داده و مقداری از خاک طف را برای من آورده است.
اسم دیگر آن غاضریه می گویند. چون در آن نزدیکی یک قبیله ای آنجا زندگی می کردند از طایفه بنی اسد به نام بنی غاضریه روی این جهت اسم این منطقه را هم غاضریه گذاشتند.
نینوا هم نامگذاری کردند. نینوا هم از قدیم کل آن منطقه بوده است که کربلا جزئی از آن منطقه محسوب می شده است. که کل آن منطقه را نینوا که در واقع از گذشته بسیار دور نامگذاری شده بوده است و پایتخت دولت آشوری نینوا بوده است. خوب این اسامی که مال این منطقه است. البته اسامی دیگری هم است ولی حالا آن چیزی که بیشتر مدنظرم بود همین چهار اسم است.

فضیلت کربلا در روایات
اما کربلا چه فضیلتی دارد؟فضیلت کربلا را هم عرض می کنم. امام محمدباقر(ع) می فرمایند: خدای تبارک و تعالی 24 هزار سال قبل از پیدایش مکه زمین کربلا را آفریده است پس 24 هزار سال زمین کربلا را آفریده است.
امام صادق(ع) می فرمایند: خدای متعال قبل از اینکه مکه را حرم خودش اعلام کند کربلا را حرم خودش اعلام کرده است. اینها همه سرش به خاطر عظمت سیدالشهدا(ع) است.

فضیلت کربلا در قرآن
در قرآن هم به سرزمین کربلا اشاره شده است. در قرآن کجا به سرزمین کربلا اشاره شده است؟ وقتی که جناب موسی 10 سال شبانی برای حضرت شعیب (ع) کرد. با همسر خودش از شام حرکت کردند و به مصر بروند که ماموریت خودش را انجام دهد و عدالت برقرار کند. با طاغوت و فرعون مبارزه و مظلوم را نجات دهد. وقتی که با خانواده خودش حرکت می کرد از شاهراه نمی توانست حرکت کند چون ماموران شام دستگیرش می کردند. خوف هم داشت آمد در این منطقه قرار گرفت و خانمش هم حامله بود. یک شب سردی بود از دور یک آتشی دید گفت شما اینجا بمانید من می روم و از آن نقطه ای که آتش هست یک مقدار آتش می آورم تا شما گرم شوید . وقتی که به این نقطه رسید در سوره قصص، آیه 30 خداوند این قصه را نقل کرده است. «فلما اتها نودی من شاطی الود الایمن فی البقعة المبارکة من الشجرة ان یا موسی انی انا الله رب العالمین» سرآغاز وحی در اینجا بر موسی نازل می شود. وقتی که آمد و آتش را نگاه کرد، دید این آتش غیر از آن آتش سو زندگی ندارد و همه اش نورانی است. بعد ندا آمد«فلما اتها» به این نقطه رسید «نودی من شاطی الواد الایمن» شاطی در لغت به معنای ساحل ، وادی یعنی محلی که عبور سیلاب است از همین وادی از کنار این ساحل سمت راست «بقعة» به قطعه زمینی که ممتاز است می گویند بقعة نه اینکه حتما رویش ساختمان باشد یک قطعه زمینی که از دیگر زمینها ممتاز باشد اینجا را بقعه می گویند یعنی قطعه زمین از این قطعه زمین درختی بود از درخت خدای تبارک و تعالی صوت تولید کرد و فرمود«یا موسی انی ان الله» منم پروردگار جهانیان، این آیات نازل شد بعد فرمودند چی دردستت است؟ عصای ساده ای که گوسفندانش را هی می کرد و برگهای درختها را می تکاند و از گوسفندانش مراقبت می کرد. فرمود عصایت را بینداز همین که عصا را انداخت تبدیل به یک اژدها شد موسی ترسید. خوب این سرزمین جایش کجا بوده است؟ کجا خدای بزرگ و متعال وحی را بر این بزرگوار نازل کرده است؟ در روایات ما برداران و خواهران آمده که امام صادق (ع) می فرمایند: «شاطی الواد الایمن الذی ذکره الله فی کتابه هو الفرات» آن ساحلی که از آنجا خدای تبارک و تعالی آغاز وحی بر موسی شروع کرد فرات بوده است و بقعه مبارکه هم که در این سوره آمده است منظور کربلا بوده است.پس این نقطه آغاز کربلا سرآغاز وحی بر حضرت موسی(ع) بوده است. مکانی که به پیغمبری مبعوث شد از سرزمین کربلا بوده است. این هم یک نکته راجع به عظمت کربلا بود. یعنی اینجا محل آغاز امامت و پیغمبری حضرت موسی(ع) بوده است که شروع به مبارزه با فرعون و تمام طاغوتیان کرده است. مبارزه را از این نقطه باید بیاموزد و شروع بکند.

