سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

راهکار ایجاد روابط اجتماعی از منظر آقا اباعبدالله الحسین(علیه السلام)

خطبه های نمازجمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی امام جمعه محترم 92/9/15

http://yascms.ir/istgah/ebrahimi3.jpg

خطبه اول
بسم الله الرحمن الرحیم
دیدگاه امام حسین(علیه السلام) در باب روابط اجتماعی و چگونگی برخورد با یکدیگر

از آنجایی که ماه محرم و ماه صفر متعلق به آقا اباعبدالله الحسین(علیه السلام) است این خطبه را اختصاص به بخشی از کلمات سیدالشهدا(علیه السلام) از منظر روابط اجتماعی و چگونگی ایجاد هنجارهای اجتماعی در جامعه می دهم. امام حسین(علیه اسلام) برای هر بخشی از زندگی ما فرمایشات گهرباری را ارائه کردند که در این مجال به یکی از فرمایشات حضرت اشاره می کنم حضرت در باب تحکیم روابط اجتماعی و خانوادگی می فرمایند اگر خوبیها و اخلاق خوب مجسم شود به صورت یک انسان زیبا مجسم می شود اخلاق خوب به صورت یک انسان خوب که همه او را دوست می دارند ولی اگر اخلاق بد را مجسم کنند به صورت یک انسان زشت و نازیبا مجسم می شود که هر کس او را می بیند چشمهایش را روی هم می گذارد و دلش نمی خواهد او را نگاه کند.یعنی حضرت می فرمایند با این بیان درون خودمان را با اخلاق خوب زیبا کنیم. یکی از فرازهای مهم حضرت درباب اخلاق اجتماعی این است که بحث مدارا را مطرح می کنند حضرت می فرمایند:«أَحجَمَ عَنِ الرَّىِ وَعَيِيَت بِهِ الحِيَلُ كانَ الرِّفقَ مِفتاحُهُ»(بحارالأنوار، ج75، ص،128،ح11) اگر کسی در مشکلات سرگردان شد که نمی داند چکار کند، بعضی اوقات زندگی مثل کلاف سر در گم می شود، بعضی اوقات انسان در زندگیش در ظاهر می بیند همه درها به روی او بسته شده است، خوب از دیدگاه سیدالشهدا(علیه السلام) کلید این گشایش کجاست؟ چگونه این کلاف سر درگم زندگی را ما بدست بگیریم و مدیریت و گره گشایی کنیم با چه کلیدی راه چاره ای پیدا کنیم؟ حضرت می فرمایند «كانَ الرِّفقَ مِفتاحُهُ» کلید حل این مشکل و گره الرفق مفتاحه است الرفق یعنی مهربانی و نرمی، این نرمی و مدارا و ملائمت کلید حل این مشکل است. مدارا ضد خشونت و تندی است. تندی و بداخلاقی باعث گره خوردن زندگی می شود همانطور که بداخلاقی فشار قبر می آورد مشکل و گره در زندگی درست می کند. با بداخلاقی و تندی زندگیها از هم پاشیده می شود اما گشایش زندگی در اثر خوش اخلاقی و نرمی و مدارا است. این مدارا در مسائل اجتماعی و خانوادگی بسیارمهم است. یکی از راههای پیشگیری از اختلافات و زمین خوردن مرد و زن که با هم ازدواج می کنند همین مهربانی و مدارا است.دوستداران سیدالشهدا(علیه السلام) برادران عزیز و خواهران مکرمه، دختران و پسرانی که ازدواج کردند اگر اقتدا به سیدالشهدا(علیه السلام) کنند و امام حسین(علیه السلام) را دوست می دارند و در همه ابعاد می خواهیم حسینی باشیم اخلاق ما هم باید حسینی باشد. در زندگی خانوادگی اهل رفق و مدارا و سازش و محبت و دوستی باشیم.
نقش مهر و محبت و مدارا در زندگی شخصی
ببینید این مهر و محبت و مدارا چقدر در زندگی تاثیر داشته است؟ رفق و مدارا با همسر، پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) می فرمایند: اگر مردی به خانمش بگوید من تو را دوست می دارم قلب او را تسخیر کرده و زندگیش را نجات بخشیده است. زندگیش را از اختلاف دور کرده است انسانها وقتی ازدواج می کنند نیازهای زیادی دارند مخصوصا نیازهای عاطفی و روانی، زن و شوهر باید نیازهای همدیگر را بشناسند و نیازهای زندگی را پاسخگو باشند.
