سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

فضائل بزرگ مولی علی(علیه السلام)


خطبه های نمازجمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی امام جمعه محترم 92/5/4

http://yascms.ir/istgah/ebrahimi3.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه اول
داستان دوستی غلام سیاه با علی بن ابیطالب(علیه السلام)

برادران و خواهران در آستانه لیالی قدر و متعلق به آقا امیرالمومنین علی(علیه السلام)است قرار داریم. در این خطبه به اندازه توان چند کلامی را راجع به مولایمان امیرالمومنین علی(علیه السلام) خدمت شما بزرگواران عرضه می دارم انشاءالله از مناقب امیرالمومنین علی(علیه السلام) همه ما مورد لطف و عنایت خداوند قرار بگیریم چون «ذکرُ علی عباده» است نام امیرالمومنین علی(علیه السلام) عبادت در عبادت است یعنی «نور علی نور». پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) با اصحاب خود در مسجد النبی(صلی الله علیه وآله وسلم) نشسته بودند در همان حال چهار غلام یک جنازه و تابوتی را از جلوی رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) عبور می دادند آقا فرمودند این جنازه را بیاورید، جنازه را آوردند و روی زمین گذاشتن روپوش را برداشتند بعد فرمودند علی جان این کسی که از دنیا رفته می شناسی؟ این رباح غلام بنی نجار است امام علی(علیه السلام) فرمودند بله من این را می شناسم وقتی مرا می دید شاد می شد و می گفت علی دوستت می دارم و ابزار محبت به من می کرد پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند بروید غسلش بدهید بعد از غسل حضرت تشریف آوردند عبای خود را به عنوان کفن بر اندام سیاه غلام پوشاندند نماز خواندند بعد وارد قبر شدند و دعا کردند. بعد در مسیری که می آمدند یک همهمه ای شد آقا امیرالمومنین علی(علیه السلام) فرمودند این همهمه برای چیست؟ رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند این همهمه نزول فرشتگان برای تشیع جنازه است.تمام که شد رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) رو به امیرالمومنین علی(علیه السلام) کردند و فرمودند علی جان می دانید من چرا اینقدر بر غلام سیاه پوست لطف و عنایت کردم؟ به خاطر اینکه این غلام تو را دوست می داشت و ابراز محبت و دوستی به شما می کرد. نتیجه محبت به امیرالمومنین(علیه السلام) اینگونه است. امیرالمومنین علی(علیه السلام) شخصیت ممتازی دارد مگر پرنده می تواند به افق والایی امیرالمومنین علی(علیه السلام دست پیدا کند. صفات و کمالاتی که در وجود امیرالمومنین علی(علیه السلام) است در وجود هیچ کس نیست مگر به غیر از پیامبر خاتم(صلی الله علیه وآله وسلم).
تجلی صفات پیامبر الوالعزم در وجود امیرالمومنین علی(علیه السلام)
روایت جالبی که اهل سنت هم این را نقل کردند خدمت شما عرض می کنم. ابن الحدید معتزلی این روایت را نقل کرده است از رسول خدا حضرت محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) کمالات پیغمبران اوالعزم در وجود علی(علیه السلام) توضیح می دهند می فرمایند علی معجونی از صفات بزرگ است صفاتی که در انبیاء اوالعزم بوده و در وجود امیرالمومنین علی(علیه السلام) تجلی پیدا کرده است «مَنْ أَرَادَ أَنْ يَنْظُرَ إِلَى نُوحٍ فِي عَزْمِهِ وَ إِلَى آدَمَ فِي عِلْمِهِ وَ إِلَى إِبْرَاهِيمَ فِي حِلْمِهِ وَ إِلَى مُوسَى فِي فِطْنَتِهِ وَ إِلَى عِيسَى فِي زُهْدِهِ فَلْيَنْظُرْ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ» (بحارالأنوار،ج40 ،ص81 ، باب 91) می فرماید اگر کسی می خواهد به حضرت نوح(علیه السلام)با آن عزم و اراده محکمش نگاه کند که شیخ انبیاء است و 950سال پیغمبری کرده است هر صد سال یک نفر به او ایمان می آورد عزم و تحمل و صبری می خواهد950 سال در راه خدا استقامت کنید کسی با آن عزم و تصمیم و جدیتش نگاه کند به علی(علیه السلام) نگاه کند. هر کس می خواهد به حضرت آدم(علیه السلام) با او علم وسیع خدادادیش نگاه کند به علی(علیه السلام) نگاه کند، هر کس می خواهد به ابراهیم خلیل(علیه السلام) نگاه کند به علی(علیه السلام) نگاه کند اگر کسی می خواهد به موسی کلیم(علیه السلام) نگاه کند به علی(علیه السلام) نگاه کند و اگر کسی می خواهد به عیسی مسیح(علیه السلام) نگاه کند بیاید چهره مبارک امیرالمومنین علی(علیه السلام) را نگاه کند.
