سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

گفتگو بهشتیان با جهنمیان

بسم الله الرحمن الرحیم
نماز جمعه 21/12/88
به امامت امام جمعه محترم حجت السلام و المسلمین حاج آقا ابراهیمی

http://yascms.ir/emam/ebrahimi.BMP


خطبه اول
گفتگو بهشتیان با جهنمیان
انشاء الله به خواست خدای تبارک وتعالی این خطبه را در باب گفتگوهای بهشتیان با اهل جهنم و مجرمین چند کلامی را صحبت می کنیم.خدای متعال پیغمبر خاتم (ص) برای هدایت همه انسانها و قرآن را برای هدایت همه بشریت فرستاده است.
هدایت گری قرآن
آیه ای از قرآن در این خطبه انتخاب کردم که خدای متعال در سوره مدثر،آیه 36می فرمایند: «نذیراً للبشر» قرآن آمده است که انذار کند و هم بشارت دهد انسانیت را.
جدا ناپذیری عمل از عامل
آیاتی که مد نظر من است از اینجا شروع می کنم «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم: کل نفس بما کسبت رهینه » (مدثر، آیه 38)و در این زمینه آیه دیگر «کل امرئ بما کسب رهین»(طور، آیه 21) یعنی هر کسی گروگان اعمال خودش است. اعمال، انسان را به گروگان می گیرد تا ما حرفی نزدیم تا صحبتی نکردیم هیچ چیز در پرونده ما نوشته نخواهد شد همین که صحبتی کردیم کاری را انجام دادیم خدای ناکرده غیبتی، تهمتی، دروغی از ما سر زد دو فرشته الهی این عمل را می نویسند این غیبت و دروغ را می نویسند، یا این کار خوب را می نویسند و عمل از عامل جدا نمی شود. بعضی ها فکر می کنند تمام شد رفت، غیبتی کردند تمام شد رفت، و اختلافی انداختند تمام شد رفت، خدای متعال این فکر را باطل اعلام کرده است تمام نشد، تازه شروع شد و همیشه هم وجود دارد «کل نفس بما کسبت رهینه » یعنی هر کسی در گروگان اعمال خودش است. اعمال بد چنگالهای خودش را در روح انسانی فرو می برد و اعمال بد از صاحبش جدا نخواهد شد مگر اینکه توبه کند.
داستان تشیع جنازه و حیوان سیاه
یکی از بزرگان می گوید تشییع جنازه ای در نجف بود من هم شرکت کردم ولی دیدم بالای این جنازه یک حیوان سیاه مثل سگ وجود دارد تا اینکه جنازه را به حرم آقا امیر المومنین(ع) آوردند . قبل از رفتن به صحن این سگ وحشتناک سیاه از جنازه پایین پرید و جنازه را برای طواف بردند وقتیکه برگرداندند این سگ دوباره سوار این جنازه شد وقتیکه می خواستند دفن کنند این سگ هم همراه آن دفن شد و در قبر رفت. بعد من نمی دانستم این چه چیزی است از خدای متعال استمداد کردم بعد در عالم رویا به من گفتند که این آدم جز خوانین ظالم بوده است. اربابهای ظالم آن منطقه نجف بوده که این اعمال بدش بوده است. اعمال بد بصورت یک سگ سیاه همراه و همنشین او است و از او جدا نمی شود روز قیامت انسانها می گویند ای کاش بین من و اعمال بدم فاصله می انداخت . فاصله نمی افتد اعمال بد همیشه همراه هستند مگر اینکه آدم توبه کند استخوان خودش را سبک بکند ماه مبارک یکی از هنرهایش این است که پشت سنگین را سبک می کند روزه، نماز، حضور در نماز جمعه، کار خیر، توبه قبل از فوت، انسان را سبک می کند.« وکل نفس بما کسبت رهینه» همه در قیامت درگرو اعمال بدشان هستند.
