سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

درسهای بهاره و شناخت قدرت خداوند

بسم الله الرحمن الرحیم
نماز جمعه13/1/89
به امامت حاج آقا ابراهیمی

http://yascms.ir/emam/Untitled%20-%2020.bmp


خطبه اول
از اینکه دو هفته توفیق نداشتیم که در خدمت شما خوبان باشیم عذر خواهی می کنیم و از ائمه جمعه موقت که این دو هفته زحمت کشیدند و خطبه ها و نماز را اقامه کردند تشکر و قدردانی می کنم. البته نایب زیارت همه شما عزیزان ، بزرگواران بودیم مخصوصا هنگام تحویل سال نو که در صحن امیر المومنین علی(ع) صحت و سلامتی و سعادت همه شما بزرگواران و مردم شریف بافت را از خدای تبارک وتعالی خواستار شدم و همه جا به یاد و نام شما و دعاگوی شما بودیم . ان شاء الله زیارت امیر المومنین علی(ع) ، زیارت آقا سید الشهداء(ع) را نصیب همه آرزومندان، نصیب همه شیعیان و نصیب همه شما بزودی بفرماید.
سال نو را هم خدمت همه شما بزرگواران تبریک عرض می کنم و تشکر و قدردانی می کنم از اینکه امروز روز سیزده و روز طبیعت اهمیت واجب دادید و به هرحال باعث شدید که یک واجب الهی که نماز جمعه می باشد در شهرستان تعطیل نشود و الحمدلله به لطف خدا با حضور خود باعث شدید که این واجب الهی که از برکت امام از برکت شهداء و از برکت جمهوری اسلامی است ما بتوانیم در شهرستان اقامه کنیم از همه شما عزیزان بزرگواران برادران عزیز خواهران مکرمه که اهمیت به این واجب دادید تشکر می کنم و از نماینده محترم و همراهان جناب مهندس بختیاری هم که در نماز جمعه حضور دارند از ایشان هم تشکر و قدردانی می نمایم. بطور اختصار این بحث را مطرح می کنم.
سهم انسان از بهار چیست؟
البته ما هم دلمان می خواست نماز جمعه را به طبیعت ببریم با یکی دو نفر از هیئت امناء هم صحبت کردیم دوست داشتیم که این نماز جمعه را در بزنجان در زیر گنبد امامزاده سید سلطان فقیه الدین اقامه کنیم منتهی دوستان ما در هیات امناء موافقت نکردند گفتند جمعیتی نیست خواستیم جای دیگری برویم آن هم همینجور بود و الا ما هم دوست داشتیم که نماز جمعه را در جائی که مردم می روند و در دل طبیعت اقامه کنیم منتهی شرایط مناسب نبود و آنها هم ادله خاص خودشان را داشتند بهرحال این بحث را مطرح کنم که ما انسانها سهممان از بهار چیست؟ بهار یک درسی به انسانها، و انسانیت می دهد از آیات و روایات چه نکته هایی را ما استفاده می کنیم؟ وقتی که به ما می گویند به دل طبیعت بروید ،نگاه کنید تدبر کنید تفکر کنید چه چیزی را یاد بگیریم خدای متعال به گیاهان نهایت کمال را به آنها می دهد که آنها سرسبز می شوند زیبا می شوند گلهای رنگارنگ می رویانند به بوهای متعدد این کمالشان است حیوانات هم از این گیاهان می خورند که فربه بشوند خوب ما انسانهااز طبیعت چه بهره ای باید ببریم؟ آیا فقط سهم ما انسانها از طبیعت خوردن و آشامیدن همچون حیوانات است یا اینکه علاوه بر خوردن و آشامیدن یک نگاه دیگر من و شما و انسانیت به بهار باید داشته باشیم ببینید از آیات و روایات چه مطلبی را ما می توانیم استفاده کنیم.
