سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

دلیل نام گذاری سال جدید، کار مضاعف و همت مضاعف

بسم الله الرحمن الرحیم
نماز جمعه20/1/89
به امامت حاج آقا ابراهیمی
http://yascms.ir/emam/Untitled%20-%2020.bmp


خطبه اول
سال جدید را سالی پر از خیر و برکت برای همه شما عزیزان و بزرگواران آرزومندم. انشاء الله بر همه شما مبارک باشد. سال همت مضاعف و کار مضاعف کوشش کنیم در امر دین و دیانت هم مضاعف کار کنیم، همت ما در آمدن به نماز جماعت ها و جمعه ها انشاء الله دو برابر شود. اگر در این مورد در سال گذشته یک کاستی هم من و هم خدای نکرده شما داشتید خداوند توفیق دهد که تصمیم بگیریم در سال جدید دو برابر اهمیت به دین و دیانت بدهیم. بعضی از دوستان پیشنهاد دادند که چند خطبه ای را در باب زیارت عتبات حرم آقا امیرالمومنین(ع) و حرم سیدالشهداء(ع) و جاهایی که زائرین تشریف می برند توضیح دهیم. دعوت این دوستان را اجابت کردیم از این خطبه انشاءالله تاریخچه حرمهای شریف و مطالبی که در باب زیارت در کشور عراق که می رویم خدمت شما بزرگواران عرض می کنم. انشاءالله خدا توفیق بدهد تا بتوانیم حق این مطلب را ادا کنیم.
مقدمات زیارت
زیارت برادران عزیز و خواهران مکرمه یک مقدماتی هم دارد که زائر باید آن مقدمات را فراهم کند.
1- از جمله آن مقدمات سفر زیارت باید حلال باشد. سفر حج عمره، حجة الاسلام، سفر زیارت عتبات، سفر زیارتی به مشهد مقدس باید با مال حلال باشد اگر با مال حرام باشد آن اثر را نخواهد داشت.
در روایات داریم کسی که با مال حرام حج خانه خدا را برگزار کند به او می گویند در واقع راحله شما یعنی آن زمان با اسب و قاطر می رفتند می گویند اسب شما، قاطر شما آمده است شما به حج نیامدید، با مال پاک نیامدید، یا اگر لحظه ای می گفت «لبیک اللهم لبیک» یعنی خدایا دعوتت را اجابت کردم خدا می فرماید: نه تو دعوت مرا اجابت نکردی خوب نیامدی این سفر آنکه من مقصودم بود عملی نشد. پس اولین نکته سفر زیارتی باید با مال حلال و پاک، با مال خمس داده باشد.
2- از جمله مستحبات این است که سه روز را روزه بگیرد مثلا روز چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه را روزه بگیرد حالت آمادگی برای سفر بیشتر داشته باشد. البته در روایات ما آمده است که بعضی از روزها را مسافرت کنید بعضی از روزها تعبیر کرده اند مسافرت نکنید بالاخره تاثیر دارد منتهی آن چیز که مهم است این است که ما قصد قربت کنیم و برای خدا حرکت کنیم . مثلا گفته اند چهارشنبه ، دوشنبه مسافرت نکنید دوشنبه روز رحلت پیامبر (ص) است، روز غم وانده بر حضرت نازل شد، یا اینکه قبل از ظهر روز جمعه را گفته اند مسافرت نکنید حتما نمازجمعه را برگزار کنید و بعد از نمازجمعه به سفر بروید روایات ما در این زمینه خیلی زیاد است ولی در روایات باز آمده است که اگر شما قبل از سفر صدقه دهید، دو رکعت نماز بخوانید و از خدا طلب خیر بکنید اگر نحسی داشته باشد آنرا بر می دارد.
3-بعد مستحب است که آیة الکرسی و سوره حمد را بخواند، به خدای متعال توکل کند و آیات «کلا إن معی ربی سیهدین» که در سوره شعراء، آیه62 است، یا در سوره توبه «ان یقول صاحبی لا تحزن ان الله معنا» این آیات را هم بخواند بسیار خوب است.
4- باید حلالیت بطلبد تا خدا او را قبول کند اگر ظلمی به بندگان انجام داده باشد خدا قبولش نمی کند. علی ابن یقطین از طرف آقا حضرت موسی بن جعفر(ع) وزیر هارون در دستگاه خلافت است آقا فرمودند: حرام است وارد شوید ولی علی ابن یقطین تو برو کار شیعیان را سامان بده، ابراهیم ساربون در اتاق این وزیر آمد . علی ابن یقطین او را راه نداد و تحویلش نگرفت. بعد حرکت کرد و از بغداد به مدینه خدمت آقا حضرت موسی بن جعفر(ع)آمد گفت آقا من خدمتتان آمدم. امام راهش نداد و امام پیغام دادند نه تنها من تو را نمی پذیرم امسال خدا هم تو را در حج نمی پذیرد برای اینکه شما آن ابراهیم ساربان شتردار را از خودت رنجاندی حاجتی داشت حاجتش را برآورده نکردی. لابد حاجت معقولی هم بود، به او بی اعتنایی کرده ای تا او را از خودت راضی نکنی خداوند هم تو را نمی پذیرد. بالاخره ایشان به کوفه آمد و خانه ابراهیم ساربان را پیدا کرد. وزیر هارون با آن کب کبه آمد و درب زد. گفتند کیست؟ گفت: علی بن یقطین اصلاً باورش نمی شد علی بن یقطین وزیر به درب خانه یک ساربان بیاید. گفت از تو یک درخواست دارم . چه درخواستی داری؟ گفت من صورت را روی زمین می گذارم پا به روی صورت من بگذار. گفت مگر می شود که من روی صورت وزیر پا بگذارم؟ گفت درخواست من این است صورتی که از برادر مسلمان و شیعه اش روی گرداند ، رو ترش کند این سزاوار خاک است. بالاخره صورتش را روی خاک گذاشت و ابراهیم ساربان هم پا روی صورت او گذاشت و گفت «اللهم اشهد» خدایا شاهد باش، بالاخره رضایت او را حاصل کرد و آمد. امام پذیرفتند تا حجش قبول باشد. حلالیت طلبیدن منظورم این است کسی که می خواهد به زیارت برود اگر با فامیل قهر کرده است برود آشتی کند، اگر به همسایه ظلم کرده است برود حلالیت بطلبد تا خدا او را قبول کند. چون که سفر زیارتی کسب بهشت است، کسب رضایت خداست، کسب رضایت آن امام که ما به زیارتش می رویم است.
5- وصیت کند بعضی ها می ترسند وصیت کنند می گویند تا وصیت کنیم می میریم. نه وصیت یک راه جبران است بالاخره مرگ ممکن است انسان را دریابد. آدم نتواند جبران کند وصیت راه جبران است. وصیت نشان دقت در حساب و کتاب است. وصیت نشان تداوم اهداف عالیه که من و شما داریم است. چه بسا مرگ به سراغ آدم بیاید و آدم نتواند اهدافش را محقق کند ولی با وصیت می تواند اهدافش را محقق کند.
6- با همراهان به خوبی برخورد کند.
7- روی گشاده داشته باشد. در همین سفر ما زیارت کاروان بسیار خوبی داشتیم ولی یک کاروانی که کنار ما بود روی صندلی نشستن هم اینها دعوا داشتند. یکی می گفت من می خواهم جلو بنشینم، یکی می گفت وسط، یکی عقب نمی نشست. در مسافرخانه آنقدر مدیر بنده خدا را اذیت کرده بودند که خدا می داند از اول سفر یک زائر تا آخر سفر یک سره نق می زد بالاخره کاری کردند که مجبور شدند این دو سه نفری که اذیت می کنند برای برگشتن در اتوبوس ما بیاورند. خوب نیست آدم اینجور باشد. در روایات آمده است که همسفر باید همراه باشد، خوش برخورد باشد ، گشاده رو باشد خوب این هم یکی از مقدمات و مستحبات در سفر زیارتی است.
کمک حال باشد مثلاً اگر در سفر زیارت اگر افتاده ای است، اینهایی که موفق می شوند ده بار یا سی بار به حج خانه خدا و عمره ، خدا قسمتشان می کند می دانید چگونه می شود؟ یکی از دعای خیر پدر و مادر پشت سرشان است. یکی هم آن سال اولی که مشرف شده اند دست یک پیرزنی و پیرمردی را گرفتند و کمک کردند. آن پیرزن و پیرمرد افتاده دست گرفته در کنار خانه خدا، در کنار آن حرم امام حسین(ع) این جوان را دعای خیر کردند و خدا هر سال زیارت را نصیبت کند و آن در برویش باز شده است. خیرخواهی، همراهی کردن و کمک حال بودن همه چیزهای لازم است.
روایات هم همین را می فرمایند: تعدادی از مسافرین خدمت پیغمبر(ص) رسیدند گفتند یک نفر بود خیلی آدم خوبی بود از یک نفر خیلی تعریف کردند. آقا فرمودند: در دین چه جوری بود؟ گفتند همیشه نماز می خواند، همیشه به زیارت می رفت. آقا فرمودند: کارهایش را چه کسی انجام می داد؟ غذایش را چه کسی درست می کرد؟ گفتند ما آقا نوکریش هم می کردیم. فرمودند: فضیلت شما بالاتر است نباید مزاحم مردم باشد.
زیارت رفتن امام خمینی(رحمةالله علیه)
از زندگی حضرت امام خمینی(ره) می فرمایند: در دوران جوانی حضرت امام خمینی(ره) به زیارت مشهد رفتند. یک مختصر زیارتی می کردند و فوری به خانه برمی گشتند و فرش را جارو می کردند، سماور را روشن می کردند و چای را آماده می کردند تا رفقا از زیارت برگردند استراحت کنند. بعد یکی از دوستان می گوید من به امام گفتم آقا شما چرا زیارت نمی روید؟ چرا شما مثل همه بنشینید و زیارت بروید و دعا طولانی بخوانید انجام نمی دهید؟ آقا فرمودند من اینها را کمتر از زیارت نمی دانم. اینها اینجور بودند، کمک حال بودند.

