سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

وضعیت جهان قبل از اسلام

بسم الله الرحمن الرحیم
نماز جمعه 7/12/88
به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ابراهیمی

http://yascms.ir/emam/ebrahimi.BMP


خطبه اول
اولا هفته ای که در پیش رو داریم هفته ولادت با سعادت پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) و رئیس مذهب امام جعفر صادق(ع) می باشد و با توجه به این مناسبت بحث خطبه اول را درباره پیامبر بزرگوارمان(ص) انتخاب کردم. بعضی از اخلاق و شیوه زندگی این بزرگوار را خدمتتان عرض می کنم و بعد از آن وظیفه ای که ما نسبت به رسول خدا(ص) در این عصر و در این زمان داریم را بیان می کنم و مطلع سخن را این شعر قرار می دهم.
فخر دو جهان خواجه فرخ رخ اسعد
مولای زمان مهتر صاحب دل امجد
آن سید مسعود خداوند مؤید
پیغمبر محمود ابوالقاسم احمد(ص)
وصفش نتوان گفت به 70 مجلد
این بس که خدا گوید ما کان محمد(ص)
بر منزلت و قدرش یزدان کند اقرار

خدا بر فضیلت پیغمبر(ص) اقرار می کند . آنجا که می فرماید «ما کان محمد(ص) ابا احد من رجالکم ولکن رسول الله و خاتم النبیین». میلاد خاتم پیغمبران، میلاد رسول خدا(ص) را به همه شما مسلمانان، علاقه مندان، اهل نماز جمعه، اهل دین و دیانت، اهل پاکی و طهارت، شیعیان امیرالمومنین علی(ع) تبریک عرض می کنم .

وضعیت جهان قبل از اسلام
برادران عزیز و خواهران مکرمه آنچه که من و شما داریم اسلام ما، نمازجمعه، عبادت، کشور، ایران و دینداری ما از برکت رسول خدا(ص) است. اگر به 14 قرن قبل باز گردیم 1400 سال قبل را در نظر بگیریم. بشریت در اوج تاریکی و انحطاط بود. کفر سراسر جهان آن روز را درنوردیده بود . دنیای کفر، شرک، طغیان و عصیان بود، عقاید بت پرستی رواج داشت. عقاید دینی هم اگر بود منحرف شده بود . مثلا یهود و نصارا بودند ولی یهود و نصارایی که تحریف شده بودند. آن دینها از اصالت افتاده بودند. اخلاق عمومی جامعه آن زمان رو به فساد و سستی بود. در ایران آن زمان هم دین زرتشت با آمدن آیین های جدید تغییر پیدا کرده بود. نکاح مادران و نکاح خواهران هم در گذشته ایران قبل از اسلام حلال بود این وضعیت در آن زمان بود. عربستان چه وضعی داشت؟ در عربستان هم مثل همین، هیچ فرقی نمی کرد آدم کشی عادی بود، دشمنی و غارت گری شغل معمولی مردم بود، زنده به گور کردن دختران یک کار معمولی شمرده می شد و ننگی نداشت و جنایتی محسوب نمی شد. واقعا در 1400 سال قبل بشریت به فغان آمده بود و انتظار می کشید تا یک کسی دست او را بگیرد درخواست کمک می کرد تا از منجلاب و بدبختی نجات پیدا کند در چنین برهه ای خدای متعال پیامبر بزرگ محمد امین(ص) را برگزید تا دست انسانیت را در واقع بگیرد. پیغمبر خدا (ص) آمدند تا دست انسانها و بشریت را بگیرند.

روز میلاد پیامبر اعظم(ص) روز عید بشریت
روز ولادت چنین شخصیتی است روز ولادت نجات دهنده ما، روز ولادت منجی تمام انسانهای آن زمان و تمام انسانهایی که تا قیامت خواهند آمد، روز ولادت پیامبر بزرگوار (ص)، اسمش را باید بگذاریم روز عید انسانیت، روز عید بشریت، روز جشن سرور انسانیت، پیامبر(ص) وقتی آمدند فقط برای اینکه محیط عربستان را نجات دهند نیامدند، برای ما ایرانی ها نیامدند، برای عربها تنها نیامدند پیامبر (ص) مثل آفتاب برای کل جهان طلوع کردند. آفتاب وقتی از شرق طلوع می کند فقط شرق را روشن نمی کند کل دنیا را روشن می کند. پیغمبر خدا (ص) مثل آفتاب طلوع کردند تا جهان را روشن کنند ، انسانیت را دستگیری کنند لطف و عنایتشان شامل همه انسانها و بشریت شود. من و شما هم امروز سر سفره ولادت چنین انسانی نشسته ایم . انشاء الله این ولادت بر همه مبارک باشد. ولادت پیغمبر خدا (ص)، بطلان استبداد، نامردی، دروغ، کلک ،ظلم و اعلان و آغاز حریت و آزادگی در واقع می باشد.

