سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

آثار و برکات احکام اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه نمازجمعه 27/9/88
به امامت حاج آقا ابراهیمی

http://yascms.ir/emam/Untitled%20-%2020.bmp


خطبه اول
با توجه به اینکه هفته اول ماه محرم هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر نام گذاری شده است من سعی می کنم خطبه اول و بخشی از خطبه دوم را اختصاص بدهم به این امر بسیار مهم احیاء امربه معروف و نهی ازمنکر، هم مناسبتها را رعایت کرده باشم و خارج از موضوع هم صحبت نکرده باشم. در خطبه اول اهمیت امربه معروف و نهی از منکر را از زبان رسول خدا حضرت محمد (ص) شروع می کنیم. خطبه دوم را از وصیت نامه بسیار مهم امام حسین(ع) در این باره انتخاب کرده و خدمتتان عرض می کنم. پیغمبر خدا(ص) اهمیت این موضوع را در خطبه غدیر گوشزد می کنند.
معروف یعنی خوبیها، امربه معروف یعنی دستور به گسترش خوبی ها در جامعه، منکر یعنی زشتی و پلیدیها باید همه احادمسلمین احساس مسئولیت داشته باشند، نظارت کنند تا زشتی و پلیدی و بدی در جامعه نباشد این را نهی از منکر می گویند.

رأس همه خوبی ها و بدیها

همه معروفها یک سر دارد. همه پلیدی ها و زشتی ها هم یک سر دارد. اگر سر بدیها را زدی بدیها در جامعه کم می شود. در بحث خوبیها هم اگر رأس معروف در جامعه باشد همه خوبی ها در جامعه یواش یواش گسترش پیدا می کند. ببینیم از نظر رسول خدا(ص)، پیغمبر بزرگوارمان در خطبه غدیر سر همه خوبی ها را چه چیز معرفی کردند؟ و رأس همه پلید و زشتی ها چه می دانند؟ «الا وانی اجدد القول» می فرمایند: آگاه باشید من دوباره حرف را تکرار می کنم. چه مطالبی را بیان می کنند در این تکرار؟ «الا فاقیموا الصلاة» آگاه باشید نماز. این فرمایش پیغمبر(ص) در روز عید غدیر در جمع 120 هزار نفر، نماز است. رأس اصول گرایی نماز است. احیاء نماز، حضور در نمازجمعه این رأس همه خوبی ها است. اگر کسی مدعی شود که من پای بند به اصول دین هستم و در نماز جماعت پیدایش نمی شود و در نمازجمعه نمی آید یک ادعای بی اساس است. ادعایی بی ارزش است.

آثار و برکات احکام اسلامی
احکام اسلامی برای من و شما آثار، خیرات و برکاتی دارد یک عده ای از ایران رفته بودند کانادا در دانشگاه کانادا دیده بودند که وقتی خورشید وسط آسمان می رسد دانشجویان رو به قبله ایستادند و شروع کردند به رکوع و سجده کردند حالا بدون اینکه نماز بخواند. وقتی خورشید وسط آسمان رسید جهت قبله را پیدا کرده و شروع کردن به رکوع و سجده، از اساتید دانشگاه و رئیس دانشگاه کانادا سوال کرده بودند چرا شما دانشجویان را وسط ظهر آوردید که رکوع کنند و سجده و خم و راست شوند. گفته بودند ما تحقیق کرده ایم، سوال بین دانشمندان و پرفسوران ما مطرح شده چرا مسلمانان هنگامی که خورشید وسط آسمان می رسد رو به قبله خم و راست می شوند؟ دانشمندان ما تحقیق کردند دیدند هنگام ظهر اگر کسی رو به قبله خم و راست شود ، رکوع و سجده داشته باشد سلولهایی بدن یک ماده ای را ترشح می کنند به نام دفامین، این ماده طول عمر را بیشتر می کند، آرامش به انسانها می دهد و خیلی از برکات دیگر، روی این نتیجه دانشجویان ما درست وقتی آفتاب به وسط آسمان می رسد جهت قبله را پیدا می کنند برای اینکه سلامتی بدنشان تضمین شود و طول عمر بیشتری داشته باشد می آیند به رکوع و سجود می پردازند.