محل زیر گنبد امام حسین(ع) محل ولادت حضرت عیسی(ع)
مطلب بعدی که باز ذکر شده است محل گنبد سیدالشهدا(ع) محل ولادت حضرت عیسی(ع) هم بوده است. این هم عظمت این نقطه را می رساند که وقتی که حضرت مریم(س) در بیت المقدس بود و درد زایمان گرفت در فلسطین خدای متعال گفت باید بروی و زمین در زیر پایش پیچیده شدو در این نقطه آمد و حضرت عیسی(ع) را به دنیا آورد و دوباره زمین پیچیده شد و به مکان خودش برگشت. پس در روایت هم آمده است که «فحملته» امام سجاد(ع) می فرمایند: «خرجت من دمشق حتی اتت کربلا فوضعته فی موضع قبرالحسین(ع)» محل ولادت حضرت عیسی(ع) در موضع قبر امام حسین(ع) است.

عظمت سرزمین کربلا در تاریخ
ما داریم بررسی می کنیم حالا قبل از شهادت امام حسین(ع) این سرزمین کربلا از نظر تاریخی و روایات و آیات چه ارزش و فضیلتی دارد؟
مطلب بعدی این است که تمام پیغمبران از اینجا عبور کردند و مصیبتی برآنها وارد شده است و اعلام شده است که این مصیبت به خاطر همدردی با سیدالشهدا(ع) است و همه شما اگر می خواهید نجات پیدا کنید باید همدردی با امام حسین(ع) کنید و بر قاتلین امام حسین(ع) لعن کنید، برائت از قاتلین سیدالشهدا(ع) بجویید. حالا من چند نمونه خدمتتان عرض می کنم.

فراگرفتن غم و اندوه بر دل حضرت آدم(ع) به خاطر سیدالشهدا(ع)
اولین نمونه حضرت آدم(ع) است وقتی هبوط کرد و به این کره خاکی آمد از بهشت به این زمین خاکی آمد. فاصله بین خودش و حوا افتادو شروع کرد دنبال حوا گشتن که همسرش را پیدا کند. به کربلا که رسید یک غم و اندوه بزرگی به دلش افتاد و سرد شد و شروع به لرزیدن کرد و بعد از لرزش از پایش شروع به خون آمدن کرد. سوال کرد از خدای متعال «الهی هل حدث منی دنبٌ اخر» خدایا مگر من یک خطای دیگری انجام دادم که حالا باید به این گرفتار شوم و این حزن و اندوه به دل من وارد شود؟ « فعاقبنی» تو مرا معاقب کنی و خون از پایم جاری شود؟ «فانی طفت جمیع الارض» من تمام زمین را گشتم و « و ما اصابنی سوء» سختی که در این سرزمین بر من وارد شد هیچ کجای نقطه زمین بر من وارد نشد. حالا اینها را چه کسی دارد می گوید؟ پدر ما جناب حضرت آدم(ع) ، خدای تبارک و تعالی جبرئیل را فرستاد و جبرئیل گفت: آدم گناهی از تو صادر نشده است و لکن در این سرزمین «یقتل فی هذه الارض ولدک الحسین» فرزندت حسین(ع) از روی ظلم در این سرزمین به شهادت می رسد«فسال دمک» پس خون از بدنش جاری می شود «موافقة لدمه» به خاطر همراهی با خون سیدالشهدا(ع) خون از پایت جاری شد. حضرت آدم(ع) سوال کرد اینکه فرمودید حسین(ع) ایشان پیغمبر هستند؟ جبرئیل فرمودند خیر ایشان فرزند پیغمبرآخرالزمان حضرت محمدبن عبدالله(ع) است. سوال کرد جناب جبرئیل قاتل امام حسین(ع) چه کسی هست؟ جبرئیل عرض کرد قاتل او یزید که ملعون اهل آسمان و زمین است. بعد سوال کرد پس من باید چکار کنم؟ جبرئیل فرمودند: او را لعن کن. چهار بار حضرت آدم(ع) یزید را لعن کرد و حرکت کرد رفت تا همسر خودش حوا را در سرزمین عرفات پیدا کرد.