درسهایی از زندگی پیامبر اعظم(ص)
بعضی از خصوصیات اخلاقی پیغمبر خدا (ص)را خدمتتان عرض می کنم . اینها برای من و شما درس باشد البته درسهای شخصی، خانوادگی، اجتماعی دارند و همه این مسائل نباید نسبت به هم مخلوط شود.

گذشت پیامبر(ص)
پیغمبر خدا(ص) در امور شخصی خود بسیار با گذشت و اهل عفو بودند، اهل کینه نبودند. خواهران و برادران بدی را با بدی جواب نمی دهند و اهل عفوند، اهل گذشتند وقتی که آقا مسلط شد بر هند جگر خوار کسی که عمویشان حمزه را در حالی که به شهادت رسیده بودند شکم حمزه را پاره کرده جگر حمزه را درآورده قطعه قطعه کرده به دهان گرفته، گوش حمزه، بینی حمزه را بریده است مثله کرده است. پیغمبر خدا(ص) وقتی بر اینها مسلط شدند همه را گذشت کردند، انتقام نگرفتند. وقتی زن یهودی در جنگ خیبر به پیغمبر خدا(ص) زهر داد و ایشان را مسموم کرد حضرت چکار کردند با اینکه آن خانم اعتراف کرد؟ حضرت از او در گذشتند فرمودند خدای بزرگ مرا لعنت کننده و نفرین کننده نفرستاده است « ولکن بعثت داعیاً» من را فرستاده است تا مردم را دعوت کنم داعی باشم ، دعوت به خدا کنم، دعوت به توحید کنم و «رحمة» من را فرستاده است تا مایه رحمت و مهربانی بر همه باشم .دندان پیغمبر خدا(ص) را شکستند، سنگ به پاهای حضرت زدند. این همه رنج و غصه بر پیغمبر خدا(ص) وارد کردند ولی پیغمبر خدا(ص) یکبار آنها را نفرین نکرده است حتی یکبار درشتی بد خلقی نکردند بعد هم فرمودند:«اللهم اهد قومی فانهم لا یعلمون» خدایا این مردم نمی دانند چه کار می کنند؟ خدایا اینها را هدایتشان فرما. نفرمودند نفرینشان می کنم. قرآن هم شهادت داده است «وما ارسلناک الا رحمة للعالمین» ما تو را نفرستادیم که مایه خشم و غضب و غصه و رنج مردم باشی ما تو را فرستادیم تا دست انسانها را بگیری، آدمها را خوشبخت کنی، انسانیت را از بدبختی نجات بدهی، مایه رحمت مایه انس و مایه آرامش انسانیت باشی رحمة للعالمین. ما شما را فرستادیم انسانها را نجات دهید. هدف از فرستادن دستگیری و خوشبخت نمودن است. پیغمبر ما چه طوری این کار سخت و این امر سنگین رسالت راپیش بردند؟ ما که ادعای مسلمانی داریم چگونه هستیم؟

برخورد پیامبر خدا(ص) با جوان خلافکار
یک نمونه از خوش برخوردی پیغمبر خدا (ص) با یک جوانی که ادعای خلاف داشت را خدمتتان عرض می کنم . یک جوانی خدمت رسول خدا(ص) آمد وگفت یارسول الله(ص)اجازه به من بدهید تا من زنا و بروم خلاف کنم. اجازه چنین کاری را به من بدهید . زمانیکه این حرف را زد مسلمانها روی سرش ریختند و دعوایش کردند این چه حرفی است می زنی خجالت بکش چه می گویی؟ پیغمبر خدا (ص) فرمودند آرام باشید رو به پسر کردند و فرمودند می پسندی کسی با مادرت زنا کند خلاف کند. گفت : نه . فرمود : مردم هم دوست ندارند نمی پسندند کسی با مادرشان زنا کند، خلاف کند . دوست داری کسی با خواهرت زناکند . گفت: نه هرگز . فرمودند: خوب مردم هم نمی پسندند کسی با خواهرشان خلاف کند بعد فرمودند:«فاکره ما تکره لنفسک» جوان هر چی برای خودت نمی پسندی برای دیگران هم نپسند.«و احب ما تحب لنفسک» هر چی برای خودت دوست میداری برای دیگران هم دوست بدار . حضرت اینگونه مردم را از گناه باز می داشتند.

