سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

نتیجه اخلاق بد و نداشتن حلم

بسم الله الرحمن الرحیم


خطبه های نماز جمعه24/7/88

به امامت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی
http://yascms.ir/emam/sokhan/17.jpg


موضوع بحث ما شرحی بود بر وصیت نامه مولایمان امیرالمومنین علی (ع)
همه کلمات امیر المومنین (ع) گهربارند خصوصا آن کلماتی که روزهای آخر عمر بیان کردند. در روزهای آخر عمر مولا کلمات کلیدی و راهگشا برای دنیا و آخرت ما بیان کردند. شش جمله از فرمایشات امیرالمومنین (ع) را از ماه مبارک رمضان شروع کردیم که تا به امروز بیان کردیم. امروز ان شاءالله به خواست خدای متعال هفتمین فراز از وصایای امیرالمومنین (ع) را خدمت شما عزیزان و بزرگواران ، برادران عزیز و خواهران مکرمه و خصوصا جوانان و فرزندان بسیار خوبم عرض می کنم.

حلم و صبر

هفتمین مورد از وصایای امیرالمومنین(ع) این است « والحلم عندالجاهل» این فراز هم یکی از مهمترین وصایای امیرالمومنین (ع)است.که در هنگام ناملایمات مواجعه شدن با پرخاشگری، مومن و شیعه امیرالمومنین (ع) که باید حلیم باشد. حلیم یعنی چه: یعنی صبور باشد، تحمل داشته باشد. در باب حلم برادران ، خواهران روایات خیلی زیادی از ائمه به ما رسیده است که من سه تا از روایات را خدمتتان عرض می کنم. بعد راه رسیدن به حلم و پاداش آن را خدمتتان عرض می کنم.

سفارش رسول خدا (صلی الله علیه وآله) به جناب ابوذر

اما اولین روایت وصیت پیغمبرخدا(ص) به جناب ابوذر که بهشت مشتاق اوهست سفارش می کنند. من یک روز خدمتتان عرض کردم که اگر ما زمان رسول خدا (ص) را درک می کردیم، در زمان امیرالمومنین (ع) و ائمه بودیم فکر می کنیم چه به ما می گویند ، آیا غیر از این حرفهای در کلمات نازنینشان در نهج الفصاحه، نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه و کتابهای فقهی و دینی ما است. آیا غیر از این فرمایشی می کردند نه همین فرمایشات می کردند امروز هم ما اگر می شد بر می گشتیم به زمان پیغمبرخدا (ص) همین حرفها بود منتهی آن چیزی مهم است عمل ما است.
رسول خدا (ص) به جناب ابوذر می فرمایند: جناب ابوذر سه مطلب است اگر کسی در قیامت همراه خودش نیاورد ضرر کرده است، خسران کرده یعنی سرمایه عمرش را باخته است. ببینید آن سه چیز که پیغمبرخدا(ص) به جناب ابوذر می فرمایند: « یا اباذر من لم یأتی یوم القیامه بثلاث» اگر کسی قیامت همراه خودش این سه عمل نباشد « قد خسر» زیان کرده ، خسران یعنی سرمایه اش را باخته است. مثل یخ فروش در تابستان اگر یخ او را نخرند سودی نکرده است هیچ، سرمایه اش را هم باخته است. « قدخسر» خسران، سرمایه باختن یعنی عمرش را از دست رفته هیچ ، نتیجه ایی در زندگیش نگرفته است. توجه بفرمایید. گفتم یا رسول الله (ص) این سه مطلب مهمی که شما می فرمایید اینها چه هستند؟ « فداک ابی و امی» چقدر خوب با اهل بیت (ع) حرف می زدنند، مؤدب حرف می زدنند جانم به قربانت ، پدر و مادرم فدایتان اینجوری با امام و رهبر و پیامبر(ص) حرف می زدند. ادب داشتند ادب نسبت به خدا ، نسبت به پیغمبر خدا (ص) .

