سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

عوامل انحراف فرزندان

بسم الله الرحمن الرحیم

خطبه های نماز جمعه 17/7/88 به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ابراهیمی
خطبه اول
موضوع بحث در خطبه اول درباره یکی از وصایای حضرت امیر المومنین علی (ع) بود . رسیدیم به ششمین وصیت از وصایای مولایمان ، سرورمان ، آقایمان امیر المومنین علی (ع) حضرت با وصیتشان با این جمله شروع می کنند.
صله رحم
« وصلة الرحم» پیوند با خویشاوندان . مهمترین سفارش امیرالمومنین (ع) است. به عزیز دلم ، میوه دلم امام حسن (ع) وامام حسین (ع) و همه شیعیانم سفارش می کنم به صله رحم . صله یعنی پیوند، رحم یعنی خویشاوندان. حالا چه محرم باشند ، چه نامحرم باشند. پیوند با آنها البته این بحث مفصلی است و طرف مقابل او قطع رحم است یعنی با فامیل قطع ارتباط پیدا کردن است. چه میزان تاثیری صله رحم در زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی ما دارد و چه تاثیری صله رحم یا قطع رحم در آخرت ما دارد، که یکی از مباحث بسیار مهم اخلاقی که من و شما باید به آن توجه کنیم و نیاز این شهرستان ما هم هست. امیرالمومنین علی (ع) فرمایشات دیگری هم دارند در این زمینه که یکی از وصایا امیرالمومنین (ع) خدمتتان را عرض می کنم.« هذا اوصی به علی ابن ابیطالب اخو محمد رسول الله (ص)» برادر پیغمبر (ص) وصیت می کند، پسرعموی پیغمبر(ص) وصیت می کند. می فرمایند: اول وصیت من « انی اشهد ان لا اله الا الله » اول وصیت من شهادت توحید است. « و ان محمد رسول و خیرته» دومین کلام امیرالمومنین (ع) شهادت به نبوت پیامبر خاتم (ص) « و ان الله باعث من فی القبور» من شهادت می دهم که خدا مردگان را زنده می کند. «وسائل الناس عن اعمالهم» من شهادت می دهم. پیش خدای متعال و الان در وصیت نامه ام اینطور می نویسم. ماها یاد بگیریم. اینجوری بنویسیم. « وسائل الناس عن اعمالهم» مردم یله و رها نیستند. خدای متعال از تمام کارهایشان درقیامت سوال می کند « عالم بما فی صدور» خدای که از دلها با خبر است، از نیت ها با خبراست، از انگیزه ها با خبراست. اصلا قبل از اینکه برادران ، خواهران یک مطلبی به قلب ما برسد اول خدا متوجه می شود. یعنی شما یک نیتی در فکر خوتان می گنجانید، یک چیزی به فکر شما می آید. تا به قلب بخواهد برسد، اول خدا متوجه می شود . آیه اش این است:« ان الله یحول بین المرء و قلبه» خدا حایل بین انسان و قلبش به مجردی می خواهد یک مطلبی به قلب من و شما بیاید، اول خدا متوجه می شود. بعد خودمان تازه متوجه می شویم. حالا امیر المومنین (ع) می فرماید: خدای که از سینه ها آگاهی دارد از دلها و نیتها با خبر است. « ثم انی اوصیک» پسر عزیزم تو را



