سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

فقیه شدن در دین

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه های نمازجمعه 15/8/88
به امامت حجت الاسلام حاج آقا ابراهیمی
خطبه اول
در خطبه های گذشته از برکت ماه مبارک یکی از بهترین کلمات امیرالمومنین(ع) را برای شما انتخاب کردیم هم برای من خوب بود و هم برای شما ، مهمترین وصایای امیرالمومنین(ع) که بالاترین درسها در این خطبه و در این سخنان و در این وصایای امیرالمومنین (ع) نهفته بود کلمات خوبی بود. بالاترین کلمات را خدمتتان عرض کردم امروز هم ان شاء الله یکی دیگر از کلمات امیرالمومنین (ع) را از این وصیت نامه خدمتتان عرض می کنم.

سکوت هنگام ایراد خطبه ها
ان شاء الله حواسها هم جمع باشد رو به خطیب نمازجمعه ، خانم ها هم توجه داشته باشند . دختران خوب من که در نمازجمعه حضور پیدا می کنند توجه کنند خطبه ها مثل نماز، شما در نماز می توانی حرف بزنید؟ اگر در نماز حرف بزنید نمازتان باطل است. خطبه نمازجمعه به منزلۀ دو رکعت نماز است. بنابراین لازم است مومنین ، متدینین، متشرعین، برادران، جوانان ، نوجوانان ، پسران ، دختران به این مطلب توجه کنندهنگام خطبه به هیچ وجه صحبت نکنند.

فقیه شدن در دین
رسیدیم به این کلام امیرالمومنین(ع) حضرت سفارش می کنند فرزندان خودشان را «التفقه فی الدین» فرزندم امام حسن (ع) ، امام حسین(ع) و تمام شیعیانم تا قیام قیامت همه شما را سفارش می کنم به «التفقه فی الدین» تفقه در دین یعنی چه؟ یعنی اسلام شناس، دین شناس و قرآن شناس باشید در زندگیتان ، درباره حلال و حرام خدا علم و آگاهی پیدا کنید، فهم دینی پیدا کنید. فقیه در دین باشید.


لزوم توجه به علوم دینی در شهرستان
همانگونه که در علوم دیگر سرمایه گذاری می کنید در شناخت اسلام ، قرآن ، روایات و اهل بیت (ع) سرمایه گذاری کنید. سعی کنید حلال و حرام خدا را یاد بگیرید. تفقه در دین امروز یکی از ضرورتهای جامعه شهرستان بافت است. امروز استعدادها در شهرستان شما خیلی درخشان ، در علوم درخشیدند. نخبگان شما هم در علم دین باید بدرخشند و از این شهرستان فقهایی بزرگ برای آینده باید تربیت شود«التفقه فی الدین» در بحث فقاهت و فقیه شدن منحصر به همین کلامی که خدمتتان عرض می کنم نیست بلکه در قرآن مجید ، روایات اهل بیت(ع) ، سخنان پیغمبر(ص)، امیرالمومنین(ع)، امام حسن (ع)، امام حسین(ع) و همه ائمه ما در باب فقاهت ، دین شناسی و عالم دینی شدن فراوان است.

اهمیت فقاهت در قرآن مجید
آیا در قرآن مجید درباره عالم دینی شدن آیه ای نازل شده است؟ بله. برادران ، خواهران ، پدران و مادران خدای متعال در سوره توبه آیه 122 می فرماید: «فلولا نفرمن کل فرقةٍ طائفه لیتفقهوا فی الدین» خداوند متعال می فرماید: چرا از هر فرقه ای یک طایفه ای نمی روند «لیتفقهوا فی الدین» بروند به محضر پیامبر خدا(ص) علم دین بیاموزند. فقیه شوند. چرا از میان شما مسلمانان از فرقه های مختلف، روستاهای مختلف، شهرهای مختلف گروهی بلند نمی شوند بروند به محضر پیغمبر(ص) علم فقه یاد بگیرند. چرا باید یاد بگیرند؟ «لینذروا قومهم» بروند به روستای خودشان ، به شهر خودشان ، به وطن خودشان تا قوم خود را انذار کنند . از عذاب خدا بترسانند، کار پیغمبر خدا (ص) را ادامه بدهند. البته مردم هم «لعلهم یحذرون» مردم هم باید آنها را قبول کنند، بپذیرند. آنها هم بر حذر شوند از آتش جهنم. آیات جهاد که نازل شد جوانان گروه گروه می رفتند جبهه، خدای متعال دستور داد همه شما نمی خواهد بروید جبهه ، یک جبهه علمی دیگری هم هست همه بلند نشوید بروید در جبهه، یک عده ای باشید و بروید محضر پیغمبر (ص) علم فقه، علم قرآن ، علم حدیث و حلال و حرام خدا را یاد بگیرید.

