سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

اعمال فردی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در ماه مبارک رمضان وعظمت حضرت خدیجه (سلام الله علیها)

خطبه های نمازجمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی امام جمعه محترم 92/4/28
اعمال فردی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در ماه مبارک رمضان وعظمت حضرت خدیجه (سلام الله علیها)
http://yascms.ir/istgah/ebrahimi3.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه اول

در خطبه گذشته در باب معرفت و شناخت ماه مبارک رمضان عظمت این ماه در جهت بهتر استفاده کردن و بهتر فیض بردن از این ماه شریف مطالبی از خطبه رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) و دعای چهل وچهارم صحیفه سجادیه در ورود ماه مبارک خدمتتان عرض کردم گفتیم که روزه تنها ترک خوردن و آشامیدن نیست هم اعمال فردی، خانوادگی و اجتماعی دارد هم وظیفه اقتصادی و هم وظیفه سیاسی دارد ماه مبارک رمضان کلاس درس است. ماهی بسیار عزیز و ساعت و شب و روزش پربرکت است و با ماهای دیگر خیلی فرق می کند همراه خودش رحمت و برکت می آورد.
آزاد شدن جان اسیر در ماه رمضان بوسیله استغفار
یکی از برکاتش این است که جان اسیر را آزاد می شود در هیچ ماهی ما نمی توانیم این جان اسیر و پر از گناه و در رهن اعمال بد آزاد کنیم جزء در ماه شریف است.« فَفُکُّوهَا بِاسْتِغْفَارِکُمْ » جان اسیر آزاد می شود این گروگان در اعمال بد به برکت استغفار آزاد می شود«استغفرالله ربی و اتوبه الیه» گفتن و توبه کردن، استغار کردن کلید رزق است. اگر می خواهید روزیتان زیاد شود بشتابید به ذکر شریف استغفار، اگر می خواهید خوف و ترس و ناامنی از روح و جسم خودمان برداشته شود بشتابید به ذکر شریف استغفار، این ذکر دریاست. چنانچه در خطبه پیامبر خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) می فرمایند «إنَّ أنفُسَکُم مَرهونَةٌ بِأَعمالِکُم» اعمال جان انسان را اسیر می کند«فَفُکّوها بِاستِغفارِکُم» جان شما با استغفار آزاد می کند.
سجده راه بخشیدن شدن از گناه
حضرت در همین خطبه شریف می فرماید «وظُهورَکُم ثَقیلَةٌ مِن أوزارِکُم» پشت شما از گناهنتان سنگین شده است در ماه مبارک این گناهان سنگین را سبک کنید. چگونه این گناهان سنگین را سبک کنید؟ «بِطولِ سُجودِکُم» با سجده های طولانی این گناهانتان را پاک کنید به ذکر شریف«لااله الا انت» سجده شکر به جا آورید. بدترین حالت برای شیطان وقتی است که ما سجده کنیم می گوید وای او سجده می کند خوشبخت می شود من سجده نکردم بدبخت می شوم.خوب اینها بخشی ازاعمال فردی است.
به فکر فقرا بودن
در اعمال اجتماعی باید از کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(علیه السلام) درس بگیریم وقتی گرسنه و تشنه می شویم برای یک روز تشنه و گرسنه می شویم به یاد گرسنگی و تشنگی روزانه، هفتگی و ماهانه فقرا باشیم وقتی احساس گرسنگی می کنیم شکمهای گرسنه را درک بکنیم. از این عمری که خدا داده به نحو احسن استفاده کنیم. خدا حاجی روضه خوان را رحمت کند آیا باور می کرد که زنده نباشد فرصت پیدا نکند که درب خانه امام حسین(علیه السلام) روضه خوانی کند. برادر خواهر عمر به سرعت می گذرد بالاخره هر کسی یک سنه ای دارد چشم هم می زنید می بینید دارند تشیعت می کنند توی قبر می گذارند خودت بالا ایستادی نگاه می کنی می گویی من که ایستادم پس او چه کسی خوابیده است من که زنده هستم وقتی همه رفتند معلوم می شود که خودت ماندی دیگر عمر بدست نمی آید مال و دنیا می شود به دست بیاورید ولی عمری که گذشت دیگر گذشت، دیگر برای ما برنمی گردد. حالا که زنده هستیم و توان و امکاناتی داریم و خدا توفیق روزه داده است به فکر فقرا و ایتام باشیم. حضرت می فرمایند« وَ تَصَدَّقُوا بفُقَرَائِكُمْ وَ مَسَاكِينِكُمْ » در این ماه مبارک برنامه اجتماعی برای خودمان بگذاریم. با کمیته امداد صحبت کنیم شما فقرا را می شناسید، شناسنامه دار و نیازمند و آبرومند هستند، می خواهند دختر عروس کنند پسر داماد کند سالهای سال دختر عقد بسته در خانه دارد نمی تواند کمترین جهیزیه برای دخترش تهیه کند خدا به ما امکاناتی داده است دو نفر یا چند نفر دست به دست همدیگر بدهید گره ای از دل مومنی باز کنید یک غمی از دل او بردارید.هر چه ما انفاق کنیم جایش پر می شود و کم نمی شود و خدا جبران می کند خدا وعده داده است شیطان می گوید نده فقیر می شوی خداوند می فرمایند بده که جایش جبران می شود شما در زندگی خیلی تجربه کردید اموالی را در راه خدا انفاق کردید روز و شب نگذشته یک مرتبه در حسابتان یک عقب ماندگی داشتی و هر چه تلاش کردی بریزند به حسابتان یک مرتبه در حسابتان ریخته شده است. هر کسی در زندگی خودش دهها مرتبه این را لمس کرده است.