1-ورع

حضرت فرمودند: «ورع یحجزه مما حرم الله عزوجل» اولین نکته ورعی است که او را از حرام بازکند. بعضی ها بی پروایند ، بی بندو بارند. زندگیشان حساب و کتاب ندارد. برای بدست آوردن مال هیچ حسابی برایش باز نمی کنند از هر راهی که شد پیدایش می کنند ، آیا حلال است یا حرام، این ربا است یا غش در معامله است.
حرام در زندگی کار را به جایی می رساند برادران، شیعه علی (ع) را در مقابل علی (ع) قرار می دهد، شیعه را در مقابل امام حسین (ع) قرار می دهد. کسانی که عاشورا سنگ پرتاب می کردند بر بدن نازنین فرزند زهرا (س)، امام فرمودند: که من مالی از شما بردم ، مگرمن از شما کسی را کشتم. چه خطایی از من سرزده که شما اینگونه با من رفتار می کنید. چرا صبر نمی کنید که من حجت را بر شما تمام کنم ، حق را بر شما تمام کنم؟ آنها هورا می کشیدند و کف می زدند و نمی گذاشتند.امام یک جمله تاریخی فرمودند: « ملئت بطونکم من الحرام» شما همانهای بودید که نماز می خواندید ، روزه می گرفتید، پشت سر امیرالمومنین (ع) سالها نماز می خواندید. چگونه شد که کار به اینجا رسیده که شما در مقابل امام خودتان قرار گرفتید؟ «ملئت بطونکم من الحرام» شکمهایتان از حرام پر شده است. پیغمبر خدا (ص) می فرمایند: اباذر کسی که ورع نداشته باشد یعنی خود کنترلی یعنی جلوی خودش را بگیرد یعنی خودش را نیندازد با ولع روی حرام ، نه تنها فقط مال حرام هر چیزی که خدا حرام کرده ، اگر ورعی نداشته باشد این عمرش را از دست داده.

2-حلم

دومین نکته: « و حلم یرد به جهل سفیه» حلم یعنی بردباری ، یعنی صبر در مقابل حرفهای ناملایم شما بتوانید خودتان را کنترل کنید. حلم اگرنداشته باشید ، زندگیت از دست رفته است.

3-اخلاق خوب

سومین نکته : « خلق یدار به فی الناس» اخلاق خوب. اخلاقی که با مردم بتوانید مدارا کنی، داخل کوچه و محله مردم از تو نترسند، از زبانت نترسند، از اخلاقت نترسند و خانواده ات در آرامش زندگی کنند. بد خلق و بدعنق در منزل نباشید ، داد و فریاد نزنید. یک روز خدمتتان عرض کردم یک روحانی می آمد برای تبلیغ . گفت اصفهان رفتیم پیش بزرگ و عارفی . گفتم قیافه من را چه جوری می بینی ؟ گفت قیافه تو را بصورت پلنگ یک حیوان درنده می بینم . گفتم چرا اینجوری شدم. گفت به خاطراینکه در خانه بداخلاق هستی. حالا پیغمبرخدا (ص)می فرمایند: ابوذر اگرکسی اخلاق خوش همراه خودش نیاورد عمرش را از دست داده است. این یک روایت ارزشمند پیغمبرخدا (ص) بود. باز روایت دوم از رسول خدا حضرت محمد(ص) می فرمایند: کسی که چهارچیز به آن داده شد خیر دنیا و آخرت را بدست آورده است. « من اعطی اربع» کسی که چهارچیز خدا نصیبش کرده در دنیا « اعطی خیرالدنیا و الاخرة» خیر دنیا و آخرت را بدست آورده و از لذت دنیا و آخرت هم بهرهمند است.بگویید آن چهارتا که خیر دنیا و آخرت هست چه می تواند باشد همین فرمایشات است جز اینکه حضرت یک چیزی را اضافه کرده است. « ورع یعصمه المحارم الله» تقوایی که به برکت او حرام را در زندگیش ترک بکند، محرمات را ترک بکند. حسن خلق «یعیش فی الناس» اخلاق خوب. اینها را ببینید که سرآمد است ، سرآمد اخلاق خوش ، سرآمد زندگی، سرآمد خیر.


برای داشتن خیر دنیا و آخرت چهار عمل است.