نگهداری از وسایل زائر
روایت دیگری هم داریم که چند نفر حرکت کردند و به زیارت رفتند. یک نفر را کنار اثاثیه گذاشتند و گفتند شما اینجا باشید تا وسایل گم نشود. می گفت من خیلی به زیارت موفق نشدم و گله پیش پیغمبرخدا(ص) می کرد. آقا فرمودند: «انت اعظمهم اجرا» پاداش تو بالاتر است. بنابراین در سفر زیارتی این مقدمات و این روحیه را انسان باید داشته باشد. خوب حالا ما می خواهیم در این سفر زیارتی دست شما را بگیریم، پله پله جلو برویم آنهایی که رفتید در این فضای معنوی،در این روز جمعه برای همه شما عزیزان تکرار شود و کسانی که نرفتند به تاریخچه حرمها بیشتر آشنا شوند و یک شوقی ایجاد شود.

نجف اشرف و ثواب زیارت
ما اولین برنامه را نجف انتخاب کردیم و برای زیارت آقا امیرالمومنین(ع)رفتیم.ببینیدبه زیارت امیرالمومنین(ع) رفتن چه ثوابی دارد؟ تا بیشتر برای زیارت مولا تشویق بشویم.در روایات آمده است و امام صادق(ع) می فرمایند: زائر وقتی کنار قبر امیرالمومنین(ع) می آید درهای آسمان بروی آن باز می شود این یکی از برکات حضرت است. امام صادق(ع) می فرمایند: عرب بیابانگردی به خدمت پیغمبر(ص) آمد. گفت یا رسول الله(ص) من در روستا هستم و فاصله زیادی با شما دارم چند روز پیش آمدم تا شما را زیارت کنم موفق به زیارت شما نشدم اما حضرت علی(ع) را زیارت کردم و نشستم با امیرالمومنین(ع) صحبت کردم و مرا نصیحت کرده است و از راهنمایهایش استفاده کردم ولی وقتی می خواستم بروم عضه دار بودم که شما را زیارت نکردم. پیغمبرخدا(ص) فرمودند: اندوهگین مباش هر کس که علی(ع) را زیارت کند مثل این است مرا زیارت بکند، پاداش زیارت امیرالمومنین(ع) پاداش زیارت رسول خدا(ص) است، دوستی با علی(ع) دوستی با من است، به خشم آوردن علی(ع) به خشم آوردن من است. بعد فرمودند: به اقوام و خویشاوندانت برسان هر کس علی(ع) را زیارت کند مرا زیارت کرده است و من و علی(ع) و جبرئیل در روز قیامت دستش را گرفته و از صراط عبور می دهیم. فرمودند: این را به تمام قوم و خویشان این مطلب را برسان.
باز روایت داریم یک شب کنار قبر امیرالمومنین(ع) بسر بردن از هفتصد سال عبادت بالاتر است. نماز خواندن در حرم امیرالمومنین(ع) فرمودند: با دو هزار نماز در جای دیگری خواندن ارزش آن بالاتر است. روایت دیگری نیز داریم که هر کس امیرالمومنین(ع) را از روی معرفت ، فهم و شعور زیارت کند پاداش صد هزار شهید را برای او می نویسند و همه گناهانش بخشیده می شود. در قیامت امن و امان است، فرشتگان به پیشوازش می آیند، وقتی از زیارت بر می گردد می خواهد به خانه اش بیاید فرشتگان به بدرقه اش می آیند، بیمار بشود از احوالش می پرسند، از دنیا برود همان فرشتگانی که خدا آفریده است که زیارت امیرالمومنین(ع) را تا قیامت دارند او را در قبر همراهی می کنند و برایش استغفار می کنند این پاداش برای زیارت است. حتی قدم برداشتن بسوی امیرالمومنین(ع)هم ثواب دارد.