صلح و آشتی و رفاقت در ماه رمضان
یکی از برنامه های اجتماعی این است که انسان کینه های را از دلش بر دارد برود صله رحم کند و به فامیلهایش سر بزند. اگر می خواهید عمرتان طولانی شود اهل صله رحم باشید اگر می خواهید عمرتان کوتاه شود و با مشکلات و بدبختیها زندگی کنید قهر کنید. حالا کدامهایش بهتر است؟ عمر طولانی و با لذت یا عمر کوتاه با بدبختی داشته باشید؟ اگر می خواهید در زندگیتان عمر طولانی با لذت داشته باشید اهل قهر و قطع رحم نباشید بروید به فامیل سر بزنید، صله رحم انجام دهید. ماه مبارک فقط این نیست که ما خوردن، آشامیدن را ترک کنیم صله رحم کنیم. نه تنها زبان و شکم ما روزه باشد بلکه عفت کلام داشته باشید زبان و گوش و چشممان باید روزه باشد. توبه کنیم ماه، ماه توبه و انابه است البته گوینده بیشتر محتاج به این مطالب است البته هر کسی از دل خودش بهتر خبر دارد توبه کنید، اشک بریزید با زبان شیرین در این ایام با خدا حرف بزنید بگویید خدایا اولین نفری نیستم که گناه کردم و اولین کسی نیستم که تو می خواهی مرا ببخشی، قبل از من اینقدر آدمها گناه کردند تو آنها را بخشیدی حتی به شیطان هم نظر کردی و مهلت دادی، او که علنی به جنگ تو برخواست. فرعون که گفت انا ربکم الاعلی وقتی درب خانه خدا آمد خدا دعایش را مستجاب کرد.
داستان قارون
قارون خمس و زکات نمی داد وضع مالی خوبی هم داشت حضرت موسی(علیه السلام) گفت بیا انفاق کن تو از ما هستی گفت هیچی نمی پردازم. حضرت موسی(علیه السلام) ناراحت شد به زمین فرمان داد گفت ببلعش، قارون کم کم در زمین فرو می رفت شروع به التماس کردن کرد، گفت غلط کردم موسی مرا ببخش، هفتاد بار گفت اشتباه کردم. بعد زمین او را بلعید. خدا فرمود موسی به عظمتم سوگند اگر این قارون یکبار پیش من آمده بود نجاتش می دادم. چنین خدایی به ما دستور روزه داده است چنین خدایی دعوت کرده است، یا ارحم الراحمین است، توبه و گریه کنید، التماس کنید راهها باز و هموار می شود. اوقات دعا و نماز جماعت را قدر بدانیم. الحمدالله در جای جایی شهرستان نماز جماعت برگزار می شود این عذر برداشته شد کسی نمی تواند بگوید که به خاطر اینکه در مسجد روحانی نداشتیم نمازجماعت نرفتم در تمامی مساجد شهر و روستا نمازجماعت برگزار می شود. زمانی پیش می آید که بخوابید و آرزو داشته باشید روزه بگیرید و نمازجماعت بخوانید می گویند دیگر تمام شد. حالا که زنده هستید این لحظات را قدر بدانید پیغمبر خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) می فرماید: وقت نماز که می شود دستها را در پیشگاه خدا بلند کنید «یرفع ایدیهم به دعا» بهترین اوقات دعا وقت نماز است. از این ماه مبارک باید توشه ای بر داریم ،این ماه مبارک امسال باید با ماه مبارک پارسال فرق کند، روزه امروز با دیروز برای ما باید فرق کند، ماه مبارک باید با ماه قبلی فرق کند، این بخشهای از خطبه پیغمبر خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) بود.