مصداق اصحاب یمین
«الا اصحاب الیمین» مگر اصحاب یمین، اصحاب یمین آزادند و الا همه در غل و زنجیر هستند. حالا اصحاب یمین چه کسانی هستند؟ اصحاب یمین یعنی آن کسی که پرونده عمل را به دست راستش داده اند آن کسی که پرونده عمل به دست راستش داده شد او آزاد است او دیگر در غل و زنجیر اعمالش نیست حالا اینها چه کسانی هستند مصداق آن چه کسانی است ؟ قرطبی که مفسر بزرگ اهل سنت است او در تفسیر خودش یک روایت از امام باقر(ع) نقل کرده است. که امام باقر (ع) می فرمایند: «نحن و شیعتنا اصحاب الیمین» ما و شیعیانمان اصحاب یمین هستیم این یک بشارت است این بشارت را عالم سنی نقل کرده است. که ما و شیعیانمان اصحاب یمین هستیم « وکل من ابغضا اهل البیت وهم المرتهمون» واما هر کسی که بغض ما اهل بیت(ع) و دشمن ما اهل بیت(ع) مثل ناسبی ها مثل وهابیت، وهابیون امروز ناسبی هستند دشمن اهل بیت هستند . دشمن شیعیان هستند اگر دشمن نبودند اینقدر ناسزا نمی گفتند.وقبور مطهر ائمه بقیع را خراب نمی کردند آنچه که از آثار اهل بیت(ع) بود اینها در مکه و مدینه هر کجا که دستشان به آنها رسیده است خراب کردند حتی اینها به کربلا هم حمله کردند تا کربلا را غارت کنند ، غارت هم کردند ، هفت هزارنفر از شیعیان و بزرگان را در کربلا اینها به شهادت رساندند به نجف هم حمله کردند و موفق نشدند پس طبق این روایت اصحاب یمین شیعیان امیر المومنین(ع) می باشند.شیعیان علی(ع) آزادند منتهی شیعه علی(ع) که اهل خوبی باشد اهل نماز باشد و الا اگر شیعه علی(ع) هم باشد ولی اگر اسماً شیعه علی(ع) باشد . شاه هم می گفت من شیعه علی(ع) هستم. این همه انسانها را هم کشت صرف ادعای تشیع کار رادرست نمی کند برادران ورع می خواهد تقوا می خواهد پیروی می خواهد تمسک می خواهد دنباله روی می خواهد چگونه می شود که خود معصوم شبی هزار رکعت نماز می خواند و از خدا می ترسد ولی ما می گوییم شیعه علی(ع) هستیم و نماز هم نخوانیم روزه هم نگیریم بعدش هم بگوییم علی(ع) خودش از ما دستگیری می کند . مولا امیر المومنین(ع) شبانه روزی خودشان هزار رکعت نماز می خواندند از خوف خدا بارها غش می کرد و چگونه ما ادعای تشیع بکنیم ولی پروا نداشته باشیم چنین چیزی جور در نمی آید؟
گفتگوی بهشتیان با جهنمیان
حالا از اینجا اصل بحث ما شروع می شود. قرآن گفتگوی اینها را این گونه بیان می کند: «فی جنات النعیم» اهل یمین توی باغهای بهشت هستند خوش بحال آنهایی که اهل یمین هستند« اهل یمین فی جنات» اینها توی بهشت هستند این فی جنات این خبر است مبتدای آن حذف شده است هم فی جنات یعنی این اصحاب یمین در بهشت هستند «یتسائلون » یتسائلون باب تفاعل دو طرفه است ولی اینجا یکطرفی است اینجا بمعنای «یسئلون» است. یتسائلون بمعنای یسئلون است اصحاب یمین سوال می کنند از چه کسانی سوال می کنند «عن المجرمین» معلوم می شود می توانند جهنمی ها را ببینند ، جهنمی ها را می شناسند، مجرم یعنی گناهکار یعنی جرم انجام داده است حالا چه جرمی باعث شد که اینها جهنمی شدند که در این آیات آمده است از مجرمین سوال می کنند : «ما سئککم فی سقر»ای مجرمین چه جور شد شما جهنمی شدید ؟ چکار کردید که شما را در سقر وارد کردند سقر در لغت و در روایات آمده است که یک وادی است در جهنم، یک کوهی است اسمش صعود است و بالای این کوه یک وادی است آن وادی اسمش سقر است در آن وادی چاهی است که اگر در آن چاه را باز کنند دیگر جهنمی ها به فغان می آیند و نمی توانند تحمل کنند این گروه در آن وادی قرار دارند در وادی سقر قرار دارند منتهی بهشتی ها آنها را می توانند ببینند.
