سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

اسلام دین انس و الفت

خطبه های نمازجمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی امام جمعه محترم 92/9/29

خطبه اول
بسم الله الرحمن الرحیم

هفته ای که در پیش داریم دوشنبه اربعین سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(علیه السلام) است پیشاپیش روز اربعین حسینی را به محضر مولایمان صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و به همه شما ارادتمندان و دوستداران و شیعیان و عزادران امام حسین(علیه السلام) تسلیت عرض می نمایم. انشاءالله در چنین ایامی زیارت کربلای معلی را نصیب همه من و شما برگرداند.
از طرفی موضوع بحث ما پیشگیری از ناهنجاریهای اجتماعی و مباحث خانوادگی را مطرح می کردیم بنده سعی می کنم بین اربعین و بین این مباحثی که در گذشته داشتیم یک تلفیقی جمع کنم که هم سیر بحث ادامه بدهم و هم انشاءالله در باب اربعین مطالبی عرض می کنم.
اسلام دین انس و الفت وصله رحم
برادران و خواهران همانطور که می دانید اسلام دین اجتماعی است اسلام از انس و الفت صحبت می کند انسانها نیاز به رفت و آمد دارند نیاز به دیدار و زیارت و ارتباط دارند یکی از عوامل تحکیم خانواده این است که زن و شوهر با فامیل خودشان در ارتباط باشند و صله رحم داشته باشند. قطع ارتباط نکنند چون قطع ارتباط هم رزق و روزی را کم می کند و هم مشکلات زیادی برای انسان در زندگی ایجاد می کند و هم اختلاف درست می کند. افرادی که ازدواج می کنند فکر می کنند خانم نباید بامنزل پدر و مادر خودشان ارتباط داشته باشد رفت و آمد را قطع کند زندگیشان بهتر می شود با برادر و خواهر ارتباط را قطع کنند زندگیشان بهتر می شود خدایی نکرده شوهر بگوید تو حق نداری خانه پدر و برادراهایت بروی حق نداری خانه فامیلهایت بروی اینها از نظر شرعی کار درستی نیست چگونه دختری که یک عمر با پدر و مادر و فامیل و خواهر و برادر زندگی کرده است حالا همسر او را از الفت خودش جدا کند اینگونه علاقه بین زن و شوهر ایجاد نمی شود. با این قطع ارتباط نمی شود زندگی را رونق داد برادر و خواهر من ، جوانی که ازدواج می کنی ، پسر و دختری که در آستانه ازدواج هستی اینگونه مسائل دوام ندارد اگر می خواهی زندگیت خوب شود اخلاقتان را عوض کنید.نه اینکه کاری کنید دختر یا پسر از خانواده دور شوند. اگر اخلاق عوض شد انس و علاقه ایجاد شد دختر وقتی رفت که به پدر و مادر سر بزند به سرعت برمی گردد می گوید شوهرم از سرکار می آید تنها است. علاقه ها و محبت را باید زیاد کرد. با ترک صله رحم و دیدار به قیامت زندگی استحکام پیدا نمی کند. البته پدر و مادر و فامیل نباید خیرخواهی خودشان را نسبت به جوانی که تازه ازدواج کرده منع کنند مبادا حرفی بزنند زندگی آنها از هم بپاشد مبادا با دخالت بیجا در زندگی آنها داشته باشند که باعث ناامنی زندگی شود. خیرخواه و خدا پسند باشند کمک بکنند اما دخالت نابجا نباید داشته باشند. روایت در این زمینه زیاد داریم رسول اسلام حضرت محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) می فرمایند«صلوا ارحامکم ولو بالسلام»(سفینه،ج1،ص515) با ارحام و خویشاوندان دید و بازدید کنید ولو به سلام کردن باشد.
امام باقر(علیه السلام) می فرمایند «صلة الارحام تزکی الاعمال»صله ارحام اعمال را پاک می کند «و تنمی الاموال» باعث رشد مال می شود مال را زیاد می کند قطع رحم باعث فقر می شود «و تدفع البلوی» بلاها را دفع می کند سر زدن به پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزگ و فامیل بلاها را دفع می کند « و تیسر الحساب»حساب روز قیامت را آسان می کند« و تنسی فی الاجل»(سفینه،ج1،ص515) از مرگ بد و نابهنگام هم جلوگیری می کند.