به عنوان مثال می خواهم خدمتتان عرض کنم وقتی یک مردی وارد خانه می شود خانم سوال می کند چه خبر؟ خوب این یک کلام ساده است او می خواهد نیاز عاطفی و محبت خودش را ابراز کند این کلام چه خبر غیر مستقیم است می خواهد ارتباط برقرار کند تبادل احساسات کند.منتها می بینید بعضی از مردان هیچ جوابی نمی دهد سرگرم روزنامه می شوند تلویزیون نگاه می کنند خوب در زندگی چه اتفاقی می افتد؟ نتیجه این بی اعتنایی کم کم باعث دلسردی و دلبُری می شود نه دلبری، بعد زمینه اختلاف راکم کم فراهم می کند چرا؟ چون نسبت به همدیگر بی احساس و بی تفاوت شدند، مهر و محبتی که خدا از روز اول عقد به برکت انشاء خطبه عقد در قلب زن و شوهر ایجاد کرده است اینها می بایست روز به روز بیشترش کنند ولی کم کم نسبت به هم بی احساس و بی تفاوت شدند و اختلاف درست می شود و به قدری از همدیگر بریده می شوندکه به دادگاه می روند و طلاق می گیرند و در نهایت یک ناهنجاری اجتماعی به وجود می آید. ولی اگر این فرمایش سیدالشهدا(علیه السلام) که اگر وفق و مدارا و محبت و دوستی و صمیمیت در زندگی باشد دیگر اختلاف باقی نمی ماند و بی تفاوتی در زندگی پیدا نمی شود. یا مرد وقتی وارد خانه می شود به خانم می گوید خیلی خسته ام چای برایم بیاور این یعنی مرد نیاز عاطفی دارد.
شیرینی زندگی از برکت رفق و مدارا
شخصی نزد پیغمبر خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) آمد گفت یا رسول الله(صلی الله علیه وآله وسلم) هر وقت به خانه می آیم همسرم جلوی من می آید با خوبی با من برخورد می کند و من تمام غمها را فراموش می کنم پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند این فردی از کارکنان خداست قدرش را بدان. حالا مردی وارد منزل شد و گفت من خسته ام این مرد پیام غیر مستقیم می دهد که نیاز عاطفی دارم ممکن است زن جوابش را اینگونه بدهد که من چند بار گفتم نباید اینقدر کار بکنی آیا این جوابش است یا اینکه جوابش را با الفاظ شیرین دهد و چای بیاورد دو کلام با همدیگر گفتگو داشته باشند اینها باعث تبادل احساسات در زندگی می شود این را رفق و مدارا می گویند. امام حسین(علیه السلام) از همه ما شیعیان مدارا کردن را می خواهد.که اینگونه زندگی کنیم، با همدیگر رفق و مدارا داشته باشیم خوش رفتار در زندگی باشیم این خوش رفتاری و این مهر و محبت عمر را طولانی می کند. خیلی از مسائل روحی و روانی که در خانواده ها اتفاق می افتد باعث می شود احساسات از بین برود بی تفاوتی درست می کند تنش ایجاد می کند و باعث طلاق می شود منشا طلاقها بریدگی عاطفی است. هنرمند آن کسی است که واقعا بتواند با الفاظ و اخلاق و رفتارش زندگی خودش را خوب نگه دارد و شاد و خوب زندگی کند، تبادل احساسات داشته باشد، نیازهای روانی و عاطفی همدیگر را پاسخگو باشند، خوب بتوانند با همدیگر ارتباط برقرار کنند. این می تواند یک زندگی با دوام باشد.
چرا دختران و پسران از خانه فرار می کنند؟ و به دامن اعتیاد رو می آورند منشاش همین است که در خانه عقده می کنند چون به نیازهای عاطفی آنها جواب داده نمی شود با رفق و مدارا در خانه ها برخورد نمی شود قدر دختر کمتر و پایینتر دانسته می شود قدر پسر بالاتر دانسته می شود اختلاف و تفاوت بینشان گذاشته می شود.
پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) می فرمایند در خانه بین فرزندانتان فرق نگذارید ولو با بوسیدن، هدیه ای دارید اول به دخترتان هدیه بدهید چون قلبش نازکتر و زود رنجتر است. حالا این یکی از فرمایشات گهربار سیدالشهدا(علیه السلام) است. انشاءالله خدا توفیق دهد که ما اهل عمل باشیم. خوب ما در آستانه رحلت حضرت رقیه(سلام الله علیها) این دختر باب الحوائج هستیم چند جمله توسل یه این بزرگوار داشته باشیم انشاءالله گره های زندگیمان با دستهای کوچک دختر اباعبدالله الحسین(علیه السلام) برطرف شود.
بنده در یک کتاب خواندم نوشته بود عده ای از گردشگران خارجی به سوریه آمده بودند بعد یکی از خانمها حامله بوده و در بیمارستان بستری می شود پزشکان می گویند یکی از دو نفر زنده نمی ماند یا مادر زنده می ماند یا بچه، به این خانم می گویند خیلی ناراحت می شود که بعد از نه ماه تحمل بارداری بچه اش را از دست بدهد. بیرون نگاه می کند می بینید جمعیت زیادی می روند از پرستار سوال می کند که این جمعیت کجا می روند چه اتفاقی افتاده است؟ پرستار می گوید شهادت دختر سیدالشهدا رقیه خانم است این جمعیت به زیارت می روند می گوید که این دختر فامیل و قوم و خویش زیادی داشته است که وقتی فوت کرده برای مراسمش می آمدند پرستار برایش توضیح می دهد که دختر سیدالشهدا(علیه السلام) است و چه عظمتی دارد در همان جا توسلی پیدا می کند می گوید اگر این دختر من را نجات بدهی هنگام عقد بابام یک قالیچه بسیار زیبایی به من هدیه داده است اگر بچه ی من سالم به دنیا بیاید من این قالیچه را در حرم شما می اندازم. بعد اتفاق می افتد این خانم را به اتاق عمل می برند بچه اش سالم به دنیا می آید. حالا این را می خواهم عرض کنم ما هم از این جلسه می توانیم توسلی پیدا کنیم ای بانو به جان بابایت امام حسین(علیه السلام) ما را ببین...
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»

یکی از برکات نمازجمعه ضائل شدن ترس و سختی روز قیامت از انسان
در توصیه به تقوا یه یکی از کارکردهای نمازجمعه اشاره می کنم. چون نماز جمعه مرکز تقواست انسان باتقوا در نمازجمعه حضور پیدا می کند تاثیر بزرگی بر روی انسان می گذارد هم تاثیرات بزرگ دنیوی و هم تاثیرات اخروی دارد. وقتی در مورد قیامت گفته می شود که قیامت اینجوری است هول و هراس ما را فرا می گیرد. زمین قیامت تشخیص می دهد که این انسان خوبی است یا آدم بدی است. زیر پای مومن خنک است و زیر پای آدم بد داغ است. ما و پرونده اعمال خودمان هستیم. بالاخره در دادگاه دنیوی آدم می خواهد برود هول و هراسی دارد حالا دادگاه اخروی دیگر مشخص است دست و اعضای بدن آدم شهادت می دهد او می گوید ای دست تو عضو بدن من بودی حالا چطور بر علیه من شهادت می دهی، دست جواب می دهد آن کسی که تو را به نطق درآورده است او مرا به نطق در آورده است و در واقع من سرباز خدا و امانتی در دست تو بودم و واقعیت را افشا می کنم. دستی که به ناحق گناه کرده باشد آن روز بر علیه خود ما شهادت می دهد زمین شهادت می دهد خیلی جاهاست که قیامت بر علیه ما شهادت می دهند از جمله اعضای بدن است. حالا یکی از کارکردهای نمازجمعه آن هول و هراس روز قیامت را از انسان برمی دارد این از برکت نمازجمعه است. کسی اهل نمازجمعه باشد همینکه خطبه نمازجمعه تمام شد همان لحظه خداوند آن ترسی که از روز قیامت بر ما مستولی می شود همان لحظه خداوند گناه را می بخشد و هم ترس را از بین می برد. شما کجا می توانید همچین جایی را پیدا کنید که اینقدر مایه آرامش در انسان باشد کسی می تواند بگوید من خطا و گناه ندارم.