ای که گفتی و من یمت یرنی جان من فدای جمال دلجویت
کاشکی من به هر دمی صد بار مردمی تا بدیدمی رویت
هرکس از دنیا برود چهره منور علی(علیه السلام) را از شیعیان زیارت می کند می گوید ای کاش روزی هزار مرتبه میمردم تا به چهره پر از محبت خداوند یعنی چهره امیرالمومنین علی(علیه السلام) نگاه می کردم.
دوستی علی(علیه السلام) دوستی با خداست
روایت بعدی را خدمت شما عرض می کنم تا قلب، دل و روح شما شیعیان علاقمند به مولا شاد شود در آستانه ضربت خوردن امیرالمومنین علی(علیه السلام) قرار داریم پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) می فرمایند «إِنَّ اللَّهَ عَهِدَ إِلَيَّ عَهْداً»خداوند تبارک و تعالی یک عهدی به من کرد و تعهدی را نسبت به من کرد که من متعهد شدنم آن را نسبت به امیرالمومنین علی(علیه السلام) انجام دهم«فَقُلْتُ رَبِّ بَيِّنْهُ لِي» خدایا آن عهد وتعهد نسبت به مولا چیست؟«قَالَ اسْمَعْ قُلْتُ سَمِعْتُ» پیغمبر گوش کن،من گفتم پروردگار با تمام وجود آماده شنیدنم «قَالَ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ عَلِيّاً رَايَةُ الْهُدَى بَعْدَكَ وَ إِمَامُ أَوْلِيَائِي»علی پرچم هدایت است و امام و اولیاء است علی امام و پیشوای دوستداران من است «وَ نُورُ مَنْ أَطَاعَنِي وَ هُوَ الْكَلِمَةُ الَّتِي أَلْزَمْتُهَا الْمُتَّقِينَ فَمَنْ أَحَبَّهُ فَقَدْ أَحَبَّنِي» هر کس علی را دوست داشته باشد من خدا را دوست دارد «وَ مَنْ أَبْغَضَهُ فَقَدْ أَبْغَضَنِي» هر کس نسبت به علی بعض و کینه داشته باشد نسبت به من بغض داشته است«فَبَشِّرْهُ بِذَلِكَ»( بحارالأنوار، 24، 176،باب 50) پیغمبر ما این مطلب را به امت بشارت بده.
