سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

نقش کودکان ، نوجوانان و جوانان در کربلا

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه های نمازجمعه مورخه 11/10/88
به امامت حاج آقا ابراهیمی
خطبه اول

http://yascms.ir/emam/Untitled%20-%2020.bmp


نقش کودکان ، نوجوانان و جوانان در کربلا
امیدوارم امروز در این سرما و برف هر کس به امیدی و هر نیتی و هر حاجتی در این نمازجمعه و همه نماز جمعه های سراسر دنیا و ایران اسلامی شرکت کرده و می کند حاجت روا شود. در خطبه اول درباره نقش کودکان ، نوجوانان و جوانان در کربلا در این موضوع می خواهیم صحبت کنیم چرا این موضوع را انتخاب کردم علتش این است که نوجوانان ما، جوانان ما، پسران ، دختران اقتداء کنند به جوانان رشید کربلا ، نگاهشان، سمت و سوی جوانان کربلایی باشد. اگر عمری و حیاتی باشد خطبه آینده را نقش خانمها و دختران و نقش بانوان در کربلا ان شاءالله خدمتتان عرض می کنم.
ان شاء الله سکوت بر نمازجمعه حکم فرما شود. خطبه ها به منزله نماز محسوب می شوند پسران و دختران عزیزم و همه شما عزیزان و بزرگواران مراعات سکوت هنگام خطبه ها را داشته باشید.

عوامل دخیل در موفقیت یک طرح و برنامه
برادران عزیز، خواهران مکرمه برای موفقیت یک طرح و نقشه همه عوامل باید در جای خود قرار بگیرند و همه به وظیفه خود درست عمل کنند یک طرح و نقشه اگر عوامل دست اندرکاران کوتاهی کنند آن طرح و نقشه به شکست می انجامد.

طرح خدای متعال برای حفظ اسلام
با این مقدمه این مطلب را می خواهم خدمتتان عرض کنم خدای متعال برنامه ای را برای حفظ اسلام طراحی کرده است. مدیر این طرح سیدالشهدا(ع) است. دست اندرکاران اصحاب و یاران ، فرزندان امام هستند همه باید نقش آفرینی کنند خانمها و دختران و جوانان ، نوجوانان همه باید مطیع مدیر نقشه باشند. طبق همان نقشه ای که طراحی شده و مدیر آن جریان، تبیین می کند همه در همین راستا باید حرکت کنند.

الهام بخشی کربلا برای امروز
برادران عزیز و جوانان، کربلا الهام بخش است. یعنی چه؟ یعنی یک صحنه ای خدا پدید آورده است که من و شما در این نقشه نگاه کنیم وظیفه خودمان را امروز تشخیص بدهیم این خیلی مهم است. به صحنه کربلا نگاه کنید زن و مرد، پیرو جوان، وظیفه خود را که از صحنه کربلا طراحی شده تشخیص داده و عمل کنیم.

نقش آفرینی سه گروه در کربلا
سه گروه در کربلا نقش آفرینی کردند.
گروه اول: اکثریت یزیدیان بودند. یزید و عبیدالله و دار و دسته اش و عمر بن سعد، او یک آدم سیاسی ،مذهبی بوده است. پسر سعد بن وقاص بوده که از اصحاب رسول خدا(ص) است. وجهه اجتماعی خوبی داشته است. مردم از او حرف شنویی داشته اند و عبیدالله بخاطر حرص و ولع به دنیا او را خرید.
گروه دوم: سیدالشهدا(ع) اصحاب و یاران با وفایش ، تا اینجا هم روشن است آیا به همین ختم شد؟ متاسفانه! گروه سوم: نقشش مهمتر است ولی کمتر گفته می شود نقش گروه سوم قاعدین یعنی نشستگان ، آنهایی که همراهی نکردند آنهایی که پسر فاطمه (س) را تنها گذاشتند بایزید نبودند با عبیدالله نبودند ولی همراه امام حسین (ع) هم نبودند وقتی که کاروان اسرا آمد در کوفه مثل ابر بهار اینها اشک می ریختند، گریه می کردندقلباً امیرالمومنین(ع) و اولاد علی (ع) و سیدالشهدا(ع) را دوست می داشتند ولی در عمل کمک چه کسانی کردند؟ کمک یزیدیان ، نشستگانی که باسکوتشان ، با نشستنشان ، با عدم همراهیشان ، با پیمان شکنی شان داغی بر دل حضرت زهرا(س) و حضرت امیرالمومنین (ع) گذاشتند. یزیدیان را همراهی کردند اینها جمعیت زیادی بودند . سه گروه نقش آفرینی کردند.

