سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

اهمیت مقام زن

خطبه های نمازجمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی امام جمعه محترم93/1/29
http://yascms.ir/istgah/ebrahimi3.jpg


خطبه اول
بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله الحکیم فی کتابه: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ (1) فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ (2) إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ(3)»
در آستانه ولادت با سعادت حضرت زهرای مرضیه (سلام الله علیها) قرار داریم و همانطور ولادت حضرت امام خمینی(رحمة الله علیه) است روز مادر و روز زن را خدمت همه شما نمازگزاران خصوصا به خواهران مکرمه حاضر در نمازجمعه تبریک عرض می نمایم. انشاءالله که زیارت، شفاعت و دعای حضرت زهرا (سلام الله علیها) شامل حال ما شود.

اهمیت مقام زن

در خطبه اول به مناسبت این میلاد درباره حضرت زهرا (سلام الله علیها) و اهمیت مقام زن خدمتتان مطالبی عرض می کنم. یکی از آیات شریفه قرآن که درباره بانوان خدای تبارک و تعالی صحبت کرده است در سوره بقره آیه 223 تعبیر بسیار زیبایی را خدای تبارک و تعالی دراین آیه شریفه بیان فرمودند «نِسَآؤُكُمْ حَرْثٌ لَّكُمْ» زن را به مزرعه تشبیه کرده است. در دنیای غرب زن را فقط وسیله اطفاء شهوت می دانند. حالا چگونه خدای تبارک و تعالی تعبیر به مزرعه «نِسَآؤُكُمْ حَرْثٌ لَّكُمْ» کرده است. حرث به معنای مزرعه و کشتزار، زنان شما مزرعه و محل بذر افشانی هستند چرا این تعبیر زیبا بکار رفته است؟ سرش این است اگر طبیعت و زمین حاصلخیز نباشد درخت و گیاهی نمی روید حیات از کره خاکی برداشته می شود حتی حیات انسانی هم از این کره خاکی برداشته می شود. حیات ما انسانها از برکت زمین است. به تعبیر قرآن اگر زن که محل بذرافشانی و مزرعه است نبود حیات نو انسانی از بین می رفت بلکه حیات از کره خاکی برداشته می شد برای اینکه اگر زن نباشد و در دامن خودش مولودی تربیت نکند حیات این جهان از بین می رود. حیات این جهان از برکت خانمها است «نِسَآؤُكُمْ حَرْثٌ لَّكُمْ» درعین حال می گوید روابط سالم زناشویی را در این آیه گوشزد می کند «فَأْتُواْ حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ» هم تشویق به ازدواج می کند. بالاخره زن و شوهر در اختیار هم هستند هر وقت بخواهند لذت جنسی از هم ببرند آزادند. می فرمایند حالا اینکه زنان محل بذرافشانی هستند و «وَقَدِّمُواْ لأَنفُسِكُمْ» تنها وسیله شهوت و اطفاء شهوت و هوسرانی نیستند از این موقعیت به نفع خودتان استفاده کنید. برای خودتان مقدم بدارید یعنی از این موقعیت زناشویی و ازدواج برای خودتان فرزندانی صالح تربیت کنید. همیشه اینجور نیست زنان شما محل بذرافشانی شما باشند از این موقعیت برای بذرافشانی و تولید نسل و پرورش گلهای صالح استفاده کنید. «وَقَدِّمُواْ لأَنفُسِكُمْ» ذیل این آیه روایت بسیار زیبایی را صاحب مجمع البیان از پیغمبرخدا حضرت محمد(صلی الله علیه وآله وسلم)نقل می کنند.