ایستادن کشتی حضرت نوح(ع) در سرزمین کربلا
حضرت نوح(ع) هم همینطور وقتی با کشتی تمام دنیا روی آب بود و طواف و گردش کرد به این نقطه که رسید کشتی ایستاد. زمین کشتی را گرفت و حضرت نوح(ع) هم وحشت زده شد و سختی بر او وارد شد گفت خدایا سختی که در این سرزمین بر من وارد شد هیچ جا دیگر بر من وارد نشده است سرش چیست؟ فرمودند که اینجا مکانی است که سبط پیامبر آخر الزمان و خاتم اوصیا در اینجا به شهادت می رسد. حضرت نوح(ع) سوال کرد قاتلش کیست؟ گفتند: قاتل او لعین اهل آسمان و زمین است. حضرت نوح(ع) هم چهار بار او را لعن کرد تا کشتی از این مهلکه نجات پیدا کرد.

افتادن حضرت ابراهیم(ع) و زخمی شدن ایشان در سرزمین کربلا
جناب ابراهیم خلیل(ع) هم همینکه سوار بر اسب از این سرزمین عبور می کردند تا به این نقطه که رسید اسب ایشان پایش سردست به قول قدیمی ها رفت و حضرت ابراهیم(ع) از اسب افتاد و از سرش خون جاری شد. از جبرئیل سوال کرد که چه گناهی از من سر زده که اینجا اسب من را زمین زد و از سرم خون آمد. جناب جبرئیل جواب دادند محل شهادت سبط خاتم انبیا و پسر خاتم اوصیا است و خونی که از تو جاری شده است به خاطر همراهی و موافقت با خون ایشان است و قاتلش را لعن کن و ایشان هم چند بار قاتل را لعن کرد.

ماجرای نخوردن آب گوسفندان حضرت اسماعیل(ع)
باز حوادث تاریخی در این زمینه نقل شده است. ماجرای گوسفندان جناب اسماعیل است. ایشان چوپانی داشت یک روز چوپان گفت که جناب اسماعیل گوسفندان هیچ وقت از این نقطه خاص آب نمی خورند نه تا حالا آب خوردند و نه تا الان آب می خورند و من نمی دانم این سرش چه می تواند باشد. جناب اسماعیل از جبرئیل سوال کرد که به چه علت گوسفندان از این نقطه و از این بقعه آب نمی خورند. جبرئیل فرمودند: که از خود گوسفندان سوال کن. جناب اسماعیل رو به گوسفندان کرد و فرمود «لم لا تشربی من هذا الماء» چرا از این آب فرات شما نمی آشامید سرش چیست؟ چرا جای دیگر آب می خورید؟ گوسفندان به زبان فصیح گفتند که«قد بلغنا» به ما رسیده است «ان ولدک الحسین(ع) سبط محمد(ص) یقتل هنا عطشانا» به ما رسیده است که فرزند تو از نسل پیغمبر(ص) در این نقطه تشنه به شهادت می رسد «فنحن لا نشرب من هذه المشربه حزناً علیه» و ما به خاطر اینکه محزون باشیم بر سیدالشهدا(ع) از این مشربه ما آب نمی خوریم.

وفاداری مردم ایران به امام
ایام، ایام رحلت حضرت امام(ره) است. روزی که امام بزرگوار وارد ایران شدند تعداد زیادی از مردم جلوی فرودگاه و از فرودگاه تا بهشت زهرا(س) این مردم با وفا و این جوانان عاشق تا آخرین روز هم عشق خودشان را به حضرت امام(ره) اعلام کرده و وفادار ماندند. تا بهشت زهرا(س) همراه ماشین حضرت امام (ره) دویدند و روزی هم مثل 14 خرداد اعلام شد که امام بزرگوار از دنیا رفته است زن و مرد، پیر و جوان همه عزادار بودند و از مصلا تا بهشت زهرا(س) ده میلیون جمعیت همراه امام آمدند و تشیع جنازه کردند. با عظمت و شکوه و هیچ کوتاهی نکردند. جوانها هیچ کوتاهی نکردنداما «لا یوم کیومک یا ابا عبدالله (ع)» ....
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»

توصیه به تقوا و ترک محرمات و حرام خوری
در آغاز خطبه دوم هم خود و همه شما برادران عزیز و خواهران مکرمه ، پسران و دختران، فرزندان خوب خود را به تقوای الهی و انجام واجبات دعوت می کنم و مخصوصا ترک محرمات، حرام در زندگی خودمان ترک کنیم. اگر می خواهیم خوشبختی و سعادت شامل حال ما بشود دور حرام خوری و کل محرمات را در زندگیمان خط بکشیم. خودمان را پاک نگه داریم.
مطالبی که در این خطبه دوم داریم به عنوان مقدمه عرض می کنم و بعد هر کدام که نیاز باشد یک مقداری توضیح می دهم.