هر بهار رستاخیز کوچک
یکی از اصحاب خدمت پیغمبر(ص) آمد و گفت یا رسول الله خدا(ص) چگونه مرده زا زنده می کند «کیف یحیی الله الموتی» خدای متعال مردگان را چگونه زنده می کند «و ما آیة ذلک فی خلقه» و نشانه خدا در آفرینش چیست؟ نشانه خدای متعال و قدرتش در جهان خلقت چه چیز می تواند باشد؟ پیغمبرخدا(ص)سوال کردند که «امامررت بولدی اهلک»آیا به روستای خودتان نرفتید. سیزده به دل کوه و طبیعت نرفتید «ممخلا» آیا سرزمین خودتان خشک بوده است طبیعت خشک و بی روح را ندیدید «ثم مررت به تهتز خضراء» بعد از یک مدتی دیدید طبیعت به جنبش درآمده به حرکت آمده است طبیعت گل و گیاه به بر کرده است لباس زیبا به تن کرده است خرمی و سرسبزی را در طبیعت ندیدی گفت: چرا یا رسول الله(ص) ما هر ساله تجدید حیات طبیعت را می بینیم حضرت فرمود «فکذلک یحیی الله الموتی»خدا همینگونه مردگان را زنده می کند یعنی هر سال شما رستاخیز کوچک را می بینید طبیعت مرده را چه کسی جان می دهد درختی که چوب است از دل این چوب،برگ زیبا، گل زیبا، شما به باغچه خودتان نگاه کنید یک خاک یک آب چه گلخهای رنگارنگ چه میوه های مختلفی چه مزه های مختلف چه بوهای مختلف را ایجادمی کند؟ چه کسی در دل این خاک این قدرت را گذاشته است؟ همان کسی که این طبیعت مرده را زنده می کند همان هم توان دارد که انسانها را زنده کند «ذلک آیه فی خلقه »آیت عظیم و بزرگ الهی در خلقش همین رستاخیز کوچک است. همین طبیعت زیبا که لباس سبز به تن کرده است این نشانه خداست خوب ما سهممان چیست؟ تفکرمان چیست تفکر ما این است که قدرت خدا را ببینیم توانایی خدا در دل طبیعت تماشا کنیم زیباییها را وقتی می بینیم زیبا آفرین را فراموش نکنیم وقتی یک طاووسی را عکسش را به ما می دهند می گوییم آفرین این نقش زبر دست آمده است این طاووس را نقاشی کرده است پرهای طاووس را به زیبایی نقاشی کرده است می گوییم آفرین این عجب هنرمند توانایی بوده که توانسته این طاووس به این زیبایی را نقاشی کند آن کسی که این طاووس زیبا را آفریده است توانا نبوده است اوقدرتمند نبوده است او زیبا نبوده است وقتی به طبیعت زیبا نگاه می کنیم ابتدا باید زیباآفرین را نگاه کنیم این یک درس است قدرت خدا را ببینیم طبیعت چه درسی را به ما می دهد.
درسهای بهاره و شناخت قدرت خداوند
درس توحید به ما می دهد طبیعت درس خداشناسی به ما می دهد درس توحید به ما می دهد این یکی از درسهای بزرگ است دیگر چه درسی طبیعت به من و شما می دهد قدرت خداوند بر زنده نمودن مردگان در قیامت را به ما می دهد . پیغمبرخدا(ص) در حدیثی که در مطلع سخن عرض کردم فرموده اند «اذارعیتم ربیع» وقتی بهار را می بینید «فاکثروا ذکر نشور» نشور یعنی برانگیخته شدن چگونه این جامعه این طبیعت زیبا شده است زنده شده است به فکر زنده شدن خود هم باشید به فکر قیامت خود هم باشید . تا حالا آنچه که گفتیم دو تا روایت بود که من خدمت شما عرض کردم اما از قرآن مطلبی خدمت شما عرض نکردم یک آیه ای از قرآن هست که ضمیمه بحثها می کنم و بیشتر حلاوت و شیرینی به روایات بدهم به قول شاعر:
این بهار نو زبعد برگ ریز
هست برهان بر وجود رستاخیز