ثوابهای واریزی بعد از مرگ
پیغمبرخداحضرت محمد(صلی الله علیه و آله وسلم) می فرمایند«إِذَا مَاتَ الْإِنْسَانُ انْقَطَعَ عَمَلُهُ» وقتی مرگ فرا رسید تمام آرزوها قطع می شود، «إِلَّا مِنْ ثَلَاثٍ» مگر اینکه از سه چیز می توانید وقتی مرگ فرا برسد شما آرزو داشته باشید
اول : «صَدَقَةٍ جاريه» وقف خوبی انجام دادید صدقه ای که جاری است یعنی کاری که در طول تاریخ جریان دارد فرض کنید کسانی که این مسجد امام محمدباقر(علیه السلام) را ساختند پول دادند کمک کردند و بانی شدند تا زمانی که نماز در این مسجد اقامه می شود تا قیام قیامت انسانهایی که می آیند و تمام انسانهای که قدمی برای ساختن مسجد برداشتند در ثواب این نمازها شریک هستند. کسانی که کمک کنند مصلا شهرستان ساخته شود هر وقت در این مصلا نمازجمعه برپا می شود در ثوابش شریک هستند الان ما واقعا نیاز به کمک مالی مردم در این برهه زمانی داریم. صدقه دو نوع است یکبار شما به یک فقیر پولی می دهید و او مصرفش می کند دیگر تمام می شود. یک صدقه ای است که شما پرداخت می کنید و در طول تاریخ ماندگار است مثلا قنات را احیا کرده یا بیمارستانی ساخته است یا بنیان خیری را بگذارد این صدقه ای است که دوام دارد. مثل سپرده بانکی است سپرده ای در بانک بگذارید هر ماه سودش به حساب شما واریز می شود. این سپرده در طول تاریخ باقی هست این سپرده شما زیاد می شود و زمانی که شما نیاز دارید به شما کمک می کند.
دوم : «او عِلْمٍ يُنْتَفَعُ بِهِ» طرف پول ندارد استاد و معلم است شاگرد، طلبه، مهندس و معلمي را تربيت می کند از بركت و كار خير او استاد و معلم هم نفع مي برد.
سوم: «أَوْ وَلَدٍ صَالِحٍ يَدْعُو لَه»(نهج الفصاحه، شماره حديث 239) فرزند خوب و صالحی را تربيت کرده بعد از مرگش براي او دعا مي كند. فرزند صالح گلی از گلهای بهشت است. هر کدام از شما فرزند صالح دارید خدا را شکر کنید این نعمت خدا هست که در زمان حیات مایه افتخار است و بعد از مرگ هم برای شما کار خیر می فرستد و دعا می کند. اینکه قرآن می فرماید«وَقَدِّمُواْ لأَنفُسِكُمْ» خیلی حرف مهمی است می گوید وقتی ازدواج می کنید مراقب و مواظب باشید از این فضا و فرصت برای تربیت اولاد صالح استفاده کنید. برای اینکه موقعی پیش می آید که قدرت تولید نسل از زن و مرد گرفته می شود. یا بچه ها رفیق بد پیدا می کنند. بچه اگر سنش بالا رفت اگر بچه خوبی از کار در نیامد نمی توانید کاری انجام دهید اگر دوستان بد و محیط باعث شد فرزند خلافکار از کار در آمد شما نمی توانید کاری انجام دهید. انسانی که از بچگی بد تربیت شده باشد نفس گرم پیغمبر هم به او بخورد نمی تواند هدایتش کند چون وقت تربیتش گذشته است. آن زمان که دست پدر و مادر بوده فراموش کردند او را مسجد و محل عبادت نبرده اند در کارهای خیر شریکش نکرده اند پدر و مادر سالهای سال با هم دعوا داشتند و از هم جدا زندگی کردند بچه آنها در اجتماع بزرگ شده دیگر کاری نمی شود انجام داد. چنین فرزندی مایه امید برای آینده باشد هرگز همچین فرزندی مایه امید نیست اینکه قرآن می فرماید«وَقَدِّمُواْ لأَنفُسِكُمْ» برای آینده خود مقدم بدانید از این زمینه استفاده کنید هم به مرد و هم به زن خطاب می کند فرق نمی کند. «وَاتَّقُواْ اللّهَ» با دستورات خدا مخالفت نکنید تقوا الهی پیشه کنید «وَاعْلَمُواْ أَنَّكُم مُّلاَقُوهُ» بدانید که همه شما باید خدا را ملاقات کنید«وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ» به مومنینی که گوش به حرف خدا می دهند بشارت می دهند. حالا حرفم به اینجا رسید این نکته را متذکر می شوم برادران و خواهران در ازدواج فرزندانتان کوشا باشید ازدواج به موقع و به هنگام را حمایت و کمک کنید مبادا خدایی نکرده فرزندانتان گرفتار گناه بشوند. افرادی برای خواستگاری می آیند نباید سختگیری کنید ولی حداقلها را رعایت کنید به صرف اینکه از دو یا سه نفر می پرسید نباید اعتماد کنید روایت داریم اگر کسی کریمه خود (دختر خود) را به مردی بدهد که مشروب می خورد در واقع او دخترش را به زنا داده است. در دادگاهها افرادی را می بینید که هنوز ده روز از ازدواجشان نگذشته کارشان به پاسگاه و دادگاه و طلاق کشیده شده بچه ها را خوب و زندگی کن تربیت کنید. در خانه زن و مرد نباید تشنج و سر و صدا داشته باشند یک مقدار بردباری و صبر و تحمل اینها شاهراه زندگی است اگر زن و مرد تحمل و از خود گذشتگی نداشته باشند دیگر نمی توانند زندگی کنند نیاز به مراقبت و از خودگذشتگی است تا فرزندان سالم تربیت شوند باید مراقبت کنیم تا کارمان به دادگاه و پاسگاه کشیده نشود. اگر بخواهید اختلاف درست کنید خیلی زود اختلاف درست می شود اگر این مسجد بخواهید خراب کنیدبا یک بمب سریع خراب می شود چه بسا حرفی پدر یا مادر به این دختر یا پسر می زنند و همین حرف زندگیشان را نابود می کند ولی حل کردن اختلاف کار مشکل و سختی است کوشش کنید بچه هایتان خوب زندگی کنند.مخصوصا در این برهه زمانی که به زندگی امیدوار باشند.