اعتراف به چهار گناه بزرگ
سوال کردند «ما سئککم فی سقر» چه جور شد شما جهنمی شدید 4 گناه را اعتراف می کنند . یعنی آنهایی که در سقر وارد شدند به 4 گناه اعتراف می کنند گناه اول «قالوا لم نک من المصلین فعل کان» در زبان عربی استبرار را می رساند یعنی مستمرا جز نماز گزاران نبودیم این اولین گناه بزرگ کسانی که در جهنم وارد شدند می گویند ما نماز نمی خواندیم با نماز گزاران نماز نمی خواندیم «ما سئککم فی سقر قالوا لم نک من المصلین» ما اهمیت به نماز نمی دادیم بعضی از تفسیرها که مشرب عرفانی دارد می گویند اینهایی که می گویند « لم نک من المصلین » یعنی ولایت مولا را قبول نداشتند چون نماز بدون ولایت بی نمازی است اینها در واقع بعضی هایشان نماز خوانده بودند طبق این تفسیر که این مشرب عرفانی دارد می گویند آنها کسانی هستند که ولایت امیر المومنین(ع) را نپذیرفتند چون علی نماز است اینها مولا را قبول نداشتند ولایت را قبول نداشتند «هواء منشورا» این طبق تفسیر مشرب عرفانی بود اما آنی که از آیه بر می آید یعنی همین نماز را در جامعه نگاه کنید آدمهایی هستند که نماز را نمی خوانند اهمیت به نماز نمی دهند در شهرستان بافت یا در شهر بافت 37 هزار نفر زندگی می کنند در این 37 هزار نفر چند درصد در نماز جمعه می آیند چند درصد در نماز جماعت شرکت می کنند چند درصد در خانه ها نماز می خوانند خیلی ها نماز ممکن است نخوانند ولی ان شاء الله که همه نماز بخوانند ولی ممکن است کسی که نماز نخواند، بی نمازی داشته باشد، در بد جایگاهی قرار گرفته بشوند. خوب این یک جواب بود پس اگر کسی به نماز اهمیت داد از آنطرف او اهل بهشت ، سعادت و خوشبختی است. نماز نور ، سعادت و خوشبختی می آورد، ارتباط با خدای متعال است.

ترک انفاق واجب
« ولم نک نطعم المسکین» یعنی مستمرا «لم نک» یعنی استمرار را می رساند یعنی ما کاری به فقرای جامعه و مساکین نداشتیم مثل زالو صفتتان به جان فقرا می افتادئیم، گران فروشی و اجحاف می کردند رشوه می گرفتند کاری به اینکه به فقرا کمک بکنند نداشتند و اینها اهل کمک نبودند از این آیه این مطلب را می توانیم استنباط کنیم آیا انفاق مستحبی را اگر کسی ترک کرد باعث می شود که او به جهنم برود یا انفاق واجب را اینها ترک کردند. انفاق واجب چیست ؟ خمس، خمس سهم امام زمان(ع) سهم سادات و زکات و الا اگر کسی درب خانه بیاید مثلا کسی که ادعای فقر می کند اگر کسی به او کمک نکند این انفاق مستحب را ترک بکند آیا ترک انفاق مستحبی او را مستوجب ورود در سقر و آن وادی خطرناک می کند یا اینکه نه اینها واجبات را ترک کردند از روح آیه پیداست کسی که نماز نمی خواند کاری دست زکات هم ندارد. کاری دست خمس هم ندارد. خوب استنباط این است که این روحش آن انفاق واجب را در بر می گیرد یعنی ما آن واجبی که بود مثل خمس و زکات را پرداخت نمی کردیم یا اینکه اگر در جامعه فقر بود بدبخت بودند از طرفی سیر کردن فقرا واجب است سیر کردن فقرا و گرسنگان هم واجب است ما کاری به کار فقرا نداشتیم دیروز جشن نیکوکاری بود و همیشه در پایان سال این جشن برگزار می شود بالاخره ما به فقرا کمک بکنیم فقرا ایتام ، موسساتی هستند که این فقرا و ایتام را رسیدگی می کنند و ما باید به آنها رسیدگی بکنیم کمک بکنیم بالاخره اهل خیر باشیم و از این نعمتی که خدای متعال به ما عنایت کرده است ماهم کمک بکنیم جناب آقای امینی الان تعدادی از ایتام را سرپرستی می کنند آدم های بد سر پرست را سرپرستی می کنند یک موسسه ای است که کار خیر انجام می دهد همین مسجد امام محمد باقر(ع) فرشی که خریداری شده است تقریبا با پرده ها و جایگاه که واقعا جای تشکر دارد نزدیک ده پانزده میلیون تومان هزینه اش شده است یکی از کارهای خیر می تواند کمک به همین باشد که ما باید تشکر کنیم.یکی از برادرانمان یک میلیون تومان و یک نفر دیگر هم پانصدهزار تومان دادند.

نشست و برخاست با دنیا زدگان و تمسخر کنندگان راه خدا با مخالفین اسلام ناب
سوم «وکنا نخوض مع الخائفین» این جواب سوم است دوستهای بدی داشتیم دوست بد ، دوست بدبدتر از مار بدتر است. با آدمهای اهل باطل همنشین بودیم ولی روح این اهل باطل درست است که نشستن و غیبت کردن و تهمت زدن چیزهای بدی است ولی اینها با کسانی همنشین بودند که این خدا را به تمسخر می کشیدند یعنی ما با کسانی نشست و برخاست می کردیم که اینها خدا را تضعیف می کردند . «نخوض مع الخائنین» خوض بمعنای ورود در آب است بعد به ورود هر باطلی که برای انهدام حق برنامه ریزی شده باشد می گویند « نخوض مع الخائنین » یعنی رفقای ما کسانی بودند که نقشه برای نابودی دین خدا می کشیدند برای تمسخر خدا، برای ترویج کفر، شرک و بی دینی ما با آنها همراهی می کردیم « نخوض مع الخائنین » همراهی با دشمنان قسم خورده برای نابود کردن دین خدا می کردند.