فضائل زیبایی امیرالمومنین علی(علیه السلام)
«وَ مِنْ خَبَرِ ضِرَارِ بْنِ ضمْزَةَ الضَّبَائِيِّ عِنْدَ دُخُولِهِ عَلَى مُعَاوِيَةَ وَ مَسْأَلَتِهِ لَهُ عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام وَ قَالَ فَأَشْهَدُ لَقَدْ رَأَيْتُهُ فِى بَعْضِ مَوَاقِفِهِ وَ قَدْ أَرْخَى اللَّيْلُ سُدُولَهُ وَ هُوَ قَائِمٌ فِى مِحْرَابِهِ قَابِضٌ عَلَى لِحْيَتِهِ قَابِضٌ عَلَى لِحْيَتِهِ يَتَمَلْمَلُ تَمَلْمُلَ السَّلِيمِ وَ يَبْكِى بُكَاءَ الْحَزِينِ »در حضور معاویه کینه توز یکی از دوستداران امیرالمومنین علی(علیه السلام) به نام ضرار پسر ضمرۀ ضبابی حضور پیدا کرد وقتی این صحابی و دوستدار علی(علیه السلام آمد معاویه گفت باید از علی(علیه السلام) تعریف کنی، او می ترسید که علی(علیه السلام) تعریف کند گفت بعدش من را اذیت و آزار نمی دهی؟ معاویه گفت نه،صحابی از علی(علیه السلام) شروع به تعریف کردن کرد علی(علیه السلام) حکم به عدل، علم از جانب او فوران، حکمت از نواحی او آشکار، از دنیا و رونق آن بیزار،به شب و تاریکی او مانوس، به خدا سوگند او بسیار اشک ریزو بسیار در تفکر، کف دست خود را برمی گرداند یعنی با خدا مناجات می کرد. از لباس به کم آن و از طعام بدون خورشت آن، به خدا سوگند هماند یکی از ما بود. هنگامی که پیش او می رفتیم نزدیک ما می شد هر زمان از او درخواست می کردیم جواب ما را می داد، یا اینکه به ما نزدیک بود و مقرب نزد ما بود، در حین اینکه مقرب بود از هیبتی که داشت با او سخن نمی گفتیم اگر تبسم می نمود همچون لؤلؤ منظوم داندانهای مبارکشان دیده می شد، اهل دین و تنزیل بود، مساکین را دوست می داشت، افراد ضعیف از عدلش مأیوس نبودند، خدا را شاهد می گیرم در بعضی از حالات در حالی که شب پرده های تاریکی خود را افکنده بود وشب ستارگان را برده او را می دیدم که به سمت محراب می رود در حالی که محاسن خود را با دست گرفته چون مارگزیده به خود می پیچید و گریه حزین می کرد گویا الان صدای ربنا علی(علیه السلام) را می شنوم که به سوی خدا تضرع می کرد.
امام علی(علیه السلام) و دنیای سه طلاقه
« وَ يَقُولُ يَا دُنْيَا يَا دُنْيَا إِلَيْكِ عَنِّى أَبِى تَعَرَّضْتِ أَمْ إِلَيَّ تَشَوَّقْتِ لَا حَانَ حِينُكِ» بعد به دنیا می گفت به من طمع داری، به من مشتاقی دنیا، دور باد دور باد. «هَيْهَاتَ غُرِّى غَيْرِى لَا حَاجَةَ لِى فِيكِ» دنیا برو غیر من را فریب بده و من تو را « قَدْ طَلَّقْتُكِ ثَلَاثاً لَا رَجْعَةَ فِيهَا» من تو را سه طلاقه کرده ام که آن رابازگشتی نیست.« فَعَيْشُكِ قَصِيرٌ ،وَ خَطَرُكِ يَسِيرٌ ،! وَ أَمَلُكِ حَقِيرٌ» و آرزوى تو پُست است، ارزش تو اندك،دوران زندگانى تو كوتاه «آهِ مِنْ قِلَّةِ الزَّادِ،وَ طُولِ الطَّرِيقِ، وَ بُعْدِ السَّفَرِ، وَ عَظِيمِ الْمَوْرِدِ»(نهج البلاغه، حکمت77) آه از توشة اندك و درازى راه و دورى منزل و عظمت روز قيامت، این سخن امام علی(علیه السلام) است از کمی توشه آخرت، وقتی که شروع کردیم این کلمات را راجع به امیرالمومنین علی(علیه السلام) گفتند معاویه شروع به گریه کردن کرد و گفت بله درست است ابوالحسن اینگونه بودو با آستین خود اشکهایش را پاک کرد.