سفارش می دهم و« و کفی بک وصیة » وهمین کلام برای تو کافی است.« و ما اوصانی رسول الله »همین سفارش را هم پیغمبر(ص) به من کرده من که دارم برای شما سفارش می دهم.«وصلةالرحم» وصیت می کنم.
دوستی با فقرا
همین وصیت برای تو کافی است که صله رحم داشته باشید و«حبّ المساکین» فقرا را هم دوست داشته باشید. کمکشان کنیم و «مجالستهم» نشست و برخاست با فقرا و تواضع، اینکه تکبر در وجودت نباشد. اگر تکبر پیدا کنی، شیطان 6 هزار ساله عبادت کرده از درگاه خدا هم رانده شد. تکبر نداشته باش ، تواضع و فروتنی داشته باشید. هرگز نمی خورد آب که زمینی بلند است. کشاورزان دیدند زمینی که در باغشان بلند باشد آب نمی گیرد. آدم متکبر هم رانده خواهد شد. درخت هر چه ثمرش بیشتر باشد ، شاخهایش پایین تراست.هر چه علم و دانش و دارایی انسان بیشتر می شود. شکرگزاریش و تواضعش در پیشگاه خدا باید بیشتر باشد. امام (ره) را شما نگاه کنید یگانه بود، واقعا یگانه دوران هم از جهت مرجعیت، هم از جهت رهبری، هم از جهت همه چیز شما نگاه کنید. می فرمایند: به من بگویید خدمتگزار. واقعا کسی خودش را گم نکند. سید احمد آقا می گویند: من خوابشان دیدم . امام (ره) فرمودند: که خیلی مراقب باشید خیلی مواظب باشید ، سخت است ، قیامت ما که گذر کردیم ولی سخت است. از همه چیز از من پرسیدند. حتی از آن دست تکان دادن های که من داشتم از من سوال کردند. اینها برای کی انجام دادی برای خدا یا برای خودت. آیت الله بهاالدینی می فرمایند: که امام آمد پیش من مردم متوجه شدند که امام آمده به خانه من، مردم اجتماع کردند و شروع کردند شعاردادن. بعد من به امام گفتم که هیچ خبری نیست تو حساب باش در این شعارها هیچ خبری نیست، بعد امام یک جمله را گفتند تمام این دستگاه عالم در اختیار من است، اما خودم در اختیار خودم نیستم. این ادعا ، ادعای کمی نیست. آیت الله بهاالدینی فرمودند: که من در چشمان امام نگاه کردم دیدم راست می گویند. اینها عارف هستند از دلها و ضمیرها آگاه هستند. دیدم که این ادعا، ادعای درستی است. عزیز دلم ، میوه دلم امام حسن (ع) وصیتی که پیغمبرخدا (ص) به من کرده من هم به تو می کنم. آن صله رحم است و محبت به مساکین. خوب این دو جمله از وصایای امیرالمومنین (ع) را خدمتتان عرض کردم ولی جمله سوم را از پیغمبر خاتم (ص) خدمتتان عرض می کنم. تا ببینیم ما چه اندازه به دستورات اسلامی ، دینی عمل می کنیم. به حرف برادران درست نمی شود، به ادعا هم درست نمی شود. مسلمانی تسلیم می خواهد به حرف نیست ، تسلیم خدا بودن ، خواست خدا را بر خواستن. خود ترجیح دادن این آداب مسلمانی است.

صله رحم از جمله مهمترین سفارشات پیامبر (ص)
امام محمد باقر(ع) از پیغمبر بزرگوارمان نقل می کنند« اوصی الشاهد من امتی و الغائب منها» من سفارش می کنم آنهای که حاضرند و آنهایی که در این جلسه نیستند. « و من اصلاب الرجال و الارحام النساء» آنهایی که در دل مادرانشان ، در پشت پدرانشان هستید.« الی یوم القیامه» چنین سفارشی ما کم داریم که اینگونه حضرت تمام امت را تا قیامت مورد سفارش قرار داده باشد. کوچک و بزرگ ، زن و مرد آنهای که حاضرند، آنهای که غائبند، آنهای که آینده می آیند یعنی الان من وشما هم مخاطب این فرمایش پیغمبرخدا (ص) هستیم که امروز این کلاس ، کلاس درس است. اگر ما در زمان خود پیغمبر خدا (ص) حضور داشتیم همین حرفها بود. دین غیر از این حرفها چیزی دیگری ندارد. آنچه امت نیاز داشته تا قیام قیامت پیغمبر(ص) بیان کرده است. و آنچه ضررشان بود باز هم پیغمبر خدا (ص) بیان کردند. حالا توجه فرمایید. فرمودند: همه امتم را تا قیامت سفارش می کنم « ان یصل الرحم» با فامیل قطع رابطه نکنید. با فامیل ارتباط برقرار کنید. حالا من خدمتتان عرض می کنم . این فامیل و ارقاب ، چه نزدیکان ، چه محرم باشند ، چه نامحرم باشند. حتی شرط مسلمانی هم نیست یعنی اگر فامیل ماغیر مسلمان باشد کافر هم باشد بازهم همان دستور است ، حتی اگر فاسق باشد باز همان دستور است. صله رحم یک چیزی نیست که ما فقط با فامیلی که همفکر ما ، همخط ما هستند، هم جهت ما هستند داشته باشیم. آسیب های اجتماعی که ما داریم مشاهده می کنیم، براساس همان آثارهای اجتماعی مطالب خطبه ها انتخاب می شود. دردها را مشاهده می کنیم بر اساس همان آن دردها آنچه نیاز باشد در خطبه ها ان شاء الله گفته می شود. « و ان کانت علی مسیر السنه» اگر یکسال شما راه بروید . این خیلی عجیب است یکسال شما راه بروید تا به فامیل سر بزنید و صله رحم کنید. « و ان ذلک من الدین» برای اینکه این صله رحم کردن جزء واجبات دینی است . از آن طرف قطع رحم جزء گناهان کبیره است حالا اگر زنده باشیم هفته آینده بحث قطع رحم و گناه کبیره و که چطور گناه کبیره شده و اصلا گناه کبیره ما چند تا داریم . آثاری برصله رحم است عرض می کنم.