در مجلس امام صادق (ع) نام امیرالمومنین(ع) به میان آمد امام به آن راوی گفتند هر کس جد ما را زیارت کند و حق او را بشناسد و هر قدمی که بر می دارد یک حج مقبول و یک عمره پذیرفته شده در پرونده اعمالش می نویسند.صورتی که در سفر زیارت امیرالمومنین(ع) گرد و خاکی می شود، غبار بنشیند روی صورت زائر امام صادق (ع) می فرمایند: که به آتش آن صورت نمی سوزد. بعد به روایی فرمودند: این سخنی که گفتم با آب طلا بنویس. این پاداش زیارت امیرالمومنین(ع) است.
تاریخچه نجف اشرف
چرا اولاً اسم این منطقه را نجف گذاشتند؟ طبق روایات ما اینجا محل زندگی حضرت نوح(ع) بوده است و در آن زمان خود نجف و بخشی از نجف یک کوه بزرگی بوده است وقتی که وفارتنور از مسجد کوفه شروع به آب جوشیدن کرد و همه جای دنیا را آب فرا بگیرد تا کافران به درک واصل شوند حضرت نوح(ع) به پسرش گفت بیا داخل کشتی، فقط این کشتی امن است. هر کجا دیگر بروی آنجا نابود می شود. اینکه می فرماید: اهل بیت مثل کشتی حضرت نوح(ع) هستند همینطور است. پسر نوح گفت: من به بالای این کوه می روم«یعصمونی من الماء» دیگر از آب من حفظ می شوم و بالای آن کوه می روم. خدای تبارک و تعالی خطاب کرد ای کوه تکه تکه بشو، امروز از خشم من هیچ کس در امان نیست. آن کوه در آب فرو رفت و جای آن کوه دریا شد. بعد جای این دریا نیزار شد. می گفتند«بحر نی» دریای نی این نیزار شده بود. بعد کم کم این نیزار خشک شد. در زبان عربی گفتند«نیٌ جفً» نی خشک شده است و در اثر استعمال شد نی جف، یعنی جایی که نیزار و دریا بوده است و خشک شده است کم کم آن یاء را حذف کردند نجف شد این از نظر شناخت کلمه نجف بود. نجف فضیلت دارد. خدای متعال به حضرت موسی(ع) فرمود: «فخلع نعلیک انک بلواد المقدس طوی» تو در سرزمین مقدسی آمدی و کفش از پای در آور. در روایات آمده که سرزمین مقدس نجف بوده است که خداوند فرموده بدون کفش باید در این منطقه تو باید حضور پیدا کنی.
روزی امیرالمومنین(ع) از نجف گذر می کردند فرمودند«ما احسن من منظرک» چقدر زیبایی ای نجف«و اطیب قعرک» و درونت چقدر پاکیزه است بعد فرمودند خدایا قبر مرا در این سرزمین قرار بده.
قبر امیرالمومنین(ع) را جناب نوح پیغمبر(ع) حفر کرده بودند وقتی که طبق دستور امیرالمومنین(ع)قبر را کندند یک لوحی را پیدا کردند که دست خط حضرت نوح(ع) بود که نوشته بود«بسم الله الرحمن الرحیم هذا ما حفره نوح النبی» این قبر را نوح پیغمبر(ع) برای علی(ع) وصی پیغمبر(ص) حفر کرده است و هفتصد سال قبل از طوفان.