حدیث از پیامبراعظم(صلی الله علیه وآله وسلم) است «مَا مِنْ مُؤْمِنٍ مَشَى بِقَدَمَيْهِ إِلَى الْجُمُعَةِ إِلَّا خَفَّفَ اللَّهُ عَلَيْهِ أَهْوَالَ يَوْمِ الْقِيَامَةِ» هر مومنی که به سوی نمازجمعه حرکت کند خدای تبارک و تعالی سختی و هول و ترس روز قیامت را از او زائل می کند «بَعْدَ مَا يَخْطُبُ الْإِمَامُ» همینکه خطبه امام تمام شد همان موقع مزدش را می دهند« وَ هِيَ سَاعَةٌ يَرْحَمُ اللَّهُ فِيهَا الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ الْخَبَرَ» (مستدرك‏الوسائل ،ج6 ،ص 41، باب،24،ح6379) و به هنگام خطبه و بعد از خطبه آن لحظه ای است که خدا رحم می کند به همه مومنین و مومناتی که در نمازجمعه حضور دارند و مورد لطف و عنایت خودش قرار می دهد. یکی از مزایای رحم خدا این است که ترس از سختیهای قیامت را همان لحظه امضاء می کند که از این مومن برداشته شود. امیدواریم که همیشه اهل نمازجمعه باشیم دوستانمان را به نماز دعوت کنیم.
افتخار بزرگی نصیب استان کرمان شده است که بازسازی حرم سیدالشهدا(علیه السلام) و ساخت گنبد امام حسین(علیه السلام) به عهده مردم استان کرمان گذاشته شده است. می خواهند خشتهای طلای گنبد را عوض و بازسازی کنند از طرف ستاد عتبات عالیات این مهم به عهده مردم استان کریمان گذاشته شده است. قبه ای که دعا در آن مستجاب می شود این خشتهای طلا را تقسیم کردند هزینه اش را اعلام کردند هر خشتی دو میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان است. کسانی که می تواند تنها پولش را بپردازند شماره خشت طلایی که عوض می شود به آن شخص داده می شود تا قیام قیامت به اسم او ثبت می شود. افرادی که با همدیگر می توانند پول خشت را بپردازند هیچ فرقی نمی کند. هر شهرستانی یک ستاد عتبات عالیات دارد یک دبیر دارد که این کارها را برنامه ریزی می کند. مسئول ستاد امام جمعه شهرستان و دبیر آن در شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه جناب سرهنگ شهسواری است و ایشان در نمازجمعه حضور دارند. که نماینده شورای گوغر هستند و مسئول شورای شهرستان می باشند. مسئولیت این امر مهم به عهده ایشان است و شما می توانید کمک بکنید. در یکی از شهرستانها جلسه ای که اعلام کرده بودند حدود پانصد خشت طلا فروش رفته بود در بعضی جاها صد خشت طلا فروش رفته بود در بافت ما تازه شروع کردیم قلب شما برای سیدالشهدا(علیه السلام) می تپد و می خواهید کار ماندگاری را برای آقا انجام بدهید شما می توانید سهمی در بازسازی حرم سیدالشهدا(علیه السلام) داشته باشید.
وظائف شهرداری و شورای شهر
جناب آقای بختیاری به عنوان شهردار از طرف شورا انتخاب شدند و حکمشان از طرف استانداری امضاء شده و به زودی تودیع و معارفه انجام می شود به ایشان تبریک عرض می کنیم انشاءالله ارتباطات بین شهرداری و نمازجمعه مثل گذشته و بهتر از گذشته ادامه داشته باشد به هر حال نمازجمعه مشکلاتی دارد که قسمتی از آن را توسط شهرداری و شورای شهر حل کنیم واقعا از خدمات شهرداری و شورای شهر سابق هم تشکر و قدردانی می کنیم کارهای بسیار ارزشمندی انجام دادند آقای بختیاری که منتخب و مورد تایید هستند به ایشان تبریک عرض می کنیم انشاءالله که امید در شهرستان بافت روز به روز زیادتر کنند مردم بیشتر بتوانند در این شهر بمانند. مخصوصا مشکلات زیادی در شهر است انشاءالله با تدبیر و برنامه ریزی بتوانیم این مشکلات را حل کنیم یکی از مشکلات شهری ما آسفالتهایش است بعضی کوچه ها آسفالت نیست و بعضی جاها به طوری کلی آسفالتش نابود شده است در بعضی جاها از بیابان بدتر شده است. خواهشی از شورای جدید دارم که برنامه ریزی کنند به این امر مهم رسیدگی کنند.