فواید صله رحم
چه فوایدی دارد صله رحم این دید و بازدید، سر زدن، آشتی کردن چه فایده ای دارد.
اول نعمت را برکسی که صله رحم انجام می دهد کامل می کند، فراوانی نعمت،«ثمره الکرم صله الرحم، بصلة الرحم تستدر النعم» به برکت صله رحم نعمت ها فراوان می شود.
دوم نشان می دهد که این آدم با شخصیت است کسی که اهل صله رحم است این نشانه کرامت و بزرگواری اش است. آدمهای بی شخصیت قهر می کنند. کسی که شخصیت داشته باشد اهل کرم باشد ، بزرگوار باشد همیشه به مسائل کوچک نگاه نمی کند مثل پیغمبر خدا (ص) این همه مردم را تحویل می گرفت نمی شناخت که اینها چند مرده حلاج هستند؟ از گناهانشان بی خبر بود؟ خلاف کاریهایشان نمی دانست؟ همه را می دانست ولی باز احوال پرسی می کرد نشان بزرگواری حضرت است.
سوم نگهبان نعمتها . این نعمتی است که دست من و شما هست به برکت صله رحم حفظ می شود. « حراسة النعم فی صله الرحم» . دفع بلا یکی از آثار صله رحم است . که بلا از انسان «بالصلة الرحم تدفع النقم» بدیهارا از زندگی برمی دارد.
چهارم برکاتش فامیل افزایش پیدا می کند. افراد فامیل زیاد تر می شود. مرگ و میر میانشان کم،



فامیل زیاد میشود. حفظ از دشمن می شود. اینها همه روایات از حضرت امیر المومنین (ع) است فواید صله رحم . یکی از فوایدش انسان محبوب می شود یعنی در فامیل همه اورا دوستش دارند. چرایک کسی مبغوض می شود. چون آدم قهر می کند بی اعتنا است. خوب فامیل همچنین کسی را دوست ندارد فامیل آن کسی را دوست می دارد که او هم تواضع کند، او هم احوالی از آنها بپرسد، صله رحم کند. اومحبوب می شود و این محبوب یکدفعه محبوب شدن پیش خداست.