علی(علیه السلام) رحمت خداوند
خود امیرالمومنین علی(علیه السلام) می فرمایند پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) در مسجد قبا نشسته بودند مسجد قبا اولین مسجدی بود که به دست پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) ساخته شد. دو رکعت نماز در مسجد قبا ثواب یک عمره قبول شده را دارد. می گویند من به مسجد قبا رفتم دیدم پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) با اصحاب نشستند.«دخلت علی رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم) فی مسجد قبا و معه نفر من اصحابه فلما بصر بی تهلل وجهه و تبسم حتی نظرت الی بیاض اسنانه تبرق» وقتی پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) من را دید صورتش مثل گل از هم شگفته شد خندان و خوشحال شد به قدری پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) خوشحال شد که برق دندانهای ایشان را من مشاهده می کردم «ثم قال: الی یا علی الی یا علی» می گوید من پشت سر اصحاب نشستم بعد به من فرمودند علی به سوی من بیا«فما زال یدنینی» اینقدر به من گفت بیا جلو ومن نزدیک شدم«حتی الصق فخذی بفخذه» تا اینکه زانوی من به زانوی پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) چسبید«ثم اقبل علی اصحابه» بعد من خوب کنار پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) نشستم رو به اصحاب کرد «فقال: معاشر اصحابی‏ اقبلت الیکم الرحمه باقبال علی بن ابی طالب اخی الیکم» این جمله را گفت علی که آمد رحمت بر شما نازل شد علی که آمد مهربانی همراه خودش آورد علی رحمت در بشریت و انسانیت است البته همه ویژگیهای علی تنها رحمت نیست ولی عمده فضائل امیرالمومنین علی(علیه السلام) در رحمت است مظهر رحمت و بخشش خداست، اصحاب من علی که آمد رحمت آمد «معاشر اصحابی! ان علیا منی» ای اصحاب علی از من است«و انا من علی روحه من روحی و طینته من طینتی و هو اخی و وصیی و خلیفتی علی امتی فی حیاتی و بعد موتی» او خلیفه و جانشین من است «من اطاعه اطاعنی» هر کس از علی اطاعت کند از من اطاعت کرده است«من وافقه وافقنی و من خالفه خالفنی»(غایه المرام، ص 293 به نقل از امال صدوق) ایام ایام حزن و اندوه بر امیرالمومنین علی(علیه السلام) است. امیرالمومنین علی(علیه السلام) در آخرین ماه مبارک عمر گرامیشان خطبه می خواندند رو به امام حسن(علیه السلام) کردند فرمودند حسن جانم چند روز از ماه مبارک رمضان گذشته است جواب دادند سیزده روز، به امام حسین(علیه السلام) رو کردند حسین جانم چند روز باقی مانده است جواب دادند هفده روز، دست به محاسن کشیدند فرمودند به زودی این محاسن من با خون سرم خضاب می شود جانها به قربانت امیرالمومنین علی(علیه السلام) ...
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
آثار تقوی

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه ، جوانان و نوجوانان، پسران و دختران را به تقوای الهی دعوت می کنم. انجام دستورات الهی عزت می آورد مخالفت کردن با دستورات خدا ذلت می آورد، یوسف(علیه السلام) که برده و زندان بود با هوای نفس شیطان مخالفت کرد و عزیز مصر شد. زلیخا که عزیز مصر بود گوش به حرف شیطان و هوای نفس داد خوار و ذلیل شد. بنابراین برادران و خواهران عزت می خواهید انجام دستورات خدا و اهل بیت(علیهم السلام) را انجام دهید خدا را شکر می کنیم خدا توفیق روزه و نمازجمعه را به ما دادند تلاوت قرآن به همه من و شما عنایت کرده است خدا را بر این نعمت بزرگ شکرگزاریم.
مناسبتهای که در پیش داریم به اختصار خدمت شما عرض می کنم. امروز به مناسبت برگزاری اولین اقامه نمازجمعه در کشور روز نمازجمعه نامگذاری شده است. پنجم مردادماه 58 از برکت حضرت امام(رحمة الله علیه) و شهدا و نظام اسلامی اولین نمازجمعه در کشور برقرار شد و از آن سال تاکنون نمازجمعه در ایران اسلامی برگزار می شود. نمازجمعه حافظ ارزشهای نظام است نمازجمعه حافظ وحدت، همدلی و نظام جمهوری اسلامی است.
اهمیت نمازجمعه
روایاتی در باب نمازجمعه خدمتتان عرض می کنم. پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) می فرمایند: «من‏ كان‏ يؤمن‏ باللّه‏ و اليوم الاخر فعليه الجمعة يوم الجمعة»(نهج الخطابة،‏ج‏1،ص 14) هر کس ایمان به خدا دارد و قیامت را باور دارد روز جمعه به نمازجمعه بشتابد یعنی آمدن به نمازجمعه نشان از ایمان، باور داشتن روز واپسین است هر کس ایمان به خدا و روز قیامت دارد روز جمعه را روز نماز جمعه خودش قرار دهد.