برخورد کریمانه مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) با جوانان
ما یک روز از طرف نوق می آمدیم برای نماز ایستادیم در مسجد چند جمله از مقام معظم رهبری از شیوه برخورد عالمانه این بزرگوار نوشته اند . نوشته بودند آقا وقتی که به کوه می رفتند دو دختر و پسر در مسیر آقا آمدند وضع ناجوری داشتند ترسیدند و خودشان را کنارکشیدند گفتند که الان آقا دستور می دهد تا آنها را ببرند و شلاق بزنند. آقا آمدند و احوالشان را پرسیدند . به آنها محبت کردند و آنها آنقدر با آقا خودمانی شدند که به آقا گفتند ما با هم رفیق هستیم . آقا فرمودند: حالا که شما با هم رفیق هستید بروید با پدر و مادرتان صحبت کنید و یک وقتی از دفتر بگیرند تا من خطبه عقد را برای شما بخوانم و شما با هم ازدواج کنید و رفاقت دائمی شود.

شیوه هایی که مقام معظم رهبری نسبت به جوانان دارند جذب می کنند نه کاری بکنند که دلها رمیده شود نه جوری برخورد بکنیم که بچه هایمان از نماز ، روزه از دین و دیانت و از اخلاق زده شوند از این برخوردهای تند نداشته باشند.

رمز نفوذ پیغمبر خدا(ص) چه بود؟
رمز نفوذ پیغمبرخدا(ص) شرح صدر است با شمشیر نبود شرح صدر رمز پیروزی است شرح صدر یعنی اینکه انسان بتواند رفتار دیگران را تحمل کند رفتارهای بد را بتواند تحمل کند تا راهکار مناسبی پیدا کند آشفته نشود رمز نفوذ پیغمبر خدا (ص) حلم و بردباری ایشان بود . بردباری: اینکه بدی را با بدی جواب ندهند. شکمبه روی سرشان خالی کردند ایشان برای احوالپرسی او رفتند. سنگ به پایشان زدند برایشان دعا کردند. در بازار به امام حسین(ع) ناسزا گفت آقا فرمود: جا نداری به خانه ما بیا. این کارها خیلی مشکل و از عهده هر کسی هم بر نمی آید ولی هر کسی بتواند اهلش باشد او اخلاق پیغمبر خدا (ص) را دارد. او شیوه پیغمبر خدا (ص) را در وجودش پیاده کرده است. رفتار منفی را مثبت جواب دهیم بدی ها را به خوبی جواب دهیم. خوب این شیوه اخلاق و رفتار پیغمبر خدا (ص) بود. ما باید به اخلاق پیغمبر خدا (ص) باز گردیم . اخلاق این بزرگوار را الگوی خودمان قرار دهیم.

وجود پیامبر(ص) معجزه بود
تعبیر امام رضا(ع) را خدمتتان عرض می کنم.یک مباحثه ای امام هشتم(ع) با صاحبان ادیان داشتند فرمودند: شما ببینید وجود پیغمبر خدا (ص) همه اش معجزه است یعنی اینکه: ایشان یتیم، بی کس، فقیر، اجیر بوده یعنی برای دیگران کار می کرده است، راعی بوده یعنی چوپانی می کرده است. نوشته اند یکبار خواندن و نوشتن پیش کسی یاد نگرفته است. یکنفر نبوده که بگوید من یک کلام به پیغمبر خدا (ص) یاد داده ام یعنی استاد ندیده است. نوشتن و خواندن بلد نبوده است. ولی چنان کتابی آورده است که تمام آنچه که پیغمبران بزرگ در گذشته و تمام آنچه که باید آینده گفته شود و تمام آنچه که بشر به آن نیاز و احتیاج دارد و مایه خوشبختی است را بیان کرده است یک کسی جایی باشد که نه استاد دیده نه با کسی رابطه ای داشته و برای دیگران چوپانی بکند ولی چنان ره آوردی آورده باشد که تمام بزرگان دنیا در مقابلش تعظیم کنند و از آوردن چنین مطالبی عاجز باشند.
وظیفه من و شما نسبت به این پیامبر رحمت و دلسوز چیست؟ پیامبری که این همه خیر خواه هست که در روزهای آخر هم به فکر امتش بود. روز قیامت هم که می شود می گوید امتم امتم پیامبر(ص) غمخوار امت بود.
وظیفه من و شما در مقابل این همه خوبی چیست؟ که از این شخص بسیار مهربان شامل حال ما شده و ما را دستگیری کرده است.