در باب دیدار با برادران مومن هم همین است روایت داریم تقاطع نداشته باشیم و مومنین به زیارت و دیدار همدیگر بروند. احوال همدیگر را بپرسند به دیدار همدیگر رفتن تاثیرات زیادی دارد خیلی از مشکلات را حل می کند و برای سلامت جسم و روان مفید است.
مخصوصا که به زیارت علما و بزرگان و سادات و امام بروید که در زندگی تاثیرات زیادی دارد اسلام می خواهد مومنین مثل نخ تسبیحی به همدیگر وصل شوند به برکت این روابط اجتماعی به همدیگر وصل باشند و از هم پاشیده نشوند. جامعه ایمانی به هم پیوسته باشند غمخوار هم باشند بی اعتنا به هم نباشند. مثل جامعه غربی که امروز الفت و مودت و دوستی و صله رحم و زیارت از هم پاشیده شده و زندگی آنها حیوانی و دور از آداب انسانی شده است. آنهایی که در غرب زندگی کردند و آنهایی که در کشورهای غربی زندگی کردند برای ما نقل کردند مردم اگر در خیابان ببینند چند نفر همدیگر را می کشند بی اعتنا از آنجا رد می شوند همسایه به همسایه سر نمی زند دیدار با هم ندارند غمخوار همدیگر نیستند ولی جامعه دینی و الهی و مسلمان باید غمخوار هم در مسائل زندگی باشند. برادران و خواهران و مومنین از جمله حقی که یک امام معصوم(علیهم السلام) به گردن مسلمانان دارد به دیدار و زیارت او رفتن است راوی می گوید من خدمت امام صادق(علیه السلام) رسیدم به من فرمودند شما هر روز امام حسین(علیه السلام) را زیارت می کنید گفتم جانم به قربانت هر روز نه نمی روم. فرمودند شما چقدر جفا کار هستید. فرمودند هر جمعه به زیارت سیدالشهدا(علیه السلام) می روید؟ گفتم نه آقا، امام فرمودند هر ماه به زیارت سیدالشهدا(علیه السلام) می روید؟ گفتم نه آقا،امام فرمودند آیا سالی یکبار می روید گفتم بعضی سالها می روم و بعضی سالها نمی روم. فرمودند چقدر شما در حق امام حسین(علیه السلام) جفاکار هستید. چه می شد هر جمعه پنج مرتبه به زیارت سیدالشهدا(علیه السلام) می رفتید و هر روز یک مرتبه به زیارت امام حسین(علیه السلام) می رفتید می گوید آقا فاصله ما با سیدالشهدا(علیه السلام) خیلی زیاد است من نمی توانم به زیارت آن حضرت بروم. امام فرمودند چرا از همان خانه خود امام حسین(علیه السلام) را زیارت نمی کنید بعد گفتند زیر آسمان بیاید رو را به سمت راست و چپ می گردانید بعد می گوید «السلام علیک یا اباعبدالله الحسین والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته» بعد فرمودند برای همین سلامی که شما خدمت حضرت می کنید ثواب زیارت برای شما نوشته می شود و پاداش حج و عمره دارد. ما در آستانه اربعین حسینی هستیم خوش به حال آنهایی که روز اربعین به زیارت امام حسین(علیه السلام) می روند برای هیچ امامی نگفتند که اربعین بگیرید ولی برای سیدالشهدا(علیه السلام) فرمودند که اربعین بگیرید رازش چیست؟ چرا فرمودند زیارت اربعین بروید برای اینکه ما هر چه داریم از برکت سیدالشهدا(علیه السلام) داریم امام حسین(علیه السلام) اسلام را نجات دادند اصلا کار امام حسین(علیه السلام) چه بود فقط فقط با گروه بنی امیه مبارزه کردند و حکومت بنی امیه را با خون دادن از بین بردند یعنی قیام سیدالشهدا(علیه السلام) همین است یا اینکه قیام سیدالشهدا(علیه السلام) خیلی بالاتر از اینهاست. امام اصلا برای چه چیز قیام کرده است؟ برای چه چیز ما باید به زیارتش برویم؟
علامات مومن و شيعه اميرالمومنين علي(عليه السلام)