همیشه حق و باطل در مقابل هم هستند
از باب «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» همیشه عاشورا و همیشه کربلا است یعنی چه؟ یعنی حق و باطل همیشه در مقابل هم هستند. حق طلبان و یزیدیان همیشه در مقابل هم هستند. حسینیان و عاشوراییان و یزیدیان تاریخ ، فرعونیان تاریخ ، مستکبرین همیشه در مقابل هم قرار دارند. این هم مقدمه دوم. با این دو مقدمه می خواهیم برویم سراغ نقش نوجوانان و جوانان در کربلا.

اول کار دشمنان امام حسین (ع) تهاجم فرهنگی
دشمن نقشه اش چه بود ؟ نقشه یزیدیان اول تهاجم فرهنگی . باید حسین بن علی (ع) از چشم مردم بیفتد. او خوار و ذلیل بشود. نقشه دوم تهاجم نظامی از بین بردن جسم و جان سیدالشهدا(ع). برای موفقیت در گروه اول کاری کردند نعوذبالله که امام حسین (ع) را جهنمی و شیطانی قلمداد کردند. خودشان را به عنوان لشکر خدا جا زدند. یعنی با تحریف ، با دروغگویی و وارونه جلوه دادن حقایق،
شما از من سوال می کنید که این ادعا، ادعای بزرگی است. به چه دلیل لشکریان اینقدر تحت تاثیر قرار گرفتند. یزیدیان چگونه تبلیغ کردند؟ دلیلش روشن است. عمربن سعد همه شنیدید پای منبرها، عصر تاسوعا دستور حمله داد وقتی دستور حمله داد این جمله را گفت: «یا خیل الله ارکبی» ای لشکریان خدا ، ای لشکریان الله سوار شوید بروید به جنگ با حسین(ع) و «بالجنة ابشری» و به بهشت شما را بشارت باد. این تبلیغ را کرده بودند اگر این تبلیغ اثر نگذاشته بود در حمله صبح اول یعنی اولین حمله ای که اینها انجام دادند به اردوگاه سیدالشهدا(ع) آمدند حضرت دستور دادند برای حفظ ناموس و حفظ دختران و خانمها پشت سر خیمه ها نی آورده بودند آتش زدند نی ها شعله ور شد که دشمن از پشت سر نتواند حمله کند، از پشت سر محکم باشند یکی از این لشکریان عبیدالله آمده می گوید«یا حسین ابشر بالنار» حسین(ع) تو را بشارت می دهم به آتش ، یعنی چه این حرف؟ تبلیغ چنان اثر گذاشته بود که امام حسین (ع) را جهنمی می دانستند. این جور اثر می گذاشت. در انقلاب ما آیا تهاجم فرهنگی نشد؟ یک نمونه کوچکش را خدمتتان عرض می کنم درباره شهید مظلوم بهشتی است. بزرگترها یادشان است شعاری که: بهشتی بهشتی طالقانی را تو کشتی، چه کسانی می دادند؟ بعضی از همین جوانان می دادند. خدا رحمت کند این مرد بزرگوار را ، آمده بود بافق یزد عده ای از جوانان دورش را گرفتند و شعار می دادند که بهشتی بهشتی تو طالقانی را کشتی. اموالت را چکار کردی؟ فلان کردی فلان کردی. در حالیکه امام شهادت می دهد که این شهید مظلوم یک تنه ، یک ملت بود برای مردم. اول شخصیتش را ، عظمتش را ، اُبهتش را، تاثیر گذاریش را از دلها می برند. وقتی تاثیرگذاریش را از دلها بردند به راحتی او را حذف می کنند. دروغ می گفتند، وارونه جلوه می دادند می گفتند اینها یاغی هستند، خشونت طلب اند همه تعبیرات در تاریخ ثبت شده است.

