سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

نتیجه خواندن قرآن بدون معرفت و ولایت

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه نمازجمعه89/3/7
به امامت امام جمعه محترم جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی

http://yascms.ir/emam/ebrahimi.BMP


خطبه اول
در این خطبه همانطور که چند وقتی است بحث زیارت عتبات عالیات را مطرح کردیم در این خطبه هم ادامه آن مباحث را پی می گیریم تا انشاءالله زائران عتبات عالیات ، زائران آقا امیرالمومنین(ع) و سیدالشهداء(ع) با معرفت بیشتر اماکن مقدسه را زیارت کنند. هر چه بیشتر ما آگاهی داشته باشیم علم و معرفت ما نسبت به آن مکانی که زیارت می کنیم بیشتر باشد از زیارت بهتر لذت می بریم. معرفت بیشتری می توانیم پیدا بکنیم استفاده بیشتری می توانیم در نتیجه ببریم. هر مقدار معرفت ما بیشتر شد استفاده معنوی ما از آن مکان مقدس بیشتر خواهد شد. در این خطبه چهار جای باقی مانده از نجف را خدمت شما عرض می کنم و دیگر پرونده جاهای زیارتی نجف بسته می شود و انشاءالله اگر زنده باشیم اماکن مقدس و زیارتی کربلا را باید بیان کنیم.

مسجد حنانه(رأس الحسین(ع))
یکی از مکانهای که زائرین در نجف و کوفه زیارت می کنند مسجدی به نام مسجد حنانه است یا مسجد رأس الحسین(ع) است. خیلی مسجد زیبا و دلچسب و واقعا زائر لذت می برد. این مسجد دو نام دارد . برادران و خواهران عاشق امیرالمومنین(ع)، دوستدار زیارت توجه بفرمایید.

علت نامگذاری مسجد به نام حنانه
چرا این مسجد را حنانه می گویند؟ حنانه به معنای ناله است. ناله کردن یک ستونی که درمسجد النبی(ص) است که به آن ستون هم حنانه می گویند حنانه یعنی ناله است حالا آن ستون را چرا حنانه می گفتند؟ چون پیغمبر(ص) به آن ستون تکیه می دادند و خطبه می خواند بعد وقتی که آمدند یک منبری برای پیغمبرخدا(ص) ساختند که حضرت روی منبر سخنرانی کنند این ستون که چون چوب درخت خرما بود مثل بچه شتر شروع به ناله کردن کرد از فراق پیغمبرخدا(ص)، به ستون حنانه مشهور شد. حالا چرا به این مسجد در نجف مسجد حنانه گفته می شود؟ برادران برای اینکه شب 21 ماه مبارک رمضان وقتی جنازه آقا امیرالمومنین(ع) را از این مکان عبور دادند که ببرند و آقا را دفن کنند یک ستونی اینجا بوده است که این به احترام امیرالمومنین(ع) هم ناله کرد و هم خم و منحنی شد.چون ستون خم شد و احترام و ناله کرد از فراق و شهادت امیرالمومنین(ع) به یاد این جریان مسجد ساخته شد و اسمش را مسجد حنانه گذاشتند.

علت نامگذاری اسم دوم مسجد به نام مسجد رأس الحسین(ع)
چرا این مسجد را مسجد رأس الحسین(ع) نامیدند؟ برای اینکه سر مبارک امام حسین(ع) وقتی که می خواستند پیش عبیدالله(لعنة الله علیه) بیاورند در این نقطه ای از مسجد روی زمین گذاشتند و آن نقطه در مسجد که سر حضرت را گذاشتند ضریح دارد. زائرانی که تشریف بردند آن اوائل یک عکسی بود وقتی نگاه می کردی می خواستی خون گریه کنی سر مقدس امام حسین(ع) که آن طبق نقل تاریخی که بریده بودند به همان شیوه آن عکس طراحی شده بود نقاشی کرده بودند وقتی که زائر نگاه می کرد واقعا با تمام وجود می سوخت . یعنی سر را از پشت سر وقتی که شمر (لعنت الله علیه) جدا کرده بود همانجور عکس طراحی کرده بودند زائرین به اینجا می روند و نماز می خوانند. ائمه معصومین (ع) اینجا آمدند و نماز خواندند. امام صادق(ع) یکی از جاهایی که نماز خواندند همین مسجد بوده است و مشهور شد به مسجد رأس الحسین(ع) حتی بعضی ها می گویند که سر امام حسین(ع) را مدتی اینجا دفن کرده اند چون مدتی سر دمشق بود تعدادی از دوستان امام حسین(ع)سر را بر داشتند آوردند در این نقطه دفن کردند. خوب روی این دو مناسبت زائر می رود اینجا را زیارت می کند مصیبت می خواند و گریه و عزاداری می کند. خودشان را به امیرالمومنین(ع) و سید الشهدا(ع) پیوند می دهند.