امام حسن عسگري (عليه السلام) مي فرمايند مومن پنج علامت دارد. پيروان دوازده امام را مومن و شيعه اميرالمومنين علي(عليه السلام) مي گويند، پيروان اماميه را در مقابل اهل سنت مي گويند. شيعه دوازده امامي را طبق روايتی که در کتاب تهذيب است امام حسن عسگري(عليه السلام) مي فرمايند مومن پنج علامت دارد علامت اول پنجاه و يك ركعت نماز، دوم زيارت اربعين، سوم بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحيم، چهارم انگشتر عقيق به دست راست كردن و پنجم پيشاني برخاك گذاشتن.(تهذيب، شيخ طوسي،ج3،ص17 و مصباح المتهجد،ص551)
امام حسن عسگري(عليه السلام) مي فرمايند اگر می خواهید شيعه اميرالمومنين علي(عليه السلام) را از پيروان ديگر تشخيص دهيد اين است كه اول پنجاه و يك ركعت نماز بخوانند كه هفده ركعت نماز واجب، سي و چهار ركعت نماز نافله كه جمعا پنجاه و يك ركعت مي شود. اهل سنت در هفده ركعت واجب با ما شريك هستند اما ما در نافله يعني نماز مستحبي يوميه فرق مي كنيم خواندن نافله بركتش اين است كه به انسان معرفت مي دهد رتبه را بالا مي برد و اگر نقصي هم در واجب باشد آن را تكميل مي كند وقتی ما نماز صبح و ظهر مي خوانيم اگر حواسمان پرت شد نافله جبران مي كند و يكي از بركات نافله خدا مي فرمايد كه بنده قرب پيدا مي كند و به من نزديك مي شود. گوش، چشم و قلب انسان خدايي مي شود. مومن اهل پنجاه و يك ركعت نماز به جاي مي رسد که همه چيز او الهي مي شود چيزي كه ديگران نمي بینند او در خشت خام مي بيند پيش بيني مي كند و مسائل را درك مي كند خدا به او بصيرت و آگاهي مي دهد خوب اين يكي از علائم شيعه اميرالمومنين علي(عليه السلام) است حالا يك توضيح مختصري راجع به نافله بدهم نافله نماز صبح دو ركعت است اذان صبح كه گفتند قبل از اینکه نماز صبح را بخواني بدون اذان و اقامه دو ركعت نماز مي خواني، نماز ظهر هشت ركعت نافله دارد بعد از اذان ظهر اول هشت ركعت يعني چهار تا دو ركعتي بدون اذان و اقامه مي خواني، نافله عصر را باید قبل از نماز عصر بخواني آن هم هشت ركعت يعني چهار تا دو ركعتي است. همه نمازهاي نافله دو ركعتي هستند. نافله نماز مغرب بعد از نماز مغرب است چهار ركعت است و نافله نماز عشا بعد از نماز عشا كه دو ركعت نشسته است كه يك ركعت حساب مي شود و نافله نماز شب كه نور مومن است كه هر چه مي خواهيد به دست بیاورید با همين نماز شب می توانید كه يازده ركعت است چهار تا دو ركعت به نام نماز شب، دو ركعت به نام نماز شفع و يك ركعت به نام نماز وتر است خلاصه و مفيد بخوانيد ده دقيقه بيشتر وقت نمي برد جمعا پنجاه و يك ركعت است كه اين علامت شيعه علي(عليه السلام) و علامت امامي مذهب بودن است.
دوم بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحيم در تمامي نمازها است. فرق ما با اهل سنت در اينجا است. اهل سنت به هيچ وجه بسم الله را بلند نمي گويند و در نماز جماعت ذكر نمي كنند و يا در دلشان مي گويند ولي شيعه علي(عليه السلام) فرقش با اهل سنت و ديگران اين است وقتي كه مي خواهد نماز بخواند بلند مي گويد بسم الله الرحمن الرحيم.
سوم انگشتر عقيق به دست راست كردن است. پيروان ائمه ملتزم هستند كه انگشتر به دست راست كنند ولي اهل سنت فتوا دادند كه انگشتر به دست چپ كنند ابن حُجر كه مالكيها از پيروان او هستند مي گويد كه تَختُّم به دست راست مكروه است. خوب در نتيجه تفاوت ما با پيروان ابوحنيفه و مالك این است که اهل بيت(عليهم السلام) مي فرمايند انگشتر عقيق به دست راست كنيد.