آشکار شدن قبر امیرالمومنین(علیه السلام)
حضرت را که دفن کردند قبرشان مخفی بود چون خوارج و بنی امیه دشمن امیرالمومنین(ع) بودند. ائمه و خواص فقط می دانستند و کم کم به صورت یک تپه ای شده بود.آشکار شدن آن در زمان هارون الرشید بود که روزی هارون الرشید برای تفریح و شکار آمد دید آهوهای خیلی زیبایی اینجا است سگها و بازهای شکاری خود را رها کرد که بروند آنها را بگیرند همین که آمدند این آهوها را بگیرند این آهوها دویدند و به سرعت به بالای این تپه رفتند. این سگها دیگر جرأت نکردند جلوتر بروند بازهای شکاری نیز همینطور. به مجردی که این آهوها پایین می آمدند این سگها دوباره دنبالشان می کردند اینها می دویدند و آنها بالا می رفتند. پیر مردی را پیدا کردند و آوردند از او پرسیدند اینجا چه خبر است؟ گفت اگر امانم می دهی و کارم نداری تا من بگویم. هارون الرشید قسم خدا را خورد که در امان هستی و من هیچ کاری به تو ندارم. گفت من از پدرم و او از پدران خود شنیده است که اینجا محل قبر امیرالمومنین علی(ع) است که هر کس پناه ببرد او در امان است. هارون وقتی این جمله را شنید قبر را علنی کرد و بارگاهی برای قبر درست کرد. در تاریخ است که هارون آمد نشست و وضو گرفت و گریه می کرد و از آن طرف می گفت پسرت موسی بن جعفر(ع) اینکار را کرد و همچین با من می خواهدبجنگد و از این حرفها می زد ولی به هر حال قبر مطهر حضرت در زمان هارون آشکار شد و بقیه اش را در خطبه های آینده می گویم.

حضرت آدم(ع) و حضرت نوح(ع)
زیارت امیرالمومنین(ع) که می رویم در واقع پیغمبران بزرگ الهی را هم زیارت می کنیم یعنی در زیر گنبد و ضریح امیرالمومنین(ع) حضرت آدم(ع) و حضرت نوح(ع) هم دفن شده اند. و در زیارت این بزرگوار می خوانیم «السلام علیک و علی ضجیعیک آدم و نوح» یعنی پدرانمان آدم(ع) هم را زیارت می کنیم و حضرت نوح(ع) را.

داستان دفن حضرت آدم(علیه السلام)
مختصر توضیح آن این است که حضرت آدم(ع) در مکه از دنیا رفته است. کنار خانه خدا حضرت آدم(ع) از دنیا رفته است وایشان را وقتی غسل دادند و کفن و دفن کردند در تابوتی در کوه ابوقبیس گذاشتند. یک کوهی است را که معجزه شق القمر در روی این کوه شده است و امروز سعودی ها این کوه را از بیخ کنده اند و قصر دارالزیافه را برای خودشان درست کردند و مشرف بر خانه خدا است و اولین هتلی که مشرف به خانه خدا ساخته شده است همین سعودی ها ساختند چون حرمت خانه خدا را هم خودشان نگه نداشتند و کوه ابوقبس را خراب کردند. حضرت نوح(ع) وقتی که طوفان شد و آب همه جا را فرا گرفت ندایی آمد که باید بروی و خانه خدا را زیارت و طواف کنی با همان کشتی به اذن خدا حرکت کرد هفت دور ، دور خانه خدا حضرت نوح(ع) طواف کرد. بعد اطراف کوه ابوقبیس را آب فرا گرفته بود از کشتی پیاده شدند و از کوه ابوقبیس جنازه حضرت آدم (ع) را برداشتند و داخل کشتی آوردند. وقتی که به نجف آمدند و حضرت آدم(ع) را در این مکان دفن کردند و خودشان هم که از دنیا رفتند. در روایات سوال کردند که حضرت آدم(ع) و حضرت نوح(ع) کدام سمت ضریح هستند؟ امام صادق(ع) فرمودند که سمت سر امیرالمومنین(ع) هستند. بالای سر امیرالمومنین(ع) محل دفن حضرت آدم(ع) و حضرت نوح(ع) است. حالا پیغمبران دیگری هم هستند و جاهای زیارتی دیدنی، تاریخچه بسیار خوب و کراماتی که امیرالمومنین(ع) داشته است که اگر انشاءالله عمری باشد در خطبه های آینده خدمتتان عرض می کنم.

خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
توصیه به تقوا
در توصیه به تقوا امیدواریم که شعار سال که مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) همت مضاعف و کار مضاعف اعلام کردند ما پیروی کنیم. نشانه تقوا این است که آنچه را که خدا و پیغمبر(ص) و ائمه معصومین(ع) دستور دادند ما باشیم، آنجا باشیم و آنجا که گفتند ما نباشیم نباشیم این تفسیر تقواست. امیدوارم دستورات خدا و پیغمبرخدا(ص) را در این سال انجام دهیم. مخالفت نکنیم و دستورات مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) را هم مثل دستورات امام زمان(عج) بدانیم و انشاءالله عمل کنیم.مناسبتها و مسائل سیاسی که داریم را خدمتتان عرض می کنم.