برادران و خواهران امروز روز وفات مادر سادات حضرت خدیجه کبری(سلام الله علیها) است به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و سادات محترم این مصیبت و عزا را تسلیت عرض می کنم.
طاهره بودن حضرت خدیجه(سلام الله علیها)
حضرت خدیجه(سلام الله علیها) دورانی که در غرق مصیبت و کفر بودند زمانی که زنان غرق در گناه و رسوایی و شهوات بودند به ایشان می فرمودند طاهره، یعنی پاک، پاک زندگی می کرد. خانمهایی که تابلو دار بودند و به فحشا و منکرات پرچم نصب می کردند این بزرگوار به طاهره و سیده قریش مشهور بودند این بانوی بزرگ قریش بودند. علاوه بر اینکه پاک بود و پاک زندگی کرد و برای همه بانوان ما درس است.
حضرت خدیجه(سلام الله علیها) ام المساکین و ام الایتام
ام الایتام و ام المساکین بودند و خانه حضرت خدیجه(سلام الله علیها) پر از فقرا و بینوایان بود.
حضرت خدیجه(سلام الله علیها) مدیری مدبر
این بانوی باعظمت علاوه بر همه این خصلتهای خوبی داشت یک مدیر مدبری بودن کاروان تجارتی راه می انداخت عاقل و اقتصاددان بودند. در کارهای تجارتی که می کردند حرام و ربا و رشوه در آن نبود ربا در زندگی حضرت خدیجه(سلام الله علیها) راه نداشت ایشان مضاربه شرعی می داد اموال از حضرت خدیجه(سلام الله علیها) و کار از دیگران بود. پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) هم چند نوبت اموال گرفتند تجارت کردند. این بانوی باعظمت افتخار پیدا کرد که اولین همسر پیامبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) باشد خودش هم به خواستگاری پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) آمدند عاشق پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) بودند، همسر و شوهر دوست بودند، مهریه را از مال خودش برای پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) قرار داده است که شما در تاریخ زندگی ایشان خواندید. اگر اسلام به دلیل شمشیر امیرالمومنین علی(علیه السلام) بخشش پیروز شد بخش دیگرش به برکت حضرت خدیجه(سلام الله علیها) بود همه اموال خودشان را در خدمت رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) گذاشتند و خودشان در مقابل رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم)کنیز بودند، اینقدر پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) را دوست داشت. شما در تاریخ بخوانید وقتی رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) دور می آمد شعرهای عاشقانه در وصف حضرت می سرود.
حضرت خدیجه(سلام الله علیها) و محاصره اقتصادی
سخت ترین دوران حضرن خدیجه(سلام الله علیها) دوران محاصره سه ساله اقتصادی بود سال هفتم شروع شد و سال دهم تمام شد سه سال در محاصره بودند بعد از محاصره خیلی حضرت عمر نکردند، حضرت خیلی رنجور شدند در دوران آخر عمر خدمت رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) آمدند گفتند از همسرت خدیجه راضی باش از تقصیر و کوتاهیش درگذر، رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند شما هیچ کوتاهی نکردید و هیچ تقصیری در زندگی نداشتید. به خاطر پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) همه چیز را تحمل کرد. زنان قریش طعنه به او زدند ولی صبر کردند دست از اسلام و پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) برنداشت. و در چنین روزی در آستانه مرگ بی بی قرار گرفت یکی از جملات این بزرگوار که به پیغمبر خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) وصیت کردند یا رسول الله(صلی الله علیه وآله وسلم) شما را وصیت به این دختر می کنم. سفارش حضرت زهرا(سلام الله علیها) را خیلی به حضرت کردند که این دختر بعد از من یتیم و غریب می شود نگذارید که کسی از زنهای قریش ایشان را اذیت کند و به صورت او لطمه بزند نگذارید کسی به دخترم داد بزند. یا رسول الله(صلی الله علیه وآله وسلم) سختی در زندگی فاطمه(سلام الله علیها) باشد. روزی حضرت خدیجه(سلام الله علیها) می خواست از دنیا برود هیچی نداشت همه اموال خودش را به پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) بخشید. حضرت خجالت می کشید که یا رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) صحبت کنند که عبا ایشان را به عنوان کفن بگیرند.به دخترشان فاطمه(سلام الله علیها) گفتند که به بابا بگو که عبایشان را به عنوان کفن به من بدهند. من و شما مدیون حضرت خدیجه(سلام الله علیها) هستیم. بنده که مکه می روم یکی از جاهایی که واقعا زیارت به دلم می نشیند زیارت قبر کنار حضرت خدیجه(سلام الله علیها) است ام المومنین مادر همه ماها هستند قرآن می فرمایند خدیجه مادر همه مومنین هستند. مادر کسی که فوت می کند چگونه عزاداری می کند ما می خواهیم امروز از همین نمازجمعه دل پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) را شاد کنیم و برای حضرت خدیجه(سلام الله علیها) عزاداری کنیم....