چهارم: امام حسن عسگري(عليه السلام) مي فرمايند كه پيروان اهل بيت(عليهم السلام) پيشاني را برخاك مي گذارند و سجده برخاك مي كنند. همانطور كه قرآن دستور داده است ولي اهل سنت بر عمامه، لباس، بر فرش، بر پشت دست، حتي سجده بر پشت نمازگذار جلو يعني جمعيت زياد است نمي تواني سجده كني بر پشت نمازگذار سجده كني درست است سجده اي كه بايد براي خدا باشد.خوب چهار تفاوت ما از ديدگاه امام حسن عسگري(عليه السلام) با اهل سنت است كه چقدر اين اسلام ما خالص است.
پنجمين ویژگی خواندن زيارت اربعين است. پنجمين تفاوت شيعه با ديگران اين است كه روز بيستم ماه صفر يعني چهل روز بعد از شهادت اباعبدالله الحسين(عليه السلام) مومن كامل آن كسي است كه به زيارت امام حسين(عليه السلام) در كربلا برود. در زيارت امام حسين(عليه السلام) شركت كند و به عزاداري بپردازد و تجديد عهد و پيمان كند اين علامت مومن است.امام صادق(علیه السلام) فرمودند روز اربعین حالا هر کجا باشید زیارت اربعین را بخوانید. فلسفه شهادت سیدالشهدا(علیه السلام) در زیارت اربعین بیان شده است. این جملات را امام صادق(علیه السلام) در این زیارت می فرمایند«فَأَعْذَرَ فِي الدُّعَاءِ وَ مَنَحَ النُّصْحَ» امام حسین(علیه السلام) راه عذر را برای مردم بسته است. دیگر مردم نمی توانند عذر بیاورند بگویند ما نمی دانستیم چون«مَنَحَ النُّصْحَ» امام خیرخواهی کرد. امام حسین(علیه السلام) حرکتش خیرخواهانه و برای نجات انسانها بود. و این حرکت امام از روی دلسوزی و محبتی بود که نسبت به انسانها و مسلمانان داشته است. امام حسین(علیه السلام) برای چی قیام کردند. از روی خیرخواهی قیام کردند «وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلالَةِ »(زیارت اربعین، مفاتیح الجنان) به مُهْجَتَهُ خون قلب می گویند. امام صادق(علیه السلام) می فرمایند امام حسین(علیه السلام) خون قلبش را دادند. خون قلب با خون بدن فرق می کند. تیر سه شعبه به قلب امام اصابت کرد که امام نتوانست تیر را در بیاورد چون سه شعبه بود و مجبور شدند از پشت سر این تیر را در بیاورند.امام حسین(علیه السلام) خون قلب خودش را بخشید« لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ » تا بندگان خودش را نجات دهد. هدف امام حسین(علیه السلام) نجات انسان و بشریت بود نجات همه انسانها روی کره خاکی بود «مِنَ الْجَهَالَةِ» امام می خواهد نادانی در جامعه نباشد جهالت از جامعه برداشته شود«وَ حَيْرَةِ الضَّلالَةِ» گمراهی نباشد. خوب یکی از عوامل گمراهی یزیدیان بودند همه عوامل گمراهی یزیدیان نبودند در طول تاریخ فلسفه قیام سیدالشهدا(علیه السلام) می درخشد که امام همه انسانها و بشریت را نجات می دهند. و هر پیرو ایشان را نجات پیدا می کند امروز و دیروز ندارد روی این جهت می گویند به زیارت این امام بروید که انسان را از جهل و گمراهی نجات می دهد برای همین روز اربعین را روز زیارتی سیدالشهدا(علیه السلام) گذاشتند چه خوب بود هیئتها می آمدند روز اربعین سینه می زدند و عزاداری می کردند بالاتر از روز عاشورا مجالس می گرفتیم و این دهه کامل را عزاداری می کردیم مخصوصا روز اربعین سینه و زنجیر می زدیم بیرون می آمدیم ابراز عشق و علاقه و وفاداری می کردیم اربعین تجدید عهد با امام حسین(علیه السلام) است.