اولین جلسه فقهی توسط رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم)
پس بنیانگذار علم فقه و فقاهت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) است. اولین کلاسی که تشکیل شد در مسجد النبی (ص) بود. خود پیغمبرخدا (ص) این کلاس را تشکیل دادند. شاگردانشان مسلمانان بود و تربیت شده دست پیغمبرخدا(ص) ، علم فقه و یادگیری حلال و حرام خدا و امروز طلبه شدن ، فقیه شدن یکی از نیازهای ضروری جامعه ما است.

دعای پیامبر (ص) برای ابن عباس که فقیه شود
پیغمبرخدا (ص) اینطوری دعا کردند «اللهم فقهه فی الدین» خدایا این ابن عباس را فقیه در دین قرار بده. فقیه در دین یعنی چه؟ یعنی اسلام را بفهمد، دانای احکام اسلام باشد، جاهل نباشد. اگر دعایی مهمتر از این بود پیغمبرخدا(ص) از ابن عباس دریغ نمی کردند. علم فقه اینکه آدم احکام را بفهمد و عمل کند همان مقدار که فهمید در زندگیش همان مقدار هم عمل کند. ممکن است فقیه باشد ، یادهم بگیرد ولی عمل نکند او ارزشی ندارد.

رفت در حالی که فقیه شد
روزی یک نفر نزد پیغمبرخدا(ص) آمد گفت : یا رسول الله (ص) برای من قرآن بخوان ، به من قرآن یاد بدهید. برادران و خواهران پیغمبر خدا(ص) چند آیه را خواندند تا رسیدند به این آیه «فمن یعمل مثقال ذرةٍ خیراً یره و من یعمل مثقال ذرةٍ شراً یره» یعنی این ذره را ببینید چه اندازه است؟ آفتاب وقتی در اتاق می تابد یک ذراتی میان این تابش نور آفتاب پیدا می شود این را می گویند ذره ، حالا ببینید این خودش چه اندازه است مثقالی از این ذره ، ذراتی که در تابش نور آفتاب مشخص است خدا می فرمایید: کار خوب بکنید نتیجه خوبی را می بینید. به اندازه مثقالی از این ذره کار بد انجام بدهید بدی می ببینید ، گریبان گیرت هست . سرسوزنی کار خوب انجام بدهید پاداش داری و سرسوزنی کار بد انجام بدهید گریبان گیرت می شود. هر کار کنی به خود کنی . عرب گفت : یا رسول الله (ص) بس است و اجازه بدهید من دیگر بروم وقتی حرکت کرد و رفت . حضرت فرمود: «انصرف رجل» این آدم رفت «وهو فقیه» این فقیه شد. یعنی همین مقدار که فهمید باید چه کار کند ؟ عمل کند. هر مقداری که آدم از دین فهمید همان مقدار عمل کند آن هم درواقع یک فقیه است. فقیه مثل نوراست نور شدت و ضعف دارد یک نوری خیلی قوی است مانند پروژکتور ، یک شهرستانی را ممکن روشن کند و یک نوری مثل شمع است. همه نورند منتهی شدید و ضعیف دارد. فقه هم در یادگیریش شدت و ضعف دارد . امروز یک فقیه بزرگ مثل امام امت جهان را به سمت خدا دعوت می کند. یکی فقیه دیگر هم هست یک استان را اداره می کند. یک حوزه درسی را اداره می کند. شدت و ضعف دارد ولی به هر حال اینها فقیه هستند راجع به اهمیت فقاهت خدمت شما بزرگواران عرض بکنم.