رضایت معصوم به خاطر صله رحم
یک دفعه محبوب شدن پیش امام معصوم(ع) است، یک دفعه محبوب شدن در بین خانواده است.محبوبیت یکی از آثار صله رحم می شود. داوود رقی یکی از شاگردان امام صادق (ع) است . آقا در مدینه است ولی داوود در عراق است. می گوید من رفتم مدینه خدمت امام صادق (ع) وقتی احوال پرسی کردیم آقا یک نگاهی به من کردند. فلانی اعمال شیعیان به ما عرضه شد. من اعمال تو را پنج شنبه نگاه می کردم خیلی خوشحال شدم . دیدیم به فلان فاملیت که از تو بریده ، تو سر زدی وصله رحم کردی از آن طرف عمر او کوتاه می شود. داوود می گویید: بله. وقتی من می خواستم بیایم مکه ، یک فامیلی داشتیم خیلی با ما دشمنی می کرد. خیلی اهل کینه بود ، خیلی دشمن بود ولی بخاطر نیازش اموالی برایش فرستادم. امام اظهار خوشحالی کرده است از این صله رحم. خدا رحمت کند آیت الله بهاالدینی را می فرمودند: که در جمعه گذشته در مکه خدمت حضرت صاحب الامر (عج) بودیم. بعد از فلانی اسم بردند که اهل تهران است ،امام اظهار رضایت کردند. امام زمان (عج) از فلانی اظهار رضایت کردند. بعد وقتی به آن بنده خدا اعلام می کنند. می فرمود که من کار خاصی نکردم فقط در این هفته به مادرم خیلی سر زدم و کمک مادرم کردم. فرمودند: همین صله رحمی که کردی مورد رضایت است یکی از علماء می فرمود در کربلا دیدند که جوانی آمد به امام حسین (ع) سلام کرد. حضرت سیدالشهدا(ع) جواب سلامش را با لبخند داد. وقتی از او سوال کردند چه اتفاقی افتاده گفت: پدر و مادر من پیر هستند، هر شب جمعه که می شود من به نوبت اینها را می آورم به کربلا. اینها را به نوبت سوار الاغ می کنم می آورم به کربلا. شب عاشورا که شد نوبت پدرم بود. مادرم گفت : من راهم باید ببری . گفتم مادر نمی توانم ببرم تو را. گفت: چاره ای نیست از کجا معلوم تا عاشورای آینده من زنده باشم من را حتما باید همراه خودت ببری. می گفت مادرم را پشت کردم از روستا آوردم به حرم سیدالشهدا(ع) ان شاءالله خدا قسمت من و شما بگردانند زیارت سیدالشهدا(ع) را. می گوید: همین که وارد حرم شدم و روبروی ضریع ایستادم دست روی سینه ام گذاشتم و گفتم « السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین(ع)» امام حسین (ع) با لبخند جواب من را دادند و از آن وقت تا به حال هر وقت به حرم سیدالشهدا(ع) می روم. آقا را می بینم و با لبخند امام جواب من را می دهد. برادران ، خواهران عمل می خواهد. دین داری عمل می خواهد ان شاءالله من و شما هم اهل صله رحم باشیم. حالا ضرر قطع رحم چیست؟ چه آثاری دارد؟ چه گناه کبیره ای است اینقدر خانمان سوز و تاثیر منفی در زندگی فرد و خانواده و اجتماع می گذارد ، اگر عمری باشد ان شاءالله و به خواست خدا در خطبه های آینده عرض می کنم.
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران عزیز، خواهران مومنه و مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی بهترین زاد و توشه انجام دستورات خدا و پرهیز از مخالفت کردن با دستورات الهی است.

ذلیل شدن به خاطر هوای نفس
و هر کس دنبال هوای نفس رفت و به خواست نفسانیش عمل کرد ، ذلیل شد ولو زلیخا باشد که همه چیز دراختیارش بود او ذلیل شد، اگر کسی خواست خدا را برخواست خودش ترجیح داد ولو برده بود او عزیز شد. یوسف که برده بود با پا گذاشتن بر روی نفس و دستور خدا را اطاعت کردن از بردگی بیرون آمد و عزیز مصر شد. آسیه که همه چیزداشت، تاج و تخت فرعون و آن عزت و امکاناتی داشتند پا روی هوای نفس گذاشتند و خداخواه وجز بهترین مومنان و صالحان خدا شدند. در یک لحظه هوای نفس، اگر انسان توجه کند او را هلاک خواهد کرد. شیطان با سابقه شش هزار بندگی آن هم معلوم نیست سال دنیاست یا سال آخرت است که یک روزش پنجاه هزار سال است. چگونه از درگاه خدا رانده شد. ان شاءالله تقوی را و توجه به دستورات خدا را که مایه سعادت و خوشبختی همه ما است در زندگیمان توجه کنیم و اطاعت کنیم.

هفته نیروی انتظامی
چون هفته، هفته نیروی انتظامی است. امروز هم برادران عزیزمان در نیروی انتظامی جمعا در نمازجمعه حضور پیدا کردند و از فرماندهی و همه برادران عزیز زحمت کش تشکر و قدردانی می کنم. ازبرکت نیروهای پرتوان انتظامی در سراسر ایران اسلامی و در شهرستان ما هست که رسما در نماز جمعه شرکت کردند از همه این عزیزان تشکر می کنیم.