اولین زائران سیدالشهدا(علیه السلام) در روز اربعین جابربن عبدالله انصاری و با یک دانشمند و مفسر قرآن به نام عطیه بودند. جابر صحابه پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) نابینا شده بود از مدینه حرکت کرد که روز اربعین خودش را به زیارت برساند. همینطور که الان بیش از بیست هزار نفر از جای جای ایران حرکت کردند و همینطور از کشور عراق که خودشان را به زیارت امام حسین(علیه السلام) برسانند. عده ای هم از نجف پیاده به سمت کربلا می روند در اولین اربعین تعدادی از بنی هاشم، امام سجاد(علیه السلام)، جابر و عطیه آمدند حضرت زینب(سلام الله علیها) خودشان فرمودند که مرا به کربلا ببرید. نوشتند که جابر در شط فرات غسل کرد یک مقدار عطر همراه خودش داشت روی خودش پاشید و لباسهایش را به طور عادی نپوشید مثل حوله احرام یکی را به کمر بست و یکی را روی دوش خودش انداخت قدمها را آهسته برمی داشت و دستش در دست عطیه بود گفت مرا روی قبر سیدالشهدا(علیه السلام) ببر وقتی که نزدیک قبر رسید گفت دست من را روی قبر بگذار صدا زد «حبیبی یا حسین(علیه السلام)» از هوش رفت بعد که به هوش آمد خطاب کرد سیدالشهدا(علیه السلام) من این همه راه به زیارت شما آمدم به شما سلام می کنم چرا جواب دوست خودت را نمی دهی...
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران نمازگزار روز جمعه را دعوت به تقوای الهی می کنم در توصیه به تقوا اهمیت نماز جمعه را خدمتتان متذکر می شوم.
رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) در باب اهمیت نمازجمعه می فرمایند یکی از برکات روز جمعه و یکی از برکات مهم نمازجمعه این است که انسانهایی که مستوجب جهنم در این دنیا هستند از برکت حضور در نمازجمعه خدا آنها را آزاد می کند. و این برکت بسیار بزرگی است «اِنَّ اللهَ تَعالی فی کُلِّ یَومِ جُمُعَةِ سَتَّ مِأَةِ اَلفِ عَتیقٍ» به درستی خدا روز جمعه ششصد هزار نفر را آزاد می کند «یُعتِقُهُم مِنَ النّارِ» خداوند آنها را از آتش آزاد می کند. «کُلُهُم قَد اِستُوجَبُّ النّارَ»(کنزالعمال، حدیث31034) همه آنها جهنمی بوده اند شما که پاک هستید اگر کسی مستوجب جهنم باشد امید دارد در روز جمعه به برکت نمازجمعه خدا او را از جهنم نجات بدهد. خدایا همه ما را جزء آزاد شدگان و طبق این حدیث امروز قرار بده.
ایران اسلامی پیشرو صلح در جهان
مناسبتها را به طور خلاصه خدمتتان عرض می کنم اولین نکته تصویب قطعنامه بسیار مهمی که در سازمان ملل بود رئیس جمهور محترم وقتی به سازمان ملل رفتند از طرف ایران اسلامی پیشنهاد دادند که ما به دنبال صلح جهانی هستیم و با خشونت مخالف هستیم و با اعمال تروریستی مخالف هستیم ای دولتها و ای تمام مردم دنیا بیا دست به دست هم بدهیم جهانی را بدون از خشونت داشته باشیم و اعمال تروریستی نداشته باشیم خوب این راهکاری بود که با یک قطعنامه تهیه شد و این افتخار بزرگ نصیب جمهوری اسلامی شد که با صد و نود کشور این قطعنامه را تصویب کردند. این خیلی معنا دارد تنها مخالفی که بود اسرائیلی ها بودند که خود و کشورشان ذاتا تروریست هستند و اعمال تروریستی انجام می دهند و هم غاصب و جنایتکار هستند. حتی آمریکا هم نتوانست با این قطعنامه مخالفت کند بنده وقتی این مطلب را شنیدم یاد این روایت