خیردنیا و آخرت را کسی می خواهد داشته باشد همین چهار تا که پیغمبر خدا (ص) می فرمایند
1-از گناه بتواند خود را حفظ کنید
2-اخلاق خوب داشته باشید.
3- حلم داشته باشید ، صبرش زیاد باشید ، زود از کوره درنروید، کنترل خودش را بتوانید حفظ کند.
4- «زوجة صالحه» زن صالح ، زن خوب.
کسی این چهارتا را داشته باشد : اخلاق خوب، صبر و تحمل دریایی داشته باشد ، گناه در زندگیش بتواند ترک بکند و همسر خوبی خدا نصیبش کند همه خیرات دنیا و آخرت را دارد.
یک بنده خدایی در عالم خواب به او گفتند: فلانی از این به بعد نصف عمرت با مال فراوان و نصف دیگرعمرت با فقر و فلاکت است. حالا کدامشان را می خواهی انتخاب کنی؟ نصف اول عمر را می خواهی انتخاب کنی با فقر می خواهی زندگی کنی ؟ یا نصف اول را با خوشی و خرمی زندگی کنی ، با ثروت. اختیار با خودت است. در عالم خواب این بنده خدا گفت من همسر خوبی دارم ، یک زن صالحی دارم من باید با او مشورت کنم ببینم او چه می گوید؟ بعد جواب می دهم. فردای آن روز با خانمش صحبت کرد گفت: خانمم، ای همسر بهشتی من ،ای زن خوب من همچین خوابی دیدم به نظر تو چکار کنم. خانمش گفت شما بیا نصف خوبی را انتخاب کن ، نصف خوشی را انتخاب کن که در مال و ثروت باشیم. شب بعد در خواب دید آن بنده خدا گفت : انتخاب کردی؟ گفت: بله. من با خانمم مشورت کردم، نصف پولداری را انتخاب کردم. گفت خیلی خوب. یک گوسفندش شد دوتا ، یک گاوش شد دوتا ، سرمایه اش فراوان شد. به هرمقداری که سرمایه اش اضافه می شد خانمش می گفت فلانی همسایه ، این همسایه فقیر ، آن فامیل فقیر، آن آدم گرفتار. هر چی وضع مالیش خوب می شد این انفاقش بیشتر می شد. تا اینکه نصف عمر سرآمد. بنا شد نصف بعد با فقر شروع شود. در عالم خواب گفتند نه تو آدم خوبی هستی و زن خوبی خدا نصیبت کرده است، اهل خیرید و این خیرات ، برکات و این انفاقات زمینه انفاق بعدی شده بعد ازاین زندگی خوبی دارید. این یک زن صالحه. بعضی از خانمها هستند خسیس اند، بخیل اند. خدا ان شاء الله نصیب گرگ بیابان نکند. البته بانوان نماز جمعه همه جز زنان اولند صالحند. یک بنده خدای روی منبر سخنرانی می کرد . می گفت وقتی می خواهی انفاق کنی هفتاد شیطان به دستت می چسبد و نمی گذارد شما انفاق کنید. یک نفر آنجا نشسته بود گفت یکی از این حرفها درست نیست من الان می روم در خانه گونی گندمی داریم دو، سه تا اضافی یکی از آنها را می آورم اینجا به هر کس که دلت می خواهد انفاق کنید. گفت باشد. رفت در خانه که گونی گندم بیاورد خانمش آمد گفت کجا! گفت در مسجد صحبت شده است من حالا می خواهم این گونی گندم را در راه خدا انفاق کنم. دو، سه گونی داریم خدا هم بزرگ است. گفت نه سال هنوز سال دراز است ممکن است گرفتاری پیش بیاید. مریضی پیش بیاید. بالاخره اینقدر در گوش این حاجی خواند که پشیمانش شد. با دست خالی آمد به مسجد. گفت چی شده گونی گندمی که می خواستی بیاوری کجاست؟ گفت حقیقتش من آن هفتاد شیطان که ندیدم ولی مادر همه شان را دیدم. خوب بعضی ها اینجوری هستند.خصلت شیطانی دارند از خانمها . ولی زن صالح از کارکنان خداهست دردوران جنگ واقعا خانمها شاهکار کردند. خانمهای بودند که مردانشان در جبهه ، با چند تا بچه با هزار تا گرفتاری ساختند، بعضی ها مجروح شدند. دوران مداوا را هم بانوان بزرگ برعهده گرفتند وبعضی ها به شهادت رسیدند. با تمام وجود صبوری کردند و ساختند. زن صالح اگر نصیب مردی شد باید شکرگزارش باشد ، نباید زنش را ضایع کند با اخلاقش ، با رفتارش حفظ کند این برکت زندگیش را، مخصوصا با اخلاق خوب . چون بداخلاقی در منزل با چنین همسر خوب نتیجه اش همان که عرض کردم که به یکی از صحابه پیغمبر (ص) فشار قبر ، شکستن استخوانها در قبر است . امیدواریم که خدای متعال این مطالبی که پیغمبر خدا (ص) فرمودند که چهار چیز خیر دنیا و آخرت است خدا به ما هم بدهد.
یکی از حرام بتوانیم خودمان را حفظ کنیم . قیامت وقتی به محضر پروردگار حاضر می شویم می گوییم خدایا ما در زندگیمان دور حرام نچرخیدیم . واقعا اگر کسی تصمیم بگیرد دور حرام خط بکشد از زمین و زمان برایش حلال می بارد. حلال از هر جهت برایش می بارد ، دستش باز می شود.
دوم اخلاق خوب . سوم حلم ، گذشت ، خوش اخلاقی، تحمل. در باب حلم روایات خیلی زیادی است . یک حدیثی از رسول خدا حضرت محمد(ص)عرض می کنم.حالا همین معارفی که خدمتتان عرض کردم بیانات فرق می کند مثلا آنجا می فرمایند: کسی نداشته باشد قیامت ضرر کرده است، کسی داشته باشد خیر دنیا و آخرت دارد. اینجا حضرت می فرمایند: کسی این سه را نداشته باشد از من نیست. یعنی اسمش را مسلمان نگذارد ، خدا با او نیست. ببینید آن سه تا چیست؟ همان حلم است ، حسن خلق است، و ورع.
ورع یعنی خودش را از حرام حفظ کند . تقوی است باعث می شود که حرام در زندگیش نباشد.