کم شدن زاد و ولد در کشور یک تهدید بزرگ
یک نکته مهمی را عرض کنم تهدید بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی و جامعه شیعی ما در آینده ای که در پیش داریم کم شدن زاد و ولد است. کارشناسانی که در بحث جمعیت کار می کنند می گویند حداقل رشد جمعیت که کشوری سر پا بماند 1/2 است ولی امروز رشد جمعیت ایران اسلامی 6/1 است یعنی سن جانشینی نداریم پدر و مادر دو نفر هستند و سن جانشینی که دو نفر است نداریم. یعنی از دو نفر کمتر است و یکی از تهدیدهای بزرگی است که نسل را تهدید می کند و مشکلاتی برای جامعه شیعی ما درست می کند.طبق آمار اگر خانواده ای حداقل چهار تا بچه داشته باشند این حداقل رشد جانشینی است یعنی 1/2 رشد جمعیت تحقق پیدا می کند. اما خانواده ها یک یا دو یا سه فرزند دارند که رشد جمعیت به 6/1 می رسد. به این صورت جمعیت رو به سن پیری می رود و خرج نگهداری زیاد و رشد مولد در کشور کم می شود.

عوامل موثر در شخصیت انسان
ایام متعلق به حضرت زهرا(سلام الله علیها) است. چند عامل برادران و خواهران چند عامل در تشکیل شخصیت انسان موثر است. اول پدر و مادر صالح یا پدر و مادر بد در شخصیت فرزندان موثر است. دوم غذای که پدر و مادر و فرزند می خورند. سوم محیطی که در آن زندگی می کند روی فرد موثر است. چهارم علم و دانش روی فرد اثر گذار است. پنجم دوست و رفیق ، ممکن است همه چیز خوب باشد اما فرزند دوست ناباب پیدا کند و زحمات پدر و مادر و جامعه از بین برود مثل پسر حضرت نوح(علیه السلام) که پدرش شیخ انبیاء اما می بینیم از بدترین کفار بود.
پیغمبرخداحضرت محمد(صلی الله علیه و آله وسلم) در سرزمین بازی به نام ابطح نشسته بودند جبرئیل نازل شد فرمود یا رسول الله(صلی الله علیه وآله وسلم) چهل شبانه روز باید عبادت کنید روزها باید روزه بگیری و شبها نماز شب بخوانی و عبادت کنی و از حضرت خدیجه(سلام الله علیها) هم باید کناره گیری کنی این دستور خداوند است. پیغمبرخداحضرت محمد(صلی الله علیه و آله وسلم) فرستاده ای نزد حضرت خدیجه(سلام الله علیها) فرستادند که امر خدا این است من چهل شبانه روز از شما جدا باشم شما دلگیر نشوید این حکم خداست. شبها نزد فاطمه بنت اسد مادر امیرالمومنین علی (علیه السلام) می آمدند و آنجا بودند هنگامی که وقت افطار می شد می فرمودند درب را باز کنید اگر فقیری هست بیاید با من افطار کند. تا اینکه شب چهلم شد دو فرشته بزرگ الهی جبرئیل و میکائیل نازل شدند غذایی از بهشت برای پیغمبرخداحضرت محمد(صلی الله علیه و آله وسلم) آوردند انگور و رطب و آب آوردند پیغمبرخداحضرت محمد(صلی الله علیه و آله وسلم) افطار کردند پیغمبرخداحضرت محمد(صلی الله علیه و آله وسلم) می خواستند نماز مستحبی بخوانند جبرئیل نازل شد الان باید منزل حضرت خدیجه(سلام الله علیها) بروید وقت ماندن نیست و فرمودند درب را ببندید این غذا برای دیگران حرام است و هیچ کس نباید این غذا را بخورد هر شب غذا را به فقرا می دادید اما این غذا مخصوص شماست. حضرت خدیجه(سلام الله علیها) فرمودند من خوابیده بودم بعد درب زدند گفتم