دروغ پنداشتن روز جزاء و قیامت
جواب چهارمی که این جهنمی ها می دهند «کنا نکذب بیوم الدین» وقتی که می گفتند قیامتی است حسابی است کتابی است مرد این قدر ظلم نکن به خانواده بد نگو اذیت نکن قیامتی حسابی کتابی است فورا منکر می شد چه کسی از آن دنیا آمده است چه کسی از عالم قبر آمده است در دنیا و خبر آورده باشد. خدای متعال خبر داده است، 124 هزار پیغمبر خبر دادند که صادق و مصدق بودند، امامان معصوم خبر دادند، «کنا نکذب بیوم الدین » اصلا روح تبهکاری در انسانها وقتی است که حساب و کتاب را فراموش کنند «ذلک بما نسی یوم الحساب» اگر آدمی حساب قیامت را فراموش کرد خیلی ظالم و جنایتکار می شود، اگر از قیامت نترسید برای چه چیز می گویند شما به قبرستان بروید گذر کنید در تشیع جنازه شرکت کنید تا بدانید و روح تبهکاری در آدم زنده نشود «کنا نکذب بیوم الدین حتی اتنا الیقین » تا اینکه یقین شود که مرگ است تا اینکه مرگ به سراغ ما آمد دیدیم همه آن راست است هیچ حرفی دروغ نبوده است و امروز هم جایمان در سقر است خوب این عاقبت شوم که گرفتار آنها شد. چهار منشاء داشت یکی بی نمازی ، یکی ادای واجب ، سوم دوستان بد، چهارم بی اعتقادی و بی دینی.

آثار شفاعت و معنای آن
«فما تنفعهم شفاعه الشافعین » شافعین کمک حال هستند پیغمبر خدا(ص) شفاعت می کند امیر المومنین(ع) شفاعت می کنند حضرت زهرا(س) شفاعت می کند نماز شفاعت می کند روزه شفاعت می کند کار خیر شفاعت می کند مسجد شفاعت می کند راه خیر شفاعت می کند ولی اینها هیچ شفیعی ندارند با اینکه پیغمبر خدا (ص) اول کسی که شفاعت می کند پیغمبر خدا(ص) است و خود خدای تبارک از بندگانش دستگیری می کند، شفاعتشان می کند اما اینها هیچ چیزی ندارند. برادران شفاعت مثل آب زلالی است که پای یک نهال ضعیف بریزی این رشد کند ولی درختی که خشک شده باشد هر چی می خواهی آبش بدهید فایده ندارد شفاعت تعبیر کردند یعنی خودش چیزی داشته باشد ولی کم داشته باشد آن می آید تقویت می کند مثل این است که ما می خواهیم کوه برویم یک مقدار که می خواهیم برویم حرکت می کنیم یک مقدار که می رویم آن بالا می مانیم یک نفر می آید دستگیری می کند و ما را بالا می برد ولی کسی که در خانه اش نشسته باشد حرکت نکرده باشد کسی نمی آید کمک کند و او را بالای کوه ببرد شفاعت معنایش این است باید در راه باشی ، در مسیر باشی از تو دستگیری می کنند. این آدم هیچی نداشته است اینجور آدمی که هیچ چیز نداشته است اینها شفاعت بدردشان نمی خورد. خدا می فرماید: «فما لهم عن التذکرة المعرضین» ما اینقدر اینها را تذکر می دهیم چرا اینها اعراض می کنند چرا گوش به حرف نمی کنند ما که خیر خواهشان هستیم.

مثال گروه معاند: گورخران فراری
بعد قرآن مثال زده است این آدمهایی که از حق گریزان هستند«کانهم حمرٌ مستفره» حمر جمع حمار است الاغ وحشی مثل گورخر است. گورخر اگر گیر شیری بیفتد هر کدام تاخت می دهند و فرار می کنند میروند. قرآن می فرماید: این آدمها مثل گورخران « کانهم حمر مستفره» مستفره یعنی رمیده، «خرت من قسورة» قسورة نام شیر است همانطور که گورخر از شیر فرار می کند اینها هم همینطور از حق فرار می کنند حکایت ان گروه معاند و لجوج است که هر جور بخواهیم راهنماییشان کنید اینها زیر بار حق نمی روند از حق همینگونه فرار می کنند خدا نکند آدمیزاد چنین روحیه ای در زندگیش پیدا کند از حق اینگونه بخواهد فرار کند.