توصیه مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) به جوانان درباره نمازجمعه
از توصیه های مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) عرض می کنم آقا می فرمایند به جوانان عزیز عرض می کنم که نماز جمعه را قدر بدانید، نمازجمعه متعلق به شماست، به آحاد مردم عرض می کنم که نمازجمعه مأمن و ملجع دل و جان خودتان بدانید فکر و روح از نمازجمعه طراوت پیدا می کند نمازجمعه مصداق ذکر الهی است «وَاذْكُرُوا اللَّهَ كَثِيرًا»(سوره جمعه،آیه10) خدا را بسیار یاد کنید مصداق بزرگش حضور در نمازجمعه است کسی در نمازجمعه حضور پیدا می کند در واقع ذکر کثیر را در زندگیش انجام می دهد.
مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) می فرمایند من دلم می خواهد که جوانان شرکت کنند. الحمدلله حضور قشر جوان در نمازجمعه چشم گیر است پسران، دختران، جوانان و نوجوانان انشاءالله خدا همه شما را حفظ کند و همیشه نمازجمعه را باشکوه برگزار می کنید نمی گذارید نمازجمعه خلوت شود و سنگر نمازجمعه را همیشه حفظ می کنید بنده از همه شما برادران، خواهران، ستادنمازجمعه و از مسئولین، تمام شهروندان و... که در نماز شرکت کردید و پشت صحنه نمازجمعه صمیمانه تشکر می کنم البته بنده قابل نیستم اجر شما با خدای تبارک و تعالی است.
آقا می فرمایند من دلم می خواهد که جوانان شرکت کنند چون معتقدم که نمازجمعه مفید است در طول هفته یک ساعت را صرف این کار را کردن زیاد نیست هم عبادت است هم ذکر الهم است و هم شنیدن حرفهای خوب است البته به مناسبت سالروز اولین اقامه نمازجمعه برنامه های خوبی هم هست که حالا مربوط به مسئولین ما می شود انشاءالله آنها را جداگانه برگزار می کنیم. در اینجا عرض می کنم که هفته آینده روز جهانی قدس است راهپیمایی ساعت 5/10 از جلوی مسجد صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تا مصلی می باشد با اینکه کارگران مشغول به کار هستند و در حال ساخت و ساز هست ولی به هر حال برنامه ریزی کردیم که نمازجمعه در آنجا برگزار کنیم شما هم چشمتان به مصلا بیافتد و کارهایی که برای مصلا انجام دادیم ببینید و اشکتال و ایراد و انتقادی مدنظرتان بود زودتر به ما منتقل کنید حاضرین به غائبین اطلاع دهند نماز جمعه هفته آینده در مصلا بزرگ حضرت آیت الله خامنه ای(دام ظله العالی) برگزار می شود انشاءالله شما تشریف می آورید.
اهمیت شبهای قدر
در انتظار لیالی شبهای قدر هستیم انشاءالله همه مومنین از شبهای قدر بهره ببرند بدبخت و بیچاره آن کسی است که شبهای قدر را از دست بدهد. یک روایتی از حضرت امام(رحمة الله علیه) ذکر می کنم که از مرحوم سیدبن طاووس نقل می کنند از پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) که از حضرت موسی(علیه السلام) می فرمایند: حضرت موسی(علیه السلام) به خدا گفت من می خواهم به تو نزدیک شوم و تقرب پیدا کنم خداوند فرمود قرب من برای کسی است که شبهای قدر بیدار باشد معلوم می شود که شب قدر برای همیشه بوده است. اگر می خواهید به خدا نزدیک شوید احیاءو بیداری در شبهای قدر است. حضرت موسی(علیه السلام) گفت خدایا رحمت تو مهربان را می خواهم و غضبت را از من برداری، خداوند فرمودند رحمت من برای کسی است که در شب قدر به فقرا رحم کند، برنامه ریزی کنید در شب قدر یک گره ای از فقیری باز کنید. اگر همه تصمیم بگیرند در شب قدر یک گره ای از خانواده فقیری برطرف کنند چقدر مشکلات در جامعه رفع می شود. وقتی دل بسوزانی و مهربان باشی خدا هم با ما مهربان می شود غضبش را از ما برمی دارد گفت خدایا می خواهم از صراط به سلامت عبور کنم خیلی خواسته مهمی است خداوند فرمودند برای کسی است که شب قدر صدقه بدهد. پس معلوم می شود بیدار بودن فقط ذکر و دعا نیست کارهایی در شب قدر مهم است. گفت خدایا از درختهای بهشتی و میوه های بهشتی من می خواهم خداوند فرمودند در شب قدر تسبیح، ذکر خدا سبحان الله بگو، گفت خدایا من می خواهم از آتش جهنم خلاص شوم خداوند فرمودند شب قدر استغفار کن «استغفرالله ربی و اتوب الیه» بگو گفت خدایا می خواهم از من راضی شوی، شتر دیدی ندیدی، هر چه در یک سال عمرم از من بدی دیدی همه را کنار بزنی و از بنده ات موسی راضی بشوی، خشنودی و رضای تو را می خواهم خداوند فرمودند رضای من برای کسی است که در شب قدر دو رکعت نماز بخواند. شبهای قدر قیمتی است قدر بدانید.