زیارت مرقد پاک کمیل شاگرد امیرالمومنین(ع)
از جمله جاهایی که زائرین محترم می روند و زیارت می کنند مرقد پاک کمیل از شاگردان امیرالمومنین(ع)است. کمیل یکی از شاگردان امیرالمومنین(ع) است شخصیت بسیار والا داشت. دعای کمیل از ایشان به ما رسیده است. دعای کمیل را جناب کمیل از آقا امیرالمومنین(ع) یاد گرفته و برای ما نقل کرده است. که ما هر شب جمعه دعای کمیل امیرالمومنین(ع) را قرائت می کنیم و لذت می بریم. کمیل عاشق امیرالمومنین(ع) است اینها دو تا برادرند آدمها بستگی به اعتقاد و رفتارشان است از یک پدر و مادر یکی دوستدار امیرالمومنین(ع) و در رکاب ایشان به شهادت می رسد. فدایی امیرالمومنین(ع) است و توسط شقی ترین آدمها به شهادت می رسد. یک برادر هم هست که دشمن اهل بیت است.

حارث بن زیاد کیست؟
کمیل بن زیاد یک برادری به نام حارث بن زیاد دارد. حارث کیست؟ حارث آن کسی است که به طمع جوایز بچه های مسلم بن عقیل را سر بریده است. دو تا برادر از یک خانه دیندار، متعهد و ولایتمدار و با تقوا یکی کمیل بن زیاد که امروز مظهر دینداری و تقواست، زائر می رود عشق به امیرالمومنین(ع) را از کنار مرقد پاک کمیل یاد می گیرد این شخصیت برجسته، و برادرش آن گونه زندگی کرده است. مردم هر گونه فکر بکنند همانگونه هم زندگی می کنند ما محصول فکر و اندیشه مان هستیم. اگر فکر درست شد کارها هم درست می شود، اگر فکر دنیا و دنیا طلبی شد نتیجه اش حارث بن زیاد می شود و برای جمع آوری مال حاضر می شود که سر دو تا بچه های مسلم را از تن جدا کند. بچه ها گفتند که ما را زنده ببر شاید عبیدالله خواست که به ما رحم کند گفت نه سر شما را اگر بگیرم بیشتر جایزه به من می دهد سر دو تا بچه جناب مسلم را جدا کرد.
کمیل بن زیاد در سن 90 سالگی به جرم ولایت، تشیع، دوستی ، محبت و عشق به آقا امیرالمومنین(ع) به شهادت رسید. جان برای دین و ولایتشان دادند، فدای امیرالمومنین(ع) شدند و دست از تشیّعُ برنداشتند.
برداران و خواهران دینداران، متدینین شیعه خون و جان داده است ما میراث چنین افراد بزرگ و گرانبهایی هستیم اینها باعث شدند که تشیع حفظ شود عشق به امیرالمومنین(ع) حفظ شود تا به امروز به من و شما برسد. مرقد مطهر کمیل یکی از جاهای زیارتی است.

نتیجه خواندن قرآن بدون معرفت و ولایت
یک روز امیرالمومنین(ع) با جناب کمیل از جایی رد می شدند کمیل دید یکنفر آیه 9، سوره زمر را با صوت دلنشین و اشک تلاوت می کند. کمیل گفت عجب آدمی که این جور قرآن را تلاوت می کند. آقا امیرالمومنین(ع) فرمودند گول خواندن قرآنش را نخور این آدم اهل جهنم و آتش است و نگاه به قرآن خواندنش نکن. مدتی گذشت جنگ نهروان پیش آمد خوارج دشمنان امیرالمومنین(ع) کشته شدند امیرالمومنین(ع) آمد به یکی از کشته شده ها را با نوک شمشیر اشاره کردند کمیل این را می شناسی؟ گفت نه آقا نمی شناسم. فرمودند این همان آدمی بود که قرآن می خواند و با علی(ع) دشمنی می کند. قرآنی که با عترت، ولایت ، اهل بیت(ع) نباشد ارزشی ندارد. معاویه هم همین قرآن را سر نیزه کرد و با علی(ع)، قرآن ناطق و با رهبر حقیقی جنگید.
این است که این همه بحث ولایت ولایت ولایت مطرح می شود به خاطر همین نکته است. اگر کسی از این جایگاه جدا شد همه چیزش را از دست می دهد. اگر از امامت و ولایتی که خدا درست کرده است انسان در زندگیش جدا شد ، از علی(ع) و اولاد علی(ع) و در عصر غیبت از ولی فقیه جدا شد قرآن هم بخواند ارزشی ندارد. اگر خدای نکرده راهش کج و انحراف داشته باشد زاویه داشته باشد آن ارزشی نمی تواند داشته باشد اینها در طول تاریخ تجربه شده است. امروز ما محصول تجربه گذشتگان را پیش روی خودمان هم داریم.