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه، جوانان و نوجوانان،پسران و دختران را به تقوای الهی و انجام واجبات و ترک محرمات دعوت می کنم. مناسبتهای که در این هفته داریم به اختصار عرض می کنم. اولین نکته در هفته گذشته رحلت پیرغلام اهل بیت حاج اسماعیل علی حسینی معروف به حاجی روضه خوان داشتیم یک عمر درب خانه امام حسین(علیه السلام) یا حسین(علیه السلام) گفت خدا ایشان را رحمت کند موذن نمازجمعه ما هم بودند ما از این نمازجمعه ایشان را دعا می کنیم. به خانواده ایشان تسلیت عرض می کنیم. امروز هم ساعت پنج بعدازظهر در مسجد صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) مراسم تجلیل از پیر غلام اهل بیت برگزار می شود.
کاشیکاری مصلی و نیاز به کمک و یاری همشهریان
نکته دوم مصلا در حال ساخت وساز است و داخل مصلا کاشی کاری می شود بنده گفتم شاید بعضی از برادران و خواهران بخواهند یک یادگاری از خودشان در مصلا داشته باشند. ما اطراف را کاشی کاری می کنیم سقفها رامی خواهیم کاشی کاری کنیم اما بودجه نداریم شما می توانید دفتر تشریف بیاورید از طرف خودتان هزینه گوشه ای از کاشی کاری را بپردازید. یا دو نفر با همدیگر شریک شوید بعد اسم شما را به عنوان هدیه آقای فلان به مصلا حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دام ظله العالی) نوشته می شود. یا خانواده شهدا برای شهید خودشان می خواهند هزینه آن را بپردازند و عکس شهید را می زنیم این ماندگار است یا برای اموات خودتان اما بدون عکس است می نویسیم شادی روح مرحوم فلان صلوات، تهیه کنیم. شما می توانید کمک کنید هم ذخیره آخرتی است و هم شما می توانید در ساخت مصلا کمک کردید و این کار بهتر پیشی می گیرد برای این مصلا بزرگ بودجه دولتی کفاف نمی دهد ما الان کار بزرگی به این مصلا انجام دادیم زمینی به مساحت صدو پنج قصب به مبلغ 160 میلیون تومان خریداری کردیم و بیست درصد آن را شهرداری و هم شورا سهم خودشان را واگذار به مصلا کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.شما هم می توانید نقشی داشته باشید تا به حال کمکهای مردمی برای ساخت مصلا در حد دو سه میلیون تومان بوده است برای مصلا بیش از یک میلیارد تومان هزینه صرف شده است. ولی از این به بعد ما نیازمندیم الان این مسجد دیگر جا ندارد مصلا آبرو و کمک شهر است خدا امکاناتی به شما داده می توانید کمک کنید کمکهای کم هم می تواند برای ساخت مصلا برکت آفرین باشد بیاید شرکت کنید و به برادر حقیر خودتان کمک کنید انشاءالله به زودی مصلا را با شکوه و با عظمت بسازید و نمازجمعه را با شکوه تمام در مصلا برگزار کنیم اگر یک روزی در مصلا قدم بگذارید خیلی باشکوه شده است گنبدش با هزینه بیش از صد میلیون تومان استیل شده و برای همیشه ماندگار شده است. داخل گنبد را می خواهیم کاشی کنیم انشاءالله کمک کنید تا ما بتوانیم بحث مصلا را جمع کنیم.