(مولوی) می فرماید: این بهار نو دلیل بر رستاخیز است این از کجا استنباط کرده است قیامت صغیر نشانه قیامت کبری الهی است ببینید. خدا در سوره فاطر، آیه 9 می فرماید«والله الذی ارسل الرّیاح» خدا هست که بادها را می فرستد. بادهای گرم را، بادهای استوایی را، خدا دستور می دهد که از مناطق سرد بوزید از جمله دریاها وقتی که این باد گرم به دریا و به مناطق سرد می خورد این آب بخار می شود و از دریای شور و شیرین بخار که می شود این بخار به آسمان می رود و به ابر تبدیل می شود«فتثیر سحابا» من این بادها، ابرها را بر می انگیزاند باد باعث می شود که بخار تولید شود بخار هم به آسمان برود و ابر تولید شود خوب ابر که تشکیل شد چه اتفاقی می افتد؟ « فسقناه لبلد میت» ما این ابرهایی که در درون خودش خدا می داند چند تن باران و آب را در درون خودش دارد «فسقناه» آنها را می رانیم « لبلد میت » به سرزمین خشک در فصل زمستان، باران می آید بعد چه اتفاقی می افتد«فاحیینا به الارض بعد موتها» و بعد هم زمین مرده را بوسیله این باران احیاء می کنیم زنده می کنیم این که قرآن می فرماید فوری این برهان حرکت که خدای تبارک و تعالی و برهان نظم که همه اینها مقهور یک اراده ای است آن کسی که به باد دستور می دهد همان کس ابر تولید می کند همان کس به بلدمیت می فرستد یعنی همه این جهان اجزایش به منزله یک پیکر است همه این پیکر هم تحت مشیت یک قدرت واحد است قدرت خدای متعال است فرمود ما می فرستیم و زمین مرده را زنده می کنیم این برهان نظم و برهان حرکت که جهان به حرکت درآمده است خود بخود که چیزی حرکت نمی کند یک حرکت آفرین باید پشت این قصه باشد مثل حکایت آن پیرزن. امام معصوم(ع) فرمودند: خدا را چگونه شناختی در حال نخ ریسی بود گفت: خدارا چگونه شناختی فوری دستش را رها کرد گفت من یک چرخ کوچکی دارم اگر نچرخانم آن نمی چرخد. این چرخ عالم را او باید بچرخاند . چرخ آفرین ، حرکت آفرین باید باشد، از این برهان حرکت، از این برهان نظم ما به توحید پی می بریم این یک «فکذلک النشور» فرمود: قیامت نیز همین است قیامت هم وقتی مردند ما اراده می کنیم انسانها را زنده کنیم از طبیعت و نگاه به طبیعت ما را به توحید رهنمون می کند و نگاه به قیامت.
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
در توصیه به تقوا دلها را به سمت حضرت صاحب الامر(عج) ببریم و بقول شاعر:
همه هست آرزویم که ببینم از تو رویی
چه زیان تو را که من هم برسم به آرزویی
*****
همه موسم تفرج به چمن روند و صحرا
تو قدم به چشم من نه بنشین کنار جویی
همه تفرج رفتند ما نام یاد حضرت بقیةالله الاعظم(عج) را گرامی می داریم. می گوییم«عزیز علیه ان اری الخلق ولا تری» می گوییم : ای آقا امام زمان(عج) سخت است بر ما که همه چیز را ببینیم ، طبیعت زیبا را ببینیم، همه انسانها را وقتی اراده کنیم بتوانیم ببینیم اما شما را نبینیم. در روایات ما امام زمان(عج) خودشان می فرمایند:«الامام الوالد الشفیق» امام مثل پدری بسیار مهربان است. یک پدر در منزل فرزندانش مختلف هستند، خوب و بد دارند بقول معروف پنج انگشت مثل هم نیستند ولی پدر بچه هایش را دوست دارد. خود امام زمان(عج) می فرمایند: امام معصوم(ع) مثل «والد» یعنی پدر مشفق و مهربان «کالام» مثل مادر است. امام زمان(عج) نسبت به مادر نهایت مهربانی و عطوفت است و این چیزی است که ما باید باور کنیم، در نهایت مهربانی است.حضرت بقیةالله(عج) «کالام البر بالوالد الصغیر» مادر خیرخواه نسبت به طفلش است. فرمودند امام زمان (عج) نسبت به امتش چنین است همچین محبتی دارند.
بیا گره گشا، گره گشا زکارمن
نشسته در دو چشم تو نگاه بی قرار من
بیا گره گشا، گره گشا زکار من
کنون نگاه لطف مست توست که می برد قرار دل
بیا طبیب درد من، همیشه غمگسار من
در این فضا و از این مکان یک سلامی خدمتشان عرض می کنیم. هر کجایی این عالم هستند انشاءالله که جواب سلام همه ما را بدهند
«السلام علیک یا صاحب الزمان، یا بقیةالله، یا اباصالح ادرکنی و اغثنی»
مسائل سیاسی و مناسبتهای روز
مسائل سیاسی و مناسبتهای روز را به طور اختصار خدمت شما بزرگواران عرض می کنم.