احکام اسلامی و اهمیت آن
همین مستحباتی و مکروهاتی که من و شما خیلی اهمیت نمی دهیم اینها در واقع به نفع بشر و سلامت او ، جامعه و خانواده بوده ولی ما کار علمی و تحقیقاتی نکردیم. یکی از بزرگان گفت: رفتم بیمارستان پیش یک پزشک جراح و سوال کردم30 سال در این بیمارستان جراحی می کنید چه دیده اید؟ گفت: با تجربه ثابت شده است تختهای مریضهایی که رو به قبله هستند بعد از عمل اینها زودتر خوب می شدند و بیشتر از سکته های که شب اتفاق افتاده بود مال کسانی بوده که رو به قبله نخوابیده بودند. لذا مستحب است که انسان به جهت قبله بخوابد، میت رو به قبله، نشستن رو به قبله، وضو گرفتن رو به قبله اینها همه آثار و برکاتی دارد منتهی کار علمی و تحقیقاتی ما نکردیم.

مقاله شانه درمانی
یک جمله داخل پرانتز عرض کنم مناسبت ندارد ولی اصل تحقیقش بد نیست. یکی از بزرگان می گوید یک مقاله از یک پرفسور آمریکایی آمد در دانشگاه همدان به عنوان شانه درمانی، آن پرفسور عنوان مقاله اش را اینجور طرح کرده بود یک نفر از پیغمبرخدا(ص) سوال کرد یا رسول الله(ص) حق دختر بر پدر و حق پدر بر دختر چیست؟ پیغمبرخدا(ص) در جواب فرمودند حق دختر بر پدر این است که وقتی دختر وارد اتاق پدر شد پدر تمام قد پیش پایش بلند شود گونه های دخترش را ببوسد و سر دخترش را شانه کند. شاید این حرف پیش ما خنده آور باشد یعنی چه؟ جلوی پایش بلند شود ، او را ببوسد و موهایش را شانه کند این چه اثری دارد؟ این پرفسور 22 سال کار علمی کرده، روزی 18 ساعت کار تحقیقاتی انجام داده است. یک سری از خانواده ها گفته به این حدیث عمل کنند و یک سری از خانواده ها هم نه، بعد با تجربه ثابت شده بود خانواده هایی که به این کلام پیغمبر(ص) عمل کرده بودند دخترانشان با محبت، از هوش و استعدادی سرشار ، حافظه بیشتری و آرام اما دخترانی که خانواده ها به این حدیث پیغمبر(ص) عمل نکردند لج باز، کم حافظه و پرخاشگر بودند. برنامه های اسلام حساب شده است. آنچه خدا خیر ما بوده خداوند فرموده انجام بدهید، آنچه که مصلحت ما نبوده فرموده انجام ندهید.

امر به خوبی ها و نهی از بدیها
حالا پیغمبرخدا(ص) می فرمایند: «الا فاقیموا الصلاة و اتوا الزکاة» پرداخت واجب مالی، خمس، زکات مشهور «وامروا بالمعروف» اصل کلام من اینجاست پیغمبرخدا(ص) می فرمایند: امر کنید به خوبی ها «وانهوا عن المنکر» از زشتی ها هم دوری کنید. حالا سر معروف چیست؟ «الا و ان رأس الامر بالمعروف» سر همه خوبیها«ان تنتهوا الی قولی» سر همه معروفها که به حرف من منتهی بشود حرف من چه بود؟ علی(ع) بود سر همه معروفها در جامعه این است که علی(ع) حاکم باشد.«و تبلغوه من لم یحضر» و برسانید به کسانی که در اینجا حاضر نیستند یعنی تا قیام قیامت اعلام کنید سر همه خوبی ها در جامعه امام حق است. « و تامروه بقبوله عنی» می گوید حرف را از من پذیرش داشته باشد. «وتنهوه عن مخالفته» با علی(ع) مخالفت نکند، با ائمه معصومین(ع) مخالفت نکنند چون این امری است از طرف خدا، بعد می فرمایند: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اجرا نمی شود مگر امام حق در جامعه وجود داشته باشد این نکته بسیار مهمی است.
از امام موسی بن جعفر(ع) سوال کرد آقا« قل انما حرم ربی الفواحش ما ظهر منها و ما بطن» یعنی چه؟ یعنی خدا زشتی ها را حرام کرده است. آن زشتیها که آشکار است و آن زشتی هایی که پنهان هست. زشتی پنهان یعنی چه؟ زشتی پنهان را برای ما معلوم کنید ، آقا فرمودند: همه آنهایی که خدا حرام کرده حرامها، هر چه در جامعه هست اینها ظاهر است اما باطن همه زشتی ها پیشوایی ظالم است. پیشوایی ظالم و ستمگر امامت جور و ظالم آن سرآمد همه خلافها هست و آنهای که خدا حلال کرده است آنها ظاهر است و سر حلالها که باطن همه حلالها هست امام حق است و پیشوایی حق.
زمان سیدالشهدا(ع) که حضرت قیام کردندبه خاطر اینکه رأس باطل در جامعه بود اسلام علوی تبدیل شده بود به اسلام سلطنتی، اُموی و به اسلام طاغوتی.


