سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

رفتار صحیح در زمان غلبه عدل و یا جور از دیدگاه امام هادی(علیه السلام) مسائل سیاسی و اجتماعی

خطبه هاي نمازجمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمين علي ابراهيمي امام جمعه محترم شهرستان بافت مورخ 92/3/10
رفتار صحیح در زمان غلبه عدل و یا جور از دیدگاه امام هادی(علیه السلام) مسائل سیاسی و اجتماعی
http://yascms.ir/istgah/ebrahimi3.jpg

بسم الله الرحمن الرحيم
خطبه اول

نكته اي خدمت مجريان عزيز عرض مي كنم لزومي ندارد هر هفته شعاري براي بنده بدهند بنده راضي نيستم ولي شعارهایي كه نسبت به نظام و اعلام وفاداري نسبت به مقام معظم رهبری و نظام جمهوري اسلامي و ابراز تنفر نسبت به دشمنان ما هست هر هفته ما بايد در نمازجمعه بگويیم بنده لياقت اين شعارها را ندارم خواهش مي كنم كه اين شعارها را راجع به بنده نگویيد.
ویژگی مسلمانان راستین از نظر قرآن
یک آيه قرآن خدمت برادران عزيز و خواهران مكرمه عرض مي كنم که اوصاف مسلمانان راستين را تبيين مي كند مي فرمايند مسلماناني كه راستين و ثابت قدم و رهرو رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) و رهرو حضرت علي(علیه السلام) و رهرو راه امامت و ولايت هستند دو ويژگي دارند «أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ» (سوره فتح،آيه29) خداي تبارك و تعالي مي فرمايند ويژگي كساني كه همراه پيامبر خاتم هستند «أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ» نسبت به كفار خشمگين هستند «رُحَمَاء بَيْنَهُمْ» اما از آن طرف نسبت به خود، برادر و خواهر مومن، مسئولين خودشان رحماء جمع رحيم ، مهربان هستند.اين شيوه مسلمانان راستين است. از اين آيه مي خواهم اينگونه استنباط كنم و درس بگيريم امروز اين آيه را به عنوان درس سياسي و اجتماعي و درس زندگي خانوادگي خودمان قرار بدهيم.
شیوه رفتار در زمان عدل و جور از دیدگاه امام هادی(علیه السلام)
قرآن مي فرمايد حتي نسبت به كفار حسن ظن هم نبايد داشته باشيد. خوش گمان نباشيد بايد نسبت به آنها بدگمان و سوءظن داشته باشيد از آن طرف نسبت به خودتان رحيم باشيم لازمه مهرباني خوش گماني است، بددل نسبت به رفيق نباشيم. اگر دو تا همسايه و رفيق مي خواهند با هم مهربان باشند آيا مي شود نسبت به همديگر بدبين و بدگمان باشند؟ اگر سوء ظن داشته باشند نمي توانند با همديگر رفيق باشند. مي فرمايد كه مومنيني كه همراه پيغمبر هستند نسبت به خودشان سوءظن ندارند و بدگمان نيستند اين خيلي مهم است. امروز عنوان خطبه بنده سوءظن و بدگماني است.پيرو اين آيه قرآن اين حديث گهربار از امام هادي(علیه السلام) را خدمت شما عرض می كنم اين حديث در مسائل سياسي و اجتماعي راه گشا براي من و شماست و يك ديد روشني به ما عنايت مي كند. امام هادي(علیه السلام)مي فرمايند: «إِذَا كَانَ زَمَانٌ، اَلعَدلُ فِيهِ أَغلَبَ مِنَ الجَورِ فَحَرَامٌ أَن يُظَنَّ بِأَحَدٍ سُوءً حَتَّي يعلَمَ ذَلِكَ مِنهُ، وَإِذَا كَانَ زَمَانٌ، اَلجَورُ أَغلَبَ فِيهِ مِنَ العَدلِ فَلَيسَ لأَحَدٍ أَن يَظُنَّ بِأَحَدٍ خَيراً مَا لم يَعلَم ذَلِكَ مِنهُ»(أعلام الدين، ص312) زمانی که عدل بر جور غلبه دارد وقتی زمان حاکمیت عادلانه، که عدل بر جور غلبه دارد چگونه مردم باید با خود و مسئولینشان ارتباط برقرار کنند؟ می فرمایند: حرام است که شما سوءظنی به برادر و مردم و مسئولین داشته باشید «حتي یعلم ذلک» مگر اینکه علم و یقین داشته باشید. اگر یقین داشته باشید آن شخص گناهی انجام داده آن بحثش جداست والا تا یقین ندارید هرگز نباید به او بدگمان بشوید حرام است. به یک خبر واحد به شما می رسد که فلانی چه خلافی انجام داده است؟ آیا به یک خبر واحدی که برای انسان نقل می شود آیا می شود سوء ظن ایجاد شود که بله راست می گوید، نوع کارها را باید بسنجیم. شایعاتی که ما مشاهده می کنیم آیا می شود که ما به آن شایعات اعتماد کنیم؟ و سوء ظن به افراد مومن پیدا کنیم امام می فرمایند حرام است نمی توانید سوءظن پیدا کنید مگر اینکه علم داشته باشید.