نقش مهم خانواده در جلوگیری از انحرافات
منتهی مطلبی که من می خواهم خدمتتان عرض کنم نقش مهم خانواده در جلوگیری از انحرافات است. بخشی از انحرافات برادران ، خواهران از خانه و خانواده ناشی می شود و پلیس هم نمی تواند جلوی آن را بگیرد. بله بعضی از چیزها را پلیس می تواند جلویش را بگیرد ولی خانواده خدای نکرده او خیلی می تواند جلوگیری بکند.نوجوانان ما ، بچه های ما الگو پذیرند و الگویشان از پدرومادر است. چه بسا در خانه و منزل بچه های ما به بلوغ زودرس مبتلا می شوند یعنی با دیدن حرکات والدین روی آنها تاثیر می گذارد، بلوغشان زودرس می شود. مخصوصا وسایل ارتباط جمعی مثل ماهواره و اینترنت و فیلمهای مختلفی که امروز وجود دارد. می بینید بچه سنش کم است ولی خیلی مطالب را زود متوجه شده است.

عوامل انحراف فرزندان
چه عواملی باعث می شود بچه های ما به بلوغ زودرس برسند و خدای نکرده دچار انحرافات بشوند؟
پوشش نامناسب والدین در منزل ، والدین حق ندارند با بدن نیمه عریان ، با لباسهای تنگ و چسبان
و محرک در خانه ظاهر شوند.
تاثیر پوشش نامناسب در منزل
پدران نمی توانند همچین پوششی داشته باشند، مادران هم نمی توانند، خواهران هم نمی توانند با پوشش نامناسب در منزل آنطوری که دلشان می خواهد حضور پیدا کنند، بعدش هم بگویند خانواده همه با هم محرمند. محرم بودن یک حرف ، بیدارشدن غریزه جنسی نهفته یک حرف دیگر است. آن دیگر تاثیری بر بلوغ زودرس بگذارد می گذارد. آرام آرام بچه تحریک می شود و به طرف جنون شهوات در حال حرکت کشیده می شود، میل جنسی برادران ، خواهران محرم و نامحرم نمی شناسد. این که خدمتتان عرض می کنم تاثیر نیمه عریانی در منزل روی این نسل خیلی زیاد است. پیغمبرخدا(ص) می فرمایند: تمام بدن زن عورت است. محرمیت، برادران! محدودیت را کم می کند تعبیر دقیق را نگاه کنید. محرمیت محدودیت را کم می کند اما میل جنسی را کاهش نمی دهد. حدود پوشش در منزل بسیار می تواند در سلامت جوانان ما اثر گذار باشد. یکی از روانشناسان غربی غیر مسلمان اینطور تعبیر کرده ما برای حفظ سلامت روانی فرزندانمان باید در نمایان کردن بدن عریان خود به آنها اکراه داشته باشیم. این که یک روانشناس غیر مسلمان دارد می گوید برای اینکه بچه ها از رفتار والدین درس می گیرند، از بزرگترها درس می گیرند. مراقبت از نحوه معاشرت والدین در سلامت فرزندان و عدم انحرافشان خیلی موثر هست. چشم و گوش کودک بسیار تیزبین و زیرک است والدین باید مراعات کنند، مراعات عفت کلام . اگر خانواده ای، زن و شوهری عفت کلام نداشته باشند بچه هایشان هرگز عفت کلام نخواهند داشت. بعضی از حرفهای زشت را بچه ها از پدرو مادر یاد می گیرند. جوان 27 ساله که بعد از سرقت و ربودن 14 دختر خردسال و تجاوز به آنها دستگیرش کردند و وقتی از او سوال کردند، عامل انحرافش را اینطور گفته است. در خانواده من مسائل خلاف زیاد بود، بطوری که من مخفیانه ارتباطهای آنها را می دیدم، بدون لباس بعضی اوقات در جلوی من ظاهر می شدند و این مسائل مرا تحریک می کرد. این باعث شد که بلوغ زودرس و این همه جنایت. اسلام می خواهد اتاق پدر و مادر حتی جدا باشد و ما نوعا به این مسائل دینی از این بعد خیلی کم اهمیتیم.