تحلیل عاشورا از دیدگاه حضرت امام (رحمةالله علیه)
امام در باب تحلیل عاشورا می فرمایند: در صدر اسلام پس از رحلت پیغمبر ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی(ص) پایه گذار عدالت و آزادی می رفت که تا با کج رویهای بنی امیه، اسلام در حلقوم ستمکاران فرو رود. اسلام واقعی در اختیار شرک و کفر گذشته قرار بگیرد، عدالت در زیر پای تبه کاران نابود بشود. سیدالشهدا(ع) که نهضت عظیم عاشورا را بر پا نمود و با فداکاری و خون خود و عزیزانشان اسلام و عدالت را نجات دادند و دستگاه بنی امیه را محکوم نمود و پایه هایی او را فرو ریخت. امام فرمودند خطری که معاویه و یزید بر اسلام داشتند این نبود که قصد خلافت داشتن این یک خطر کمتر از آن بود.

خطر مهم بنی امیه از دیدگاه حضرت امام (رحمةالله علیه)
خطر مهم بنی امیه چه بود از نظر امام؟ این بود خطری که اینها داشتند که اسلام را به صورت سلطنت می خواستند در بیاورند، می خواستند معنویت را به صورت طاغوت در آوردند، به اسمی که ما خلیفه رسول الله(ص) هستیم. اسلام را منقلب کنند به یک رژیم طاغوتی این مهم بود. اینها اصل اسلام را می خواستند وارونه کنند.به تعبیر خودمان اسلام ناب، اسلامی که با امامت امیرالمومنین(ع) آغاز و ادامه اش با امامت حضرت صاحب الامر(عج) و در ادامه با اسلام ولایت فقیه، اسلامی که خدا راضی شده بود. اسلامی که خدا فرموده بود و که پیغمبر(ص) تبلیغش کند. این همه زحمات را هدر دادند بزرگترین منکر را ایجاد کردند و امام حسین (ع) با بزرگترین منکرات یعنی وارونه کردن اسلام ناب روبرو بودند و امام خون خودشان را دادند تا مهمترین معروفها در جامعه یعنی امام حق در جامعه حاکم بشود. رأس همه معروفها امروز در جامعه تبیعیت از رهبر عزیز و بزرگوار و رأس منکرات تبیعیت از آمریکا و اسرائیل است.

خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»