«همت مضاعف و کار مضاعف»
اولین نکته پیام مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) بود برای سال جدید و نام سال نو را که همت مضاعف و کار مضاعف گذاشتند. ما الان وارد دهه چهارم انقلابمان شدیم یعنی 30 سال را پشت سر گذاشتیم وارد دهه چهارم که دو سال است که شدیم وقتی پشت سر انقلابمان در این سی و دو سال نگاه می کنیم می بینیم که علی رغم دشمنی های پیوسته نظام استکباری یعنی از اول انقلاب تا به امروز دشمنی های نظام استکباری مثل آمریکایی مستکبر و اسرائیل بعضی از کشورهای اروپایی، زمان جنگ، بلکه باید بگوییم تمام دنیا هر روز توطئه کردند و هر کدام از این توطئه ها کافی بود که انقلاب ما را نابود کند ولی امروز ما در دهه چهارم انقلابمان هستیم. کشور جمهوری اسلامی با رهبریهای خردمندانه حضرت امام(ره) و امروز به لطف رهبریهای بی همتای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دام ظله العالی) وارد دهه چهارم شدیم به لطف امام و دعای شهدا و پدران و مادران شهدا و دعای خیر حضرت بقیة الله(عج) انقلاب ما سی و دو ساله شده است و دهه چهارم را مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) فرمودند که دهه چهارم دهه پیشرفت و عدالت است و برای رسیدن به پیشرفت مقام معظم رهبری(دام ظله العالی)نام سال را همت مضاعف و کار مضاعف گذاشتند. اگر بخواهیم آن پیشرفتی که مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) مد نظرشان است ما در وجود خودمان ایجاد کنیم اول باید همت و کوشش داشته باشیم و دو برابر گذشته کار بکنیم ، همتمان را دو برابر کنیم تا کشورمان و شهرستانمان پیشرفت بکنند.
باید پرکار و کم هزینه بود
این را از امیرالمومنین(ع) و پیغمبرخدا(ص) باید یاد بگیریم پیغمبرخدا(ص) پرکار و کم هزینه بودند، امیرالمومنین(ع) پرکار و کم هزینه بودند. امروز اگر در شهرستان ما بخواهد پیشرفت حاصل شود گذشته را بخواهیم جبران کنیم باید دو برابر گذشته کار بکنیم. همت دو برابر داشته باشیم.
لزوم وحدت و برادری
همه مسئولین آن هم با برادری و وحدت و با خیر خواهی می شود.باید که همه دست به دست هم بدهیم کمک کنیم همه در پیشرفت شریک شوند هر کسی هر کار برای شهرستان می تواند انجام بدهد کوتاهی نکند، خیرخواهی کند، دو برابر خیرخواهی داشته باشد علاوه بر خیرخواهی و همتش و اراده اش و کوشش و دو برابر هم کار بکند. اگر همه تصمیم بگیرند نماینده محترم ، فرماندارمحترم و بخشدارمحترم و همه مسئولین ادارات و نهادها دست به دست هم بدهند و دو برابر اگر کار بکنند آن پیشرفت حاصل می شود و الا اگر مثل گذشته باشیم عقب ماندگی ها باز هم اضافه می شوند اگر همه دست به دست هم بدهیم کوشش کنیم همدیگر را داشته باشیم تقویت بکنیم اگر همه خیرخواهان شهرستان بافت دست به دست هم بدهند وارد صحنه شوند همدیگر را ترد نکنند، تضعیف نکنند، اداره همدیگر را خنثی نکنند پیشرفت حاصل می شود. پیشرفت همینطوری درست نمی شود، پیشرفت باید همه دست به دست هم بدهند، خیرخواه هم باشند دو برابر هم باید کار بکنند آن وقت پیشرفت برای شهرستان و استان و کشور اتفاق می افتد. آن جایگاهی که خدای متعال برای ما در نظر گرفته است ما به آن جایگاه می توانیم دست پیدا بکنیم والا اگر این شعار بسیار مهم مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) همت مضاعف و کار مضاعف را محور کار خودمان قرار ندهیم پیشرفت برای ما حاصل نخواهد شد. فقط حسرت و آرزویش به دل ما می ماند.