روشنگری، اول کار نوجوانان و جوانان در کربلا
خوب از آن طرف این جوانان باید چکار کنند؟ این نوجوان، این جوانی که در کربلا آمده زخم شمشیر از این نادانی مردم برایش گواراتر است. رنج او جهل مردم است.رنج این نوجوان و جوان که در کربلا آمده است.
اول می خواهد کار فرهنگی بکند . اول از امام حسین (ع) تعریف می کند از دین خدا ، از امیرالمومنین(ع) ، از سید الشهدا(ع) ، افشاء می کنند حقایق وارونه که به مردم داده بودند روشنگری می کنند در نقشه کربلا ، نقشه اول جوانان و نوجوانان در رجز است رجز آن شعارهای حماسی است. وقتی در مقابل دشمن قرار می گیرند شعر حماسی با بیتهای کوتاه می خوانند اول روشنگری می کنند بعد مبارزه می کنند و به هر کجا می خواهد کشیده شود.



نقش آفرینی جوانان بنی هاشم در کربلا
دو گروه جوانان نقش آفرینی کردند: یک گروه جوانان بنی هاشم، یک گروه دیگر جوانان غیر بنی هاشم
اما جوانان بنی هاشم، فرزندان حضرت علی (ع) هفت پسر در کربلا بودند یعنی هفت تا جوان بود در کربلا از پسران امیرالمومنین(ع) هفت تا پسر از سن 19 تا 29 ساله اینها جوانان بودند ابراهیم 20 ساله، ابوبکر 25 ساله اول شهید کربلا از اصحاب. جعفر 29 ساله بوده ، عباس اصغر برادر ابوالفضل (ع) مادرش ام البنین (س) عبدالله اکبر باز برادرش ابوالفضل (ع) و مادرش ام البنین (س) که 25 ساله بودند. عثمان اکبر هم مادرش ام البنین (س) 21 ساله، هفت تا از پسرهای امیرالمومنین (ع) جوان بودند. از پسرهای امام حسن (ع) چهار نفر در کربلا به شهادت رسیدند یکی از آنها عبدالله اکبر است رجزش را برای شما بخوانم به قدری زیبا بود این جوان 14 تا 16 ساله قیافه اش چون ماه این رجز را می خواند شعارهای حماسی«ان تنکرونی فانا ابن حیدر» اگر مرا نمی شناسی من فرزند حیدرم از نسل حیدر ، همان رجزی که امیرالمومنین (ع) در مقابل مرحب خیبری خواند. «انا الذی سمتنی امی حیدره» وقتی که مقابل مرحب قرار گرفت امیرالمومنین(ع) فرمودند: من همان کسی هستم که مادر اسم مرا حیدر یعنی شیر بیشه نهاد. حالا ایشان خودشان را معرفی می کند من فرزند علی مرتضی(ع) هستم. نگویند که اینها خارجی هستند «ان تنکرونی فانا حیدره ضرغام عاجام» اینها دل دشمن را خالی می کنند. «ضرغام عاجام لیث قصوره» من قهرمان قهرمانان، توانمند میدان های نبرد و شیر بیشه ام. «علی الاعادی مثل ریح صرصره» بر دشمنان مثل طوفان درهم می کوبم و سرسختم. این یکی از رجزهای عبدالله پسر امام حسن (ع) است. رجز دوم «ان تنکرونی فانا فرع الحسن» اگر مرا نمی شناسید من شاخه ای از حسن هستم. خوب امام حسن (ع) کیست؟ شما به جنگ کی می آمدید؟ « سبط نبی المصطفی والمؤتمن» نوه حضرت محمد (ص) هستم. و او که لقب امین را داشت. «هذا حسین کاسیرالمرتهن» این امام حسین (ع) مثل اسیری که گرو گرفته شده شما سیدالشهدا(ع) را اسیر کردید. «بین اناس لا سقوا صوب المزن» مردمی که خدا هیچ موقع پاداش برای آنها نمی دهد خوب این جنگ کرده چهارده نفر از پهلوانان دشمن را به درک واصل کرده همین نوجوان 16 یا 14 ساله امام حسن (ع)است.