اهمیت مطالعه تاریخ
تاریخ را مطالعه می کنید باید بفهمید آنها چه جور شدند؟ خوشبخت شدند؟ ما دیگر دنبال بدبختها راه نیفتیم، ما دیگر تجربه شده ها را در زندگیمان تجربه نکنیم. خوب این هم یکی از جاهای که برادران ، عزیزان انشاءالله خدا قسمتتان کند این پله های مرقد کمیل بالا می روید هم گنبد زیبا دارد و هم مرقد زیبا، من بارها گفتم کسی که به زیارت نرود نه از مالش، عمرش و نه از زندگیش لذت نبرده است. اگر بنا شد آدم هم قرض بکند ولی به سفر زیارتی برود آدم زنده می شود. خدا می داند این اماکن نورافشانی می کنند دلها را زنده می کنند، راه را نشان می دهند، آدم از عمرش ، از زندگیش وقتی که کنار مرقد کمیل قرار می گیرد شاگرد ممتاز امیرالمومنین(ع) که در راه ولایت امیرالمومنین(ع) جان باخته است، سر داده است الهام بخش است برای کسی که به زیارت این بزرگوار می رود.
زیارت میثم تمار
برادران و خواهران از جمله جاهای که خدا توفیق دهد زیارت می کنید سیصد متری مسجد کوفه و خانه امیرالمومنین(ع) یکی از یاران صاحب سر و صاحب علوم که شاگرد مخلص امیرالمومنین(ع) است. صاحب تفسیر شده است . ابن عباس پیش او درس می خواند. یک غلامی به نام میثم تمار که امیرالمومنین(ع) او را خرید و آزاد کرد. در خاندان امیرالمومنین(ع) که آمد بزرگ شد. (دل به اهل بیت(ع) ببندید نوکری اهل بیت(ع)و امیرالمومنین(ع) آقایی و سروری است. کسی که دلداده اهل بیت(ع) شد بزرگ می شود، سرور می شود.) واقعا این غلامی سیاه بود کسی اصلا به او اعتنا نمی کرد و اهمیت نمی داد اما به امان امیرالمومنین(ع) آمد و تربیت شده آقا امیرالمومنین(ع) شد صاحب علم تفسیر ، یک روایتی که امروز من مطالعه کردم گفتند که میثم دارای علمی شد که پیغمبران مرسل دارای آن علم بودند. ملائکه مقرب خدا از آن علم بهره بردند میثم کارش به اینجا رسیده است.
امیرالمومنین(ع) یک روز فرمودند میثم می خواهی آن نقطه ای که تو به شهادت می رسی برایت بیان کنم؟ گفت بله . چه حالی داری آن لحظه ای که می گویند از علی(ع) تبری بجویی؟ اگر می خواهی جانت را نجات دهی باید بگوی من از علی (ع) بیزارم. من علی(ع) را دوست نمی دارم ، من دشمن علی(ع) هستم. گفت: هرگز آقا من چنین کاری را نمی کنم حضرت فرمودند که این درخت را می بینی تو را بر همین چوبه این درخت اعدامت می کنند دست و پایت را میخکوب می کنند . بعد با زبان از علی(ع) دفاع می کنی همانجوری که به اسب لجام می زنند به دهانت لجام می زنند که نتوانی دهانت را باز کنی زبانت را از کام می برند. اینها اینجوری عاشق امیرالمومنین(ع) هستند. امیرالمومنین(ع) دوستانی را تربیت کرده است که اینجور عاشق و دلداده علی(ع) هستند، دشمنانی دارد که اگر امیرالمومنین(ع) دستش را در عسل بکند و در دهانشان هم بگذارد دست امیرالمومنین(ع) را می جوند.
حدیت داریم اینهایی که دشمنی با اهل بیت(ع) با پیغمبر(ص) می کنند روز قیامت یک تنفسی در جهنم داده می شود یعنی جهنم بر اینها خنک می شود. جهنمی ها سوال می کنند چه اتفاقی افتاده است؟ می گویند به برکت پیغمبر آخر الزمان(عج) عذاب برای شما تخفیف داده شد. جهنمی ها می گویند ما نمی خواهیم همین عذاب بر ما راحتتر است اینجور می شود آدم وقتی که کم کم دشمن شد کارش به جایی می رسد که می گوید ما عذاب را تحمل می کنیم ولی این نسیم از وجود پیغمبر(ص) را ما نمی خواهیم احساس کنیم. این دشمنی که در دلش بوده است آنجا ظهور پیدا می کند.
عاقبت نماز نخواندن
آنهایی که اهل نماز ، رکوع و سجده نیستند روز قیامت خدا دستور می دهد رکوع کنید، کسی که رکوع نکرده است کمرش خم نمی شود نمی تواند رکوع کند، دلش هم بخواهد کمرش خم نمی شود چون حقیقت آدمها آنجا بروز می کند باطن آدمها اینجا دیگر همه آدمند دو پا هستند نمی شود تشخیص دهید آن فکر و اندیشه ای که دارد سازنده آدم هست آنجا خودش را نشان می دهد خوب این بزرگوار را در سال 60 قبل از اینکه امام حسین(ع) به کوفه بیایند عبیدالله زیاد میثم تمار را دستگیر کرد و بعد بر همان چوبه دار ایشان را به دار زدند خون از بدن مجروحش می چکد ولی با زبان از امیرالمومنین(ع) دفاع می کند. گفتند چه نشستی اگر میثم تمار همینجور ادامه بدهد تمام یزید و یزیدیان و حکومت یزید و تو را مفتضع می کند پدرت و جدت همه را رسوا می کند. زبانش را بریدند لجام زدند، دهانش را مجروح کردند. هفت روز جنازه میثم تمار که بر بالای چوبه دار بود. دوستان میثم شبانه مخفیانه آمدند نگهبان گذاشته بودند که جنازه را نبرند که یک خوف و ترسی ایجاد شود. جنازه را یک خوف و ترسی ایجاد بشود جنازه را بر داشتند در همین نقطه ای که امروز شما وقتی می روید لذت می برید من خودم هر وقت به زیارت میثم رفتم خیلی لذت بردم. می گویم بارک الله درود بر تو ای مرد آزاده، خوب تشخیص دادی، خوب جایی رفتی، خوب دفاع کردی، درود بر همه شهدا خصوصا میثم تمار.