تبریک به دستگاه اطلاعاتی کشور
نکته دوم که باید عرض بکنم ما باید به دستگاه اطلاعاتی کشورمان تبریک بگوییم. دستگاه اطلاعاتی کشور، نظام اسلامی را روسفید کرد امروز ما به دستگاه اطلاعاتی خودمان افتخار می کنیم مایه عزت و آبروی ما است. دیپلمات ربوده شده ما در پیشاور، یا آن عنصر جنایتکار را عبدالمالک ریگی را علی رغم دستگاههای اطلاعاتی مختلف که در دنیا وجود دارد، با این همه دشمنی های که ما داریم، علی رغم تمام نامردی که دشمنان ما دارند، اطلاعاتی که آنها دارند، دستگاههای اطلاعاتی که آنها دارند ولی دستگاه اطلاعاتی کشور ما با توکل به خدا با آن ایمان و پشتوانه مردمی و با آن دعای امام زمان(عج) اینگونه از کشور و مسئولین حراست می کنند. چشم بینای نظام هستند و نظام جمهوری اسلامی را حفظ می کنند. ما واقعا صمیمانه از دستگاه اطلاعات کشور که در خدمت اسلام و امام و رهبری و انقلاب است تشکر و قدردانی می کنیم. خداوند انشاءالله سربازان گمنام امام زمان(عج) را حفظ کند که اینگونه فداکاری می کنند در جاهایی که هزاران ناامنی برای آنها وجود دارد حالا نمی آیند و تمام اطلاعات را نمی دهند که چگونه و با چه زحمتی توانسته اند این دیپلمات را آزاد کنند یا آن عنصر کثیف را دستگیر کنند که انشاءالله به سزای اعمالش برسد. دستگاه اطلاعاتی کارهای بزرگ و پرافتخار تاکنون انجام داده است. اول انقلاب بساط کمونیستها را جمع کردند با اینکه شاه نتوانست علی رغم انواع و اقسام شکنجه و پشتیبانی آمریکا و اسرائیل غاصب از ساواک و آنها را به زباله دان تاریخ انداختند. و بساط منافقین خائن را هم با اقتدار کامل جمع کردند. مردم هوشیارند و پشتیبان دستگاه اطلاعات کشور و در مقابل تحرکات دشمنان حساس و کوچکترین ناامنی را در شهرستان و استان مشاهده می کنند به اطلاعات خبر می دهند. و هر کدام وظیفه داریم حافظ کشور و انقلاب و کمک کار دستگاه اطلاعات کشور عزیز باشیم. امروز دستگاه اطلاعات کشور در مقابل تمام دستگاههای پیچیده استعماری و استکباری مردانه قد علم کرده و سرفراز ایستاده است و همه آنها را سر در گم و کلافه کرده است. و ما به وجودشان افتخار می کنیم. مایه عزت و آبروی کشور هستند و صمیمانه از همه بچه های اطلاعات تشکر و قدردانی می نمایم و دست و بازوی آنها را می بوسیم.
روز طبیعت
مطلب بعدی که باید خدمت شما بزرگواران عرض کنم 13 فروردین روز طبیعت و روز آشتی با طبیعت است . نماز جمعه ما هم خلوت است که منشاءش هم همین است گفتیم ما هم دلمان می خواهد نمازجمعه را در طبیعت برگزار کنیم ولی هر تلاشی کردیم موفق نشدیم ولی امیدواریم اگر انشاءالله زنده باشیم و سال آینده ای را درک کنیم ما هم همگام با طبیعت و مردم نمازجمعه مان را در دل طبیعت برگزار کنیم و باید هم چنین کاری را انجام بدهیم.