تشکیل دو مجلس در مسجد النبی(ص)

دو مجلس درمسجد پیغمبرخدا (ص) تشکیل شد. پیغمبرخدا(ص) وقتی که وارد شدند دیدند که دو گروه نشستند یک گروه دارند دعا و نمازمی خوانند و عبادت می کنند اما یک گروه دیگر هم بودند که فقه و حلال و حرام یاد می گرفتند. حضرت رسول (ص) فرمودند: که هردو گروه بر خیر و خوبی اند. «کل المجلسین اِلی خیر » هر دو مجلس خوب اند. هم آنهایی که دارند دعا می خوانند و هم آنهایی که دارند احکام دین را یاد می گیرند. « اما هولاء یتعلمون» اما این گروه دارند علم می آموزند «فیفقهون الجاهل» کسی که احکام خدا را بلد نیست این گروه دارند به آنها احکام خدا را یاد می دهند«هولاء افضل» این گروه که حلال و حرام خدا را مورد بحث قرار دادند اینها فضیلتشان بالاتر است. «بالتعلیم ارسلت» من پیغمبرخدا(ص) که آمدم برای اینکه علم و آگاهی را در جهان بیشتر بکنم. من برای علم آمدم . برای یاد دادن آمدم. پیغمبرخدا(ص) با کدام گروه نشستند؟ با همین گروهی که حلال و حرام خدا را بیان می کردند نشستند و این اهمیت علم و دانش را بیان می کند.

خوشبختی جامعه در پرتو سه گروه
هر شهری ، هرجامعه ای اگرسه گروه در آن نباشد آن جامعه خوشبخت نمی شود. سه طایفه باید درهر شهرستانی وجود داشته باشند اگر نباشند جامعه راه رشد و سعادت را پیدا نمی کند. امام صادق (ع) می فرمایند: «لا یستغنی اهل کل بلد عن ثلاثه» هر بلدی باید این سه گروه را داشته باشد«فی ما یفزع الیه فی امر دنیا هم و آخرتهم» که در امر دنیا و آخرت باید به اول مراجعه کنند«فان عدموا ذلک کانوا همجا» اگر این سه گروه نباشد زندگی ، زندگی انسانی دیگر نیست زندگی جنگلی می باشد. زندگی جنگلی زندگی است که سه گروه در آن نباشد و زندگی انسانی آن زندگی است که این سه گروه در آن باشد«فقیه عالم ورع» مردمی که زندگی می کنند به این سه گروه نیاز دارند.
یک فقیه عالم و دانشمند با تقوی و خداترس ، حلال و حرام خدا را مراعات کند ، حرام را ترک کند. «امیر خیر مطاع» مسئولی که خیرخواه مردم باشد و حرفش هم مورد پذیرش مردم باشد و الا یک مسئولی در شهر باشد ، فرمانداری باشد و ادارات گوش به حرفش نکند. شهر از هم پاشیده می شود یا فرمانداری باشد که خیر خواه نباشد آن شهر پیشرفت نمی کند. این شرایط حساب شده است که امام صادق (ع) فرمودند:«امیر خیر مطاع» فرمانده خیر خواه ، دلسوز، مردم هم آن را قبول داشته باشند.
سومین چیزی که جامعه به آن نیاز دارد «و طبیب بصیر ثقه» پزشک آگاه مورد اعتماد ، بصیر این هم مورد نیاز جامعه است. اگر در شهرستانی ، در استانی درکشوری فقیه و دین شناس ، فرمانده ای دلسوز ، مدیری دلسوز و پزشکی آگاه و مورد اعتماد نباشد آن شهر پیشرفت نخواهد کرد. اینها واقعا مایع پیشرفت یک شهرستان است منتهی فقیه سایه اش برهمه است. فقیه سایه اش همه جا هست.



فقاهت ستون دین است
پیغمبرخدا(ص): «لکلشی عماد» هر چیزی یک ستونی دارد «و عماد هذا الدین» ستون اسلام «الفقه» حلال و حرام خدا ، اگر بخواهد اسلام در جامعه باشد نیاز به فقیه داریم. اسلام اگر بخواهد در جایی پیشرفت کند باید یک عالم دینی هم وجود داشته باشد خوب این بحث هایی بود در این زمینه و در باب این جمله امیرالمومنین(ع) ما اهمیت فقه، ضرورت فقه را گفتیم. بحثهای دیگر را از موفقیت علماء و دانشمندان که چه کار کردند موفق شدند؟ علماء و فقهای شیعه چه برکاتی را داشتند این خودش یک بحثی است.