سالروز ارتحال حضرت امام(رحمةالله علیه)
اولا همانطوری که در خطبه اول خدمت شما عرض کردم. روز، روز ارتحال حضرت امام(ره) و فردا هم سالروز شهادت شهدای 15 خرداد است. با ارتحال حضرت امام(ره) داغ بزرگی بر دل مردم ایران گذاشته شد. همه دعا می کردند که امام(ره) خوب بشود ولی امام بزرگوار ما خود پیغام به یکی از بزرگان داده بود که دعا کنید که خدا مرا بپذیرد. بالاخره دعای فرشتگان بر دعای ملت چربید و امام رحلت کردند در پیش پروردگار، ارتحال حضرت امام(ره) را تسلیت عرض می کنم. از سپاه، بسیج و مسئولین را که هم زمینه حضور زائرین را در حرم حضرت امام(ره) فراهم کردند تقدیر و تشکر می نمایم.

انتخاب مقام معظم رهبری به سکانداری نظام جمهوری اسلامی
امروز روز انتخاب مقام معظم رهبری هم هست و دشمن ناامید شد و اگر داغی بر دل ملت گذاشته شد با انتخاب مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) به سکانداری نظام جمهوری اسلامی دشمن سرشکسته شد و امید دشمن برای جنگ داخلی و مثل یک انقلاب ، مثل یک کودکی که سرپرست خودش را ازدست داده است و نمی داند چکار بکند. امید دشمن نا امید شد. و انشاءالله مطالبی در باب مقام معظم رهبری و رهبریهای 21 ساله مقام معظم رهبری را خدمتتان عرض می کنم.
شانزده خرداد هم تشیع پیکر حضرت امام(ره) هست و همینطور 16 خرداد سال 42 هم زندانی شدن حضرت امام(ره) است که امام وقتی که زندانی کردند بازجوهای امام گفته بودند که شما پیرمردی با دست خالی و تسبیح در مقابل چنین حکومتی که همه چیز دارد و آمریکا و تمام غرب پشتیبانش هستند، کو یارانت کو یارانت؟ چه کسانی به میدان می آیند؟ امام(ره) فرموده بودند که یاران من تو گهواره هستند یا توی شکم مادرند و یا از سینه مادر دارند شیر می خورند. نوع یاران حضرت امام(ره) سال 41-40 که ایشان درست تشخیص داده بودند همین نسل جوان در خدمت امام(ره) بود و امروز وفادار به امام(ره) ، مقام معظم رهبری و وفادار به اندیشه این بزرگوار هستند.
17 خرداد ماه بعد از سخنرانی حضرت امام(ره) در مدرسه فیضیه ریختند و تعداد زیادی از طلاب را به شهادت رساندند که این هم اگر فرصت بکنیم بخشش را مطرح می کنیم .
20 خرداد هم شهادت آیت الله سعیدی را ما در زندان طاغوت داریم.
20 خرداد سال 60 سالروز عزل بنی صدر خائن هم از فرماندهی کل قوا داریم.
جنایات رژیم صهیونیستی هم علیه کاروان آزادی داریم. این خلاصه ای از رویدادهای این هفته ای که در پیش داریم بود اما بعضی ها را به تفصیل خدمت شما عرض می کنم.