افتادم که یک زمانی همانطور که مار به سوراخ می رود علم از نجف می رود «ثُمَّ يَظْهَرُ الْعِلْمُ بِبَلْدَةٍ يُقَالُ لَهَا قُمُّ وَ تَصِيرُ مَعْدِناً لِلْعِلْمِ وَ الْفَضْلِ حَتَّى لَا يَبْقَى فِي الْأَرْضِ مُسْتَضْعَفٌ فِي الدِّينِ حَتَّى الْمُخَدَّرَاتُ فِي الْحِجَالِ وَ ذَلِكَ عِنْدَ قُرْبِ ظُهُورِ قَائِمِنَا فَيَجْعَلُ اللَّهُ قُمَّ وَ أَهْلَهُ قَائِمِينَ مَقَامَ الْحُجَّةِ وَ لَوْ لَا ذَلِكَ لَسَاخَتِ الْأَرْضُ بِأَهْلِهَا وَ لَمْ يَبْقَ فِي الْأَرْضِ حُجَّةٌ فَيُفِيضُ الْعِلْمُ مِنْهُ إِلَى سَائِرِ الْبِلَادِ فِي الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ فَيَتِمُّ حُجَّةُ اللَّهِ عَلَى الْخَلْقِ حَتَّى لَا يَبْقَى أَحَدٌ عَلَى الْأَرْضِ لَمْ يَبْلُغْ إِلَيْهِ الدِّينُ وَ الْعِلْمُ ثُمَّ يَظْهَرُ»(بحارالأنوار،ج57،ص213) علم و دین از شهری به نام شهر قم به وجود می آید واز قم به سراسر دنیا علم و دین می رود دیگر کسی پیدا نمی کنید که حق و علم و دین به او نرسیده باشد حتی خانمهایی که در خانه هستند آنها حق را می فهمند و در دنباله این حدیث می فرمایند اگر اینگونه نبود زمین اهلش را فرو می برد. این یکی از برکات انقلاب اسلامی است دشمنی که تا دیروز ما را به عنوان ضد حقوق بشر و اعمال تروریستی متهم می کردند امروز از ایران اسلامی یک قطعنامه صادر می شود که بیش از صدو نود کشور جهان آن را تایید می کنند که ایران اسلامی حرف زده و ما حرفش را قبول می کنیم. ایران اسلامی پیشرو است اسلام ناب پیشرو صلح در جهان است اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه وآله وسلم) پیشرو صلح و برادری و محبت واقعی در جهان است.و یکی از اهداف انقلاب اسلامی زمینه سازی برای ظهور حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) می آیند که عدالت، صلح و برادری در سراسر جهان ایجاد کنندجلوی تجاوز و خشونت و ظلم را بگیرند و ایران اسلامی زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)است این یک نکته ای بود که مایه درخشش برای ایران اسلامی است.
میلاد حضرت عیسی مسیح(علیه السلام)
نکته بعدی که می خواهم خدمتتان عرض کنم چهارم دی ماه مصادف با بیست و دوم ماه صفر برابر با میلاد حضرت عیسی مسیح(علیه السلام) است که به همه مسیحیان و همه شما شیعیان امیرالمومنین علی(علیه السلام) تبریک عرض می کنم آنچه پیغمبران الهی دنبالش بودند صلح واقعی و مبارزه با ظلم و طاغوت بود منتها ما امروز آنچه در جهان مشاهده می کنیم آنچه ظلم و ستم می بینیم از پیروان حضرت عیسی مسیح(علیه السلام) و حضرت موسی(علیه السلام) است اصلا ستمکارتر از اینها وجود ندارد. امروز اسرائیلی ها در رادیو و تلویزیونشان همهش دم از حضرت موسی(علیه السلام) می زنند در حالی که حضرت موسی(علیه السلام) خودش با فرعون و ظلم مبارزه کرد. ولی صهیونیستها بزرگترین ظلم به بشریت را انجام می دهند استکبار جهانی که می گوید ما پیرو حضرت عیسی(علیه السلام) هستیم عمده جنگهای جهان را اینها راه انداختند میلیونها انسان را به کشتن دادند. خانه ها را خراب کردند و دم از عیسی مسیح(علیه السلام) هم می زنند بیشترین جنایت را اینها انجام دادند که حضرت عیسی مسیح(علیه السلام) واقعا از اینها بیزار است.