اتاق خواب والدین از دیدگاه قرآن
قرآن مجید می فرماید: بچه های نابالغ در سه وقت حق ندارند وارد اتاق خواب پدرومادر بشوند. اول ساعتی قبل از اذان صبح ، دوم بعدازظهرهنگامی که لباسشان را در آوردند، سوم بعد از نماز عشاء و خفتن. این آیه قرآن است که من ترجمه اش را خدمتتان عرض کردم. خوب در این سه وقت فرزندان حق ندارند بدون اجازه وارد اتاق بشوند.
نکته ای که پدران باید مراقبت کنند اتاق خواب کودکان است. کودکان و بچه ها نباید با هم بخوابند. بستر خواب فرزندان باید از هم جدا باشد. پیغمبرخدا(ص) می فرمایند: وقتی بچه ها به سن 7 سالگی رسیدند رختخوابشان را جدا کنید. در روانشناسی ثابت شده که کودکان در سنین قبل از پنج سالگی لذت جنسی را درک می کنند و تجربه می کنند. خوب وقتی چنین مطلبی است ، خانواده و نقش خانواده در سلامت روحی و روانی فرزندان نقش بسیار ممتاز می باشد.

جنایات صهیونیست ها در غزه و هتک حرمت مسجد الاقصی
اولین مناسبتها و مطالبی که در خطبه دوم داریم . جنایاتی که صهیونیستها در غزه کردند و از طرفی هتک حرمتی که به مسجدالاقصی انجام دادند به همین جهت در تمام ایران اسلامی بعد از نمازجمعه یک راهپیمایی برگزار می شود. ما هم در شهرستان خودمان راهپیمایی خواهیم داشت درمحکومیت هتک حرمت به مسجدالاقصی. واقعا فلسطینی ها و مسجدالاقصی بسیار مظلومند. بعد از جنایات که اسرائیلی ها در غزه انجام دادند سازمان ملل یک کمیته ای را تشکیل داد به ریاست یک یهودی به نام گلدستون این شخص آمد با آنکه یهودی بود تحقیق کرد و ثابت کرد که اسرائیلی ها در غزه جنایات ضد بشری انجام دادند. بعد این رفت در سازمان ملل ، وقتی می خواهد در سازمان ملل مطرح شود و اسرائیل محکوم بشود، محمود عباس رئیس خودگردان در فلسطین از سازمان ملل درخواست کرد که فعلا صلاح نیست این طرح مطرح کنید. برای این جهت این طرح شش ماه مسکوت گذاشته شد. همچین آفتی و همچین فسادی را در بین فلسطینی ها مسلط کردند. یعنی خودشان عامل جنایتند. جا دارد که ما بعد ازنمازجمعه حمایت خودمان را از مردم مظلوم فلسطین با تمام وجود ان شاءالله اعلام کنیم.

سفر مقام معظم رهبری (حفظه الله)
سفرمقام معظم رهبری(حفظه الله) داشتیم در استان مازنداران، واقعا مردم ولایت مدار ایران اسلامی چه کردند. نمایشی از میثاق با رهبری را به نمایش گذاشتند، آن هم زیر باران. تبعیت خودشان را از ولی فقیه و جانشین امام زمان (عج) اعلام کردند. که دل دوستان را شاد و دشمنان را مایوس کردند. استقبال بسیار زیاد بود و واقعا باید مرحبا گفت به ملت ایران و به ملت مازنداران.
روز جهانی پست
مطلب بعدی امروز جمعه روز جهانی پست است. یک گزارش عملکردی هم برادران عزیزمان در پست شهرستان به من دادند که از خدماتشان باید تشکر و قدردانی کنیم. با این تعداد نیروی کمی که دارند من بعضی از آنها را خدمت شما عرض می کنم. عملکرد شش ماهه اداره پست را به این صورت است. 6 دفتر در شهرستان بافت ، رابر، ارزوئیه است. با 30دفتر در روستا، 350 هزار نامه های ریاست جمهوری را توزیع کردند، نزدیک 90 هزار قبض تلفن را توزیع کردند، بیش از 60هزار نامه پستی مردم در این شش ماه داشتند فرستادند، 20 هزار اوراق مالیاتی ، توزیع کالابرگ عشایری، شهری،روستایی و همینطور خیلی برنامه های بسیار خوبی که انجام دادند و از زحماتشان باید تشکر و قدردانی بکنیم . من هم از همه عزیزانمان در پست که زحمت می کشند و با کمال امانت مرسولات پستی را به مقصد می رسانند تشکر و قدردانی می کنم.