وظیفه مردم در قبال علماء چیست؟
غرض و هدف من اینکه برادران، اهمیت و جایگاه عالم دینی و فقه و فقاهت را بیشتر مطرح کنیم و بر روی این کلمه بیشتر توجه کنید و شما فرزندانتان را تشویق کنید که بروند به حوزه علمیه از این شهرستان فقیه در آینده تحویل داده شود.همانطورکه در بحث پزشکی حرف برای گفتن داریم در بحث نخبگان دیگر حرف برای گفتن دارید. ان شاء الله به برکت شما متدینین، خوبان و مادرانی که در مجلس سیدالشهدا(ع) نشستند و گریه کردند بر سیدالشهدا(ع) و بچه هایشان را شیر می دادند این بچه ها بروند سرباز حجةابن الحسن(عج) بشوند و رسما لباس سربازی امام زمان (عج) را به تن کنند و فقیه بار بیایند و جهان را نورافشانی و هدایت کنند. برای اینکه برادران این یک ضرورت به تمام معنا است. فقهایی که الان ما داریم پیر شدند ، فقهای بزرگی از دنیا رفتند . عده ای با استعداد ، خوشنام ، خوش خانواده باید بروند این جایگاهها را پر کنند. امروز بعضی از مراجع ما می فرمایند: واجب عینی است هر که توان و استعدادش را دارد لذاحضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی فتوا دادند آن کسی که توان و استعدادش را دارد واجب عینی است. امروز جهان رو به اسلام آورده است ولی ما روحانی کم داریم ، طلبه کم داریم که بروند زبان آنها را یاد بگیرند در آفریقا ، چین ، روسیه و اقصی نقاط بروند خدمت کنند در کشورهای آمریکای لاتین بروند خدمت کنند و مردم را به خدا دعوت کنند همه مردم جهان گناه کار نیستند بلکه خبر ندارند اسلام به آنها نرسیده ، حق به آنها نرسیده خدا آنها را مجازات نمی کند تا اسلام ناب به آنها نرسد. خوب چه کسی باید برساند ؟ وظیفه بر دوش چه کسی است؟ ملت ایران ، فرزندان شما، تشویق کنید بچه هایتان را به فقه و فقاهت .

خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»

اهمیت تقوی
مجدداً در خطبه دوم همانطور که در خطبه اول عرض کردم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی ، تقوی الهی از انجام واجبات و ترک محرمات درست می شود . یک وجدانی خدا به آدم می دهد در اثر تکرار واجبات و ترک محرمات به خوبی که آدم می رسد دلش می خواهد آن را انجام بدهد . یک وجدانی در درون آدم سوسو می زند و نور افشانی می کند . یک حالتی در انسان به وجود می آید از زشتی ، از پلیدی و از گناه بدش می آید و دلش می خواهد خوبی ها را انجام بدهد این را می گویند تقوی . تقوی اگر کسی یک بار نماز خواند ، یک بار یک گناهی را ترک کرد که به آن نمی گویند آدم متقی بلکه آدم متقی آن کسی است که در طول زندگیش حالت ترمز دارد نسبت به گناه ، به گناه که می رسد می گوید ما اهلش نیستیم و به حرام که می رسد خودش را کنار می کشد به واجبات که می رسد عاشقانه انجام می دهد. این در اثر تمرین است و انجام واجبات روحیه تقوی را تقویت می کند.