زیارت مسجد سهله
یکی از جاهایی دیگر که زائرین می روند زیارت می کنند مسجد سهله است. مسجد سهله مسجدی بسیار بابرکت بعد از مسجد کوفه است. تمام پیغمبران نماز خواندند خانه پیغمبران خانه حضرت ابراهیم(ع)، حضرت ادریس(ع) حضرت خضر نبی(ع) بوده است.
امام صادق(ع) می فرمایند: که من می بینم که امام زمان(عج) در مسجد سهله با خانواده فرود آمده است. سوال می کننند مگر مسجد سهله منزل امام زمان(عج) می شود فرمودند بله منزل امام زمان(عج) می شود و اینجا منزل حضرت ادریس(ع) است. و پیغمبری نبوده است که در این مکان آمده و نماز نخوانده باشد . کسی که در این مسجد نماز بخواند مثل این است که در خیمه و خانه پیغمبر(ص) نماز خوانده است.
امام صادق(ع) می فرمایند: که اگر من نزدیک بودم فقط می آمدم و در مسجدسهله نماز می خواندم .

جایگاه انبیاء و صالحین
خوب اماکن متعددی دارد یک جایی دارد می گویند مقام ، مقام یعنی جایگاه ، جایگاه انبیاء و صالحین یعنی انبیاء اینجا نماز خواندند و شما هم می روید نماز می خوانید. رازش در این است که آدم به جریان توحید و انبیاء الهی بپیوندد. خوش به حال آنهایی که رفتند و خوش به حال آنهایی که نیت دارند زیارت کنند . مقام حضرت ابراهیم(ع)، حضرت ادریس(ع)، حضرت خضر نبی(ع)، مقام امام زین العابدین(ع) و وسط مسجد مقام امام صادق(ع) و همینطور قبله مسجد مقام صاحب الزمان(عج) است. کسانی که می خواستند آقا را زیارت کنند و ببیند نذر می کردند تا بروند مسجد کوفه و یا همینطور مسجد سهله، چهل شب چهارشنبه خیلی ها در این مسجد امام عصر(عج) را زیارت کردند و دعا در این مسجد مستجاب است. وقتی که رفتید قدر بدانید این نعمت بزرگ، دنیا و آخرت اینجا می شود آباد بشود یکی از برکات زیارت این است که انسان دنیا و آخرت خودش را می تواند تامین کند. حدیث داریم امام صادق(ع) می فرمایند: که وقتی کوفه رفتی به مسجد سهله برو دو رکعت نماز بخوان و از خدا حاجت برای دینت و دنیایت بخواه. بعد می فرمایند: هر که دعا کند خدا دعایش را مستجاب می کند. خوب این مربوط به مسجد سهله بود. فکر می کنم چهار الی پنج خطبه ای شد در بحث نجف علتش این است که دوستان وقتی می خواهند بروند با معرفت بیشتری به این اماکن قدم بگذارند و انشاءالله بیشتر کسب فیض بکنند. شما هم که رفتید اگر مطلبی یاد گرفتید آنجا به یادتان آمد برای ما هم دعا کنید.

خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»

تقوا و اخلاص در عمل
برادران و خواهران در توصیه به تقوا ، اگر تقوا در دلی پیدا شد در تمام اعمال ، رفتار و جوارح یعنی تمام اعضای بدن در گفتار ما ظاهر می شود. تقوا یعنی چه؟ یعنی کار برای خدا، خالصانه کار برای خدا، شما آدمهایی دیدید که اخلاص در وجودشان می جوشد حرفهایشان هم بر دل می نشیند. اگر کاری برای خدا انجام دهد کارش با برکت می شود ولی اگر اهداف اغراض دنیوی داشته باشد چه نتیجه ای دارد؟ کار اگر برای دیگران باشد خدا می فرماید: پاداش را برو از همانها بگیر. اگر برای خودنمایی باشد من خطبه برای خودنمایی بخوانم خدا می گوید پاداش را از همین مردم بگیر. شما چه جور می توانید پاداش من را بدهید ؟ یا من چه جور پاداش شما که نماز آمدید را می توانم بدهم؟ خدا باید بدهد، خدا هم وقتی می خرد که برای خودش باشد نمی شود که نصف کنیم نصفش برای خدا بگوییم و نصفش برای مردم، این ارزشی ندارد اگر واقعا تقوا یعنی کارها برای خدا شد خدا خودش کمک می کند به قول معروف کار را به مو می رساند ولی پاره نمی شود. اگر کارش وصل به خدا شد کارش قیمت و ارزش پیدا می کنند. زندگی آدم باصفا می شود. خود آدم اصلا راحت می شود آدمی که اخلاص دارد و کارهایش برای خدا انجام می دهد مثل این است که در جاده مستقیم حرکت می کند. هدایت الهی شامل حالش می شود و در دنیا و آخرت کمکش می کند. او می تواند کمک بکند او همه چیز دارد بیایید دلها را به همان بدهیم که همه کاره است کارهایمان را رنگ و بوی الهی بدهیم یعنی رنگ خدایی.

تعیین دقیق قبله
برادران برای شناخت دقیق قبله امروز اعلام شده است فقط چند نوبت در سال اعلام می شود ساعت 48/1 دقیقه خورشید برابر خانه خدا می آید اگر شما رو به خورشید بایستید رو به خانه خدا ایستاده اید این بهترین قبله نما است . مسجدیها دقت کنند که می خواهند قبله مسجدشان را درست کنند ساعت 48/1 دقیقه ، خطبه ها را یک مقدار زودتر تمام می کنم که برسید 48/1 دقیقه رو به خورشید و یا یک چوبی به این صورت چوب را روی زمین می گذارید این سایه می اندازد سایه که پشتش افتاد رو به روی سایه، قبله می شود این را شاخص می گویند. دقیق ترین تشخیص قبله است.
سفر پرخیر و برکت رئیس جمهور و هیات دولت به استان کریمان
نکته سوم سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور محترم و هیات دولت را به استان کریمان داشتیم. از ابتکارات دولت نهم و دولت دهم سفر استانی است. این خیلی با ارزش است در دنیا نمونه ندارد. یعنی در دنیا این نحوه مدیریت بی سابقه است که مستقیم مسئولین عالی رتبه در تمام شهرها بیایند پای حرف دل مردم بنشیند مشکلات را از نزدیک بررسی کنند. تا مشکل را آدم ببنید تا بعد برایش گزارش کنند.