عدم خوش بینی به دشمن و تبلیغات آنها
«إِذَا كَانَ زَمَانٌ، اَلعَدلُ فِيهِ أَغلَبَ مِنَ الجَورِ» مگر اینکه حاکمیت طاغوت باشد«فَلَيسَ لأَحَدٍ أَن يَظُنَّ بِأَحَدٍ خَيراً» وقتی نظام سلطه و طاغوت و ظلم حاکمیت دارد شما نمی توانید گمان خوب داشته باشید «حَتَّي يعلَمَ ذَلِكَ مِنهُ» مگر اینکه با چشم خودتان ببینید. اگر یک خوبی از کسی با چشم خودت دیدی در زمانی که ظلم گسترش پیدا کرده است آن وقت گمان خوب داشته باش. این حدیث خیلی پربار است. بنده از اینجا می خواهم یک پل بزنم امروزه بعضی افراد دردشان این است فرض کنید روزنامه های داخل نظام هر چه می نویسند بدبین و بدگمان هستند و هر چه رادیو و تلویزیونها و ماهواره ها در خارج از کشور راجع به انقلاب اسلامی سم پاشی می کنند خوش گمان هستند از نظر معیار الهی و دینی و امام دهم(علیه السلام) که ما شیعه این امام هستیم صحیح نیست چون نظام سلطه بر ماهواره و رادیوهای جهانی حاکم است شما حق ندارید به آنها گمان خیر داشته باشید که اینها راست می گویند مگر اینکه با چشمتان ببینید. از آن طرف رادیو و تلویزیون و مسئولین ما هر چه اعلام کنند و روزنامه ها می نویسند بدگمان هستند بدگمانی هم صحیح نیست چون سلطه عدل حاکم است. چون در کشور ما نظام ظلم و طاغوت برچیده شده است. کسی ادعا نمی کند که نظام عدل الهی امروز در نظام جمهوری اسلامی عملی می شود اگر اینجور بود ما نیاز به حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) نداشتیم. ما می گوییم در جهت حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) حرکت می کنیم در جهت عدل داریم حرکت می کنیم امام بزرگوار ما می فرمایند وقتی نظام جمهوری اسلامی را برپا کردند بنیاد مستضعفان، بنیاد شهید و کمیته امداد را راه اندازی کردند یعنی تمام ارگانهای که با ظلم مبارزه کنند و ایجاد عدالت کنند تاسیس کردند که عدالت را در جامعه ترویج دهند. خوب این نظام به سمت عدالت می رود و وسایل ظلم را جمع کرده است. امروز طاغوت بر ما حکومتی ندارد همین بچه های خود مردم و محرومین هستند که بر ما حکومت می کنند. در این موقعیت انسان بدگمان باشد و سوءظن داشته باشد این کار صحیحی نیست. اگر این دو مطلب را در نظر بگیریم خیلی از کارهای در جامعه برچیده می شود خوب این کار را سربسته عرض کردم که در مسائل سیاسی و اجتماعی به همین نحو است منتها بنده می خواهم در مسائل خانوادگی صحبت کنم.
آثار سوءظن و بدگمانی در خانواده
یکی از مشکلات امروز ما بدبینی و سوءظن در مسائل خانوادگی است برادران و خواهران سوءظن و بدگمانی آفت زندگی است مثل خوره به بدن سالم می افتد. مثل موریانه پایه های ساختمانی که چوبی است می خورد می بینی ساختمان سالم است یک مرتبه خراب می شود. خدا نکند مرد یا خانمی به سوءظن گرفتار شود بسیار مرض خطرناکی است و ام امراض است از درون خودش را نابود می کند از بیرون هم زندگیش را نابود می کند. بدگمانی به زندگی و همسر یک آفت زندگی است معمولا گزارشاتی به ما می رسد برنامه هایی که در ماهواره ها پخش می شود نوعا روحیه بدگمانی وبدبینی را پخش می کنند. خانواده هایی که از ماهواره استفاده می کنند کم کم زندگی آنها نابود می شود. این سوءظن و بدگمانی کاری به مومن و غیر مومن ندارد خدا نکند کسی گرفتارش شود هر کسی نسبت به زندگیش دچار این آفت بزرگ شد و زندگیش را از دست داد یعنی این زندگی به سوخت و سوز می رسد، یا به طلاق کشیده می شود و نمی توانند با هم زندگی کنند و بعضی از اوقات به قتل کشیده می شود.