زنده شدن تقوی به واسطه نماز و نمازجمعه
از جمله برنامه هایی که روح تقوی را در انسان زنده می کند نماز است که میان این نمازها نمازجمعه است. چرا نمازجمعه این قدر اهمیت دارد؟ چون خدا، پیغمبرخدا(ص) ، امام زمان (عج) راضی است ما باید کاری بکنیم که رضایت آقا امام زمان (عج) را بیشتر کنیم . امام زمان (عج) رضایتش رضایت خدا است. من و شما خیلی باید خدا را شکر بکنیم که خدا به ما توفیق داده است که در نمازجمعه حضور پیدا کنیم این عنایت الهی است. «فاسعوا الی ذکر الله» نمازجمعه سرتاپایش ذکر خدا ، یاد خداست . شتاب کنید ، به سرعت بیاید هرکاری دارید رهایش کنید تجارت را بگذارید ، مغازه دار حق ندارد روز جمعه مغازه اش را باز کند نه اینکه از طرف نظام حکومت به او گفته شود درب مغازه ات را قفل کن، نه بلکه خودت باید مواظب خودت باشی ، خود مغازه دار باید احساس بکند که نمازجمعه را خدا دستور داده است و من باید بسوی نماز بروم . شما هم تجربه کنید من هم بارها تجربه کردم اگر وقت نماز ، نمازرا نخوانید و بروید دنبال کار، در آن کار خیری نیست. من دهها بار تجربه کردم اگر از نماز زدم و رفتم سراغ آن کار ، در آن کار نه موفقیتی بوده و نه خیری و نه برکتی مخصوصا نمازجمعه را خدا می فرماید: اگر کسب حلال هم می کنید واجب است رهایش کنید و بیاید به سمت نمازجمعه تا خدا جبران کند آن کسری تو را، نمازجمعه همچین اهمیتی دارد.


مهمترین سفارش خداوند
پیغمبرخدا (ص) می فرماید: هر کس ایمان به خدا دارد . ایمان به قیامت دارد «فعلیه بالجمعه» برآن واجب می شود که در نمازجمعه شرکت کند خدا به پیامبر(ص) سفارش کرده روز جمعه واجبترین کار نمازجمعه است . شما هم ان شاء الله مبلغ دین خدا باشید همانطور که پیغمبرخدا(ص) به ما وصیت کرده در صحرای احد به من و شما امروز رسیده ما هم این حکم خدا را خوب توجه کرده به نمازجمعه حاضر شده و به دیگران هم ابلاغ کنیم زمینه اش را فراهم کنیم که ان شاء الله همه بتوانند در نمازجمعه شرکت کنند.
راز موفقیت (مدیریت برزمان)
اما مناسبتها در این هفته خدمتتان عرض می کنم. راز موفقیت ها در زندگی شخصی ، اجتماعی، مدیریتی و پیشرفت شهرستان چه چیزی هست؟ راز و رمز موفقیت برادران و خواهران مدیریت بر زمان ، شناخت زمان و کاری که در زمان مناسب انجام بدهیم باید انجامش بدهیم . نباید تاخیر کنیم . راز موفقیت یک مدیر شناخت زمان و کار مناسبش، این راعلم امروز ثابت کرده ودر گذشته هم ثابت شده بود و روایات اهل بیت (ع) هم در این زمینه زیاد است. زمان شناسی و مدیریت بر زمان . پیغمبرخدا (ص) می فرمایند: «الامور مرهونة باوقاتها» کارها در رهن وقت هایشان است یعنی سر موقع باید آن را انجام بدهیم.