نتیجه اخلاق بد و نداشتن حلم

خوب این سه روایت و وصیت حضرت امیرالمومنین(ع) خدمتتان عرض کردم راجع به اهمیت خویشتن داری . بالاخره انسان در زندگیش بگو و مگو زیاد دارد و در مگو و بگوها آدم دچار غضب می شود و وقتی غضبناک شد عقل دیگر ره بسته و در همین غضبناکی چه جنایاتی اتفاق نیفتاده، چه آدم کشی ها، چه هتک حرمتها در این غضب صورت نگرفته است. بعد آدم پشیمان می شود ولی دیگر کار از کار گذشته ، ضرر زیادی هم به جامعه ، هم به فقر، هم به خانواده ممکن است با حالت غضب با خانمش پر خاش کرده ، حرفهای زده ، پدرو مادر را درو کرده ، خوب او هم از آنجا رفته چند تا بچه روی دستش مانده روی همین جهت است. پیغمبر خدا (ص) سرآمد اخلاق را معرفی می کند که شما سینه ات دریایی باشد ، حلم داشته باشید یعنی تحملت زیاد باشد در زندگی. پس حلم در مقابل غضب است. هر کجا غضب آمد پیغمبرخدا (ص) دستور داده که شما حلم داشته باشید. ما یک حلم داریم و یک صبر . حلم همان صبر است و خویشتن داری منتهی موردش فرق می کند. صبر وقتی که مصیبتی به آدم وارد می شود از این جهت دست می دهد که جزع و فزع و بی تابی زیاد باشد. می فرمایند: در مقابل این مصیبتها شما باید صبر کنید. این یک مورد که اینجا صبر است. حلم کجاست؟ وقت خشم ، وقتی که حرفهای نا مربوط را باید تحمل کنید، آنجا جایش حلم است. پس در وقت نامربوط شنیدن باید کنترل را از دست ندهید و خودتان را حفظ کنید. اینجا جایش حلم است. خوب ما باید در زندگی اهل بیت(ع) نگاه کنیم . ببینیم آنها چه جور بودند. پیغمبر خدا (ص) این همه می فرمایند و خودشان بیشتر از همه اهل عمل بودند. شکمبه شتر یک روزی روی سر پیغمبر خدا (ص) ریختند، خالی کردند. دندان پیغمبر را شکستند. اما حضرت یکبار آنها را نفرین نکرد . خیلی حرف واقعا . «انک علی خلق عظیم» چقدر توهین به پیغمبر (ص) کردند. حضرت می گویند: « اللهم اهد قومی انهم لا یعلمون» الهی در گذر از قوم.خدایا از این عربها در گذر، اینها نمی داند ، حالیشان نیست . امام حسن (ع) چه حلمی داشت .