فداکاری نوجوان 11 ساله امام حسن (ع) در کربلا
یک نوجوان 11 ساله فرزند امام حسن (ع) است. دشمن بر امام مسلط شد اهل بیت آمدند بالای تل زینبیه، دست این بچه در دست زینب (س) بود. دید که الان دشمن شمشیر را دارد می برد بالا که بزند بر سر مبارک سیدالشهدا(ع) از دست حضرت زینب (س) فرار کرد هر کار کردند که این بچه را بگیرند ، چون حضرت فرمودند بچه را نگذارید به میدان بیاید. این بچه فریاد زد به خدا قسم از عمویم امام حسین (ع) جدا نمی شوم و آمد. دشمنی که شمشیر برده بود گفت ای دشمن خدا آیا عمویم حسین (ع) را می خواهی بکشی؟ دستش را آورد جلوی سر سیدالشهدا(ع) همین که دو تا دستش را آورد جلوی سر سیدالشهدا (ع) چنان این نابکار شمشیر را زد این دستهای بچه قطع شد و به پوست دست آویزان شد. این بچه یک فریادی زد فریادی که دل امام حسین (ع) آتش گرفت امام او را بغل گرفت و شروع کردند به نوازش کردن. گفت صبر کن عزیز دلم بزودی خدای متعال تو را به پدر بزرگوار و صالحت ملحق می کند که در همین جا بود که حرمله یک تیر زد. چند تیر زده یکی از تیرهای که زده تیر به همین بچه 11 ساله زده که در دامن سیدالشهدا(ع) این فرزند خردسال امام حسن (ع) به شهادت رسید و حضرت قاسم (ع) هم همین طور.

فداکاری حضرت علی اکبر (علیها السلام)
از فرزندان سیدالشهدا(ع) خود آقا وقتی آمدند یک سر سوزن خم به ابرو نیاوردند . علی اکبر(ع)همین که آمد به میدان برود آقا شمشیر و نیزه را آماده کردند. من فقط شعرها و رجز حضرت علی اکبر (ع) را خدمتتان عرض می کنم. در جبهه فرهنگی حالا ببینیم ایشان چه کرده است؟

« انا علی بن الحسین بن علی
نحن و بیت الله اولی بالنبی(ص)»
من علی(ع) فرزند حسین (ع) و فرزند امیرالمومنین(ع) هستم. به کعبه سوگند ما به پیغمبر (ص) سزاوارتریم که شما بیایید از ما دفاع کنید. «والله لا یحکم فینا ابن الدعی » چقدر حماسه است به خدا سوگند زیر بار حکم ظالم نمی رویم. به خدا سوگند ابن زیاد نمی تواند بر ما حکمرانی کند. «اطعنکم بالروم حتی یلتبی» با نیزه به شما بزنم که این نیزه کج شود . هم با نیزه می جنگید و هم با شمشیر «اضربکم بالسیف احمی عن ابی» دفاع من هم آگاهانه است و من با شمشیر با شما می جنگم و حمایت می کنم از امام حسین (ع) «ضرب غلام هاشمی علوی» ضربه ای که من به شما وارد می کنم ضربه یک جوانی است از نسل هاشم و از نسل امیرالمومنین(ع).

فرزندان مدافع اسلام و امام از خاندان عقیل
از خاندان عقیل هم چهار نفر بودند که چند تا از بچه های مسلم هم در کربلا وهمینطور جوانان و جوانان غیر بنی هاشم.

حضور نوجوانان غیر بنی هاشمی در کربلا
یک نوجوانی آمده خدمت امام به عنوان شاب ذکر شده است «شاب قُتِلَ ابوهُ» یک جوانی آمده که باباش به شهادت رسیده مادر گفت: شیرم را حلالت نمی کنم تا اینکه بروی در خدمت پسر پیغمبر(ص) مبارزه کنی، وقتی آمد امام فرمودند این جوان بابایش به شهادت رسیده او را برگردانید که وارد جنگ و جبهه نشود. جوان گفت: ای فرزند رسول خدا(ص) مادر به من فرمان داده است. مادر خودش لباس به من پوشانده که من در رکاب شما جانبازی کنم. حالا رجز را ببینید ، فهم و شعور را ببنید. «امیری حسین و نعم الامیر» امیر من حسین (ع) است نه عبیدالله و چه خوب رهبری است«سرور فؤاد البشیر النذیر» نظیر او مایه روشنی دلهاست. «علی و فاطمه والداه» امیر من علی(ع) و فاطمه(س) پدر و مادرش است. شما امیرتان کیست؟ «وهل تعلمون له من نظیر» آیا شما نظیری برایش سراغ دارید؟ دشمن سرش را جدا کرد پیش مادرش انداخت .مادر عمود خیمه را برداشت و امام او را برگرداند. جوانان و نوجوانان به او اقتداء کردند.