حفظ حرمت خداوند در ماه روزه
یکی از مطالبی که می خواهم عرض کنم نه اینکه در این مجلس و کسانی که در نماز شرکت می کنند مشکلی است ولی مشکلی که جامعه با آن سر و کار دارد و ایجاد ناامنی کرده است. پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم)خطبه می خواندند امیرالمومنین علی(علیه السلام) بلند شدند و گفتند یا رسول الله(صلی الله علیه وآله وسلم) «ما افضل الاعمال فی هذه الشهر» بهترین کار در ماه مبارک رمضان چیست؟پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند یا ابالحسن بهترین کار انسان گناه نکند، بهترین کار حرمت خدا شکسته نشود و محرمات خدا حفظ شود بعد حضرت شروع به گریه کردن کردند و بحث شکستن حرمت امیرالمومنین علی(علیه السلام) در این ماه را مطرح کردند.
استکبار جهانی و نابودی جوانان از طریق مشروبات الکلی
برادران و خواهران امروز استکبار جهانی و صهیونیستها با تمام وجود به میدان آمدند و از راههای مختلف ما را از علی(علیه السلام) و اولاد علی(علیه السلام) و اسلام جدا کنند. یکی از برنامه های آنها پخش مشروبات الکلی است شما ببینید چقدر آفات این مشروب ایجاد می کند. خطاب حرفهای بنده جامعه می باشد شما در انتقال این مطالب همراه ما باشید. می گویند یک روز در منزل یکی از مراجع یک روحانی راجع به مشروبات الکلی صحبت می کرد آن مرجع تقلید رو به سخنران کرد و گفت اینها شراب خوری را ترک نمی کنند شما هر چه می خواهید بگوید. شماها پاک هستید منتها در انتقال مطالب به دیگران کمک حال ما باشید در رفسنجان چه مصیبتی به وجود آمد اینها گناهان پنهان جامعه هست. در روایت داریم کسی که مشروب می خورد زن به او ندهید کسی که مشروب می خورد با او رفت و آمد نداشته باشید، کسی که مشروب می خورد دست به ندهید، سلام به او نکنید. مشروب خور از دنیا رفت در تشیع جنازه او شرکت نکنید.
مشروب خوری کلید همه گناهان
روایت داریم همه گناهان را جمع کنند یک قفلی به آنها بزنند کلید همه گناهان مشروب خوری است، چرا که کسی مشروب خورد به هیچ کس رحم نمی کند حتی بر محارم خودش هم رحم نمی کند، مشروب خور شهادتش هرگز پذیرفته نیست.
روایت داریم اگر کسی دختر خودش را به مشروب خور داد به زنا داده است و دختر خودش را در آتش انداخته است مشروب بر زبان همه پیغمبران حرام است. قرآن هم نهی کرده است از بس که ضرر دارد. مشروب عقل و احساسات را می گیرد رعشه ایجاد می کند، صدها مشکل جسمی و روحی ایجاد می کند و در جامعه اشاعه گناه می کند،نشستن بر سر سفره ای که مشروب باشد حرام است، عروسیهای که مشروب در آنها پخش می کنند شرکت در آنها جایز نیست، عروس و دامادهای که در مجلس آنها شراب توزیع می شود فضل دادن به آنها اشکال دارد.
چقدر آمار طلاق بالا رفته است؟ چقدر گناه در جامعه به وجود آمده است؟ دشمن مشروبش را در ترکیه می سازد دو روز بعد به ایران فرستاده می شود و از کسانی که اینها را توزیع می کنند پول از آنها نمی گیرد می گوید اینها را بفروش وقتی که پولش را گرفتی به ما پولش را برگردان، اگر نیروی انتظامی اینها را بگیرد اینها را بیمه می کند، چرا؟ دلش برای ما نمی سوزد می خواهد ما را بدبخت کند ریشه ما را بسوزاند و جوانان ما را نابود کند پدران و مادران می ارزد که هوشیار باشند.