مدیریت بر زمان توسط حضرت یوسف (ع)
حضرت یوسف که مسئولیت کشور مصر را به عهده گرفت . اگر سرموقع سیلو سازی نمی کرد، سروقت دستور نمی داد گندم بکارند مگر می توانست از این بحران عبور کند. نمی توانست از این بحران عبور کند ، عبور از بحران ، شناخت زمان و اقدام مناسب خودش شرط پیروزی ،شرط موفقیت والا اگر ذخیره سازی گندم را شش ماه به تاخیر انداخته بود هرگز حضرت یوسف (ع) در این کارش موفق نمی شد. الان هم نقش زمان همین است الان مدیران ما یک دقیقه هم حق ندارند اشتباه کنند حق ندارند . اوقات را خوب تشخیص ندهند با مشورت با همدلی باید بنشیند موقعیت زمانی را در نظر بگیرند . ما به اسم اسلام قیام کردیم ، به اسم قرآن آمدیم به میدان ، دنیا ما را به اسم اسلام می شناسد ما باید دین و دنیا را بتوانیم خوب اداره بکنیم. باید نظام دینی زندگی مردم را به نحو احسن و به طور شایسته اداره بکند . ما مدعی این هستیم که دین ، زندگی دنیا و آخرت مردم را تامین می کند . سعادت ، خوشبختی مردم را اسلام ناب می تواند فراهم کند. امروز هم به دست این مدیران توانمند است حق ندارند کوتاهی کنند حق ندارند اشتباه کنند امروز ثانیه ، ثانیه اش هم برای ما مهم است . مسئولیت این همه خون شهید بر دوش من و شماست دنیا دارد نگاه می کند . نظام جمهوری اسلامی الگو است . آیا می تواند دین و دنیا را اداره کند؟ جهان دارد به ما نگاه می کند . این بزرگترین تبلیغ برای اسلام ، بزرگترین تبلیغ برای تشیع و ولایت حضرت امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) است. ای حسینیان ، علاقمندان به امیرالمومنین(ع) کوشش کنید ایران ما ، شهرستان ما واقعا نمونه باشد. جهان وقتی نگاه می کند آثار پیشرفت دینی و دنیایی را در من و شما مشاهده می کند . امام علی (ع) می فرمایند: وقتی تصمیم گرفتی کار خیری انجام بدهید دیگر نباید امروز و فردا بکنید. الان شما در زندگی خودتان نگاه کنید یک زمانی تصمیم گرفتید که یک زمین بخرید ، خانه بخرید ، یک کار خوبی انجام بدهید ، بعد می گویید چقدر گران شده است الان از عهده اش بر نمی آیم و می گویید کاش آن زمان خریده بودم. کاش همچین کاری را در گذشته انجام داده بودم. زمان همیشه در اختیار آدم نیست مثل ابر می گذرد.
برلب جوی نشین و گذر عمر را تماشا کن، ما دیگر جوان نمی شویم. مسئولیت امروز که رفت دیگر امروز تمام شد . فردا از نو شروع می شود. بنابراین توجه به زمان و وقت را از دست ندادن این حرف اول را در مدیریت می زند یک مدیر باید آینده نگر باشد ، برنامه ریز باشد. اگر می خواهید این شهرستان پیشرفت بکند از آن موقعیت های مناسب به نفع مردم باید استفاده بکنید . امروز در دولت خدمتگزار جناب آقای احمدی نژاد شرایط فراهم شده است مدیران توانمند ، مدیران جزء کوچک و بزرگ ،همه باید شبانه روز تلاش کنند برای بهبود زندگی ، پیشرفت زندگی الحمدلله نعمت های خدادادی در این شهرستان خیلی فراوان است . قابلیت ها خیلی فراوان ، این قابلیت را به نفع مردم بالفعل کنید . این را باید چه طور درست کنیم؟ آیا با نزاع امکان دارد ؟ آیا با اختلاف می شود؟ نمی شود واقعا شهرستانهایی که اختلاف داشتند قطعا پیشرفت نکردند این حرف قرآن است اختلاف که پیش بیاید سخت می شود نمی توانید کار انجام بدهید برادران اگر دست به دست هم ندهیم واقعا پیشرفت نمی کنیم. این را ما باید باور کنیم . مومنین ، متدینین و دلسوزان اسلام، آنهایی که عشقشان برای اسلام ودین است زندگی مردم و پیشرفت زندگی آنها باید خط قرمزمن و شما باشد. پیشرفت زندگی معنوی ، دینی ، پیشرفت اقتصادی اینها باید هدف من و شما باشد که این کار شدنی هست. عملی هم خواهد شد . الحمدلله مدیرانی که امروز هستند هم دلسوزند و هم مورد تاییدند و هم همین درد را دارند. انسجام بیشتر ، برنامه ریزی بیشتر افقهای آینده روشنتربرای کشور و شهرستان دارد.
در روز 13 آبان ما دیداری داشتیم همراه با برادران عزیزمان در سپاه و فرمانداری ما یک بازدیدی داشتیم در بخش صنعت از مجتمع فولاد شهرستان . دو تا کارخانه بزرگ در بخش صنعت در این شهرستان جزء برنامه ریزی دولت است . کارخانه احیاء ، کارخانه ذوب و ریخته گری که هر دو در کنارهم ساخته خواهد شد و برآورد هزینه بیش از 450 میلیارد تومان است و 800 نفر تا 1000 نفر مستقیم و غیر مستتقیم اشتغال زایی می شود. یک کار بزرگ و حساب شده است که دولت برای این شهرستان در نظر گرفته است. باید از متخصصین جوان که امروز سر رشته کار را برعهده گرفته اند تشکر کنیم در گذشته زمان طاغوت ما را هیچ حساب نمی کردند چون وابسته بودیم ولی امروز پیچیده ترین کارهای تخصصی را فرزندان همین آب و خاک انجام می دهند. امروز پیمانکاران از قرارگاه خاتم (ص) بچه های سپاه و متخصصین دست به دست هم دادند که کارخانه احیاء را دانش بومی کنند. دانش را بومی کردند. در کل کشور در بحث فولاد هشت مجتمع صنعتی که دولت جزء برنامه ریزی اش هست که یکی از مجتمع های گران قیمت و ارزشمند در شهرستان که فاز اول تا سال 90راه اندازی می شود و 27 درصد تا به الان هم پیشرفت داشته خیلی از تاسیسات خریداری شده است. واقعا مرحبا دارد ما واقعا تشکر می کنیم از متخصصین ، از کارمندان ، از کارگران همه دلسوزان که شبانه روز تلاش می کنند که این کشور روی پای خودش بایستد و هیچ نیازی به بیگانه نداشته باشند.