روز15 خرداد ایام الهی است
اولا 15 خرداد جزء ایام الهی است که هیچ وقت نباید ما فراموش بکنیم. ما هر چه داریم از برکت 15 خرداد و وفاداری مردم و 15 هزار نفر شهید و مجروح داریم. امام بزرگوار ما می می فرمایند: 15 خرداد از خاطره ها محو نخواهد شد و باید در سالروز آن هر چه بیشتر آن را زنده نگه داشت. خوب می طلبد روحانیون در مساجد و تکایا هیئت امنا جلسه ای به عنوان گرامیداشت شهدای 15 خرداد که مصادف با 12 محرم بود سند زنده مخالفت شجاعانه ملت ایران مقابل استبداد است داشته باشند. استبداد عمال اجانب و در قبال استعمار چپ و راست بود. این خیلی نکته مهمی است. تا آن زمان هر که می خواست قیام کند یا باید به سمت آمریکا یا به سمت شوروی می رفت. دو قطب، عالم مادیت را فرا گرفته بودند. امام بزرگوار ما می فرمایند: قیام 15 خرداد هم در مقابل طاغوت بود و هم در مقابل استکبار جهانی، استکبار جهانی غرب و استکبار جهانی شرق و یک چیز جدید و بدیعی در جهان بود.
نکته ای که مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) در باب اصول خط امام(ره) می فرمایند: بالاخره خط امام(ره) دارای یک اصول است. هر کسی که گفت من خط امامی هستم باید ببینم که معیارهای خط امام در وجودش هست یا نیست. خط امام یک شاغول و یک سنجش است. با این سنجش و شاغول ما بسنجیم ببینیم آیا راست می گوید یا اینکه نه ادعا می کند.
اهل سنت که می گویند ما پیرو اهل سنت پیغمبر(ص) هستیم. سنت پیغمبر(ص) یعنی امیرالمومنین(ع)، یعنی مهمترین سنت پیغمبر(ص) این است که بعد از پیغمبر(ص) علی(ع) را قبول داشته باشیم این بزرگترین سنت است. اگر اهل سنت که می گویند ما پیرو سنت پیغمبر(ص) هستیم علی(ع) را قبول نداشته باشند راست نمی گویند دروغ می گویند پیرو اهل سنت واقعا نیستند. سنت پیغمبر(ص) را امیرالمومنین(ع) و ائمه معصومین در جامعه نگهداری می کنند. حالا ببینیم اصول خط امام(ره) از دیدگاه مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) می خواهم خدمت شما عرض کنم.