دشمنان اسلام و مردم مسلمان مصر و درس و عبرتها
شما از تلویزیون اوضاع مصر را مشاهده کردید. حکومت اخوان المسلمین یک عمر بسیار کوتاهی داشت، چقدر زود تمام شد. اخوانیها هشتاد سال در مصر دم از اسلام زدند، مردم چقدر به میدان آمدند تا محمد مرسی را به عنوان رئیس جمهور خود انتخاب کردند چه اتفاقی افتاد؟ اولا اینها یک مقداری تنگ نظر بودند می بایست صبر کنند همه پستها را نمی خواستند به اخوانیها بدهند همه را بازنشسته و برکنار کردند و از حزب خودشان گذاشتند بعدش هم خیلی بسته بودند. قول داده بودند که صد روزه مشکلات را حل کنند نتوانستند حل کنند، به همان مانع بدبختی خودشان یعنی آمریکا رو آوردند، با اسرائیلهای رابطه برقرار کردند و با ایران و فلسطینها قطع رابطه کردند. چه مشکلاتی برای شیعیان ایجاد کردند؟ آمریکاییها وقتی دیدند اینها ترسیدند و زمین گیر شدند و دائم رو به آمریکا آوردند فشارها را بیشتر کردند. به جای اینکه با سوریه و ایران ارتباط برقرار کنند با عربستانیها ارتباط برقرارکردند. بعدش هم از همان جایی که باور نداشتند آمریکاییها و عربستانیها به مخالفان پول دادند و کمک کردند. از آن طرف هم به دیگران محل ندادند به اصلاح خواهانی که واقعا دلشان می خواست کشورشان فرق داشته باشد اهمیتی ندادند، با گروههای افراطی وهابی ارتباط برقرار کردند، مردم هم کم کم کنار کشیدند، یک شبه کودتا شد و محمد مرسی به زندان افتاد. هشتاد سال مبارزه کنید یک رهبر خوب نداشته باشید انحصار طلب باشید با دشمن رابطه برقرار کنی که او خیر تو را می خواهد؟ نه همچین چیزی نمی شود. دشمن، دشمن است اینها واقعا درس است. شما فکر کنید در این انتخاباتی که با شکوه برگزار شد، آیا آمریکاییها فشارها را کم می کند؟ به خدا اینجور نیست الان در کنگره آمریکا چهار قطعنامه علیه ایران صادر شده است دشمن وقتی احساس کند که ما می خواهیم ضعف نشان دهیم صدبرابر قویتر می شود. اگر مرسی با ایران ارتباط برقرار کرده بود و با سوریه، فلسطین و با جهان اسلام خوب رفتار کرده بود و در مقابل آمریکا ایستادگی کرده بود الان حکومت می کرد و سرنگون نمی شد. مردم منزوی نمی شدند. دشمن، دشمن است تا زمانی که ما شیعه امیرالمومنین علی(علیه السلام) هستیم تا زمانی که ما مسلمان هستیم تا بگوییم اسلام و قرآن دشمن دست از دشمنی خود با من و شما بر نخواهد داشت او به صرف ایرانی و مصری کاری ندارد او با بیداری اسلامی دشمن است، با اسلام ما دشمن است. او می خواهد اسلام نباشد و هیچ کس در مقابل او ایستادگی نکند.
نعمت بزرگ مقام معظم رهبری(حفظه الله)
در افغانستان و جاهای دیگر نقص آنها نداشتن ولی و رهبر بیدار است. او که مثل نخ تسبیح مهره ها را کنار هم جمع می کند و حرفش نفوذ داشته باشد، حرف اول و آخر او بزند و همه بگویند چشم، آنها ولایت فقیه ندارند. این ایران اسلامی است که به برکت ولی فقیه جامع الشرایط در تمام دنیا می درخشد و رو در روی استکبار می ایستد او ناخدا خوب می داند که در این طوفانها چگونه کشتی را خوب هدایت کند، این ولی و رهبر بزرگ خامنه ای حکیم است، ما خدا را شکر می کنیم که در عصری زندگی می کنیم که چنین رهبری بیدار، دلسوز و ذریه پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) و جانشین امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دانا، توانا، فهمیده وحکیم کشور را به خوبی اداره می کند و از این به بعد هم انشاءالله روز به روز وضعیت ما قطعا بهتر خواهد شد دشمن ما قطعا شکست خورده است و بدتر هم شکست می خورد. این پرچمی که به دست امام و شهدا برافراشته شده است در دستان پرتوان حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار می گیرد دنیا به سمت نور می رود منتها همه باید امتحانات خودش را پس بدهند. اخوانیها هشتاد سال اسلام گفتند مبارزه کردند امتحان خودش را پس بدهند امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) وقتی بیاید همه باید امتحانات خودشان را پس بدهند نگویند که ما اگر بودیم بهتر از امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) کار می کنیم این شیعه و این نظام ماندگار است و این پرچم صددرصد در اختیار حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار می گیرد و جهان به نور حضرت صاحب الامر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) روشن می شود.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.