چه کسی درب می زند صدای زیبای پیغمبرخداحضرت محمد(صلی الله علیه و آله وسلم) بلند شد فرمودند من محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) هستم. می فرمایند مثل یک نسیم خنک پیغمبرخداحضرت محمد(صلی الله علیه و آله وسلم) وارد خانه شدند عادت پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) بود هر موقع وارد خانه می شدند اول وضو می گرفتند بعد دو رکعت نماز می خواندند اما آن شب وضو نگرفتند و نماز نخواندند آمدند در بستر من، پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) که بلند شد انعقاد نطفه حضرت زهرا(سلام الله علیها) را در خودم حس می کردم. درسهای زیادی این عمل پیغمبرخدا حضرت محمد(صلی الله علیه و آله وسلم) به ما می دهد. با اینکه شخصی مثل پیغمبرخداحضرت محمد(صلی الله علیه و آله وسلم) افضل همه انبیاء و شخصیتی مانند حضرت خدیجه (سلام الله علیها) بازهم غذا، نماز و روزه و مراقبت در فرزند صالح تاثیر گذار است. اینگونه انعقاد نطفه حضرت زهرا(سلام الله علیها) بسته شد. وقتی که حضرت خدیجه(سلام الله علیها) ازدواج کرد تمام زنان قریش با حضرت خدیجه(سلام الله علیها) قطع رابطه کردند گفتند حالا که گوش به حرف ما نکردی و همسر فرد فقیری شدی ما با تو قطع رابطه می کنیم ولی وقتی حضرت زهرا(سلام الله علیها) را حامله شدند در شکم مادر مونس و همدم مادر بود و با مادر صحبت می کرد. یک روز پیغمبرخداحضرت محمد(صلی الله علیه و آله وسلم) به خانه آمدند فرمودند خدیجه(سلام الله علیها) با چه کسی سخن می گویی؟ گفتند با فرزندم که در شکم من است مونس و همدم من است آقا فرمودند جبرئیل به من خبر داده این دختر است و نسل من از ایشان امتداد پیدا می کند. پیغمبرخداحضرت محمد(صلی الله علیه و آله وسلم) شش فرزند از حضرت خدیجه(سلام الله علیها)داشتند دو تا پسر و چهار تا دختر که کوچکترین فرزندشان حضرت زهرا(سلام الله علیها) است. عرب جاهلی می گفت نسل ما از ناحیه پسران است. و دختر را خوار می شمردند و زنده به گور می کردند بچه های دختری را بچه های خودشان حساب نمی کردند می گفتند «بنونا بنو ابنائنا»نسل ما از ناحیه پسران است از ناحیه دختر بچه های مردم حساب می کردند. این فکر جاهلی هنوز هم در فکر بعضی از افراد ریشه دارد. دو تا پسر پیغمبرخداحضرت محمد(صلی الله علیه و آله وسلم) از دنیا رفتند. دیدند که پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) پسری ندارد می گفتند نسلی ندارد دنباله از خودش ندارد. شخصی به نام عاص بن وائل آمد نزد پیغمبرخداحضرت محمد(صلی الله علیه و آله وسلم) در مسجد الاحرام با ایشان صحبت می کرد. از سران مشرک بود از او پرسیدند که با چه کسی صحبت می کردی گفت با ابتر صحبت می کردم. ابتر کنایه از کسی است که فرزند و نسلی ندارد معذرت می خواهم به حیوانی که دم نداشته باشد ابتر می گویند. کنایه تحقیر آمیز و زشتی است.این نسبت زشت را به پیغمبرخداحضرت محمد(صلی الله علیه و آله وسلم) دادند و گفتند که نسلی ندارد این همه ادعا دارد نسل او قطع می شود و آیینش از بین می رود.