سخن امام(ره) درباره نوجوان 13 ساله
رهبر ما آن طفل 13 ساله است که با قلب کوچک خود که ارزشش از زبان و قلم ما بزرگتر است امثال شهید فهمیده و دیگر شهدا اقتداء کردند به نوجوان و جوانان کربلا.
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران ، جوانان عزیز و نوجوانان عزیز، پسران و دختران خوبم دعوت می کنم به تقوای الهی . در توصیه به تقوا دو مطلب را عرض می کنم .
پاداش هر قدم به سوی نمازجمعه
مطلب اول حدیث گهرباری از پیامبر بزرگوارمان (ص) است که می فرمایند: هر قدمی که بسوی نماز جمعه برداشته می شود هول و هراس از صاحبش بر می دارد. قیامت خیلی هول و هراس دارد، ترس دارد یکی از عوامل آسایش و آرامش، قدمهایی که به سوی نمازجمعه برداشته می شود.
دوای هر درد بی درمان
اما مطلب دوم یک کتابی است به نام ذکرهای شگفت عارفان در این کتاب یک مقدمه دارد . مقدمه اش از آقای شوشتری است. ایشان می گویند من به محضر علامه طباطبایی رسیدم. به علامه گفتم درس خواندم آدم نشدم . سفر زیارتی و سفرها رفتم ، اولیاء خدا را زیارت کردم، نصایح آنها را شنیدم، توسلات گرفتم ولی آدم نشدم چکار کنم؟ می فرمایند ایشان تاوقتی این جمله را گفتم گریه شان گرفت و دست مبارک را روی چشمشان گذاشتند و شروع کردن به گریه کردن و فرمودند: دوای هر درد بی درمان خداست.
بعد ایشان می فرمایند ساعتی از شبانه روز انتخاب کرده و با خدا خلوت کنید . گاهی نعمتهای خدا را ذکر کنید . خدایا این نعمت را دادی و همه اش گله نکنید از خدا، الحمدلله بگوید، گاهی گناهمان را ذکر کنیم استغفرالله بگوییم، گاهی حاجتهایی داریم از خدا طلب کنیم. بعد این آیه را می فرمایند: «قل» پیغمبر به مردم بگو می خواهی خدا به شما نگاه و اعتنا کند« ما یعبأبکم ربی لولادعائکم» اگر دعای شما نبود خدا هرگز به شما اعتنا نمی کرد. دعا، درب خانه خدا رفتن، صمیمی با خدا حرف زدن، خودمانی ، عاشقانه و با صفا آدم با خدا صحبت کند.
هیچ آدابی و ترتیبی مجوی
هرچه می خواهد دل تنگت بگو
خدا بندگانش را دوست دارد ما همه بنده خدا هستیم و خدا را دوست داشته باشیم. حسن ظن به خدا داشته باشیم.
تو مگو ما را بدان شه یار نیست
با کریمان کارها دشوار نیست
درست ما گناه کردیم اگر عنایتش باشد همه چیز را بر طرف می کند. شستشو می دهد.

آثار صلوات
یکی از عوامل انهدام گناه، گناه را از دل آدم بر می دارد و پاک می کند صلوات بر محمد و آل محمد است. این را از آیت الله بهجت(ره) سوال کردند چه ذکری بگوییم پاک بشویم؟ ایشان فرمودند: پیغمبر خدا(ص) فرمودند: کسی که یک بار صلوات بفرستد از گناهانش یک ذره نمی ماند.