درسی از امام محمد باقر (علیه السلام)

یک شخصی آمد پیش امام باقر(ع) خیلی توهین کرد به امام. مثل ماها اصلا نمی توانیم این چیزها را تحمل کنیم به امام گفت : انت البقرء معذرت می خواهم ای امام بزرگوار شما گاو هستید. امام اگر یک اشاره می کرد اصحاب قطعه قطعه اش می کردند ، امام فرمودند: « انا الباقر» من شکافنده علمم . بعد به امام توهین کرد گفت شما فرزند آن زنی هستی بدکاره، بد زبان، آشپز. امام فرمودند: خوب آشپزی که بد نیست شغلش است. آشپزی که شغل بدی نیست. اگر این حرفهایی ، نسبتهای که به مادرم دادی راست باشد خدا از مادرم در گذرد و اما اگر این نسبتهای که دادی دروغ باشد خدا از تو در گذرد. چه کسی همچین تحملی می تواند داشته باشد ، امام معصوم می خواهد برادران ، خواهران در جامعه باید شیعیان علی (ع) اینگونه باشند. خدا این زینت حسن خلق را به ما بدهد ان شاءالله. یک شخصی به خواجه نصیرالدین طوسی نامه نوشت. در نامه اش نوشته بود انت کلب ابن الکلب. معذرت می خواهم تو هم خودت سگ هستی و هم بابات سگ است. به خواجه نصیرالدین طوسی عالم برجسته ، ایشان در جوابش نوشت : این صفاتی که در سگ است در من نیست، سگ عوعو می کند و من حرف می زنم، سگ چنگال دارد و من ندارم، سگ پشمالو است و من نیستم. سگ چهاردست و پا راه می رود و من با دوپا راه می روم.این جور بود حلم داشتند، این جور حرفهای نامربوط را بر می داشتند.

عاقبت حلم داشتن

خوب نتیجه این جور آدمها می دانید چیست؟ خوشبختی است واقعا، نتیجه این جور آدمها خوش زندگی می کنند، خوب زندگی می کنند. محترمند در اجتماع ، با ارزشند در اجتماع. من ثوابش را عرض می کنم دیگه این خطبه را جمع کنیم راجع به حلم.
امام محمد باقر (ع) از پدران خودشان ، از رسول خدا حضرت محمد (ص) می فرمایند: روز قیامت که می شود یک منادی ندا می کند ، یک نفر با صدای بلند اعلام می کند « این اهل الفضل» اهل فضیلت، اخلاق خوب کجایند. روز قیامت همه خلایق در پیشگاه خدا جمع اند، اهل فضل کدامند؟ عده ای بلند می شوند، و می گویند« ما اهل فضلیم». بعد حرکت می کنند، ملائکه جلویشان را می گیرند و سوال می کنند « ما فضلکم هذا» فضل شما چه بوده است که امروز بلند شدید در صحرای محشر که گفتید «ما اهل فضلیم»
فرمودند: « کلما یحمل علینا فی دنیا» یا « یجعل علینا فی دنیا و نتحمل» آدمهای که هیچی سرشان نمی شد با ما برخورد تندی داشتند . اما ما تحمل می کردیم و عصبانی نمی شدیم ، غضبناک نمی شدیم و به ما توهین می کردند و ما گذشت می کردیم. این فضیلت ما بود . در این حالت یک منادی از طرف خدا اعلام می کند «صدق عبادی» خدا تایید می کند. بندگان من راست می گویند جلویشان را رها کنید. « خلو سبیلهم» جلوی آنها را رها کنید. «لیدخل جنة بغیر الحساب» اینها دیگه حساب و کتابی پایشان نیست آزاد بگذارید که بدون حساب وارد بهشت شوند.

خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»

اهمیت نماز جمعه

در آغاز خطبه دوم هم خود و هم همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی . در توصیه به تقوی راه رسیدن به تقوی انجام واجبات است. مخصوصا از میان واجبات نماز است و از میان نمازها ، نمازجمعه ، نمازی که خدا دستور داده با سرعت و شتاب حرکت کنید. وقتی موذن اعلام می کند به سوی نمازجمعه «فاسعوا»با شتاب بیاید به سوی نماز، آرام آرام خدا نخواسته با سرعت و شتاب به سوی نماز بروید . روایت بسیار مهمی از پیغمبر خدا (ص) این است که مردم آنچه را که خدا به من سفارش کرده که من به شما بگوییم می گوییم. از جمله سفارشات مهم خدای متعال که پیغمبرخدا(ص) در اُحد بیان کردند.«من کان یومن بالله و الیوم الاخر» هر کس ایمان به خدا دارد و هر کس ایمان به قیامت دارد « وعلیهم بالجمعه یوم الجمعه» هرکس ایمان دارد ، مسلمان است ، پیرو من است، ایمان دارد به قیامت ، باید روز جمعه بشتابد به سوی نمازجمعه « و علیه بالجمعه یوم الجمعه» بر او واجب است ، لازم است خواندن نمازجمعه در روز جمعه. خوب این در توصیه به تقوی .
اما مناسبتها و مطالبی که باید خدمت شما بزرگواران عرضه بدارم در خطبه دوم به اختصار خدمتتان عرض می کنم. اولا از حضور همه شما برادران ، خواهران مکرمه و امام جمعه سابق شهرستان حاج آقا امینی تشکر و قدردانی می کنم. همینطور از همه عزیزان بسیجی که با لباس فرم و لباس بسیجی در نماز جمعه حضور پیدا کردند تشکر و قدردانی می کنم.