برکات سفرهای رئیس جمهور و هیات دولت
خیلی فرق می کند یعنی دل آدم هم نرم تر می شود. مثلا فرض کن ما یکدفعه می آیند می گویند آقا مشکل داریم این خانواده فقیر است الان برای خود شما همین جور پیش آمده است اما وقتی بروی فقر را در آن خانه ببینی آن را با تمام وجود این بدبختی را لمس می کنی دلت می سوزد کمکش می کنی تا اینکه برای آدم یک گزارشی بدهند . دولت یکی از برکاتش این است که در سفرهای در دور اول در تمام شهرها رفت این خیلی کار بزرگی است اصلا در دنیا همچین سابقه مدیریت ما نداریم. این از برکت امام ، شهدا، مردم و از برکت هدایتهای مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) است. این یکی از برکات است.
خوب در این سفر به استان ما آمدند استقبال خوبی مردم کردند . استقبال مردمی تاثیرش در دنیا خیلی زیاد است یعنی در دنیا اعلام می شود علارغم دشمنی شما ما نظام، دولت، رئیس جمهورمان را دوست می داریم. خدمتگزار، نوکران و خادمان خودمان را دوست می داریم. تمام تبلیغات دشمن خنثی می شود و تمام زحمتشان هدر می رود. علاوه بر او برکات خیلی زیادی می تواند برای استان و شهرستان داشته باشد و سفر معاون رئیس جمهور هم در شهرستان خودمان داشتیم.
من می خواهم یک توصیه بکنم. برداران یک دفعه یک مسئولی که می آید خوب در این شهرستان 120 هزار نفر جمعیت است 120 هزار خواسته است امکان دارد یک مسئولی بیاید یک سال هم در این شهرستان بماند می تواند تک تک خواسته ها را بررسی کند نمی شود ما باید چکار کنیم ؟ خواسته هایمان را اولویت بدهیم اولویت شهرستانی مثلا دو تا سه خواسته که مشکل شهرستان ما دارد این را مطرح کنیم همه روی آن سمج بشویم تا آن مشکل حل بشود و الا اگر من بگویم من این مشکل را دارم شما هم بگویید من آن مشکل را دارم به کجا برسیم . این تاثیرش خنثی می شود تا اینکه همه اتفاق کنیم، این شهرستان مهمترین مشکلمان ما در صحبتمان هم گفتیم اشتغال است. اشتغال مهمترین مشکل اساسی این شهرستان است. خوب بنشینید برنامه ریزی کنند یا همینجور مشکلاتی که در آنجا مطرح شد تا اینکه ما جلسه را به هم بریزیم آن بگوید من چنین مشکلی دارم او بگوید من چنین مشکلی دارم اینها درست نمی شود یعنی شهرستان را پیش نمی برد ما باید یک کاری کنیم در این دولت مسئولین دست به دست هم بدهند شهرستان پیشرفت کند، اشتغال ایجاد بکند نه اینکه من تنها خودم به خواسته دلم برسم خواسته من یک حربه است خواسته جمع را باید مطرح کنیم در این جلسه توقع من این بود وقتی که معاون رئیس جمهوری می آید یک نفر که بلند می شود شخصی فکر نکند جمعی فکر بکند جمع نگر باشد، دردش درد همه مردم باشد نه اینکه من رفتم وام بگیرم وام من، این چه وضعی است؟ این چه فلانی است؟ خوب بله آن هم مشکل دارد قبول همه مشکل دارید. ولی در این جمع و در این موقعیت جای این حرف ، الان به نظر من، شاید من هم اشتباه کنم ولی من تشخیص خودم این است که شهرستانهایی که پیشرفت می کنند مناطقی که پیشرفت می کنند همه دست به دست هم می دهند. یک خواسته را اگر می خواهید با توافق یک خواسته را مطرح می کنند خوب آن خواسته هم بودجه گذاشته می شود . مسئولین هم پیگیری و رسیدگی می کنند و فیضش به همه برسد و به عنوان مثال می گویم اگر یک بحث جاده مطرح شود دو بانده شدن جاده، از کرمان تا بندرعباس برود کل مردم فیض می برند و به نفع آنها می شود. یک خواسته جمعی و عمومی و نیاز صد در صد شهرستان است. این را ما باید برنامه ریزی کنیم. سفر رئیس جمهور با برکت الحمدلله انجام شد. واقعا هم تشکر و قدردانی می کنیم از هیات دولت، در این سفر جلسه ای که ما در خدمت رئیس جمهور بودیم چند توصیه به مدیران داشتند.