نزول سوره کوثر در منا

خدای تبارک تعالی می خواست پیغمبرخداحضرت محمد(صلی الله علیه و آله وسلم) را دلداری بدهد سوره کوثر را نازل کرد سوره کوثر در منا نازل شده است به نام مسجد کوثر که سعودیها آن را تخریب کردند در منا این سوره نازل شد «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ» ما کوثر و خیر محض و فراوان را به شما دادیم و نسل شما از ناحیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) است به شکرانه این دختر که به شما داده ایم نماز بخوان و قربانی کن و الله اکبر بگو و بدان پیغمبر آنهایی که آن نسبت زشت را به شما می دهند خودشان ابتر هستند امروز حقیقت قرآن را نگاه کنید. از ابوسفیان و عاص بن وائل که یکی از فرزندانش عمروعاص است نسلی نمی بینید آنها نسلشان قطع شده است دشمن کینه توز خودش ابتر است شما نگاه کنید از ذریه حضرت زهرا(سلام الله علیها) چقدر در این شهر است از سادات بزرگ در استان کرمان و در ایران ما و در جای جای کشور حتی بعضی از سنیها سید و از نسل حضرت زهرا(سلام الله علیها) هستند. در طول تاریخ جهان از نسل حضرت زهرا(سلام الله علیها) پر شده است. این معجزه قرآن است که هنوز حضرت زهرا(سلام الله علیها) به دنیا نیامده بود این سوره قرآن نازل شد. درسهای بزرگی ما می توانیم از حضرت زهرا(سلام الله علیها) در زندگی خودمان بگیریم. اینجور نطفه حضرت زهرا(سلام الله علیها) منعقد شد و در بیستم ماه جمادی که یکشنبه این ماه می شود میلاد حضرت زهرا(سلام الله علیها) واقع شده و روز زن نامگذاری شده است. مجددا به همه خواهران و برادران بزرگوار تبریک عرض می کنم که انشاءالله حضرت زهرا(سلام الله علیها) را الگوی زندگی خودمان قرار دهیم .

خطبه دوم
«اوصیکم عبدالله و نفسی بتقوی الله»
تبیین سال اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی