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
در توصیه به تقوا انشاءالله اهل نماز و خصوصاً اهل نمازجمعه هم خودمان و هم فرزندانمان باشیم و اهل دین و اهل نمازجمعه بار بیاوریم.
در خطبه دوم نکاتی را که مد نظر است خدمت شما بزرگواران ، برادران عزیز و خواهران مکرمه عرضه می دارم.
سردشمنی استکبار با نظام جمهوری اسلامی
نکته اول دشمنی دشمنان ما خصوصاً استکبار جهانی ، اسرائیل و عوامل داخلیشان و دشمنان داخلی با نظام جمهوری اسلامی سرش چه چیز است؟ چرا اینقدر با ما دشمنی می کنند؟ چرا اینقدر سنگ اندازی در سر راه جمهوری اسلامی ایران می کنند؟ حضرت امام (ره) می فرمایند: دشمنی دشمنان فقط به خاطر اسلام ناب است به خاطر اینکه ما تابع اسلام ناب هستیم. به خاطر اینکه ما می گوییم «ربنا الله» فقط خدا بر ما حاکم است. نه دنیای غرب این را می پذیرد و نه دنیای شرق. سالها است اینها خدا را از زندگی خودشان حذف کرده اند. زندگی، زندگی مادی و شیطانی شده است علت دشمنی انها با ما نیز همین است دشمنان داخلی نظام جمهوری اسلامی هم که دشمنی می کنند در واقع جاده صاف کن هستند. افرادی که با نظام جمهوری اسلامی، ایرانی هستند ولی دشمنی می کنند چون آمریکا خودش نمی تواند نظام جمهوری اسلامی را شکست دهد اینها جاده صاف کن نظام جمهوری اسلامی هستند. شما نگاه کنید دشمنان ما که مرتب ایران، دولت، رهبری و نظام را متهم می کنند یکبار نشد که اینها اسرائیل را محکوم کنند افرادی حالا اسم هم خوب نیست اورده شود مثل شیرین عبادی، سروش و دیگران این همه آمریکایی ها جنایت می کنند این همه اسرائیلی ها کشتند، غارت کردند، جوانها را از بین بردند یکبار نشد آدمکشی را محکوم کنند. همه فشارها و همه محکومیتها مال نظام جمهوری اسلامی است. چرا اینها این کار را انجام می دهند؟ چون جاده صاف کن دشمن هستند؟ این را قرآن 1400 سال پیش خبر داده است علت دشمنی یهود و نصرا به خاطر همین است «حتی تتبع ملتهم» اگر ما دست از اسلام ناب برداریم و تابع انها بشویم دیگر دشمنی انها با ما تمام می شود تا زمانی که من و شما بخواهیم مسلمان زندگی کنیم ، شیعه امیرالمومنین(ع) باشیم دشمنی اینها با ما ادامه دارد. خوب داشته باشد ولی منظور این است که دشمنی آنها فقط و فقط به خاطر این است که ما می گوییم «ربنا الله» دستورات الله باید حاکم در جهان باشد، قوانین خدا باید اجرا شود و اینها سالهای سال است که خدا را از زندگی خودشان حذف کرده اند. البته می خواهند نور خدا را خاموش کنند «یرید لیطفئوا نور الله» ولی هرگز نخواهد توانست.
سالروز تاسیس بنیاد شهید و نیاز به تدوین زندگی نامه شهدا
مطلب دوم در این هفته سالروز تاسیس بنیاد شهید به دستور امام خمینی(ره) در سال 58 که فردا باشد را داریم که روز بزرگداشت شهدا هم نامگذاری شده است. ما از بنیاد شهید هم باید تشکر بکنیم . مطلبی که می خواهم خدمت شما بزرگواران عرض کنم و جایش خالی است ما یک کتابی را اگر تدوین شده بخواهیم داشته باشیم که این نقش شهرستان بافت در دفاع مقدس را مطرح کند می بینیم که ما آثار را جمع نکردیم یعنی ماها که هنوز نسل اول هستیم هیچی از لحاظ تاریخی جمع آوری نکرده ایم. در دفاع مقدس جقدر رفتند؟ چقدر کمک کردند؟ پشت جبهه چطور مردم کمک کردند؟ چه سردارانی از اینجا حرکت کردند؟ چه جانبازانی در دفاع مقدس جانباز شده اند؟ زندگی نامه شهدا و وصیت نامه شهدا؟ ما که نسل اول هستیم یادمان رفته است و همچین کارهایی نکردیم حالا خدا می داند که در آینده چگونه شود؟ به نظر من این لازم است و یکی از واجبات بنیاد شهید یا هر کسی واقعا عشق و علاقه به شهدا داشته باشد ، به رزمندگان علاقه داشته باشد باید اینها را جمع آوری کند که در تاریخ به یادگار بماند.