قال رسول الله(ص):
«حسین منی و انا من حسین»
اولا باید از حضور پر شکوه و صلابت شما مومنین ، خواهران مومنه در نمازجمعه تشکر و قدردانی کنم. هر هفته که می آید ما می گوییم هوا سرد است و ممکن است امروز نمازگزار کمتری داشته باشیم ولی هر هفته که می گذرد مشخص است جمعیت شما بزرگواران روز به روز با شکوهتر در نمازجمعه حضور پیدا می کنید قلب امام زمان(عج) شاد می شود، قلب رهبر عزیز، پیغمبرخدا(ص)، قلب شهدا و قلب امواتتان هم شاد می شود. وقتی که می ببیند فرزندانشان اهل دین و اهل اسلام اند و نماز را ضایع نمی کنند اموات هم روحشان شاد می شود. پیغمبرخدا(ص) هم خشنود می شود. خدا ان شاء الله بهترین توفیقات را به همه شما کرامت بگرداند.
در خطبه دوم هم باز هم در باب امر به معروف و نهی از منکر مطلب را ادامه بدهم چون امروز یکی از وظایف مهم ما امر به معروف و نهی از منکراست مخصوصا امر به معروف لسانی یعنی با زبان خوب تذکر دهیم اگر خلافی دیدیم. صد نفر با زبان خوب سلام کنند بگویند فلانی کارت خوب نیست صد نفر وقتی یک حرفی بزنند که این کار خوبی نیست طرف کم کم ترک می کند یا یک نفر واجب را ترک می کند همه با زبان خوب بگویند فلانی اگر این کار را انجام بدهید خیلی خوب است با زبان خوب. این را دارم عرض می کنم خلاصه و عصاره حرفهای حضرت امام(ره) است با زبان خوب باید بگوییم . بعضی وقتها بچه های ما از نماز و مسجد گریزان می شوند علتش ما بد می گوییم، تند می گوییم .شیوه گفتن خیلی فرق می کند باید یک جوری بگوییم که به دلش بنشیند حرف خوب با خوبی هم گفته شود تاثیر می گذارد. در زمان سیدالشهدا(ع) سلامت دین از بین رفته بود. اصالت دین از بین رفته بود ، تداوم اسلام ناب در خطر بود و امام می بایست حرکتی انجام بدهند امیرالمومنین(ع) را به شهادت رسانده بودند، یاران امیرالمومنین(ع) به شهادت رسیده بودند، حضرت زهرا(س) به شهادت رسیده بودند، امام حسن (ع)به شهادت رسیده بودند اصلا اسلام وارونه شده بود. آدمهای شراب خوار، مست ، خلافکار و بی ناموسان به عنوان خلیفه پیغمبر(ص) حاکم شده بودند خوب امام اگر سکوت می کرد اسلام از بین می رفت.

شیوه های متفاوت دشمن در زمان امام حسین(ع)
برادران، دشمن شیوه اش را در زمان امام حسین(ع) با زمان رسول خدا(ص) تغییر داده بود. در زمان پیغمبر(ص) شرک و کفر علنی بود به تعبیر امروز جنگ سخت، رو در روی پیغمبر(ص) می جنگیدند. پیغمبر خدا(ص) هم در تمام جنگها پیروز شدند و آنها نتوانستند کاری انجام بدهند. دیدند از این طریق با اسلام و پیغمبر(ص) نمی توانند مبارزه کنند باید شیوه را عوض کنند و از راه دیگر باید وارد شوند و به اهدافشان برسند. یعنی همان سران شرک و کفر تا دیروز زیر یک پرچمی جمع می شدند و علنی علیه پیغمبر(ص)، اما امروز باید شیوه شان راعوض کنند. امروز بگویند اصطلاحاً جنگ نرم، از راه تبلیغات، از راه نفوذ، اسلام ظاهری را پذیرفتند تا بعد بتوانند ضربه بزنند، به ظاهر مسلمان شدند ابوسفیان، عمرو عاص و بنی امیه به ظاهر مسلمان شدند و دیگران. گفتند باید از طریق اسم دین، دین را از بین ببریم. به اسم حسبنا کتاب الله عترت را، امیرالمومنین(ع) را خانه نشین کنیم، به اسم قرآن باید علی(ع) را حذف کنیم، به اسم اصلاح دین، حرامها را وارد در جامعه و حلالها را حرام کنیم. عمرگفت: دو چیز از طرف پیغمبر(ص) حلال بوده من حرام می کنم. خوب عرب بزچران تو چکاره بودی که بگویی من حرام می کنم؟ حرمت و حلیت دست خداوند است. تو که قانونگذار نبودی چه نقشی داشتی در جامعه که حلال خدا را حرام کنید ، ارزشهای اسلامی را نابود کنید و ارزشهای جاهلی را زنده کنید.
درز مان سد الشهداء(ع) جاهلیت به رنگ اسلام درآمده بود. یک تعبیر بسیار زیبایی از امیرالمومنین علی(ع) که آقا فرمودند: «ان هذا الدین کان اسیراً فی ید الاشرار» خوب اسلام دیگر اسیر شد، مسلمانان اسیر بودند و اسلام هم اسیر بود. با این اسلام اسیر هر کاری دلشان می خواستند بکنند اینکه امام بزرگوارمان می فرمایند: اسلام آمریکایی، اسلام اسیر یعنی اسلامی که آمریکا به اهدافش برسد، اسلامی که آل سعود به اهدافش برسد. اسلامی که سران فتنه بتوانند به هدفشان برسند که این اسلام اسیر است. امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند: «ان هذا الدین کان اسیراً»
امام حسین(ع) یک کار مهم انجام داد اسلام اسیر را آزاد کرد. هر چه من و شما داریم از برکت سیدالشهدا(ع) است. حضرت می فرمایند: «انی لم اخرج اشراً ولا بطراً و لا مفسداً و لا ظالماً» این وصیت نامه امام حسین (ع) است برای چه حرکت کردید؟ «انما خرجت لطلب الاصلاح فی امة جدی» حرکت من به خاطر اصلاح امت جدم می باشد «ارید ان آمر بالمعروف و انهی عن المنکر و اسیر بسیرة جدی و ابی علی ابن ابی طالب(ع)» سیره پیغمبر(ص) روش پیغمبر(ص)، روش امیرالمومنین(ع) از بین رفت. اگر من حرکت می کنم ، اگر قیام می کنم روی این جهت است.