اصول خط امام(ره) از دیدگاه مقام معظم رهبری(دام ظله العالی)
اولین اصل از اصول خط امام(ره) ایستادگی در مقابل زورگو است. ایستادگی در مقابل قدرتهای خارجی و سازش ناپذیری در مقابل آمریکا است. این مهمترین و یکی از اصول خط امام(ره) است. حالا اگر کسی خواست با آمریکا سازش و توافق بکند دوباره زمینه بردگی مردم را فراهم کند حالا اگر صد بار بگوید من خط امامی خط امام هستم، با شاغول می سنجیم آن کجی دارد ، او دروغ می گوید ، او در کارش اشکال است چون امام(ره) می فرمایند: چون در مقابل استکبار و آمریکا باید سازش ناپذیر باشد حالا اگر کسی خواست سازش بکند معلوم می شود از اندیشه حضرت امام(ره) جدا شده است یا اگرهم بوده است بعد از مدتی استحاله شده است.
دومین اصل روحیه تعبد، عبادت، بندگی خدا، انجام دستورات خدا و قرآن و مقابله با هوای نفس و شیطان است اگر کسی دستور خدا را انجام نمی دهد نماز نمی خواند و بعدش هم بگوید من خط امامی هستم خوب این دروغ می گوید . خط امام، امام در آن لحظه در تلویزیون سرم در دستش بود این پیرمرد بزرگ و نورانی نمازش را ترک نکرد. حالا اگر کسی بگوید م پیرو امام(ره) هستم خط امام هستم نماز نخواند و بی اعتنایی به دستورات دینی بکند اصلا قبول نداشته باشد این راست نمی گوید.
سومین اصل وحدت مسلمین است. امام بزرگوار بر وحدت مسلمانان و مبارزه با تفرقه افکنی اصرار داشتند. حالا اگر کسی بخواهد اختلاف درست بکند خوب این پیداست که از اصول امام بیگانه است.
چهارمین اصل نجات محرومین است. یکی از اصول دیگر اندیشه حضرت امام(ره) نجات محرومین است کمک به ضعفاء ، فقرای جامعه است. اگر کسی اسم ببرد ولی در عمل به فقرا رسیدگی نکند او در واقع از اندیشه امام جدا است.
پنجمین اصل مبارزه با رژیم اشغالگر قدس رژیم غاصب است. این یکی از اصول خدشه ناپذیر است. حالا اگر کسی آمد و شعار داد نه غزه نه لبنان... خوب این پیداست به اسم امام هم که باشد ، این می خواهد راه امام را با امام از بین ببرد. اصول امام را به اسم امام می خواهد از بین ببرد. مذهب را علیه مذهب ، دین را علیه دین کاری که در گذشته به اسم سنت پیغمبر(ص) امیرالمومنین(ع) را خانه نشین کرده است خوب این پیداست که شعارغلطی است کسی همچین عقیده ای داشته باشد او از امام صدها کیلومتر فاصله دارد اصلا با امام بیگانه است.
ششمین اصل حفظ وحدت ملی و یکپارچگی در میان ملت است. اینها را مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) می فرمایند. حالا اگر کسی بخواهد اختلاف بیندازد و دو دستگی درست بکند ، ملت را شقه شقه کند خوب پیداست این از اصول راه و اندیشه امام(ره) جدا شده است. امام اصلا می فرمایند: انقلاب ما وحدت کلمه وحدت کلمه، همیشه صحبتهای حضرت امام(ره) این بود. نمی توانیم ما تفرقه داشته باشیم.
هفتمین اصل فقط مردمی بودن حکومت با اصرار بر سازندگی کشور است. و این کشور یک کشور نمونه در جهان بشود.
شاخصهای خط امام (ره)
شاخصهای خط امام(ره) چیست؟ همین مطالبی که عرض کردم و علاوه بر آنها یکی از شاخصهای خط امام این است که اولا ولی فقیه را حجت خدا بدانیم، جانشین امام زمان(عج) را ولی فقیه بدانیم. آسمانی ببینیم نه اینکه زمینی ببینیم. امام می فرمایند: که ولایت فقیه هدیه الهی است، ولی فقیه حجت است. خوب اگر کسی ولی فقیه را قبول نداشته باشد ، رهبری را قبول نداشته باشد مبارزه کند بعدش هم بگوید من خط امام هستم این پیداست که خط امام را قبول ندارد اصلا نفهمیده است. کسی که ولایت فقیه، رهبری فقیه، علم و عدل را کسی قبول نداشته باشد پیداست.
دوماً حفظ نظام جمهوری اسلامی است. چون امام می فرمایند: که اعظم فرائض یعنی مهمترین واجب این است که جمهوری اسلامی حفظ شود. حالا اگر کاری بکنیم پایه های نظام جمهوری اسلامی سست شود و به هر اسمی که باشد ولو به اسم خط امام این خیانت به امام و اندیشه امام است نفی ملی گرایی و تفکر لیبرالی است. اگر کسی آمد نهضت آزادی ، لیبرالها و ملی گراها را ترجیح داد و پیرو آنها شد در واقع این از اصول خط امام جداست و اگر هم بگوید واقعا دروغ می گوید. چون امام (ره) می فرمایند: که اینها لشکرهای شیطان هستند. اساس بدبختی مسلمین همین در تفکر ملی گرایی است. خوب شایستگی مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) است بعد از رحلت حضرت امام(ره) شما ببنید ما چه زمانی بودیم دشمن تمام برنامه اش این بود که رادیو آمریکا گفت مرگ آیت الله خمینی قطعا بی ثباتی عظیمی در ایران به وجود می آورد و جنگ داخلی راه می افتد. این حرفی که بیگانگان می زدند منازعه بر سر قدرت می شود. کودک بدون صاحب می شود. هرج و مرج داخلی ، بی ثباتی این آرزویی که دشمنان ما داشتند ولی همین امروز که رحلت حضرت امام(ره) واقع شد خبرگان ملت نشستند و شخصی لایق و ارشاد خود حضرت امام(ره) که خورشید تابان برای نظام جمهوری اسلامی هست به عنوان رهبری تعیین کردند و این شاگرد صالح و خلف صالح حضرت امام(ره) 21 سال است که ما را در سخترین طوفانها کشتی انقلاب اسلامی را ناخدایی کرده است و به سلامت عبور داده است. چه بحرانهایی که پیش روی نظام جمهوری اسلامی بوده است سر انگشت تدبیر مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) حل شده است. علاوه حضرت امام(ره) یک مرجعیت علی الاطلاقی و گسترده و مورد پذیرش داشت. حوزه های علمیه پذیرش داشتند. بزرگان بودند که حامی اش بودند. مریدانی چون آیت الله طالقانی ها ، بهشتی ها، مطهری ها و خود مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) ، هاشمی رفسنجانی ها، مفتح ها، سعیدی ها، غفاری ها، مدنی ها، دستغیب ها، اشرفی اصفهانی ها، صدوقی ها و ده ها شخصیت برجسته همه مرید و مقلد امام(ره) بودند ولی مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) این پشتوانه یاران را نداشت اگر داشت نمی فرمود این عمار این عمار ولی با این مسائل چگونه کشور را اداره کرده است؟ جنگ اول خلیج فارس وقتی که صدام به کویت حمله کرد آمریکایی ها آمدند یک عده ای گفتند صدام خالد بن ولید است ما باید این را حمایتش کنیم و مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) نگذاشت کشور با جنگ آمریکا درگیر شود. فرمودند که جنگ باطل با باطل است و انقلاب را سالم از این خطرات عبور دادند. در دوره تجدید نظر و آنهایی که تجدید نظر از اسلام کرده بودند چه فتنه ها، قتلهای زنجیره ای، شبه کودتای 18 تیر، مطبوعات زنجیره ای، نافرمانی مدنی چه می دانم انواع و اقسام توطئه های یکی پس از دیگری شما ببنید این بزرگوار چگونه حوادث بعد از انتخابات ، امتحان بزرگ مردم و نخبگان چگونه مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) هدایت می کنند. همان دشمنان زیر یک خیمه جمع شده اند. امام بزرگوار ما و ملت ایران و دوستان هم یک خیمه مقابل آنها هستند. شما الان هم همینطور الان هم استکبار جهانی اسرائیل ، آمریکا و انگلیس زیر یک خیمه دشمنی، ضدانقلاب داخلی این طرف، همه ملت ایران با رهبری هستند. حالا هر کس از این خیمه جدا شد و به خیمه دشمن رفت تقصیر خودش است والا حق و باطل همیشه بوده است و الان هم هست فرقی نکرده است. دشمنان ما که دشمنی شان عوض نشده است حالا یک عده ای عوض شدند خوب بله یک عده ای عوض شده اند.