روز تربیت بدنی و اهمیت ورزش کردن

مناسبتهای ما در این هفته یکشنبه روز تربیت بدنی و ورزش است. خوب تربیت بدنی برای خودش برنامه های بسیار خوبی دارد. از ورزشکاران واقعا تشکر می کنیم ودر نمازجمعه حضور پیدا کنند. برادران ورزش و نرمش جز لوازم زندگیست. حضرت امام (ره) خودشان اهل نرمش بودند. حتی زمانیکه امام را دستگیر کردند و بردند زندان ، در زندان هم ساعتی امام می بایست نرمش کنند ترک نکردند سلول جایش کوچک بود یک قدم می گذاشتند جلو، یک قدم می گذاشتن عقب. نوعا زندگی حضرت امام (ره) منظم بودند و نرمش ایشان هیچ وقت ترک نمی شد. مقام معظم رهبری (حفظه الله) کوهشان ترک نمی شد. یک روز آیت الله مصباح(حفظه الله) می فرمایند: اسبی را آوردند، مقام معظم رهبری با چابکی سوار اسب شدند وبعد به تاخت رفتند و گفتند من اهل ورزش هستم و ورزش سوارکاری بلدم. خوب این یک درسی برای من و شما و مخصوصا افراد مسن. خیلی امراض به خاطر تغذیه سراغ ما آمده است. صبح وقتی در شهر قدم می زنیم، متاسفانه من در این شهر یکی دو تا پیرمردها بیشتر ندیدم که صبح زود می آیند پیاده روی . پیاده روی خیلی لازم ، حالا کوهنوردی برای اهلش اما پیاده روی خیلی لازم است . پیاده روی به نیت ورزش باید باشد تا اثر بگذارد روی جسم و روح آدم داشته باشد. روی این جهت فراموش نکنیم هم آقایان و هم خانمها مخصوصا خانمهای که داخل خانه هستند بیشتر در معرض بیماریها و کمردردها و انواع و اقسام بیماری هستند. الحمدلله جایگاههای ورزشی در شهرستان بسیار است ، سالنهای ورزشی خوبی به همت ریاست جمهوری ساخته شده است.جوانان ،پسران و دختران همه باید از این ورزش و سالنهای ورزشی به نحوه احسن استفاده ببرند. سلامت جسم برای ما خیلی لازم است. ما باید خیلی مراقب جسم خودمان باشیم. حق نداریم به جسم خودمان ضرر برسانیم، مراقبت از جسم هم جز آیین دینی و اسلامی است.




هفته کاهش بلایایی طبیعی ونقش امدادگر

مطلب بعدی هفته کاهش بلایایی طبیعی داریم. از برادر عزیزمان مسئول هلال احمر و از امدادگران تشکر و قدردانی می کنیم. برادران، نقش امداد واقعا نقش برجسته ای است در وقوع حوادث ، زلزله و امثال دیگر نقش امدادگر نقش حیاتی است. امدادگری هم به آموزش بستگی دارد. چه خوب است که از برکت هلال احمر یک برنامه ریزی شود در تمام ادارات و نهادها و حتی مساجد آموزش داده شود. آموزش برای خود امدادی که وقتی ما حادثه دیدم حداقل بعضی از کارها را بتوانیم خودمان انجام دهیم. نقش امدادگر را من تعبیر می کنم به دمیدن روح حیات به بشریت«من احیاها فکانما احیاءالناس جمیعا» اگر یک نفر را در لحظه حادثه امدادگر نجات بدهد. مثل اینکه بشریت را نجات داده است.نقش امداد واقعا نقش برجسته است. آموزش را نباید دست کم گرفت. از یک طرف مقاوم سازی هم بسیار مهم است. بالاخره بلایی طبیعی دراطراف ماقرار گرفته نمی توانیم بگوییم بلا هیچ موقع سراغ ما نمی آید ، زلزله داریم ، سیل داریم ببینیم با تدبیر ، آموزش ، مقاوم سازی خطرات را به حداقل می توانیم برسانیم. بعد مطالب سیاسی این هفته را خدمتتان عرض می کنم.