وظایف ما نسبت به پیامبر(ص)
وظیفه اول ما این است اطاعت محض از ایشان داشته باشیم«ما اتاکم الرسول فخذوه» آنچه که پیغمبر خدا (ص) فرموده بگیریم «ومانها کم عنه فانتهوا» آنچه که گفت نه ما بگوییم نه. چون او خیر خواه ماست.

دلیل اطاعت از پیامبر(ص)
چرا ما باید گوش به حرف کنیم؟ چون ما در دنیا مسافریم قافله انسانیت مسافر است، حرکت به یک سمت و هدفی دارد، آن کسی که می تواند راهنمای این مسافر باشد او را دستگیری و راهنمایی کند شخص پیامبر حضرت محمد(ص) است او با خلق الهی با تربیت الهی، او که تمام موانع و مشکلات انسانها را میداند، او تمام عوامل بدبختی بشر را می داند، تمام عوامل سعادت و خوشبختی بشریت را نیز می داند، او که همه چیز را می داند، او دلسوزتر و خیر خواه تر از ما است خوب ما چه کار کنیم ؟ ما باید گوش به حرف او کنیم و همراهش باشیم. اگر کسی گوش به حرف پیغمبر خدا(ص) کرد و همراه پیغمبر خدا (ص) شد او همراه همه خوبان عالم است .
دو بحث فلسفی مهم را با زبان بسیار ساده خدمت شما عرض کردم. اگر همراه پیغمبر خدا (ص) شدیم همراه همه خوبان عالم هستیم . اگر از پیغمبر خدا (ص) جدا و همراه نشدیم همراه همه بدیهای عالم می شویم .
خداوند در سوره نساء، آیه 69 می فرماید: « و من یطع الله و الرسول فاولئک مع الذین انعم الله علیهم» اگر همراه پیغمبرخدا(ص) شدید با خوبان عالم همراه هستید. خوب این یک وظیفه است.
وظیفه دوم این است که حضرت را خیلی دوست داشته باشیم باید در قلبمان نور محبت سوسو بزند. محبت به رسول خدا(ص) از محبت به زن ، فرزند، مال و هر چی که در دنیا است باید بیشتر باشد چون که او دنبال سعادت و خوشبختی ما است. او دنبال این است که ما به فوض عظیم دست پیدا کنیم . او غمخوار ما است . یکی از راههایی که آدم محبوب خدا می شود این است که پیغمبر خدا (ص) را دوست داشته باشد هر کس پیغمبر خدا (ص) را شدیدا دوست داشته باشد و سعی کند گوش به حرف و اطاعت کند و رفتارش را با پیغمبرخدا (ص) تطبیق دهد وقتی که این گونه شد مورد محبت خدا قرار می گیرد و خداونددر سوره آل عمران آیه 31 می فرماید:«قل إن کنتم تحبون الله فاتبعونی یحببکم الله»ای پیامبر بگو اگر خدا را دوست می دارید از من پیروی کنید، اگر گوش به حرف من کنید محبوب خدا می شوید.

راه محبوب شدن نزد خداوند
راه محبوب شدن خداوند این است که این وجود مقدس را از صمیم دل دوست داشته باشیم، به بچه هایمان این محبت را یاد دهیم. یک شخص آمد خدمت امام صادق(ع) و ایشان فرمودند: فلانی چند روزی پیش ما نیامده بودی ، مسافرت رفته بودی گفت نه آقا خانمم وضع حمل کرده است . خدا یک پسر به من داده است و من از بچه پرستاری و از مهمانها پذیرایی می کردم حضرت فرمودند: قدمش مبارک باشد، اسم او را چه گذاشتید؟ گفت آقا اسم پسرم را محمد گذاشتم حضرت سه بار سر را تا نزدیک سجده پایین آوردند و سه مرتبه فرمودند: محمد محمد محمد . فرمودند : خودم ، بچه هایم، پدر و مادرم و همه آنهایی که روی زمین هستند فدای پیغمبر خدا (ص) باد. بعد فرمودند مبادا به او بد و دشنام دهید، مبادا او را بزنید. مبادا با او بد رفتاری کنید. بدان هر خانه ای و هر نقطه زمین بچه ای که اسمش محمد باشد این زمین و آن نقطه، خدا را تقدیس می کند بخاطر نام مبارک پیامبر(ص). و مطالب دیگری در باب پیغمبر خدا (ص) هم است که ان شاءالله اگر عمری باشد در خطبه های دیگر خدمتتان عرض می کنم .