درسها و پیام عاشورا
چه پیامی از عاشورا می گیریم؟ سفارش به خوبیها، امربه معروف و نهی ازمنکر.

نکته دوم از ایام محرم به نفع سعادتمان استفاده کنیم. برادران مجلس امام حسین(ع) انسان را نجات می دهد. توسل به امام حسین(ع) مایه نجات است.
امام صادق(ع) سوال کردند «یا فضیل تجلسون و تحدثون» مجلس عزا می گیرید؟ گفتند: بله آقا، فرمودند: من این مجالس را دوست می دارم. یکی دیگر آمده خدمت امام صادق(ع)، آقا فرمودند: تو که از بصره آمدی، کربلا می روی یا نه؟ گفت: ما کربلا نمی رویم چون در بصره سنی ها زیاد هستند دشمنان اهل بیت(ع) زیادند اگر بفهمند من کربلایی هستم و می خواهم بروم کربلا آسایش من را قطع می کنند. فرمودند: خوب ببینم ایام عاشورا ، ایام محرم چه حالی داری؟ گفت: آقا ایام عاشورا من محزونم، غذا که می خورم حزنم تشدید می شود، آب می خواهم بخورم به یاد سیدالشهدا(ع) هستم. امام فرمودند: «رحم الله دمعتک» خدا این گریه های تو را مورد رحمت قرار بدهد. لحظه ای که می خواهی از دنیا بروی پیغمبرخدا(ص)، امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) می آیند بالای سرت، به جناب عزرائیل سفارش می کنند این شیعه و عزادار مااست.
امام صادق (ع) می فرمایند: «نفس المهموم لحزننا تسبیح» امام صادق (ع) می فرمایند: نفس که می کشید در قلبت عشق سیدالشهدا(ع) است مثل اینکه داری سبحان الله می گوید. وقتی که ناراحت می شوید مثل اینکه داری نماز می خوانید. قدر بدانید شرکت کنید در این مجالس الحمدلله روحانیون بزرگوار تشریف فرما شدند فیض ببریم از سیدالشهدا(ع) و نسبت به دین معرفت بیشتری پیدا کنیم. در زیارتهای عاشورا ، در مجالس سینه زنی جوانها استفاده کنند عشق، علاقه و محبتشان را به سیدالشهدا(ع) ابراز کنند.

27 آذرماه روز وحدت حوزه و دانشگاه
نکته بعدی این جمعه 27 آذر ماه که اول محرم است شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح(ره) است. بزرگان را از ما گرفتند. روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است. امروز روز با عظمتی است .