روز فرهنگ عمومی واهمیت آن
14 آبان روز فرهنگ عمومی و اصلاح فرهنگ عمومی نامگذاری شده است. این هم یک بحث بسیارمهمی است. دشمن روز به روز، ثانیه به ثانیه دارد به اعتقادات ما حمله می کند . ایمان را می خواهند ار بین ببرند. دین و دیانت را از زندگی مردم می خواهند بردارند. اعتقاد را می خواهد از ما بگیرند ما باید جهت فرهنگمان جهت ارزشی باشد و این خودش یک بحث بسیار مهمی است.

روز ملی کیفیت
18 آبان روز ملی کیفیت نامگذاری شده است . کیفیت یعنی چه؟ یعنی هر کاری که انجام می دهید وجدان داشته باشید که کار خوب انجام بدهید که کار ما کیفیت خوب داشته باشد. شما نگاه کنید خارجی ها آمدند چگونه روی ذهن و فکر ما کار کردند . جنس وقتی می گویند ژاپنی است فوری در ذهنمان می گویم خوب است، ایتالیایی هست می گویم جنسش خوب است. چون کیفیت کارش را بردند بالا، چون جنسی که تولید کردند تعریف از آن کردند. بله فلان جنس خوب است. از طرف دیگر جنسی که در داخل تولید می شود می گویند که این جنس بدرد نمی خورد . این کار کی بوده است ؟ واقعا دشمن این کار را کرده است که تا اقتصاد ما را از بین ببرد ، تا ما روی پای خودمان نایستیم . خودمان را باور نکنیم. امروز برادران و خواهران هرکس ، هر کاری که انجام می دهد باید وجدان کاری داشته باشد . وجدان کاری یعنی چه؟ یعنی غیر از دین و دیانت یعنی این کار و مسئولیت را خوب انجامش بدهیم. خیاطی می کنیم خوب خیاطی بکنیم ، آشپزیم خوب آشپزی کنیم. مغازه داریم خوب مغازه داری کنیم. کارگریم خوب کار کنیم. که متاسفانه ما در این قسمت می لنگیم. وجدان کاری کم شده است ما در کارمان کم می گذاریم و این ضرر بزرگی است. کی استقلال اقتصادی پیدا می کنیم ؟ وقتی که وجدان کاری داشته باشیم. وجدان کاری هرکس مسئولیتی دارد بین خود و خدا باید آن را خوب انجام بدهد، کم نگذارد. اگر این شد کشور ما پیشرفت می کند همیشه نمی شود که برای هر کسی ، یک پلیس بگذاریم. این از درون باید بجوشد ، از اعتقاد باید بجوشد . ما خدا را حاضر و ناظر ببینیم و کارمان را خوب انجام بدهیم. حالا درهر قسمتی باید کیفیت کارمان را روز به روز افزایش بدهیم. تولیدمان روز به روز بهتر باشد. حالا گفتیم هرکسی ، هر کاری انجام می دهد ممکن یک کسی دارد آشپزی ، خیاطی، کارگری ، معماری می کند یا یک کسی مغازه دار است. جنسی شما می خرید می برید منزل می بینید که خراب از کار درآمده است و دو روز بیشتر نمی شود از آن استفاده کرد اینجورآدم بی اعتماد می شود . این روز ملی کیفیت به ما یاد می دهد که باید وجدان کاری داشته باشیم . هر کس هر کاری و هر مسئولیتی دارد آن را بین خود و خدا نیکو انجام بدهد. خوب و کامل و محکم