روز جهانی کتاب
مطلب بعدی 14 فروردین روز جهانی کتاب است و این کتاب و خواندن کتاب و بچه ها را عادت دادن به کتاب خوانی خیلی مهم است. امیرالمومنین علی(ع) جمله نابی دارند می فرمایند: «قلب الحدث کالارض الخالیه» دل بچه مثل زمین خالی است. روایت هم می فرمایند: « من احی الارض فهی له» هر کس زمین احیاء کند او مالک است. امیرالمومنین(ع) می فرمایند: که دل بچه زمین خالی است و روایت هم می فرماید: هر کس زمین را احیا کند او مالک است. اگر از بچگی دینداران و متدینین سراغ بچه بروند دل بچه را آنها مالکند، اگر دیگران با ماهواره و وسایل مختلف روی مغز و فکر و دل بچه های ما کار کنند آنها مالک می شوند. از بچگی ما باید عادت دهیم به مطالعه و انتخاب کتاب خوب و مناسب . با قطار من می آمدم پیرمردی بود که تقریبا 80 سال داشت که فرهنگی بازنشسته بود و یک کتاب قطوری را مطالعه می کرد من سوال کردم سالی چند کتاب می خوانید؟گفت سالی 200 الی 300 کتاب را می خوانم.یک پزشکی در قطار دیدم با او صحبت می کردم. می گفت من فرصتهای بیکاریم کتاب می فروشم. گفتم پزشکی چکار دارد به کتاب بفروشی؟ جواب داد: من عاشق کتاب هستم که مردم کتاب خوان بار بیایند. آنها کتاب می فروشند و تشویق به مطالعه می کنند ما بچه هایمان را تشویق می کنیم. ما سهممان از مطالعه در شبانه روز چقدر است؟ باید کوشش کنیم. یک استاد داشتیم خدا رحمتشان کند آیت الله سید محمد شیرازی بود صدام او را از عراق اخراج کرده بود. ایشان درس اخلاق داشت بعد از درس کتاب می داد . یک روز ایشان گفت اسرائیلی ها در دستشویی هایشان کتابخانه دارند(معذرت می خواهم) و آن لحظاتی هم که در دستشویی می نشینند مطالعه می کنند اگر اینکار نمی کردند مغز متفکر آمریکا نبودند چون عمده کارها را در آمریکا، یهودیها می چرخانند. خوب اگر اینها مطالعه نمی کردند پیشرفت نمی کردند. ما مسلمانان سهم مان از مطالعه چقدر است؟ بچه هایمان چقدر مطالعه می کنند؟ یکسره کنار تلویزیون از این فیلم به آن فیلم می روند. بعضی ها کنار بازی کامپیوتری و... من مخالف اینها نیستم. ولی مخالف هستم که وقت بچه های ما صرف ویدئو و نمی دانم فیلم و بازیها و ... شود و ذهنش و فکرش یک سره پای این چیزها باشد. بالاخره ما یک بچه مسلمان هستیم. بچه هایمان را به مطالعه عادت بدهیم .

روز جهانی بهداشت
روز بهداشت روز چهارشنبه است که روز جهانی بهداشت است و یک روایت داریم خیلی جالب است پیغمبرخدا(ص) می فرمایند:«اثنان علیلان ابدا» دو گروهند همیشه مریضند«صحیح محتم» آدم سالمی که بیش از اندازه پرهیز می کند این مریض است «و علیل مُخَلِطّ» ادم مریضی که ناپرهیزی می کند . همیشه مریض است. به هر حال لازمه زندگی جلوگیری از بیماری و پیشگیری و بهداشت نقش مهمی در سلامت جامعه دارد. تبریک عرض می کنیم روز جهانی بهداشت را و از همه عزیزانی که هم در شهرستان سلامت مردم را به دست دارند از آنها تشکر می کنیم.
سالروز شهادت حضرت آیت الله سید محمدباقر صدر
19 فروردین هم شهادت آیت الله سید محمد باقر صدر و خواهر مکرمه ایشان است تسلیت عرض می کنیم و رژیم عراق در سال 59 این مرد بزرگ را به شهادت رساند و حوزه های علمیه را محروم کرداز ایشان.
تبریک به مناسبت سرآغاز حکومت الله
12 فروردین هم روز بسیار مهم جمهوری اسلامی آغاز حکومت الله است آن را هم خدمتتان تبریک عرض می کنم اگر پیغمبرخدا(ص) شب ولادتشان 14 کنگره از کنگرهای قصر انوشیروان ساقط شد هشدار دادند. کل این کنگره ها 1400 سال بعد فروریخت از 12 فروردین روز جمهوری اسلامی بود که بطور کلی کنگره های قصر 2500 ساله فرو ریخت. امام فرمود روز بسیار مهمی است از جمله بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ما است روز نخستین حکومت الله است در این کره خاکی که بر همه شما مبارک باشد روز غلبه الله بر جنود شیطان و روز فتح و نصر خدا و بندگان مؤمن او.
والسلام علیکم و رحمة الله
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.