زنده شدن جامعه انسانی
اگر جامعه انسانی زنده شد از برکت پیامبر (ص) بود و الا تمام دنیا را کفر و شرک و بت پرستی فرا گرفته بود هر چه الان از نور توحید در سراسر جهان مشاهده می کنیم از برکت پیغمبرخدا(ص) است حتی فرشتگان الهی و جبرئیل امین هم از برکت وجود پیغمبرخدا (ص) فیض می گیرند. این رحمت برای همه، حتی فرشتگان است. ان شاء الله این ولادت بر همه شما و بر ما مبارک باشد.

خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»

در خطبه دوم مطالبی که مورد نیاز است خدمت شما برادران عزیز و خواهران مکرمه عرضه می دارم.

هفته وحدت
مطلب اول شنبه آغاز هفته وحدت می باشد اهل سنت دوازدهم ربیع الاول را ولادت پیامبر (ص) می دانند و ما شیعیان هفدهم ربیع الاول روز ولادت می دانیم. این هفته، هفته وحدت نام گذاری شده است. در باب هفته وحدت مطالبی را عرض می کنم. شنبه هم آغاز هفته وحدت است و هم روز امور تربیتی و تربیت اسلامی هم نامگذاری شده است.

بزرگترین خدمت پدر و مادر
در باب تربیت مطلب هم فراوان و هم بسیار مهم است.پدران و مادران مسئولیت بسیار بزرگ دارند تربیت فرزندان اولاً به عهده پدر و مادر است . چگونه ما بچه را باید تربیت کنیم؟ با چی باید تربیت کنیم ؟ نوزادمان را از کودکی به چه شیوه ای باید تربیت کنیم ؟ بچه را به خدا خواهی تربیت کنیم. این مطالب را از فرمایشات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) خلاصه کرده ام.
خدا خواه باید او را تربیت کنیم. بچه را باید از اول با توجه به خدا بار بیاوریم یعنی از اول خدا خواه باشد. خدا را دوست داشته باشد. پیوند با خدا را لحظه به لحظه در وجودش با خوبی تزریق کنیم اگر اینگونه شد بزرگترین خدمت را پدر و مادر به فرزند و جامعه انجام می دهند چرا؟ بچه ای که اینگونه تربیت شد باعث خوشبختی یک روستا می شود باعث خوشبختی یک شهر می شود، باعث خوشبختی یک شهرستان ، یک استان، یک مملکت و باعث خوشبختی جهان می شود .و این شرف دارد و پدر و مادر هم فیض می برند. اگر ما آمدیم یک بچه ای را تربیت کردیم که این مایه خرابی باشد روستا، شهر و کشور را خراب بکند هم لعنت آن برای پدر و مادر است و هم خیانت. خیانت در امانت ، خدای تبارک و تعالی که این فرزند را داده است این امانت خداست و این غیر از امانت های دیگر است . پدر و مادر کوتاهی و خیانت بکنند . خیانت به انسانیت است اینها را امام می فرمایند. خیانت به اسلام است خیانت به عبودیت است . پدر و مادر مسئول تمام اعمال و افعال فرزندان هستند. پدر و مادر اگر بچه را خوب تربیت کنند آنها در ثواب و پاداش او شریک هستند.
فکر نکنید که فقط مدرسه ودانشگاه جای تربیت است تربیت را از خانه باید شروع کرد از خانه همان وقتی می خواهد خواستگاری برود از همان لحظه هم باید به فکر تربیت فرزندان هم باشد. هر جایی نباید برود هر خانه ای نباید برود با هر کسی نباید ازدواج کند هر غذایی را نباید بخورد و همه اینها راه روش تربیت است تا بچه آینده خوبی داشته باشد. نکته دوم در باب تربیت حضرت امام(ره) می فرمایند: بچه ها را برای زمان خودتان تربیت نکنید برای زمان غیر خودتان تربیت بکنید بعد راه تربیت را می فرمایند: بچه ها را از سیاست دور نگه ندارید والا این بچه وقتی که بزرگ شد مثل آدم کور وارد اجتماع می شود او باید خدعه ها را بشناسد ، عوامل فساد و صلاح را بشناسد. می فرمایند بچه ها را از بچگی وارد مسائل روز کنید، مطلع باشند و الا اگر خانواده های متدین و مومن، بچه هایشان را با مسائل روز آشنا نکنند آدمهای منحرف جایشان را پر می کنند و دیگر کار از کار می گذرد . بچه های منحرف در خانواده های منحرف تربیت شده اند . آینده را در دست می گیرند . این هم یک نکته در باب تربیت که ان شاءالله بین دو نماز از سخنان مسئول تربیتی هم استفاده خواهیم کرد.
مطلب دوم ایام، ایام وحدت است . امروز یک چهارم نفوسی که در دنیا است مسلمانند . شما ببینید این یک چهارم تاثیرشان در دنیا چقدر است؟ تاثیرشان در سیاستهای عالم چقدر است؟ بسیار ضعیف است . یک و نیم میلیارد مسلمان زندگی می کنند و در سیاست جهانی تاثیر ندارند و تاثیرشان کم است. در درون خودشان هم تاثیرشان کم است. تاثیر مال قدرت های بیگانه است چرا اینگونه شدیم؟ چون بین ما مسلمانان اختلاف ایجاد کردند که تاثیر گذاریمان کم شده است. چرا این عده کم یهود بر کشورهای اسلامی مسلط شده اند؟ چرا اینگونه شده است؟ چون بین ما اختلاف انداخته اند. درگیری درست کرده اند ما را از هم جدا کرده اند رمز موفقیت ما اتحاد است و رمز موفقیت دشمنان تفرقه و اختلاف است.