بیماری ایدز و ضرورت پیشگیری از آن
یکی از بیماریهای مسری قرن که واقعا خطرناک است و مرز نمی شناسد و به سرعت پیشرفت می کند بیماری ایدز است. بیماری بسیار خطرناک و دوران نهفتگیش معلوم نمی شود ممکن است ده سال ویروسش در بدن کسی باشد و مشخص نشود و بعد از ده سال مشخص شود و فعلا دارویی برای این بیماری درست نشده است. راههای انتقال فراوانی دارد الان پزشکان و کسانی که با این بیماری در ارتباط هستند دوران سوم این بیماری را بیان می کنند در بعضی از کشورها خیلی پیشرفت کرده پدر و مادر و فرزند بیمار هستند از راههای مختلف انتقال پیدا می کند از جمله فرآورده های خونی، آرایشگاههای زنانه و مردانه، ازطریق تزریق سرنگ آلوده در بین معتادان و انتقال از طریق جنسی. این بیماری خطرناکی است از مادر به بچه منتقل می شود از فرد به فرد دیگری منتقل می شود امروز باید بگوییم همشهریان عزیز مسائل بهداشتی را بیش از پیش مراعات کنند. منشا بیماری از کجا ناشی شده است نمی دانم اما امروز که گناهان جدید پیدا می شود بیماریهای جدید پیدا می شود. وقتی همجنس بازی باب می شود بیماریهای جدید به وجود می آید. وزیر دادگستری اسرائیل افتخارش این است که مرکز همجنس بازان دنیا در اسرائیل است وی می گوید ما همجنس بازان را از سراسر دنیا دعوت می کنیم که در اسرائیل راهپیمایی داشته باشند. یک خانمی می گوید وقتی من در سازمان سیا کار می کردم ارتباط با بعضی از سران کشورهای عربی داشتم به دلیل اینکه اطلاعات از آنها بگیرم به هر کاری تن می دادم. حالا گناهان جدید بیماریهای جدید به وجود می آورد. حضرت امام(رحمة الله علیه) می فرمایند اسرائیل غده سرطانی است واقعا غده سرطانی است بلای انسانیت از هر جهت شما حساب کنید عامل بدبختی انسانها هم مسلمانان و هم مسیحیان و هم هندو اسرائیل است چون اینها می گویند تمام بشریت نابود بشود مهم نیست فقط صهیونیستها به اهدافشان برسند دو سوم مردم جهان نابود بشوند بشوند ولی صهیونیستها به اهدافشان برسند.
فتوای مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) در بحث هسته ای راهی برای صلح جهانی
هر روز که می گذرد بی اعتمادی ملت ایران به آمریکاییها بیشتر می شود شما چند روز پیش در تلویزیون دیدید وزیر امور خارجه آمریکا به اسرائیل آمد و اعلام کرد هدف مهم ما حفظ اسرائیل است در همانجا اعلام کرد ما حق غنی سازی را اصلا برای ایران قائل نیستیم هرچند برخلاف توافق نامه ای که بین ایران و 5+1 امضاء شده بود آنها در آنجا حق غنی سازی را مغتنم شمردند اینکه مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) فرمودند مذاکرات عیبی ندارد ولی ما به آمریکاییها همچنان بی اعتماد هستیم روز به روز خودش را بیشتر نشان می دهد هنوز نگذاشتند رنگ قلم نوشته خشک شود فورا رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد ما تحریمها را برنمی داریم مدتی نگذشت کشورهای اروپایی 16 قلم تحریم بر علیه ایران امضاء کردند حتی نگذاشتند مدتی از این توافقنامه بگذرد. توافقنامه مایه خیر است. فتوای مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) مایه خیر و برکت برای دنیاست. و ایران پیش قدم صلح در مسائل هسته ای است استکبار جهانی هم بمب اتم ساخته و هم مصرف کرده اسرائیلیها دهها کلاهک دارند که بزرگترین تهدید برای جامعه بشری است.ولی فتوای مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) به خاطر این است که دنیا را به صلح برساند و جهان را از این تهدید بزرگ نجات بدهد.