لزوم نگاه دولت مردان به حکومت امام علی(علیه السلام)
مطلب بعدی که خدمت شما بزرگواران عرض کنم.کارگزاران نظام خدمت رهبری رسیدند آقا فرمودند نگاه کارگزاران به حکومت امام علی(علیه السلام) باشد. امیرالمومنین علی(علیه السلام) چند امتیاز بزرگ داشت اولین امتیازش این بود که حضرت دستور خدا را می خواست انجام دهد. کارگزاران در نظام اسلامی کوشش کنند مطیع دستورات الهی و خدا باشند. دین خدا اقامه شود.
دومین نکته فرمودند شاخصه امیرالمومنین علی(علیه السلام) عدالت اجتماعی است این درس است کارگزاران، مسئولین و ما در خانه و خانواده خودمان ارزش انسانی بدهیم عادل باشیم و ظلم نکنیم. نکته سوم زهد امیرالمومنین علی(علیه السلام) است بی رغبتی به دنیا داشتند. این سه شاخه از امیرالمومنین علی(علیه السلام) بود که درس برای همه ما می تواند باشد.
خطرات بزرگ محدود کردن نسل
یکی دیگر از نکات آقا فرمودند مربوط به محدود کردن نسل است خطرات علاوه براینکه دشمن ما را تهدید می کند یکی از خطرات بزرگ که از درون جامعه شیعی ما را تهدید می کند خطر محدود شدن زاد و ولد است. سازمانهای بین المللی اعلام کردند این روند کند نرخ موالید اگر در کشور ما همین گونه ادامه پیدا کند در سال 2030 جمعیت ما یک جمعیت پیر می شود بعد آمار دادند اگر همین روند ادامه پیدا کند تا هشتادسال آینده جمعیت ایران سی میلیون می شود و عمده جمعیت سن بالا می شود. برای اینکه حداقل رشد یک جمعیت 1/2 باشد یعنی اگر هر خانواده ای در کشوری زندگی می کند صاحب دو اولاد شوند اینها حداقل سن جانشینی خودشان را دارندیعنی رشد جمعیت ندارند و همینطوری هست می ماند. ولی الان شما در جامعه نگاه کنید بعضی افراد موفق به ازدواج نمی شوند یا بعضی افراد ازدواج می کنند بچه دار نمی شوند یا بعضیها ازدواج می کنند فوتی پیش می آید الان رشد جمعیت ما 6/1 است یعنی هر خانواده ای روی هم رفته سن جانشینی خودش هم ندارد یک فرزند و نصف،بارهای مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) فرمودند من هم در پیشگاه خدا استغفار می کنم. فرمودند جمعیت ایران شایستگی دارد به دویست میلیون برسد بعد از دویست میلیون محدود کردن اشکال ندارد. ولی قبل از او نباید این کار را انجام دهید. حضرت امام(رحمة الله علیه) فرمودند اگر درست از استان خوزستان ما استفاده شود می تواند تمام خاورمیانه را علوفه دهد یعنی درآمدش برابر درآمد نفت است. منتها استفاده و کار نمی شود اینقدر آقا می فرمایند جهاد اقتصادی، به خاطر همین است. جوانان باید بروند ازدواج کنند جوانان سی و چند سالش است حاضر نمی شود ازدواج کند. تو که کار داری، رزق و روزی با همسر است. چرا با اندک چیزی زندگیست را از هم می پاشنی؟ چرا دادگاه می روی؟ با این ماهواره ها بنیان خانواده ما سست می شود، چند وقت از ازدواجشان گذشته میروند طلاق می گیرند. چرا پیرمردها نمی آیند در خانواده ها کمک کنند این زندگی سالم باشد والهد پدران و مادران مسئول هستند.