اعطایی جایزه صلح نوبل به رئیس جمهور جنایت کار دنیا

جمعه گذشته خبرگزاریها اعلام کردند که جایزه صلح نوبل را دادند به رئیس جمهور جنایت کار دنیا ، در واقع استکبار جهان خوار رئیس جمهورش جایزه صلح نوبل را دریافت کرد. این همه جنایات در دنیا زیر سر آمریکا صورت گرفته و مدال را به آن می دهند. این هم جزعجائب روزگار ما است که شیاطین در دنیا اکثریت پیدا کردند.

نوبل که بود

اما نوبل چه کسی بوده است. این بنده خدا آلفرد نوبل که اهل سوئد بود دینامیت را در سن 33 سالگی کشف کرد. برای اینکه در معادن نیاز به انفجار بوده است. بعد اینقدر تولید کرد، تولید کرد که اسمش را گذاشتند تاجر مرگ. در جنگها از این دینامیت استفاده کردند. اینقدر این مرد را سرزنش کردند که یک سال قبل مرگش وصیت کرد که به کسانی که این ویژگی ها را داشته باشند یک جایزه ای هر ساله داده شود البته گروههای مختلفی از جمله فیزیک ، شیمی ، طب و پنج ، شش تا جایزه تعیین کرده، از جمله جایزه ای تعیین کرده برای صلح .


شرایط اعطایی جایزه صلح نوبل

بعد با این شرایط ، کسی شرایطش را دارد که:
1- در بین ملتها برادری ایجاد کرده باشد.
2- نیروی نظامی را یا کم کند یا منحل کند.
3- از صلح جهانی حمایت کند.
اگر کسی سه ویژگی را داشته باشد این جایزه صلح را به او بدهند. حالا شما ببینید چطور سرنوشتی پیدا کرده است . اولا این تشکیلات افتاد دست صهیونیستها آنها آمدند نوعا به کسانی واگذار کردند که تفکرات صهیونیستی داشته باشند.که اول رژیم صهیونیستی را تایید کنند با شرایط ویژه و خوب حالا اینها چه کسانی بودند:

چه کسانی جایزه نوبل گرفته اند

اولین کسی که جایزه نوبل را به آن دادند اسحاق رابین نخست وزیر رژیم صهیونیستی جنایت کار که این همه جنایت کرده جایزه ویژه اول دادند.
دومین نفر الای ویسل صهیونیست ، دشمن قسم خورده فلسطین و مسلمانان .
سومین نفر هنری کیسینجر وزیر خارجه وقت آمریکا که حامی درجه یک اسرائیل بود.
چهارمین جیمی کارتر که در واقع جنگ تحمیلی علیه نظام جمهوری اسلامی باعثش همین کارتر بود.
پنجمین نفر یاسر عرفات که بعد از سازش در برابر رژیم صهیونیستی.
ششمین نفر انورسادات وقتی آمد با اسرائیل توافق کرد بعدش آمدند جایزه صلح را به آن دادند . مهاتا گاندی را پنچ بار کاندیدش کردند که جایزه صلح نوبل را به ایشان بدهند محال بود و هرگز جایزه صلح را به گاندی ندادند.
هفتمین کسی که کاندیدا شد با چند نفر دیگر در سال 2003 میلادی و او پذیرفته شد شیرین عبادی است.