جنایت اسرائیل در غزه
جنایت بزرگ اسرائیل را در همین چند روز پیش شاهدیم غزه یک و نیم میلیون یک زندان بزرگ است. یک زندان بزرگی 5/1 میلیون جمعیت از هر طرف محاصره است حتی مصریها که مسلمان هستند دیوار آهنی بتنی با حسگر که بیست متر زیرزمین ، از یک طرف تونلهایی هم که فلسطینی ها درست کرده بودند که کمک غذایی را ببرند با گاز سمی فلسطینیها را به شهادت رساندند.

ناوگان آزادی غزه
9 کشتی از ترکیه از جاهای مختلف دنیا فقط مسلمان هم نبودند آدمهای آزادی خواه، هزار زن و مرد از سراسر دنیا جمع شدند این 9 کشتی حرکت کردند که موادغذایی و دارویی را به این زندان بزرگ ببرند. اسرائیلی ها و صهیونیستها حمله کردند تعداد زیادی به شهادت رساندند و تعداد زیادی را زخمی کردند و تمام مجامع بین المللی و عربها سکوت، و خیلی مایه تاسف است کشورهای اسلامی که باید حامی باشند سکوت کردند عربستانی ها، مصریها و لبنانی ها سکوت کردند. همچین وضعیتی ما داریم این همه ظلم و ستم بر ملتها و مخصوصا بر ملت مظلوم فلسطین وارد می شود ولی می بینی که دنیا را ظلم گرفته است مجامع بین المللی که دم از حقوق بشر می زنند رسوا شده اند. حقوق بشر از نظر آمریکایی ها، سازمان ملل و مجامع اروپایی یعنی حمایت از جنایتکار، آنها را فقط بشر می داند نه ملت مظلوم بیچاره آنها را بشر که حساب نمی کنند. اگر پرنده ای را در جایی یک نفر بکشند و یا یک حیوان نایابی را از یک نفر بگیرند داد و فریاد بلند می شود آقا حفظ حقوق حیوانات حفظ حقوق حیوانات این همه انسانها کشته می شوند آمریکایی ها حمایت می کنند. امروز هم بعد از نماز علیه این نامردی ، علیه این جنایت راهپیمایی برگزار می شود . کمکهایی همه که بین دو نماز و بعد از نماز شما دارید اختصاص به مردم مظلوم غزه دارد.
والسلام علیکم و رحمة الله


 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.