برخورد امام حسین(علیه السلام) با مردی که باعث طلاق دخترش شده بود
شخصی نزد امام حسین(علیه السلام) آمد گفت خدا را شکر که طلاق دخترم را گرفتم. حضرت فرمودند اگر او را از آسمان پایین می انداختی بهتر بود اگر رگهای بدن او را زنده از بدنش بیرون می کشیدی بهتر از این بود که طلاقش را می گرفتی، چرا در امر ازدواج پا در میانی نمی کنید چرا کمک نمی کنید؟ چرا می گذارید خانواده های که از فامیل شما هستند از هم پاشیده شوند حس نمی کنید اینها درد است. حکم شوید کمک و راهنمایی کنید اینها اول زندگی آنها است اگر اول زندگی بتوانند بچرخانند بعدش عاشق هم می شوند. اول زندگی مشکل است. این طرحی که دشمن برای ما ریخته است الان در اسرائیل یک سرسوزنی در مورد محدود کردن نسل نیست. در اسرائیل اگر خانواده ای شش الی هفت فرزند داشته باشد قهرمان ملی می شود. در آمریکا و تمام کشورهای اروپایی تشویق به بچه داری می کنند ولی آنها دنبال تشکیل خانواده نمی روند لذت گرایی شده است. مصیبت بالاتر این است که رشد جمعیت در ایران از همه کشورهای اسلامی کمتر است، مصیبت بالاتر این است رشد جمعیت مسلمان غیر شیعه خیلی زیاد است. یک شیعه حکومت تشکیل داده است پشتوانه آن کشور جوانان هستند ما سالهای آینده به یک جمعیت پیر می رسیم خودش را نمی تواند نگهداری کند چگونه می تواند کار کند. مثل زمانی که از بنگلادش دکتر وارد می کردیم باید جوان وارد کنیم. این ننگ نیست این چه مصیبتی است که در این سالها گرفتار بودیم؟ و این جور محدود شدن نسل را در پیش گرفتیم و از آن طرف اهل سنت اطراف ما یک سر سوزن کوتاه نیامدند حتی با دختران شیعه هم ازدواج می کنند شما آمار را ببینید اصلا تعادل جمعیتی به هم خورده است جمعیتی شهرهای که اکثریت شیعه بوده و اقلیت آن سنی بوده، تعادل به هم خورده جمعیت مساوی شده یا بیشتر شدند. مرکز ایران هم همینجور دائم محدود شدند و دشمن تهدید بزرگی از درون برما تحمیل کرده و هنوز این راه متاسفانه جا افتاده است فرزند کمتر زندگی بهتر شعار ما شده است. پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) می فرماید من روز قیامت به بچه های مسلمان که از شما سقط می شود در بین امتها دیگر به آنها افتخار می کنم.
محکومیت خارج کردن لیست منافقین از سازمان تروریستی
اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی واقعا یک بام و دو هوا است. از آن طرف سازمان منافقین را از لیست تروریستی خارج می کنند. این سازمان هفده هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رساندند. در جنگ با صدام چقدر خیانت کردند که همین چند روز عملیات مرصاد است. اسم این گروه به عنوان یک سازمان تروریستی ضد بشری برداشتند و به اسم آزادی بخش نامگذاری کردند. از آن طرف حزب الله که با ظلم مبارزه می کند در مقابل آمریکا ایستادگی کرده است توطئه های صهیونیستی و آمریکایی را در سوریه خنثی کرده است این را به عنوان سازمان تروریستی معرفی می کنند. آنهایی که این همه جنایت کردند و آدم کشتند آدمهای خوب می شود کسی برای آزادی می جنگد و کشورش را از زیر بار ظلم آمریکا و اسرائیل نجات دهد این می شود سازمان تروریستی می شود واقعا این دنیا چقدر زیر و رو شده است، خوبی و بدی چقدر زیر و رو شده است، امیدواریم خدای تبارک و تعالی رهبر ما و جوانان و کشور ما را از شر این اشرار حفظ کند.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته


 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.