توصیه حضرت امام خمینی(ره) به فرزندان شاهد
حضرت امام (ره) به فرزندان شاهد توصیه کرده اند. خدمت شما عرض می کنم چه توقعی حضرت امام(ره) از فرزندان جانبازان، ایثارگران و اسراء و مفقودین دارند. اولاً حضرت امام(ره) سلام و درود به این فرزندان محترم شهدا، جانبازان، اسرا و مفقودین می فرستد و به وجود آنها افتخار می کند. توقع امام این است که در تمام صحنه هایی که انقلاب نیاز دارد این فرزندان حضور داشته باشند. امام(ره) می فرمایند: که نور چشمان، عزیزم فرزندان محترم شهدا، جانبازان، اسرا و مفقودین ایدیهم الله تعالی پیام شما را شنیدم من به شما سلام و درود می فرستم، به وجود شما مباهات و افتخار می کنم بعد می فرمایند: شما ذخیره انقلاب هستید بعد می فرمایند: عزیزانم من شما را دوست داشته و همچون فرزندان خود می دانم و همیشه شما را دعا می کنم بعد نصیحت می کنند ببنیم خواست حضرت امام(ره) از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران چیست؟ با نصیحتی مشفقانه و پدارانه از شما فرزندان خوب خود می خواهم که بار امانت پدرانتان را که میراث عزت و راه و رسم زندگی انان بوده است بخوبی بر دوش کشید نگذارید پرچمی که آنها برافراشته اند این پرچم بر زمین بیفتد و تقوا، پاکی و پاکدامنی را پیشه کنید. نظم در زندگی و در تمام مراحل عمر حکم فرما کنید، با جدیت به تحصیل علوم و کسب معارف و بهره وری از استعدادهای الهی خود بپردازید و هیچگاه سلاح مبارزه با ظلم و استکبار و استضعاف را برزمین نگذارید. دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا را شعار خود سازید، خود را از مردم پابرهنه و مستضعف و بی پناهی که تمام عزت ما رهین منت خدمت آنان است این را از دست ندهیم شهیدان، جانبازان، اسرا و مفقودین نیز از همین قشر هستند یعنی از قشر فقرا هستند دور نسازید و موکداً از شما فرزندان شهدا می خواهم که با مادران داغ دیده خود با عطوفت و مهربانی رفتار کنید. به جمهوری اسلامی که ثمره خون پدرانتان است تا پای جان وفادار باشید. حفظ جمهوری اسلامی و با آمادگی خود و صدور انقلاب و ابلاغ پیام خون شهیدان زمینه را برای قیام منجی عالم و خاتم اوصیاء و مفخر اولیاء حضرت بقیة الله«روحی فداه» فراهم سازید در پایان این پیام حضرت امام(ره) به مسئولین نظام جمهوری اسلامی هشدار می دهند، به مسئولین محترم جمهوری اسلامی ایران برای چندمین بار سفارش می کنم و این نصیحت و سفارش همیشگی است که قدر این نعمتهای بزرگ الهی را بدانند و در این شرایط کنونی و آینده های دور اولویت را به این عزیزان و کسانی بدهند که در راه اسلام خون داده اند و مبارزه کرده انئد و به شدت از بهانه جویی و سنگ اندازی و مانع تراشی و کاغذبازی که مانع رشد آنان و ملت و مردم دلاور ایران است خودداری ورزند. این پیام حضرت امام(ره) بود که من بخشی از آن را خدمت شما بزرگواران عرض کردم.