در خطبه دوم به اختصار مطالبی را خدمت شما بزرگواران عرضه می دارم. اولین نکته مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) سال جدید را سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری کردند. اول درست اقتصاد را تبیین کردند بعد فرمودند فرهنگ مهمتر از اقتصاد است. برادران و خواهران فرهنگ مثل هوا است که همه به آن نیازمندیم هوا اگر پاک باشد همه سالم می مانند اما اگر هوا آلوده شد همه را الوده می کند. تاثیرش خیلی مهمتر از بحث اقتصاد است. آنچه امروز من و شما نیاز داریم فرهنگ اسلامی و فرهنگ ایرانی است حفظ فرهنگ ایرانی و اسلامی خودمان است بنده دیدم بعضی از افرادی که در کشورهای خارجی درس خواندند و پرفسور شدند در دانشگاههای مهم آمریکا و کشورهای اروپایی صاحب کرسی هستند و حرفشان نفوذ دارد اینها وقتی به زندگیشان نگاه می کنیم می بینیم یک زندگی ایرانی دارند لباس پوشیدنشان لباس ایرانی است به فرهنگ خودشان افتخار می کنند من دیده بودم بعضی از اینها هنوز هم کرباس می پوشیدند دکمه هم درست نمی کردند سر آستینشان مثل لباسهای قدیمی است با اینکه اینها درآمدهای خیلی زیادی داشتند ولی سعی می کردند فرهنگ ایرانی خودشان را حفظ کنند فرهنگ ایرانی ما واقعا بهترین فرهنگ است فرهنگ اسلامی ما بهترین فرهنگ در دنیاست. زمانی که مغولها به ایران حمله کردند آنها تحت تاثیر فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی قرار گرفتند. فرهنگ ایرانی و اسلامی آن مغولی را که روی اسب تربیت شده بود و جنگجو و خشن بود آن را تبدیل و ذوبش کرد. از همینها چقدر به نفع اسلام و شیعه استفاده کرد. امروز در مواجه با فرهنگ غرب ما باید فرهنگ اسلامی و ایرانی خومان را حفظ کنیم. این اروپاست که اجدادشان واقعا وحشی بوده اند در قرون وسطی بدترین مردم از نظر فرهنگ اروپاییها بودند هیچی نداشتند و اصل و نژاد آمریکاییها گاوچران بودند. حالا از آن طرف دنیا با ماهواره هایشان تاثیر بگذارند و زندگی بچه ها و خانواده ما را خراب کنند و فرهنگ زشت خودشان، همجنسگرای، بی بند و باریشان، خانواده های از هم پاشیده شان را به ما منتقل کنند. چرا ما باید فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی خودمان را که قبل از اسلام زن ایرانی با حجاب و پاک و عفیف بود را دختر و جوان ما فراموش کرده اند. فرهنگ ما فرهنگ بسیار غنی است بله انسان چیزهای خوب را از غرب می گیرد و چیزهای بدش را پس می زند. خانواده ها کوشش کنند فرزندان خود را دینی و ایرانی تربیت کنند. ما باید فرهنگ اسلامی خودمان را حفظ کنیم. حال در این زمینه چکار کنیم؟ یکی از راههایی که قرآن به ما آموزش می دهد اهمیت دادن و امر به نماز است البته نمی شود بلکه با خوبی و محبت باید انجام داد. بچه های خودتان را از کودکی به مسجد و هیئت ببرید. اهمیت به قرآن و نماز را در خانواده گوشزد می کنید می فرمایند «وَأْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلَاةِ وَاصْطَبِرْ عَلَيْهَا» تنها خودت نماز نخوان مواظب نماز خواندن خانواده ات هم باش. در این زمینه پایدار باشید. همیشه در این فکر نباشید که بچه ات کارمند و پول ساز بشود «لَا نَسْأَلُكَ رِزْقًا نَّحْنُ نَرْزُقُكَ»رزق و روزی دست ما است ما روزی شما را می دهیم. اما تربیت اسلامی دست خودتان است. در بحث تربیت دینی و اسلامی توجه داشته باشید«وَالْعَاقِبَةُ لِلتَّقْوَى»(سوره طه،آیه132) اگر پدر و مادر مومن و متدین باشد نسل خوبی به یادگار از خود می گذارند. شما ببینید از خانه کوچک امیرالمومنین علی (علیه السلام) چه نسلی تربیت شد که جهان هر چه دارد از برکت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) است.

صلاح و فساد یک جامعه در گرو صلاح و فساد زنان آن
بنده یک جمله از حضرت امام (رحمة الله علیه) راجع به روز مبارک زن عرض می کنم.حضرت امام(رحمة الله علیه) می فرمایند اگر زن‏هاى انسان‏ساز از ملتها گرفته شود، ملت‏ها به شكست و انحطاط كشيده خواهند شد. این برداشتی است از همان آیه ای که در خطبه اول خدمتتان عرض کردم. حضرت امام(رحمة الله علیه) می فرمایند روز بزرگ و عظيم و مبارك، روز ولادت زهراى مرضيه(سلام الله علیها) كه روز زن است، روز پيروزى زن و روز نمونه زن در عالم است( صحيفه امام، ج 7، ص 341). یا می فرمایند براى زن‏ها كمال افتخار است كه روز تولد حضرت صديقه(سلام الله علیها ) را روز زن قرار داده‏اند؛ افتخار است و مسؤوليت( صحيفه امام، ج 19، ص 184). یا در باب تربیت فرزند می فرمایند تربيت فرزند؛ بزرگترين مسؤوليت و شريفترين شغل عالم،‏ بزرگ‏كردن يك بچه است و تحويل‏دادن يك انسان خوببه جامعه(صحيفه امام، ج 6، ص261). یا می فرمایند نقش زن در جامعه، بالاتر از نقش مرد است، براى اينكه زنان و بانوان علاوه بر اين‏كه خودشان، يك قشر فعال در همه ابعاد هستند، قشرهاى فعال را در دامن خودشان تربيت مى‏كنند. خدمت مادر به جامعه از خدمت معلم بالاتر است و از خدمت همه كس بالاتر است( صحيفه امام، ج 14، ص 197). یا تعبیر صلاح و فساد جامعه در گرو صلاح و فساد زنان آن است(صحيفه امام، ج 16، ص 192).مجددا خدمت خواهران مکرمه روز زن و روز مادر و تولد حضرت امام(رحمة الله علیه) را تبریک عرض می نمایم.