مردم جزء بهترین خواص جبهه حق
مطلب بعدی آنچه در طول این سالها برای ما روشن شده است سه نکته خدمتتان عرض می کنم.
نکته اول: بعضی ها فکر می کردند توده مردم، مردم کوچه و بازار جزء عوام هستند ولی در واقع برای ما روشن شد مردم جزء خواصند. مردم جزء خواص جبهه حق اند. نگاه مردم، گوش آنها به دهان امام است. به دهان رهبر عزیز و بزرگوار است. اهل بصیرت و آگاهی اند. اگر چه اختلاف سلیقه ای دارند ، در بحث شوراها اختلاف سلیقه دارند. انتخابات یعنی آزاد یعنی من خودم برای خودم تصمیم بگیرم نه دیگران ، در انتخابات ممکن است سلیقه های مختلفی باشند اشکالی هم ندارد هر کس بین خود و خدا باید در نظر بگیرد او کسی که خوب است با منطق ، با فکر انتخاب کند. در بحث اختلافات سلیقه ای در هر مقطعی ممکن است برای مردم پیدا شود اما اصل نظام، امامت، ولایت حفظ اسلام نسبت به حفظ جمهوری اسلامی اینجا دیگر بحث اختلافات خطی و سلیقه ای نیست همه یکپارچه هستند در راهپیمایی ها دیدید کسانی که رأی به افراد مختلف داده بودند همه یک حرف می زدند. همه شرکت کرده بودند نسبت به امام بزرگوار بحثی نیست، نسبت به رهبر عزیز بحثی نیست. حفظ دستاورد، حفظ خون شهدا توده مردم سر سوزنی حاضر نیستند خون شهدایشان هدر برود. دشمنی با دشمنان خدا، با دشمنان اسلام ، با دشمنان پیغمبر(ص)، امام، رهبر اینها ملاحظه احدی را نمی کنند، ید واحده هستند.

بعضی از خواص جزء عوام شدند
نکته دوم : بعضی از خواص جبهه حق که می بایست حساسیت بیشتری از دیگران داشته باشند. حفظ نظام جمهوری اسلامی ، حفظ حرمت و شان آن پیر سفر کرده امام بزرگوار، وفاداری به رهبری داشته باشند در واقع اینها جزء عوام شدند.
لغزش بعضی خواص
در لحظات حساس و بحران که می بایست سینه سپر کنند، بازوی پر توان خود را در خدمت اسلام قرار بدهند. زبانشان چون شمشیر ابوذر از کام بیرون بیاید دفاع کنند از اسلام، از قرآن در مقابل تهاجمات ، در مقابل دشمنان ولی می بینیم اینها متاسفانه چی شدند! جزء عوام شدند. امروز عظمت حرف امام را درک می کنیم آن پیر مرشد، بزرگ ما که فرمود: ملت ایران از ملت زمان رسول خدا(ص) و از مردم زمان امیرالمومنین(ع) بالاترند. واقعا همینطور است.


دو گروه شدن جبهه حق
خواص جبهه حق دو گروه شدند: یک گروه خودشان جزء سران فتنه شدند و مورد حمایت استکبار و دیگر خبرگزاریها و سایتها .
رئیس جمهور آمریکا از خبیث ترین خبیثان صهیونیستها و تمام کفار، مشرکان ، دشمنان قسم خورده از اینها حمایت کردند نمی شود انکار کرد، اینها هست. در سایتها و یکسره خودشان اعلام می کنند. گروه دوم جبهه خواص سکوت کردند. ازسکوت اینها همه مردم رنج بردند. این همه غصه خوردند اینها سکوت کردند هنوز هم متاسفانه در حالت سکوت به سر می برند.

دایه بودن سران فتنه نه مادر
نکته سوم: باز برای ما این چند روز روشن شد ولو روشن بود که سران فتنه دایه هستند نه مادر، یعنی حاضرند برای رسیدن به پست و مقام ، به اسلام و به امام حسین(ع) جسارت شود، قرآنها سوخته شود ، پرچم سیاه عزاداران حسینی پاره پاره شود، به امام ، به شهیدان، استقلال کشور، اموال عمومی ، اموال خصوصی توهین شود. ناموس کشور قربانی شود ولی به پست و مقام برسند ابایی ندارند. حاضرند برای رسیدن به پست و مقام چهار روزه دنیوی که به هیچ کس وفا نکرده است کشور عزیز مثل زمان طاغوت ذلیلانه در اختیار استکبار، آن هم به رهبری، خبیث ترین آدمها و صهیونیستهای آدم کش قرار بگیرد. از اینکه مورد حمایت بدترین، خبیث ترین و جنایت کارترین آدمها و دولتها قرار بگیرند ابایی ندارند. ولی واقعا تیرشان خطا رفت وقتی مردم با همه سلیقه ها و اهداف مختلف برایشان روشن شد به اینها پشت کردند.