فریب افکار عمومی تنها روش دشمن
منتها برادران و خواهران مکرمه دشمن دشمن است مثلا آمریکاییها وقتی حرف می زنند نمی آیند بگویند ما می خواهیم شما را چپاول کنیم و کشور شما را اشغال کنیم اگر اینجوری بگویند هیچ کس زیر بار نمی رود یک جوری حرف می زنند که ملتها فریب بخورند.می گویند ما می خواهیم حقوق بشر را حفظ کنیم و با تروریسم مبارزه کنیم ما با ناامنی می خواهیم مبارزه کنیم ما اگر بیاییم امنیت را برای شما ایجاد می کنیم. از آن روزی که در افغانستان آمریکایها آمدند کشت تریاک دهها برابر شده است ناامنی بیشتر شده است با الفاظ آدم را فریب می دهند. یک نکته خیلی ظریفی را حضرت آیت الله جوادی آملی موقعی که وزیر امورخارجه آقای ظریف خدمتشان آمده بود فرمودند شما موقعی که دست به آمریکاییها می دهید دستتان را نگاه کنید یعنی اینقدر اینها بی اعتماد هستند دشمن از راه نفاق جلو می آید.
این هفته هفته تصویب اعلامیه حقوق بشر است. آمریکاییها تصویب می کنند که ما حقوق بشر را محترم بشماریم این خودش برای بلعیدن است یعنی یک فریب بزرگ برای تسلط است می گویند ما که به کشور شما می آییم می خواهیم حقوق بشر را حفظ کنیم. حقوق بشر آمریکاییها را در سوریه، عراق و افغانستان دیدیم. هشت سال علیه ما جنگ تحمیلی را راه انداختند حمله شیمیایی به ما کردند و جنگ در شهرها راه انداختند ما با تمام وجود حقوق بشر آمریکایی را لمس کردیم هر روز مردم عراق حقوق بشر آمریکایی را با پر پر شدن فرزندانشان در سنگ فرشهای خیابان لمس می کنند. این حقوق بشری که غربیها دنبالش هستند منتها حقوق بشر اسلام ناب است.
یکی از جنایاتی که واقعا استکبار جهانی دارد انجام می دهد بیداری اسلامی را منحرف می کنند مردم و کشورها از جنایت استکبار جهانی به خشم آمدند. ولی اینها مسلط شدند در مصر و تونس چکار کردند؟ انقلاب های مردمی را منحرف کردند. بعد اسلام مردم جهان را می خواهند نجات بدهند می آیند مردم جهان را بر علیه اسلام می شورانند القاعده، تکفیری و طالبان را درست می کنند. در سوریه شما دیدید یکی از گروههای تکفیری و سلفی که از عربستان تجهیز می شود سر یک بچه سیزده ساله شیعه را بریده بودند و پیشانی بند یا رقیه(سلام الله علیها) در پیشانی این بچه بود. سرش را بریدند و عکس یادگاری گرفتند. خوب حالا این عکس در دنیا پخش شود مردم می گویند اسلام این است دیگر هیچ مسیحی اسلام را نمی خواهد. کشورهایی که پیرو هیچ مذهبی نیستند می گویند ما همچنین اسلامی را نمی خواهیم اسلامی که این طور سر آدمها را ببرد و خشن و تند است ما هرگز همچین اسلامی را نمی خواهیم امام بزرگوار ما اسلام ناب را مطرح کردند دنیا جذب شد یهودی یهودی تر شد مسیحی مسیحی تر شد جهان به سمت خدا حرکت کرد مردم امید پیدا کردند به سمت خدا دعوت شدند. اینها برای اینکه امید را از مردم بگیرند اسلامی بدلی درست کردند سلفی درست کردند این کار استکبار جهانی است. بزرگترین ظلم به اسلام ناب و بشریت را استکبار جهانی و صهیونیستها ایجاد و مدیریت می کنند انشاءالله خداوند هر چه زودتر اینها را نابود کند.
روز دانشجو را تبریک عرض می کنیم انشاءالله فرمایشات مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) مدنظر دانشجویان عزیز ما باشد.
ولادت امام محمدباقر(علیه السلام) امروز است به حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و همه شما بزگواران تبریک عرض می نمایم.
میلاد امام موسی بن جعفر(علیه السلام) را در همین هفته داریم تبریک عرض می کنم.
شهادت شهید محراب شهید دستغیب را در همین هفته داریم که بازوان امام را دشمن هدف قرار داد. و فکر می کرد اگر این بازوان را بزند نور این انقلاب خاموش می شود نمی دانست که این نور خدایی است که روز به روز عظمت امام و کار امام بیشتر درخشنده می شود.
وفات آیت الله مرعشی نجفی(رحمة الله علیه) داریم این را تسلیت عرض می کنم.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.