چرا به پاپ جایزه صلح نوبل را ندادند؟

که در مقابلش پاپ بوده که کمیته صلح نوبل گفتند ما جایزه را به پاپ نمی دهیم به سه دلیل:
1- چون مخالف همجنس بازی است.
2- چون روابط جنسی قبل از ازدواج را تایید نمی کند .
3- چون مخالف سقط جنین است ما قبولش نداریم.
به این سه دلیل به پاپ ندادند ولی رفتند به شیرین عبادی دادند.
هشتمین کسی که جایزه صلح نوبل را دریافت کرد رئیس جمهور فعلی آمریکا بوده است. اینقدر جنایاتی در افغانستان کردند و درخواست 40 هزار تا نیروی بیشتر کرده که افغانها را بیشتر بکشد. در عراق ، در لبنان چقدر جنایت کردند. در فلسطین واقعا چه جنایاتی اینها کردند ، در خود آمریکا کسی کتابهایشان را بخواند آن وقت می فهمد چه بلایی بر سر سرخپوستها در آمریکا، این آمریکایی ها در آوردند. چقدر سرخپوستها را اینها عقیم کردند. یک تحقیقی من مطالعه می کردم زنان و مردان سرخپوستی که آمده بودند پیش این پزشکانی یا بیمارستانهای که در آمریکا هستند متوجه شدند اینها عقیم هستند . بعد تحقیق کرده بودند که برنامه حساب شده ای برای عقیم کردن سرخپوستها بوده است. اینها را قرآن کریم 1400 سال پیش گفته است « اذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض» فریادشان بلند است «انما نحن المصلحون»
صدام می گفت من هم صلح طلب ام اینقدر جنایت می کرد. بعد می گفت ما اهل صلحیم.بخشی را از کشورغصب کرده بود بعد می گفت من صلح طلب ام . افغانستان را غصب کردند بعد دم از صلح می زنند. اسرائیل فلسطین را غصب کرده و دم از صلح می رنند. «اذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض» امام (ره) یک داستانی را نقل می کند که یک آدم زشتی یک بچه ای را بغل کرده بود. این بچه وقتی نگاه کرد به صورت این آدم ترسید و شروع به گریه کردن کرد. او آن را نوازش می کرد و می گفت من اینجایم نترس. یک نفر گفت : ای بابا این از خودت می ترسد تو این بچه را بگذاری زمین این دیگر آرام می شود. تمام دنیا را گرفتند بعد می گویند ما آمدیم شما را حفظ کنیم. اصلاًعدم آرامش مال اینهاست. آرامش چه موقع ایجاد می شود وقتی واقعا این همه جنایات را از ناحیه آمریکا ، از ناحیه اسرائیل ما نداشته باشیم .


راه تسلیم شدن دشمنان اسلام قطع کردن ده روز نفت

راه بیداریش امام (ره) می فرمایند: یک جمله است واقعا مسلمانان فقط ده روز نفت را قطع کنند فریاد غرب بلند می شود و تسلیم می شود فقط ده روز. اینها آمدند همه سران فاسد را در کشورهای اسلامی گذاشتند و در واقع همه دست نشانده هستند.


میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیه) و روز دختران

مناسبت بعدی 28 مهر ماه سه شنبه اول ذیقعده ولادت حضرت معصومه (س) است . از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) به این دهه کرامت می گویند. پیشاپیش خدمت همه شما ، دوستداران اهل بیت(ع) تبریک عرض می کنم. حدیث است که به شفاعت حضرت معصومه (س) تمام شیعیان ما وارد بهشت می شوند و روز دختران هم نامگذاری شده است و به همه دختران خوب این شهر ، دخترانی که در نمازجمعه حضور پیدا می کنند تبریک عرض می کنیم. و یک جمله عرض می کنم.


ام الامراض از دیدگاه حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه)

ام الامراض از نظر حضرت امام (ره) این است: که فرهنگ استعماری در کشور ترویج شود فرهنگ غربی ، بی بندو باری. امام (ره) می فرمایند: فرهنگ بی بندو باری از اسلحه هم ضررش بیشتر است. هدف در واقع از فرهنگ غربی:
1- تباهی دختران و پسران این همه ماهواره و تلویزیون همه باعث شده بچه های ما نابود شوند. دختران ما به تباهی و فساد کشانده شوند.
2- از سرنوشت کشور غافل شوند آنها را سرگرم شهوات کنند، نفهمند از کشور .
3- نتیجه اش چاپیدن مملکت است وقتی یک عده جوان غافل شدند مثل زمان طاغوت خوب دشمنان می آید سرمایه های آنها را می چاپد. سرمایه ما، نفت ما، ذخایر ما را به رایگان می بردند.
4- وابسته شدن کشور.
5- مصرفی بار آوردن مردم
6- عقب ماندن کشور
7- تربیت نسل جوانی که به درد دشمنان ما بخورند نه به درد ما این فرهنگ غربی است. نکته بعدی را می خواستم بگوییم در واقع فرمایش بسیار مهم مقام معظم رهبری (حفظه الله) در باب بصیرت. که مرتب آقا در باب بصیرت صحبت می کنند مخصوصا بصیرت از ناحیه خواص . اگر عمری باشد ان شاء الله در خطبه آینده خدمتتان عرض می کنم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.