سالروز قطع رابطه با آمریکا
اولا امروز روز جمعه اولین نکته سالروز قطع مناسبتهای سیاسی ایران و آمریکاست. سال 59 سی و نهمین رئیس جمهور آمریکا یعنی کارتر تصمیم گرفت که رابطه دیپلماتیک با ایران قطع شود و هدف از این قطع رابطه فشار مضاعف و زیادی بر جمهوری اسلامی و بر ملت بزرگواران بود. امام بزرگوار که همه چیز را در خشت خام می دیدند پیامی به ملت ایران صادر کردند و فرمودند: ملت شریف ایران اگر کارتر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح است همین قطع رابطه است. امام(ره) بسیار استقبال کردند. ببینید نگاه امام(ره) به این ابرقدرت غرب چگونه است؟

استکبار جهانی آمریکا از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره)
اندیشه امام(ره) نسبت به استکبارجهانی چه چیز می تواند باشد؟ نگاه امام() این است که کلمات و مطالب حضرت امام(ره) این است که مهمترین و درد آورترین مسئله ای که ملتهای اسلامی و غیر اسلامی کشورهای تحت سلطه با آن مواجه هست موضوع آمریکاست. از نظر امام(ره) دردناکترین مسئله خود آمریکاست. دولت آمریکا به عنوان قدرتمندترین کشور جهان، برای بیشتر بلعیدن ذخایر مادی کشورهای تحت سلطه از هیچ کوششی فروگذار نمی کند.
نگاه امام(ره) به این ابرقدرت نگاهی است که برای بلعیدن منافع ملتها سرکار آمده است. یا می فرمایند: آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعفان جهان است. آمریکا برای سیطره سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خویش بر جهان زیر سلطه از هیچ جنایتی خودداری نمی کند. شما ببنید بعد از سی سال که امروز این کلمات امام(ره) را می خوانیم همه این کلمات تحقق عینی پیدا کرده است. شما در عراق ببنید چکار کرده است؟ در افغانستان چکار کرده است؟ هر کجا که پا گذاشته است.امام خیلی حکیمانه حرف می زند. مثل سیاسیون نیست که کلمات را بپیچانند پیامبر گونه حرف می زنند. شفاف ، روشن ، حساب شده خدا رحمت کند این مرد بزرگ را که راه را نشان ما دادند. خط و راه امام(ره) همین فرمایشات حضرت امام(ره) است. می فرمایند: روابط ما با آمریکا، رابطه مظلوم با ظالم است. تعبیرات حساب شده و کلیدی است و روابط یک غارت شده با یک غارتگر است آنها می خواهند بازار داشته باشند. آنها باز طمع دارند تا نفت ما را بخورند. دولت آمریکا این است که دارید می بینید . مظلومان را در هر کجا که پیدا کند پوست می کند، هر کجا بتواند می رود و بمب بر سرشان می ریزد. بعد فرمودند حالا ما پیشقدم برای رابطه با آمریکا شویم. پیشقدم بشویم که هم نوکری کنیم و هم همه چیزمان را تقدیم کنیم. من کراراً گوشزد نمودم که رابطه ما با امثال آمریکا رابطه مظلوم با جهان خواران است. رابطه ما با آمریکا مثل رابطه با گرگ است. چقدر حساب شده این مطلب است. حالا ببنید آنهایی که که دنبال راه رابطه با آمریکا هستند می خواهند چه کاری کنند؟ دوباره می خواهند سیطره آمریکا را بر ما هموار کنند؟ اگر فکری هم داشته باشند، اگر به اسم راه و اندیشه امام بخواهند همچین کاری کنند این خیانت است برای اینکه اندیشه امام این است که رابطه گرگ و بره است، رابطه مظلوم با ظالم است. اگر کسانی بخواهند همچین خیانتی بکنند و دست این غارتگر را دوباره بر ما مسلط کنند این پیداست که خیانت به آرمان و اندیشه حضرت امام(ره) است.
امام(ره) می فرمایند: ما تا آخر ایستاده ایم و با آمریکا روابط ایجاد نخواهیم کرد مگر اینکه آدم بشود و از ظلم کردن دست بردارد. هر وقت زمانی برسد که رابطه ظالم و مظلوم نباشد آن وقت مثل همه کشورهای دیگر با او رابطه خواهیم داشت.