انجام بدهد این راه استقلال اقتصادی است باید احیاء کنیم وجدان کاری را، وجدان کاری اگر درست شد در هر کاری باعث پیشرفت خواهد شد. در روایت است« رحم الله امرا» خدا رحمت کند کسی را که کاری را انجام می دهد «فاتقنه» آن کار را محکم انجام بدهد . پیغمبرخدا(ص) یک نفر را دفن می کردند بعد سنگ لهد را می چیدند، پیغمبرخدا(ص) گفت کاه گل درست کنید . کاه گل درست کردند واین لهد را بعد وقتی خشتها را چیدند با دقت تمام خیلی منظم درست کردند و آنهایی که آنجا بودند گفتند : که این الان خاک روی آن می ریزند چرا این همه زحمت می کشید سوراخهایش را می گیرید این همه ماله می کشید؟ حضرت فرمودند: که هر کس هر کاری را انجام می دهد خوب انجام بدهد ولو کسی که بخواهد درب لهد را بچیند.
تشکر و قدردانی می کنم از همه دست اندرکاران 13 آبان ، آموزش و پرورش، بسیج، سپاه ، مردم و ادارات و نهادها ، شورای فرهنگ عمومی و شورای تبلیغات همه دست به دست هم دادند که روز 13 آبان واقعا مراسم باشکوه و در شان این شهرستان انجام گرفت . برادران و خواهران دشمن هنوز دست از سر ما برنمی دارد. از این طرف می گویند ما می خواهیم با ایران خوب بشویم ولی همین هفته گذشته 55 میلیون دلار بودجه گذاشتند برای نابودی نظام جمهوری اسلامی و از آن طرف رئیس جمهور آمریکا اوباما پیغام می دهد که ما می خواهیم با شما خوب بشویم از طرف دیگر هم امضا کرد 55 میلیون دلار برای سرنگونی جمهوری اسلامی اینها اگر بحث می کنند که با ما مذاکره بکنید و با هم خوب بشویم .امام(ره) فرمودند:آمریکا هیچ وقت با اسلام خالص و ناب کنار نخواهد آمد مگر اینکه ما دست از اسلام برداریم مگر اینکه ما مسیحی و یهودی بشویم آنها اگر هم کاری به کار ما نداشته باشند اصلا دشمن اسلامند. شیطان هیچ وقت با خدا و مومنین کنار نخواهد آمد این حالا که این همه شعار تغییر روش می دهند ، همه اش دروغ است اینها سر ما می خواهند کلاه بگذارند. اگر سر جمهوری اسلامی کلاه رفت قافیه را باختیم، ذلیل می شویم به خاطر اینکه ما با دلاوری در مقابل استکبارو نظام استعماری ایستادگی می کنیم. اگر ما شکست بخوریم آمریکا به کشورهایی که دارند با او مبارزه می کنند می گوید ببین شما دیگر از ایران قوی تر نمی شوید با آن امام و رهبر ، شهدا و بسیج وسپاه و لشکر و نیروهای متخصص من زمینش زدم شما دیگر چه می گویید اصلا معنویت می میرد، رشادت می میرد و اسلام در جهان می میرد. ما نمی توانیم زیر بار ظلم برویم الحمدلله رهبر عزیز و بزرگوار و هدایتگر ما ایشان همیشه بیدار هستند و خدا ان شاء الله عمرشان را طولانی بکند.
والسلام علیکم و رحمة الله.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.