نیاز به روحانی و طلبه
مطلب بعدی حوزه علمیه قم ثبت نام خود را شروع کرده است تا 10/1/89 نیز بیشتر فرصت نیست کسانی که استعدا برای حوزه دارند حتما فرزندان خودتان را تشویق و ترغیب کنید به سربازی حضرت صاحب الامر(عج) در بیایند. ما اگر بخواهیم دنیا را از کفر بگیریم با چه چیز باید بگیریم؟ دنیا را از دست کفر بخواهیم بگیریم، نفاق را به خاک مذلت بنشانیم با تبلیغ اسلام ناب باید بگوییم. چه کسی می تواند تبلیغ کند؟ آن کسی که باید بلد باشد. ما امروز اگر برای کشور چین بخواهیم مبلغ بفرستیم دویست هزار نفر طلبه می خواهیم فقط برای کشور چین این تعداد را می خواهیم. در سال گذشته در پاکستان سه میلیون نفر رفته طلبه سنی هستند. افغانستان 70 هزار نفر رفته و طلبه شده اند. در سال گذشته در جمهوری اسلامی حدود 30 هزار نفر ثبت نام کردند در کل شهرستانهایش 8000 نفر حوزه علمیه پذیرش داشته باشد که 2000 نفر در قم و بقیه اش در سایر شهرستانها پذیرش شده اند. خوب ما باید با چه چیز تبلیغ کنیم؟ با اینکه خوش استعدا هستند مخصوصاً شهرستان بافت که جوانان خوش استعدادی هم دارد اینده درخشانی می تواند از این شهرستان داشته باشیم امید اینکه با تبلیغی که شما عزیزان بکنید ما از این شهرستان فقیه داشته باشیم. فقیه، فقیه است که حافظ اسلام است مرزبان عقیده ، یک فقیه است. اسلام را فقها به من و شما رساندند ما امروز سرسفره فقها نشسته ایم. مگر فقهایی که الان هستند چقدر عمر می کنند؟ اینها پیرمرد شده اند، یک روزی جوان بودند الان پیرمرد شده اند. تعدادی از مرجع تقلید بودند که جامعه مدرسین اعلام کردند و تعدادی از دنیا رفته اند چند نفر دیگر مانده اند. ایا حوزه به جوانان خوش فکر نیاز ندارد؟ که بتوانند بیایند و به حوزه بروند. حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرستان شما هم الان 28 طلبه دارد سال آینده انشاءالله بخواست خدا می خواهیم طلبه جدید بگیریم با اینکه ظرفیت کم داریم ولی ما را شما کمک بکنید تا در این شهرستان ما بتوانیم 20- 30 نفر طلبه بگیریم. اهل سنت در پاکستان سه میلیون طلبه پذیرش کرده اند، افغانی ها 70 هزار طلبه پذیرش کردند حالا در جاهای دیگر که ما آمارش را نداریم ولی در این شهرستان ما لااقل 20- 30 نفر از فرزندان شما و آموزش و پرورش ما را کمک کند هم از مقطع سوم راهنمایی و هم از مقطع دیپلم و بالاتر از دیپلم داشته باشیم. ثبت نام در پست است دفترچه اش آمده و بروند از پست تهیه کنند و ثبت نام کنند و امتحان بدهند انشاءالله یکی از اولویتهایشان را خود شهرستان بافت بگذارند ما در خدمتتشان هستیم. البته شما نگاه کنید در این شهرستان الحمدلله ما در آموزش عالی دانشگاه آزاد، پیام نور داریم چقدر مدرسه داریم شما وقتی حجم انبوه مدارس را نگاه کنید حوزه علمیه یک جایی دارد آن هم که اجاره ای است و خدا خیری به جهاد کشاورزی بدهد و الا اگر همان هم نبود کار حوزه هم لنگ بود بالاخره این دین را چه کسی باید حفظ کند؟ این دین را همین طلبه ها باید حفظ کنند، درس بخوانند، تفسیر قرآن، احکام دین، مسائل شرعی و دینی ما هم در آینده دنبال آن هستیم. برای خواهران و برادران هم انشاءالله با کمک شما بزرگواران و خیرین ما بتوانیم حوزه علمیه خوبی را داشته باشیم.
هفته منابع طبیعی
نکته بعدی 16 اسفند روز درختکاری و هفته منابع طبیعی بود این جزء یکی از واجبات است مخصوصا این شهرستان که آب و هوای خوبی دارد کسی که از بیرون می اید می بیند درخت سبز خیلی کم دارد، کوچه ها نوعا خشک است. من توصیه می کنم که هر شهروند یک درخت جلوی خانه اش بکارد در خانه درخت دارید جای خودش است کوچه هایتان را هم باید درست کنید ما آمدیم دور دفتر چند درخت زدیم متاسفانه درختهایش را کشیده اند و بردند. این هم یک مصیبتی و مشکلی است. درختی را می زنیم بعدش می بینید بعضی ها را کنده اند و بیرون انداخته اند و بعضی ها را هم بردند خوب این که دیگر نمی شود زندگی کنیم این یک قضیه است پدر و مادر باید بچه هایشان را تربیت کنند برای حفظ کردن این درخت و این یک میراث است . این کره خاکی اگر درخت نداشته باشد نمی توان روی آن زندگی کرد از بین می رود این منابع طبیعی را ما باید حفظ کنیم . این درختها را