حضرت امام خمینی(رحمة الله علیه) می فرمایند مقام مسیح اقتضاء مقابله با ظالم را دارد و کلیسا باید با مستکبران ظالم که مدعی مسیحیت هستند مبارزه کند. دم از حضرت عیسی(علیه السلام) و حضرت موسی(علیه السلام) می زنند اما بیشترین جنابت را هم انجام می دهند.
یکی از نکاتی را که باید خدمت شما بزرگواران عرض کنم انشاءالله روز اربعین همه جوانان و هیئتها با شور برای سینه زنی بیایند و عزاداری کنند در مساجد دهه آخر صفر را خواهش می کنم عزاداری برپا شود اینجور نباشد که فقط ماه محرم حسینی باشیم و روز دهم زنجیرزنی و سینه زنی را ببوسیم و تا محرم سال آینده عزاداری نکنیم. واقعا اینجور خوب نیست عشق و علاقه خودمان را در این ایام اربعین و بعد از اربعین به سالار شهیدان ابراز کنیم.
دروغگویی و خباثت ویژگی استکبار جهانی
مذاکراتی که انجام گرفت همه توقع داشتند که غربیها پایبند به حرفشان باشند وقتی به عنوان یک انسان مذاکره می کنند به حرف و نوشته و امضاءشان پایبند باشند هنوز نگذاشتند پای ورق این مذاکره خشک شود بالافاصله هم غربیها و هم اروپاییها و هم استکبار جهانی به رهبری آمریکا فورا عهد شکنی کردند البته این چیزی از ملت ایران کم نمی کند بیشتر ملت ایران را به حقانیت خودش مسمم می کند و بیشتر به خباثت استکبار جهانی پی می برد اگر کسانی هم تا به حال شک داشتند و می گفتند مذاکره کنیم و تمام مسائل حل می شود با مذاکره دیدند اصلا دشمن پایبند به هیچی نیست طرف ما هنوز حرف و صحبتشان تمام نشده بود که اعلام کردند تحریمها و حمله نظامی و همه چیز باقی مانده است. انگار تا به حال ما را تحریم نکردند تا به حال به ما جنگی تحمیل نکردند مگر استکبار جهانی تا به حال به ما خوبی کرده است مگر روی خوش نشان داده است و قربان صدقه ملت ایران رفته است این همه شهدا ما را چه کسانی به شهادت رسانده اند. مجروحان جنگی و شیمیایی ما را چه کسانی مجروح کرده اند؟ دولت عراق و صدام که عددی نبود، مگر استکبار جهانی تا به حال دسته گل به ما داده است و فرش قرمز برای ما پهن کرده است از روز اول چنین بوده است امروز شما می بینیم صلح نامه ای که خودشان نوشتند و خودشان زیرپا گذاشتند. این خیلی به نفع ایران است. ملتهای جهان می دانند که اینها نامرد هستند ملتهای جهان می فهمند که ملت ایران ملت صلح و دوستی است نه دنبال بمب اتم است و نه دنبال آزار و اذیت دیگران است او می خواهد حق خودش را حفظ کند چهار روز دیگر نفت تمام می شود اگر در زمان مصدق و آیت الله کاشانی نفت را ملی نکرده بودند و در اختیار غربیها قرار گرفته بود ما الان بیچاره بودیم فردا نفت و سوخت برای ما نمی ماند اگر ما برای آتیه فرزندان خودمان امروز قدم برنداریم و از انرژی صلح آمیز هسته ای به نفع خودمان استفاده نکنیم و نداشته باشیم فردا استکبار جهانی سر سوزنی به ما کمک نمی دهد باید دستمان جلوی غربیها و شرقیها دراز باشد می شویم یک ملت مسلمان مفلس که دستمان پیش دیگران دراز است علم و دین را اسلام آورده است ملتی که در تمام دوران تاریخ سربلند بوده و می درخشیده است. حالا ملتی تو سری خور شویم هرگز ، در همین تحریمها جوانان برومند ایران توانستند تمام چرخه سوخت را در ایران درست و تولید کنند و به همان نقطه ای که می بایست برسد رساندند. دشمن می خواهد که نفت تمام شود ایران ذلیل باشد ما نمی خواهیم زیر بار ظلم برویم و ذلیل باشیم. ما حق خودمان را می خواهیم وقتی همه