سخنان امام(ره) راجع به وحدت حوزه و دانشگاه
یک، چند جمله از کلام امام عرض می کنم . امام بزرگوارمان می فرمایند: توصیه این جانب آن است که نسل حاضر و آینده غفلت نکنند دانشگاهیان و جوانان برومند عزیز هر چه بیشتر با روحانیون و طلاب پیوند دوستی و تفاهم را محکمتر و استوارتر سازند و از نقشه ها و توطئه های دشمن غدار غافل نباشند. امام می فرمایند: از نقشه های شیطانها و قدرتهای بزرگ ، استثمار و استعمارگر که سالهای طولانی اجرا کردند. این است که روحانیت را به انزوا بکشانند، ایجاد عداوت بین دانشگاهی و بین روحانی این کار دشمن است.
امام می فرمایند: سلام بر دانش و دانشگاهیان، سلام بر جوانان برومندی که با سلاح علم در سرافرازی اعتلای کشور عزیز اسلامی کوشایند. یا می فرمایند: سلام بر حماسه سازان همیشه جاوید، روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشتند.
یک جمله امام دارند اگر گمان کنید که در تمام دنیا رئیس جمهورها و سلاطین و امثال اینها مثل آقای خامنه ای(دام ظله العالی) پیدا کنید که متعهد به اسلام باشد و بنای قلبیش به این باشد که به این ملت خدمت کند پیدا نمی کنید. و همینطور مطالب بلندی که در باب وحدت حوزه و دانشگاه گفتند که من دیگر از آن مطالب صرف نظر می کنم.


عصر امام و ولایت فقیه
این عصر، عصر امام است. امام بزرگوار ما یک حقیقت همیشه زنده است. تمام ارزشهای اسلامی و دینی همه از برکت امام است.
مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) می فرمایند یکی از کارهای امام بزرگوارما احیای اسلام است. اتحاد، اعاده روح عزت مسلمین، از بین بردن رژیم پلید و وابسته به طاغوت، ایجاد حکومتی بر مبنای اسلام، ایجاد نهضت جهانی اسلام، هر چه درباره امام بگوییم کم است.
حالا یک عده ای، خود فروخته و منافق می آیند به امام بزرگوار ما جسارت و توهین کنند آن که تمام قد در مقابل تمام کفر مثل جدش امیرالمومنین(ع) ایستاده است. عکس او را به آتش بکشند. بعد شعارهایی بدهند چه شعارهایی؟ غیر از اهانت به امام، جمهوری اسلامی را باید حذفش کنیم.خوب این دیگر چه می ماند؟ این همه خون دادیم، جان دادیم همه آرزوهای انبیاء این است که اسلام حاکم بشود اصلا ملت ایران زمینه ساز اسلام ناب در دنیا است. خوب حالا شعار می دهند که ما اسلام را نمی خواهیم. اسلام عربستان را می خواهند ، اسلام صدام را می خواهند ولی اسلامی که امام، اسلامی که سیدالشهدا(ع) در خون ما به جریان انداخته را زیر سوال بردند حمایت از ملت مظلوم لبنان و فلسطین، خوب از لبنان ما نباید حمایت کنیم؟ پس چه کسی باید حمایت کند؟ در مقابل لبنانیان و فلسطینیان چه کسانی هستند؟ آمریکایها و صهیونیستها است. شعار بدهیم به نفع رژیم صهیونیستی و سران آمریکا ذوق زده و خوشحال ، سران فرانسویها خوشحال، انگلیسیها از همه پلیدتر، خوب حتما خبری شده در ایران تمام سران ظلم حمایت کردند! آدمهای پست و فاسد حمایت کردند، سلطنت طلبهایی که خون مردم را در شیشه کرده بودند آنها گفتند آفرین خوب چیزهایی گفتند ، کمونیست ها تایید و حمایت کردند، رقاصان و مطربان حمایت کردند این سران فتنه کی می خواهند بیدار بشوند باید چکار کنند؟ چه چیز را می خواهند بدست بیاورند؟ چه چیزی را می خواهند از ما بگیرند؟ اسلام بهتر از کفر است برای اینها ملت بهتر از آمریکاست. رهبر عزیز و خط امام بهتر است برای اینها چرا بیدار نمی شوند؟ چرا توبه نمی کنند؟ امروز الحمدلله مردم بیدارند. مردم اسلام را می خواهند اگر عده ای به اینها رأی دادند به خاطر امام به اینها رأی دادند. اگر مردم حرکتی به نفعشان کردند به خاطر امام کردند. امام نباشد دیگر هیچ کس حاضر نیست.
اصلاً بحث اصلاحات و بحث اصول گرایی الان نیست بحث این است که اسلام ناب را می خواهند از ما بگیرند. این سران فتنه نباید توبه کنند؟ آیا نباید پایبند به قانون باشند؟ آیا نباید به عقلانیت و خط امام برگردند؟ اینها حرفهای هم ملت و هم رهبر است واقعا درود بر این ملت.