برکات قطع رابطه با آمریکا
حالا چه برکاتی این قطع رابطه داشت؟ یکی از برکاتش امروز سالروز جشن هسته ای است. اگر آمریکایی ها بر ما مسلط بودند که ما هیچی نداشتیم ما یک ملت دنباله رو بودیم. هیچ کجای عالم ما را هیچ حساب نمی کردند. آمریکایی ها در ایران بودند و حق توهش هم می گرفتند ولی از برکت قطع رابطه ببنیید به کجا رسیدیم؟ استقلال
من یادداشت کردم در بحث هسته ای سیزده کشور در جهان غنی سازی می کنند. فقط 6 کشور می توانند سوخت هسته ای خودشان را تولید کنند. خوب این چه طوری ایجاد شد؟ از برکت همین قطع رابطه ایجاد شد. اگر اینها بالای سر ما بودند نمی گذاشتند که ما اینکار را بکنیم. امام اگر استقبال از این قطع رابطه کرد این مرد بزرگ، بینا، فهمیده و دانا می خواست ملت و جوانان ایران سربلند باشند.

دلیل نام گذاری سال جدید، کار مضاعف و همت مضاعف
سال جدید را مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) سال همت مضاعف و کار مضاعف قرار دادند. چون که دهه چهارم را دهه پیشرفت گذاشتند یعنی کشور ما از هر جهت پیشرفته باشد و عدالت هم در سراسر ایران اسلامی برقرار باشد و تامین شود. دو سالش الان گذشته است برای اینکه پیشرفت بکنیم. چه کار باید بکنیم؟ باید کار و همت کنیم. یک آماری را اعلام کرده بودند حالا من نمی دانم تا چه اندازه صحت دارد؟ نوشته بود مردان ایران بطور متوسط روزانه دو ساعت و هجده دقیقه کار مفید دارند. اگر صحت داشته باشد خیلی مصیبت است.

تنبلی اجتماعی
یکی از مصیبتهایی که ما دچار آن هستیم تنبلی اجتماعی است. این یک مصیبت بزرگی است می ببنید که عدم تمایل به درس است از آن طرف تمایل به استخدام در ادارات دولتی است و تمایل به کسب مهارت و تخصص و کارآفرینی می ببنیم کم است. اتلاف وقت و فرار از کار بعضی ها یک نوع زرنگی می دانند. این یک زرنگی نیست این آفت ما است. مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) خیلی حساب شده و حکیمانه این مرد بزرگ اعلام کردند اگر کشور می خواهد ساخته شود اینجوری ما پیشرفت نمی کنیم.

برادری و دوستی لازمه پیشرفت
اگر بخواهیم پیشرفت شهرستانمان را شاهد باشیم؟ ما باید دو برابر کار کنیم. خوب این پیشنیاز هم دارد و پیش نیازش چیست؟ پیش نیاز همت مضاعف این است که برادری و دوستی داشته باشیم اگر نباشد شما همت کنید یک کار خوب انجام بدهید من این همت شما را، با دشمنی خنثی کنم و نگذارم شما موفق شوید ما موفق نمی شویم. برادری اگر نباشد پیشرفت نمی کنیم. دوستی اگر نباشد پیشرفت نمی کنیم. اگر نزاعهای سیاسی داشته باشیم، طرد و نفی داشته باشیم هرگز پیشرفت نمی کنیم. شما شهرستانهای اطراف را ببنید آنها به خودشان آمدند این طنشهای سیاسی مرگ بار را کم کردند. زندگی را فلج کرده است ، پیشرفت را کند کرده است، فقر را نصیب کرده است، مردم را بیچاره کرده است. در بگو مگوهای سیاسی چه کسی ضرر کرده است؟ مردم اولین کسی که ضرر کرده است، زندگی مردم ضرر کرده است.
دومین چیزی که ضرر کرده است دینداری ضرر کرده است، نماز جماعتها و نمازجمعه ها خلوت شده است. بی اعتنایی به صله رحم زیاد شده است باید اینها را کم کنیم. وحدت البته محور می خواهد محور فرمایشات آقا است تبعیت از این بزرگوار است چون نایب و جانشین امام زمان(عج) است. حرفش حرف امام زمان(عج) است. اگر دست به دست هم بدهیم پیرو فرمایشات این مرد بزرگوار باشیم و دو برابر امسال کار بکنیم، مسئولین دو برابر تلاش کنند،مردم دو برابر، جوانان دو برابر تلاش کنندقدمهای بزرگ برداشته می شود. الحمدلله قدمهای بزرگی هم برداشته شده است ما در بحث فولاد که با فرماندار محترم دیروز رفتیم بازدید کردیم خیلی پیشرفت حاصل شده است. فولاد بافت دو برابر فولادسیرجان است. انشاءالله به همت مدیران و مسئولین و جوانانمان بدون اینکه نیاز به تخصص خارجی داشته باشیم پایه صنعت فولاد کشور درست گذاشته شده است.مسئولین همت می کنند و همین طور کارهای خیری که یکی پس از دیگری در بحث جاده، مسائل دیگر کارهای ارزشمند خوبی به حمدلله صورت می گیرد ولی اینها را باید بیشتر کنیم. در بحث اشتغال بیشتر ما باید کار کنیم. این جوانان شایسته هستند که ما برای آنها نوکری کنیم. من خودم را خادم و نوکر شما می دانم. در خدمت همه مسئولین، فرماندار محترم و نماینده محترم هستیم و همه آنها نوکر شما هستند. وظیفه ما خدمتگزاری است، کار و فعالیت است. شما دعا کنید ما هم سعی می کنیم فضا را برای پیشرفت آرام نگه داریم . هدف تعالی و پیشرفت شهرستان است. هدف معنویت است، هدف برادری و روحیه محبت است.
نکته دیگر که در این هفته داریم شهادت دو مرد بزرگ را داریم هر دو در نوع خود بی نظیرند.