با تشکر از حضور مردم در راهپیمایی
واقعا از همه شما بزرگواران، اقشار مختلف که با سلیقه های مختلف حساسیت نشان دادید، حمایت کردید به سهم خودم و به واسطه انتسابی که در دستگاه رهبری دارم از همه شما قدردانی می کنم . از همه عزیزان، هیئت ها ، مومنین و متدینین شما در واقع با این حضورتان از اسلام، سیدالشهدا(ع) ، حضرت زهرا(س)، کشور، انقلاب، امام بزرگوار، ولی خدا و رهبر عزیز و امام زمان (عج) دفاع کردید.

حضور مردمی و بیمه نمودن انقلاب
بیمه کردید، این حقیقتی است کشور را از هرج و مرج و از نابودی نجات دادید. خون شهیدان را حفظ کردید. خدای متعال بالاترین پاداش را به شما کرامت بگردانند و یک جمله می خواهم باز نصیحت کنیم سران را ، می خواهیم بگوییم بر گردید به دامن امام و رهبر ، به دامن اسلام ناب، به دامن مردم ، اسلام بهتر از کفر است، اسلام ناب بهتر از اسلام آمریکایی است خانواده شهدا بهترند از منافقین و ضد انقلاب خارج نشین، قدر امام و رهبر را بدانید.

اگر زحمات امام و مردم نبود شما در زندانهای طاغوت پوسیده بودید
زحمات شبانه روزی امام را، رنج و سختی هایی که این بزرگوار تحمل کردند زندان و تبعید شده اند اینها را قدر بدانیم اگر زحمات امام ، پشتیبانی مردم و بیداری مردم و قیام مردم نبود همه شماها در زندانها پوسیده بودید. امام شما را آزاد کرد، مردم با خون دادنشان شما را آزاد کردند، جوان دادندبیایید به این مردم خدمت کنید گره از کار مردم باز کنید نه اینکه مایه رنج و خون دل مردم بشوید بیایید تا دیر نشده توبه کنید به درگاه خدا تا قهر و غضب الهی، قهر و غضب نظام جمهوری اسلامی و قهر و غضب مردم بیش از این شما را نگرفته از راه کجی که انتخاب کردید، از کور راهی که می روید برگردید به اقیانوس بی کران ملت بپیوندید از مردم جدا نشوید نابود می شوید و نابود شدید.
مناسبتهایی که داریم امروز جمعه یازدهم، آغاز سال میلادی است به مسیحیان عالم ما تبریک می گوییم.
پیام تاریخی حضرت امام (ره) به گورباچف
سیزدهم دی یعنی یکشنبه پیام تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به گورباچف بود. هیچ کس باور نمی کرد آیت الله جوادی آملی می فرمودند: امام ما را با هیئتی فرستاد تعدادی از خانمها هم بودند این را از خودشان شنیدم. امام فرمودند: پیام را به دست گورباچف ندهید بخوانید و توضیح بدهید. هر کجا سؤالی داشت برایشان توضیح دهید. یک جمله ای امام دارند که گوشهای گورباچف سرخ شد. امام فرمودند: از این به بعد کمونیزم را باید در موزه ها پیدا کنیم تا این جمله را گفتیم گوش گورباچف سرخ شد. این مرد بزرگی که هیچ کس نمی دانست، چه پیش بینیهایی کردند و نابودیش را آن زمان بشارت دادند.
شهدا هویزه را خدا رحمتشان کند در همین هفته داریم. کشف حجاب توسط رضاخان ملعون هم در همین هفته داریم خدا لعنت کند که می خواستند هر چه ما داشتیم از ما بگیرند.
فرازی از نور
توصیه حضرت امام خمینی(ره): پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور شما آسیب نرسد. ولایت فقیه را خدا درست کرده است.
والسلام علیکم و رحمة الله



 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.