سخنان مقام معظم رهبری«دام ظله العالی» در باب وحدت
مقام معظم رهبری«دام ظله العالی» می فرمایند: دو عامل عمده، امروز در سر راه وحدت است این دو عامل را اگر ما برطرف کنیم وحدت در دنیا جلوه گر می شود یک عامل دورنی بین مسلمانان است که هر عده از مسلمانان یک عقیده ای دارند بعد این عقیده خود را می خواهند بر دیگری تحمیل کنند. عقیده من صحیح عقیده او باطل و از آن طرف دنبال تعرض و دشمنی، این یک عامل ضد وحدت است. مقام معظم رهبری نظرشان این است مسلمانان عقیده های مختلف داشته باشند ولی همدیگر را طرد نکنند. به همدیگر تعرض نکنند با هم دشمنی نکنند عداوت نداشته باشند.
عامل دوم جای بحث علمی را برای علماء و مجامع علمی بگذاریم بنابراین در عامل اول مسلمانان با عقاید مختلف به جان هم نیفتند احترام هم را داشته باشند . حدود همدیگر را حفظ کنند تعرض هم با همدیگر نکنند.
نکته دوم عامل بیرونی، مواظب دشمن تفرقه انداز هم باشند که او از غفلت بین مسلمانان سوء استفاده نکند امروز دشمنان دنبال حذف اسلام هستند.
چرا دنبال حذف اسلامند؟ آیا دشمنان ما استکبار،آمریکا و انگلیس قویتر شده اند؟ قوی نشده اند اسلام قوی شده است بیداری اسلامی در دنیا موج می زند به برکت انقلاب اسلامی بیداری اسلامی تمامی دنیا را گرفته است خوب راه مبارزه با این بیداری چیست ؟ تفرقه درست می کنند. اختلاف درست می کنند. تا اسلام شکست بخورد این هم یک نکته از فرمایشات مقام معظم رهبری در باب وحدت و همدلی بود.
دشمن طرحش این است که چون اسلام دشمنی با صهیونیستها دارد، می خواهند جایش را عوض کنند و بگذارند اسلام با مسیحیت، بگذارند اسلام مسلمانان و شیعیان، در داخل هم بین شیعیان اختلاف درست کنند. بعد می فرمایند: راه این است که ما نگذاریم اغفال شوند نگذاریم بین ما اختلاف درست شود وحدت و همدلی را بین خودمان حفظ کنیم اینهم یک نکته بود.
پیشرفتهای شایان نظام جمهوری اسلامی
پیشرفتهای خیره کننده ای از نظام جمهوری اسلامی می بینیم . اقتصاد را عرض می کنم. ما مردمی بودیم که ما را هیچی حساب نمی کردند . دنباله رو غرب بودیم. در کشور ما می آمدند و از ما حق توحش می گرفتند دنباله رو غربی ها بودیم ولی به برکت اسلام آزاد شدیم به برکت امام به همه چیز دست پیدا کردیم به برکت امام، شهداء و مقام معظم رهبری به روحیه خود باوری رسیدیم در همین چند روزی که مقام معظم رهبری تشریف آورده بودند که ناوشکن جدید جماران را افتتاح کنند به ناوگان ارتش، این در انحصار چند کشور خاص بود ما در گذشته چکار به ناو هواپیما بر و ساختن ناو بود! اصلا یک قطعه ای ما نمی ساختیم بچه ها در نیروی هوایی بودند که می گفتند ما جرات نداشتیم یک وسیله هواپیمای F14 را باز کنیم اینها را می بایست آمریکاییها باز کنند و ببرند خودشان تعمیر کنند اصلا ما را آدم حساب نمی کردند ولی امروز این انحصار شکسته شده است و به دست متخصصین جوان طراحی ناو و امروز به آب انداخته می شود.