کشورها استفاده می کنند ایران استفاده نکنند. چرا شما استفاده کنید اما ملت ایران استفاده نکند . چرا ملتهای دنیا انرژی هسته ای حق دارند داشته باشند در زمان طاغوت ایران حق داشت که از انرژی هسته ای استفاده کند حالا ملت ایران قیام کرده اسلام و قرآن و دین می خواهد و به خاطر اسلام ناب و دین می گویند ایران اسلامی انرژی هسته ای نداشته باشد حالا خیلی چیزها برای مردم ملت ما و برای افرادی که فکر می کردند اگر مزاکره کنیم همه چیز تمام می شود روشن شد نه خیر اینجور نیست استکبار جهانی و دشمن اصلا با موجودیت اسلام و انقلاب و عدالت مخالف است دیگر بیشتر از این نتوانسته کاری انجام بدهد تنها راهش ایستادگی و شجاعت همان هیهات من الذله استهمین نهم دی همه مردم بیاند و مرگ بر آمریکا بگویند.این چاره کار دشمن است اگر از دشمن فرار کنیم ما را رها نمی کند و هر روز جلو می آید ولی وقتی ایستادگی کنیم دشمن عقب نشینی می کند وقتی ببیند ایران از درون مقتدر است آن وقت همه چیز را می بازد. خوب الحمدالله ایران اسلامی امروز از هر جهت مقتدر و اقتدار دارد دشمن واقعا ذلیل است دیگر نمی تواند کاری انجام بدهد فقط و فقط تنها کاری که دارد انجام می دهد با ترس است که ملت ایران را بترساند والا ما مملکتی هستیم که روی پای خودمان ایستادیم اگر تدبیر و برنامه ریزی باشد اگر مدیران ما به صحنه بیایند در کالاهای اساسی ما یک سرسوزن به دشمن نیاز نخواهیم داشت. ما همه چیز می توانیم در داخل کشور خودمان داشته باشیم بدون اینکه هیچ نیازی به استکبار جهانی داشته باشیم بعد از آن هم دنیا اینقدر بزرگ است اینقدر روابط در دنیا زیاد است در دوران جنگ اینقدر ما را تحریم کردند هر جور بود آنچه نیاز بود خریداری می شد و رابطه برقرار می شد دشمن نتوانست کاری انجام بدهد الان ملت ایران از هر جهت پیشرفته است و تمام جاهای حساس استکبار جهانی از جمله اسرائیل در تیررس جمهوری اسلامی است دست از پا خطا کنند واقعا اسرائیل با تمام یهودیها زیر و رو می شود چگونه شد وقتی دشمن می خواست به سوریه حمله کند و اعلام کرده بود که ما به زودی به سوریه حمله می کنیم چگونه ایران یک پیامی به استکبار جهانی داد که جرات نکردند حمله کنند اگر می توانستند و راه برایشان هموار بود این کار را می کردند مطمئن باشید امروز به برکت امام(رحمة الله علیه) و رهبر بزرگوار و خون شهدا و جوانان عزیز و برومند و سپاه و ارتش چنان اقتداری در جمهوری اسلامی پیدا شده که دشمن فکر حمله به ایران اسلامی را نمی تواند بکند البته از راه تحریم ممکن است مشکلاتی برای ما درست کند این خودش نعمتی است ما روی پای خودمان می ایستیم و از بازوی خودمان نان می خوریم دست سر زانو خودمان می گذاریم و جوانان عزیز ما دنبال کار و تولید می روند مسئولین به فکر بیافتند که به جوانان بها بدهند زمینه رشد و تعالی اقتصادی را در داخل کشور برای جوانانمان فراهم کنند که ایران اسلامی در بحث اقتصاد هم یکبار دیگر دشمن را انشاءالله شکست بدهد .
پنجم دیماه سالروز تشکیل سپاه حفاظت از هواپیماها است باید تشکر کنیم از بچه های حفاظت هواپیمایی اوایل انقلاب که دشمن و منافقین به اندک چیزی هواپیما ربایی می کردنداز وقتی که سپاه در فرودگاه آمد و نقش حفاظت را برعهده گرفت دیگر توطئه دشمن شکست خورد.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته


 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.