29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی
مناسبت دیگر امروز روز ارتش جمهوری اسلامی و روز نیروزی زمینی نامگذاری شده است و همینطور سه شنبه این هفته دوم اردیبهشت ماه روز تاسیس سپاه پاسداران است. روز ارتش و هم تاسیس سپاه را خدمتتان تبریک عرض می کنم. یک جمله ای از مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) را عرض می کنم می فرمایند اقتدار نظامى كه بخشى از اقتدار ملى است، وقتى ارزش مضاعف پيدا مى‏كند كه از قدرت معنوى برخوردار شود. امروز ارتش و نیروهای مسلح و سپاه یک شجره طیبه هستند که یک حصار مستحکم برای نظام جمهوری اسلامی است. ارتش بیش از چهل و هشت هزار شهید و دویست هزار جانباز داده است و همینطور سپاه شهدای ارزشمندی را تقدیم این نظام کرد. تعبیر بسیار زیبای مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) دارند که می فرمایند اگر ما سپاه را نداشته باشيم يا ضعيفش را داشته باشيم، قادر نخواهيم بود از انقلاب دفاع كنيم‏. اگر سپاه نبود کشور نبود تعبیر زیبای حضرت امام (رحمة الله علیه) در باب اهمیت سپاه پاسداران است. خوب سالروز تاسیس سپاه و همینطور روز ارتش را تبریک عرض می کنم.

بیانات مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) در جمع مدیران و متخصصان انرژی اتمی
بخشی از سخنان مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) را در جمع مدیران و متخصصان در سازمان انرژی اتمی را خدمتتان عرض می کنم. از مهمترین دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی این خودکفایی در زمینه انرژی هسته ای باست. جوانان ما گفتند ما می توانیم و به نقطه ای رسیدیم که دنیا تعجب کرد که چگونه دانشمندان جوان ما در بحث انرژِی صلح آمیز هسته ای خودکفا شدند بعد آقا نکته ای را ذکر می کنند که چرا ما در مذاکرات شرکت کردیم؟ فرمودند دشمنان ما در دنیا تبلیغات وسیعی علیه نظام جمهوری اسلامی راه اندازی کردند که ایران می خواهد بمب اتم بسازد در حالی که ساخت بمب اتم و فکرش هم برای بشر هم آزار دهنده است چون دشمنان هم خودشان ساختند و هم استفاده کردند و هم ایران هراسی را در سراسر جهان راه انداخته بودند. با این مذاکرات و تبیین حقایق نظام جمهوری اسلامی که ایران اسلامی ساخت بمب اتم را هم از نظر شرعی و هم از نظر سیاسی و هم از نظر فقهی حرام می داند این دشمن را خلع سلاح کرد و از این جهت دشمنی که نسبت به ما داشتند و تاخت و تاز می کردند جلوی دشمنی آنها را بگیرد. این سلاح را از دست دشمنان ما می گیرد البته دشمن امروز در بحث هسته ای حرف می زند فردا راجع به چیز دیگری حرف می زند آنها با اصل نظام جمهوری اسلامی مخالف هستند ولی در هر حال حاضر دشمنی را کمتر می کند به هر حال باید مذاکرات ادامه داشته باشد منتهی یکی از نکات مهم این است که پیشرفت در باب انرژی هسته ای باید ادامه داشته باشد دولتمردان ما باید توجه داشته باشند سرسوزنی از جهت پیشرف علمی انرژی هسته ای نباید کوتاه بیایند امیدواریم خدای تبارک و تعالی ایران اسلامی را که زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است هر چه زودتر به صاحبش برساند.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.