پیشرفت نظام جمهوری اسلامی در انرژی هسته ای
امروز در بحث هسته ای چقدر ایران اسلامی پیشرفت کرده است. چرا اینقدر سروصدای دشمن درآمده است؟ چرا علیه ایران اسلامی حرف می زنند؟ به خاطر اینکه ما پیشرفت کردیم بخاطر اینکه جمهوری اسلامی به جایگاه خودش دست پیدا کرده است. ما واقعا باید تشکر و قدردانی از متخصصین جوان خودمان بکنیم که حافظ استقلال و آزادی، نظام جمهوری اسلامی هستند.

رمز اقتدار نظام اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری(دام ظله العالی)
مقام معظم رهبری می فرمایند رمز اقتدار و کلید اقتدار سپردن کارها به جوانان مومن است. وقتی که به جوانان مومن با انگیزه در هر پستی، شغلی کار سپرده بشود با توکل به خدا این هم نتیجه اش است.

تشکر از سربازان گنام حضرت ولی عصر(عج)
مطلب بعدی که آخرین کلامم است باید صمیمانه از سربازان گمنام حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان (عج) به خاطر دستگیری این شرور بسیار جنایتکار، عامل آمریکا عامل انگلیس عامل صهیونیستها در ایران اسلامی تشکر بکنیم واقعا در یک عملیات پیچیده سر بازان گمنام حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان (عج)این شرور را که با قیافه مبدل و اسناد جعلی داشت او را دستگیر کردند که دشمنان ما و بعضی از کشورها گفتند که ایران یک شکار ارزشمندی کرد. خیلی مطالب در دست او بود.
این کسی نبوده و درباره زندگی او نوشته اند که بچه ای شانزده ساله بوده است که cd های مبتذل و مشروبات الکلی می فروخته ولی وهابیت و آمریکایی ها از او اینگونه آدم جنایتکاری را ساختند که نزدیک 60-250 نفر را به شهادت برساند این همه رنج و غصه برای نظام جمهوری اسلامی داشت، چه اهدافی را دشمن دنبال می کند؟ دشمنان ما دنبال این هستند که از هر طریقی به جمهوری اسلامی ضربه بزنند اختلاف بین شیعه و سنی را تشدید کنند. این آدم را آوردند به این عنوان که ما می خواهیم از اهل سنت دفاع کنیم. حالا چه کار می کنند؟ دفاعشان هم این است که می گویند شیعیان کافر و مشرک هستند. اینها باید از بین بروند با اینکه اهل سنت هیچ وقت نمی گوید شیعه کافر است ولی اینها تشدید قومیت،نابودی نظام جمهوری اسلامی و این همه اختلاف، در پاکستان هم سپاه صحابه را راه اندازی کرده آن را هم به جان شیعیان انداخته اند شیعه را همین جور قتل عام می کردند و در جمهوری اسلامی هم همینطور و امیدواریم به لطف الهی این مردک که دستگیر شده به لطف خدا بعد از تخلیه اطلاعاتی به مجازاتی که حقش است (البته نمی شود در این دنیا چنین آدمی را مجازات کرد) برسد.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته





 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.