توصیه های مهم رئیس جمهور به مدیران
اولین توصیه وحدت و همدلی است . تفرقه از شیطان است وحدت و همدلی از خداست. کشور،استان و شهرستان اگر وحدت داشته باشند پیش می روند، محله اگر همه با هم باشند پیش می روند هیات امنای مسجد اگر با هم باشند مسجدشان آباد می شود. یک خانواده اگر همه با هم باشند این خانواده با برکت است .اختلاف اگر جایی رخنه کرد همه را بدبخت می کند. ایشان مهمترین توصیه شان در صحبت، اول وحدت و همدلی بود. این است که ما هم از روز اول توصیه به وحدت و همدلی می کنیم این دوای درد است. واقعا ما اگر پیشرفت بخواهیم باید همه با هم باشیم. اگر من بخواهم پیشرفت بکنم یا شما بخواهید پیشرفت بکنید یک ایده خوبی دارید من بیایم بر ضد شما رفتار بکنم خوب این کار پیش نمی رود و کار خنثی می شود. همیشه ما عقب نگه داشته می شویم.
نکته دوم خدمت به مردم بود. خوب انصافاً به مدیران توصیه کردند یعنی گفتند شما کارهای جمعی، استانی و شهرستانی فکر می کنید آن جای خودش ولی کارهای جزیی یعنی تک تک مردم شما باید بروید و مشکلاتشان را حل کنید. واقعا حرف درستی است در عین حال مشکلات جمع را دارید حل می کنید فرد هم را باید در نظر بگیرید بعد نمونه های مختلفی ذکر می کردند.
توصیه بعد گفتند شما چقدر مدیر دارید؟ مثلا در این استان مدیران با معاونتان 1500 نفر، گفتند اگر هفته ای شما یک مشکل شخصی از یک کسی را حل کنید در هفته ای 1500 مشکل می شود در ماه و سال ببینید چقدر می شود؟ اهل بیت(ع) دانه به دانه مشکلات مردم را حل می کردند. نمی شود بگوییم حالا مردم آمدند درب اتاق ما آمدند خواسته دارند ما هم بگوییم ولشان کن، خوب نمی شود ولشان کنیم اینها بنده خدا هستند شان ما این است که ما انواع خدمت کنیم . امیرالمومنین(ع) به مردم خدمت می کرد، اهل بیت(ع) ناشناس می آمدند خدمت می کردند. ما بارها این را خواندیم امام سجاد(ع) ناشناس می آمد در یک قافله ظرف می شستند، این مشکل را حل می کردند. در قافله حج پیاده گرفتاری مردم را حل می کردند هر وقت شناخته می شدند دنبال یک قافله دیگر می رفتند. این کار را می کردند برای اینکه ارزش دارد. شان مدیر خدمت کردن به مردم است آن چیزی که در توانش است واقعا برای مردم بگذارد این برای خدا می ماند. این هم واقعا دوای درد است با خدمت تک تک به احاد ارزش دارد.

میلاد فرخنده حضرت زهرا(سلام الله علیها) روز مادر و بزرگداشت زن
مطلب دوم فرخنده میلاد حضرت زهرا(س) را داریم پیشاپیش خدمت شما مخصوصا خانمها که روز زن و روز مادر نامگذاری شده است تبریک عرض می کنم. خدا حفظ کند مادران را، خدا آن مادرانی را که از دنیا رفتند را رحمت کند. این یا حسینی که ما می گوییم این عشق به نماز و نمازجمعه، دینداری که ما داریم از برکت این مادران است از برکت این پدران است. اینها بودند که شیر پاک همراه با مجلس سیدالشهدا(ع) به ما دادند و ما را عاشق و دوستدار تربیت کردند. نقش مادر در تربیت فرزند خیلی زیاد است و نقش زن هم همینطور. حضرت زهرا(س) فرزندانی را به عالم تحویل داده است که نمونه ندارد. واقعا پیشاپیش روز زن و روز مادر را تبریک عرض می کنیم. تولد حضرت امام(ره) را هم در همین روز داریم آن هم تبریک عرض می کنم .

ارتحال حضرت امام خمینی(رحمةالله علیه)
از طرفی ارتحال حضرت امام(ره) را هم در همین هفته 14 خردادماه که داغی بزرگ بر دل ملت و مردم گذاشته شد داریم.

انتصاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دام ظله العالی) به رهبری نظام جمهوری اسلامی
از آن طرف انتصاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دام ظله العالی) را به رهبری نظام جمهوری اسلامی را ما داریم. که حضرت امام(ره) می فرمایند: آقای خامنه ای در بین متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی نعمتی است که چون خورشید روشنی می دهد. تعبیری که آن زمان امام (ره) کردند تعبیر خورشید بزرگ ، حالا من بعضی از کلمات را می گویم در آن وقتی که برسیم.

افتتاح مجلس شورای اسلامی
از جمله مطالبی که باز در همین داریم افتتاح اولین تا هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی را در چنین روزی ما داریم و از مجلس هم به خاطر خدمات ارزنده ای که انجام داده است تشکر و قدردانی می کنم و امروز مجلس و دولت نظام جمهوری اسلامی در خدمت رهبری، مردم بزرگوارمان هستند. خدمات ارزشمندی امروز مجلس دارد انجام می دهد. من از همین جا از نماینده محترم هم از طرحها، برنامه ها، زحمات، کارهای خوبی که انجام دادند تشکر و قدردانی می کنم. ایشان هم دنبال وحدت و پیشرفت شهرستان هستند. برنامه ای داشتند که خدمات خودشان را اعلام کنند که انشاءالله در ایام آتی و جای مناسب، فرصتی است که بتوانند خدماتی که انجام دادند خدمت شما اعلام کنند و این عصاره و خلاصه ای از برنامه های این هفته بود.