سالروز شهادت متفکر بسیجی شهید سید مرتضی آوینی
امروز جمعه سالروز شهادت متفکر بسیجی شهید سید مرتضی آوینی سال 72 خدا رحمت کند است که روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است. خوب از این هنرمندان باید تشکر و قدردانی کنیم. از هنرمندانی که در شهرمان است به نفع دین و دیانت و شهرستان باید استفاده کنیم. باید به اینها بها بدهیم و قدرشان را بدانیم. بعضی از هنرمندان ما در شهرهای دیگر تحویلشان می گیرند اما به قول معروف برف درب خانه بی ارزش است. ما خودمان برای آنها ارزشی قائل نیستیم. هنرمند باید ارزشمند پیش ما و پیش هم شهریان باشد.

سالروز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی
همنیطور سالروز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی است که خدا این مرد بزرگ را رحمت کند که سال 78 بدست منافقین کور دل به شهادت رسید. یک خاطره از ایشان نقل کنم وقتی که ایشان از دست مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) سر دوشی گرفتند خیلی خوشحال بودند. یک نفر از ایشان سوال کرد که سردوشی گرفتید خیلی خوشحال هستید؟ فرمود: خوشحالی من به خاطر سردوشی نیست خوشحالی من به خاطر این است که نائب امام زمان(عج) و ولی فقیه از من راضی است. خوب این مردان بزرگ ، خدمتگزار ، امروز ببنید که نامشان واقعا می درخشد.
سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
شنبه سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است به دستور حضرت امام(ره) سال 58 حساب100تاسیس شد و خدمات ارزشمندی انجام داده است. فقط در این دوران آمارش را به من دادند که احداث مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهر بافت 150 واحد بوده است. تسهیلات مقاوم سازی 3650 عدد بوده است2000 عدد به بهره برداری رسیده است. الان یکی از برنامه هایی که بنیاد مسکن دارد وام روستایی با بازپرداخت 12 ساله و سود 4 درصد می دهد و مقدار وام ده میلیون تومان است و این فرصت بسیار خوبی است خانه های روستایی که آسیب دیده هستند اینها بازسازی شود. ما خاطرات تلخی داریم چون ما خودمان زرند و این مناطق رفته ایم و دیدیم زلزله خبر نمی کند. خانه ها هم اکثراً خانه های قدیمی است از این موقعیت باید استفاده شود. شهرهای مثل رابر، بزنجان و ارزوئیه هم باز بنیاد مسکن می تواند پوشش دهد و به این شهرهابیست میلیون تومان وام دوازده ساله پرداخت می کند. در حوزه شهری را خدمت شما عرض شود باز هم بیست میلیون تومان در نظر گرفته شده است که مسکن و شهرسازی می پردازد. مسکن و شهرسازی به کسانی که در شهر بخواهند خانه های خودشان را بازسازی بکنند وام می دهد.
بازنده اصلی در عراق
آخرین مطلب را عرض بکنم اشغالگران در عراق بازنده شدند و پیروز اصلی در واقع ملت بزرگوار عراق و شصت درصدی شرکت مردم در انتخابات است.
والسلام علیکم و رحمة الله
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.