ایام صادقیه و برپایی مجلس عزا
مطلب بعدی روز چهارشنبه این هفته شهادت امام صادق(ع) است. ولی ایام صادقیه در بین ما کمرنگ است، بالاخره رئیس مذهب امام صادق(ع) و ما روحانیون هم شاگردان امام صادق (ع) ، پرورش یافته حوزه درسی امام صادق (ع)هستیم. که نسل به نسل از فقها و علماء به ما رسیده است. پیشنهاد می کنم به برادران عزیز روحانی که سه شب را بعد از نمازمغرب و عشاء به احترام امام صادق (ع) با کمک هیئت امناء و همه مومنین در مسجد مجلس عزا برپا کنند. از شب چهارشنبه ، شب شهادت امام صادق(ع) هست ان شاءالله مومنین حضور پیدا کند و عشق و علاقه خودشان را به ساحت مقدس امام ششم (ع) ابراز کنند. حتما در این مراسم همه مومنین شرکت کنند.
پیروزی در مذاکرات ژنو
مطلب بعدی پیروزی دیگری برای ایران اسلامی در مذاکرات ژنو رقم خورد. قبل از اینکه دیپلماسی ما برسد به ژنو، کشورهای 1+5 با خود آمریکایی ها در باب مذاکرات هسته ای ، تبلیغات سوء زیادی انجام دادند. یکی از تبلیغات سوء شان اینکه تحریم کنند ایران را و از طرفی فعالیتهای هسته ای ایران را تعطیل ویا تعلیق کنند. ولی وقتی که عزیزانمان از وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده رفتند همه این فضا عوض شد، اصلا نه بحثی از تحریم آمد و نه بحثی از تعلیق آمد. با قدرت تیم مذاکره کننده ظاهر شدند. که باید واقعا از پیشرفت دیپلماسی ما در دنیا ، از دولت دهم تشکر و قدردانی بکنیم. بعد از اینکه این مذاکرات انجام شد، بازتابش در خبرگزاری فرانسه، این جمله آمد: ایران در مذاکرات ژنو با کشورهای غربی به موضع برتر دست یافت. این اعترافی که خود خبرگزاریهای غربی دارند. چرا که توانست حق غنی سازی اورانیوم که اختلاف بر انگیزترین جنبه برنامه هسته ای این کشور بود برای خودش حفظ کند. و بعد در آنجا آن آمریکایها با شوق تمام دنبال مذاکره بودند با تیم مذاکره کننده، منتها تیم مذاکره کننده هیچ گونه امتیازی به آمریکاییها ندادند و این خیلی مهم است.

هدف آمریکا شکستن روحیه مقاومت در سراسر جهان
چرا امتیاز ندادند و چرا آمریکا دلش می خواهد با ایران اسلامی مذاکره کند. وبا مذاکره می خواهد به موضع برتر می خواهد ظاهر شود و در واقع هدفش از مذاکره این است مقاومت را بشکند در دنیای اسلام. اعلام کند ایرانی که بعد از سی سال مقاومت می کردند در مقابل آمریکا به زانو درآمد. یعنی پای میز مذاکره با آمریکا نشستن ، معنایش این است کشورهای که با آمریکا در حال جنگید، ای افغانستان، ای عراق ، همه کشورهای که با آمریکا سرستیز دارید شما از ایران نمی توانید مقاوم تر باشید، نه چنین ارتشی دارید ، نه چنین بسیجی دارید، نه چنین رهبری دارید. دیدید ایران در مقابل ما به زانو درآمد. هدف آمریکا یی ها از مذاکره با جمهوری اسلامی اینکه مقاومت اسلامی را در کشورهای اسلامی بشکند و ما تقاضا داریم از دولت و همینطور از تیم مذاکره کننده به همه عزیزانمان در وزارت امورخارجه که مو به مو فرمایشات مقام معظم رهبری (حفظه الله) در بحث آمریکا مد نظر داشته باشند که یک وقت آمریکایی ها نخواهند در دنیای اسلام سوء استفاده کنند. من آخرین مطلب را خدمت شما بزرگواران عرض می کنم.

اصلاح الگوی مصرف
سال اصلاح الگوی مصرف و عدم اسراف را حتما در خانواده ها از جهت آب ، برق مد نظر داشته باشید. شهادت پنچمین شهید محراب ، پنچشنبه این هفته داریم. خدا رحمت کند همه شهدا خصوصا شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی . برای شادی همه ارواح شهدا صلوات.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.