شاخصه های خط امام خمینی(رحمةالله علیه)
خط امام (ره) شاخصه دارد یعنی خط امامی شدن چند شاخصه دارد؟
شاخصه اول این است که پیرو ولی فقیه باشید. چون حضرت امام(ره) فرمودند که مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) ایشان شایستگی دارد . خوب این خط امام(ره) را ایشان ادامه می دهد. کسی که خط امامی است یعنی در خط رهبری است.
شاخصه دوم بیزاری از آمریکاست. نمی شود کسی بگوید من خط امام را قبول دارم ولی با آمریکا هم رفیقیم این بر خلاف راه امام است. امام(ره) می فرمایند: ما با آمریکا رابطه برقرار نخواهیم کرد مگر اینکه آدم بشود. آدم شود یعنی چه؟ یعنی ظلم نکند. خوب امروز ما می بینیم که بزرگترین ظلم را به نظام جمهوری اسلامی اینها کردند. امام(ره) می فرمایند: آمریکا دشمن درجه یک مردم محروم و مستضعف جهان است. حمایت از فلسطین اگر کسی گفت من خط امامی هستم فلسطین را ولش کن یعنی چه؟ خوب این دارد دروغ می گوید واقعا این شاخصه خط امامی را ندارد. امام(ره) می فرمایند: ما از مبارزات برادران فلسطینی و مردم جنوب لبنان کاملا پشتیبانی می کنیم . شاخصه دیگر این است که اعتقاد داشته باشی که اسرائیل باید محو و نابود شود. از تفکر ملی گرایی و لیبرالی باید بیزا باشد. امام (ره) می فرمایند: من تا زنده هستم نخواهم گذاشت انقلاب دست لیبرالها بیفتد اینها لشکریان شیطان هستند اینها کمک کاران ابرقدرتها هستند این ملی گرایی اساس بدبختی مسلمین است. ملی گرا یعنی چه؟ یعنی ملت فکر بکنی و اسلام هیچی کاری به کار یعنی منافع فقط مردم را در نظر بگیرید و کاری به کار اسلام، دین و خدا نداشته باشید. خوب با شعار ملی گرایی کسی که جلوی گلوله نمی رود خون نمی دهد مردم به خاطر خدا ، اسلام ، امام(ره) و حرف امام(ره) و برای حفظ نظام جمهوری اسلامی خون می دهند.
شاخصه سوم که ولی فقیه را حجت خدا بدانند. برای مردم ارزش قائل بشوید. دعوت به وحدت و همدلی کنید.
بیانیه تهران و سردرگمی آمریکایی ها
آمریکایی ها هم واقعا سر در گم شدند. در این بیانیه تهران تا به حال آمریکایی ها اعلام می کردند که اصلا ایرانی ها و نظام جمهوری اسلامی با آژانس بین المللی اتمی هیچ همکاری ندارد. وقتی که ترکیه و برزیل آمدند و در تهران جلسه تشکیل شد و بنا شد مبادله شود که 1200 کیلو اورانیوم غنی شده 5/3 درصد به ترکیه تحویل دهند در عوض 120 کیلو سوخت 20 درصد ترکها بگیرند و به ایران تحویل دهند. خوب این بیانیه اعلام شد و یک دفعه آمریکایی هایی که اعلام می کردند که ایرانی ها هیچ همکاری ندارند زیرپایشان خالی شد. واقعا نتوانستند چه حرفی بزنند. بگویند ایرانی ها تعامل ندارند، اهل گفتگو نیستند همه اینها این شعارهایی که علیه نظام جمهوری اسلامی این بحث هسته ای را دائما توی سر ملت ایران و مسئولین می کوبیدند اینها همه بر باد رفت مثل یک بادکنکی ترکید که نه جمهوری اسلامی هم اهل گفتگو و هم اهل تعاملات دپلماتیک است. بعد از این قصه سران عمده کشورها از جمهوری اسلامی و این ابتکار حمایت کردند. حالا یک حرف از رئیس سابق مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد مردم ایران برای چندمین بار حسن نیت خودشان را ثابت کردند و اما آمریکا باز هم حرفهای خودش را می زند چرا؟زیرا آمریکا با پیشرفت کشورهایی مثل ایران واقعا دشمن است.

روزجهانی دخانیات
دوشنبه روز جهانی دخانیات است. سیگار و هر نوع مواد مخدر بیشترین مرگ و میر را دارد. سالانه 5 میلیون آدم به خاطر مواد مخدر دارند می میرند. من یک آمار را یادداشت کردم در ایران هر سالی 1000 میلیارد تومان سیگار مصرف می شود. 1000 میلیارد تومان صرف سیگار می شود بعد دو برابر همین پول خرج می شود که تا این مریضی بر طرف شود و آثارش برداشته شود این ضرر موادمخدر است. تشکر و قدردانی از مرکز بهداشت شهرستان بافت می کنیم.
والسلام علیکم و رحمة الله.

 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.