هوشیاری و بیداری آحاد مردم
مردم خیلی بیدارند. امام یک زمانی می فرمود: من شهادت می دهم ملت ایران از ملت زمان پیغمبر(ص) و زمان امیرالمومنین(ع) و سیدالشهدا(ع) بالاتر است. آدم درک نمی کرد یعنی چه؟ امام دارند می فرمایند، پیغمبر خدا(ص) می فرمایند: «واشوقا الی اخوانی» وای چقدر دلم برای برادرهایم تنگ شده است. اصحاب نشسته بودند گفتند: مگر ما برادرهای شما نیستیم؟ حضرت فرمودند: نه شما اصحاب من هستید برادرهای من آن کسانی هستند که آخر الزمان می آیند من را ندیدند اما به من ایمان می آورند. فرمودند آنها کسانی هستند که «تحابوا بروح الله من غیر انسابٍ» آنها کسانی هستند به روح الله عشق می ورزند بدون اینکه هیچ نسبتی داشته باشند«اولئک هم شیعتک و انت امامهم» علی اینها شیعیان شما هستند و شما امامشان.
ملت بیدار، فهمیده در خط امام ، در خط رهبری، دانشجویان واقعا معرکه کردند با بصیرتشان، آگاهیشان، تلاش دشمن را ناکام کردند. دشمن خیلی خواب دیده بود. که در دوره مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) به خیال خودش برای این سالها برنامه ریزی، که بعد از انتخابات دیگر کار را تمام کند. ولی غافل از مکر خدا«ومکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین» خدا نمی گذارد این بچه های عزیزی که از بافت حرکت کردند خونشان را به خاطر اسلام ریختند هدر برود. مردم نمی گذارند، خانواده شهدا نمی گذارند. اجازه نمی دهند یک عده ای به امام توهین و جسارت کنند و اینها ساکت باشند. این بحث خط، جناح و گروه نیست هستی و حیثیت ما است. شیعه گری ما است. ان شاء الله بعد از نماز اگر هوا خوب باشد راهپیمایی با شکوه برگزار می شود و همچنین در جای جای ایران اسلامی امروز امربه معروف است و نهی از منکر است چون رأس خلاف امام باطل است. امروز آمریکا می خواهد برگردد به خیال خودش، اسرائیل خوشحال شده است. شما وقتی بیایید یکبار دیگر مایوس می شوند. آمریکایها، اسرائیلیها، سلطنت طلبها مایوس می شوند. آنهایی که امید بسته اند که ریشه ملت ایران خشکانیده شود اینها ناامید می شوند و این ملت سرزنده است.
امروز سراسر ایران اسلامی، ملت بزرگوار، زن و مرد، پیر و جوان از هر سلیقه، از هر خط، امروز دفاع از امام و رهبری را یکبار دیگر نمایش می دهند. به دفاع از آرمانهای امام، یک لحظه درنگ و تردید نمی کنند و به تمام توطئه گران می گویند هم ما بیداریم، هم بصیریم، هم هوشیاریم و هم تابع ولایتیم. اشتباهی که مردم کوفه کردند دیگر ملت ایران تکرار نخواهد کرد. از اول انقلاب تا به امروز ملت ایران کوچک و بزرگش خون داده مثل ملت کوفه دیگر بی وفا نیست واقعا همین است و مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) فرمودند در جلوی چشم شما تمام توطئه های اینها از بین می رود مثل کف روی آب است فرمودند که اینها در مقابل چشم شما انشاء الله نابود خواهندبود نگفتند شد، نابودند واقعا. و این برای همه روشن می شود.
این جهان خواران که امروز در سطح بین المللی با این منطقهای مخلوط و مخدوش می خواهند دنیا را اداره کنند و بر دنیا سیطره پیدا کنند و هم اینها و هم اربابانشان مطمئناً به وسیله ملتهای مستقل به قوه الهی از ملت ایران تو دهنی خواهند خورد.
والسلام علیکم و رحمة الله


 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.