باید حفظشان کنیم، فرزندان خودمان را بر حفظ درختان بر اساس روایت شما ببینید در روایات چقدر سفارش شده است من یک روایتی را اینجا یادداشت کرده ام خدمت شما بزرگواران عرض کنم. امام صادق(ع) فرمودند: «ازرعوا» زراعت کنید«واغرصوا» درخت قرض کنید درخت بنشانید «والله ما عمل الناس عملا احل ولا اطیب منه» امام صادق(ع) فرمودند: و به والله سوگند حضرت قسم جلاله می خوردند عملی پاکیزه تر و حلالتر از زراعت و درختکاری نیست درخت بنشانیم ، کشاورزی و آباد کنیم. متخلفین به منابع طبیعی را معرفی کنیم قطع درختان، بوته کنی و اراضی را شخم زدن اینها واقعا تخلف است. تصرف اراضی ملی اینها تخلف است یک شماره ای به من داده اند09696 این شماره رایگان است اگر دیدید واقعا کسی دارد این جنگلهایی به این خوبی را که در این شهرستان شما هست انشاءالله ایام عید می روید و لذت می برید را تخریب می کند و می شکند، از بین می برند یا بوته کنی می کنند آنها متخلفند و باید معرفی شوند. تلفن بزنید و او را معرفی کنید. امروز از منابع طبیعی در نماز حضور پیدا کردند و گفتند ما می خواهیم 400 درخت در نمازجمعه بیاوریم من گفتم 400 عدد کم است بالاخره محبت کردند و از کرمان آوردند. درختها را بگیرید و جلوی خانه هایتان بکارید و مواظبت و مراقبت کنید. این شهرستان گلستان می شود. هر کسی یک درخت در کوچه جلوی خانه اش بنشاند این شهرستان گلستان می شود و این را ما باید قدر بدانیم و مراقبت و مواظبت کنیم. روایت داریم کسی که آب و زمین داشته باشد ولی فقیر باشد خدا او را از رحمت خودش دور نمی کند.
برخورد خوب با میهمانان نوروزی
پیشاپیش عید نوروز را هم تبریک عرض می کنم در ایام نوروز خواهشی دارم که با مهمانان نوروزی به خوبی برخورد کنیم گران فروشی، اجحاف چهره شهر را بد جلوه می دهد بالاخره مهمانانی که به این شهر می آیند برخورد خوبی با آنها داشته باشیم نگذاریم که یک عده ای بخواهند از این مطلب سوءاستفاده بکنند.
اگر خدا بخواهد ما هم سفر زیارتی در پیش داریم که دو تا جمعه در خدمت شما نیستیم و نایب الزیاره شما بزرگواران هستیم .

سالروز ارتحال یادگار امام(رحمةالله علیه)
ارتحال یادگار حضرت امام(ره) را داریم اقا سید احمد آقای خمینی(ره) را داریم خدا این مرد بزرگ را حفظ کند سه خصوصیت در وجود آقا سید احمد آقا بود یکی امام فرمودند عزیزترین افراد در نزد من است. این یک نکته ای بود که امام فرمودند یک نکته که مختص به ایشان است حفاظت از امام، پرستاری از امام، حیات آن سالهای آخر امام مدیون آسید احمد آقا(ره) است اگر ایشان مثل پروانه دور امام(ره) نبود خدا می دانست امام زودتر این مشکلات امام(ره) را از پای در می آورد. خدا رحمت کند این وجود را که عمر خودشان را وقف امام(ره) کردند.
سومین نکته این بود که بعد از ارتحال حضرت امام(ره) یاور مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) بودند. همه جا مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) را تایید می کردند. یک عده ای خائنان و وسوسه انگیزان بودند ولی ایشان صاف و مستقیم مقاومت می کرد و از مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) حمایت می کردخدا این مرد بزرگ را رحمت کند.
سالروز انفجار بمب در نمازجمعه تهران بدست منافقین کور دل
انفجار بمب را در این هفته در مراسم نمازجمعه داریم در سال 62 به دست منافقین در تهرانکه تعداد زیادی به شهادت رسیدند و انتخابات عراق هم برگزار شد. آبرویی برای مسلمانان بود. نکات دیگری هم بودکه دیگر می خواهیم صحبت را جمع کنیم باخبر شدیم امام جمعه اسبق این شهرستان جناب حجت الاسلام جناب آقای حسن زاده دارفانی را وداع گفتند. این مرد بزرگ را خدا رحمت کند و سه شنبه هم مراسم ختم ایشان از ساعت 5-3 در مسجد جامع برگزار می شود انشاءالله مومنین شرکت کنند و آخرین نکته را هم عرض می کنم فرش نمازجمعه دوازده و نیم شده است و جایگاه هم خرج برداشته است بیش از یک و نیم هم پرده ها شده است و فقط پولی که دست ما بوده است یک میلیون تومانی یکی از برداران پانصدهزار تومان دادند حالا این گوی و این میدان، یا علی مدد.
والسلام علیکم و رحمة الله
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.