داستانی درباره سوءظن و بدگمانی
روزی در کربلا یک زائری کنار بنده نشسته بود نمازجماعت در حرم سیدالشهدا(علیه السلام) را خواندیم با او احوالپرسی کردم گفت چه حالی دارم بدبخت و بیچاره شدم؟ گفتم چرا؟ گفت از دست خانمم حتی اینجا هم دست از سر من بر نمی دارد.می گوید تو برای زیارت نیامدی بلکه برای چشم چرانی آمدی. خوب انسان برای زیارت سیدالشهدا(علیه السلام) آمده است.
پدرشهیدی در یکی از شهرها به همین مرض بدبینی گرفتار بود. روزی یک مادر شهید طلوع آفتاب درب خانه ما زد گفت به دادم برس که می خواهد مرا بکشد در سن پنجاه سالگی که این مادر بچه را تربیت کرده بود که در راه خدا شهید شده بود. شخص دیگری استاد دانشگاه بود به همین مرض گرفتار شده بود باعث شد که همسرش را با تفنگ کشد این نتیجه سوءظن است. قرآن اجازه نمی دهد کسی سوءظن داشته باشد اینها زندگیها را از بین می برند چیزی که با چشم خودت ندیدی و خبر نداری شیطان در دل انسان القاء می کند که به زنان پاکدامن تهمت بزند سوءظن زندگی را نابود می کند. در زمان رسول خداحضرت محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) یک مردی ازدواج کرد و زندگی خوب و خوش و خرمی داشت بعد از مدتی خدا به آنها فرزندی داد که هیچ شباهتی به پدر و مادر و طایفه خود نداشت فرض کنید که بچه های مدینه و مکه و قریش سفید پوست بودند این بچه سیاه پوست بود. به محضر رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) آمد گفت یا رسول الله(صلی الله علیه وآله وسلم) من نمی خواهم به خانمم بدگمان باشم ولی شما طایفه من را ببینید اصلا چنین بچه ای به طایفه ما می خورد پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) رو به این زن کرد و گفتند به خدا سوگند از روزی که با این آقا ازدواج کردم با هیچ کس ارتباطی نداشتم حضرت فرمودند هر کسی از وجودش تا حضرت آدم(علیه السلام) نود و نه ارق وجود دارد یعنی از الان تا حضرت آدم(علیه السلام) نود و نه ژن دارد کار می کند و هر کدام می کوشند که این بچه به یکی از اجداد ما شباهت داشته باشد بعد پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند که یکی از ارقها که نزدیک تو هم نبوده است به او غلبه کرده و بچه تو به او شباهت پیدا کرده است. این خانم یک نفس راحتی کشید و گفت عقده ی دل من را گشودید. کس دچار سوءظن است باید توبه کند.
وسواس و آثار در مسائل طهارت و نجاست
در مسائل غسل هم وجود دارد یک رفیقی بنده داشتم وقتی احتیاج به غسل داشت به حمام می رفت دو سه ساعت داخل حمام بود بعد هنوز هم می گفت که غسلم را درست انجام ندادم که وسواس و سوءظن ابعادی دارد که در مسائل پاکی و نجسی هم وجود دارد. بعضی افراد هم دست به دستگیره درب هم نمی زنند که این دستگیره نجس است. همه بچه ها و نوه هایشان را نجس می دانند اینها وسواس است و در اسلام جایی ندارد. بنده یک روایتی دیدم ولی صحت آن را نمی دانم. امام صادق(علیه السلام) وقتی دستشویی می رفتند قبل از دستشویی یک مقدار آب به خودشان می پاشیدند که وقتی که آب را می پاشید نمی گفتند که این آب از قبل بوده است. اسلام این اندازه سختگیری ندارد. در نماز هفت بار کلمه ای را تکرار می کند حالا این سوءظن و وسواس ابعاد مختلفی در مسائل سیاسی، اجتماعی، خانوادگی و شرعی و پاکی و نجسی می تواند داشته باشد.
بهترین راه درمان وسواس و سوءظن و بدگمانی
راه درمانش چیست؟ بهترین راه حل این است که اعتنا نباید بکند. فقط درمانش همین کلمه است اگر وضو گرفتی در وجودت القا کردند که وضویت باطل است باید اعتنا نکنی اگر گفت تکرار کن بگو خدا گفته تکرار نکنم. اگر گفت غسلت باطل است باید بگویی خدا به من گفته غسلم صحیح است. اگر گفت نمازت باطل است و باید از اول نمازت را بخوانی بگو خدا از من نماز صحیح نمی خواهد یک بار مثل مردم نماز خواندم خوب است اگر به دلت القا کرد که خانمت این جوری است باید بگویی بی خود می گوید. فقط راهش این است که صددرصد اعتنا نکنید نه قرصی دارد و نه دارویی دارد. که کم کم اعتدال پیدا می کند. چون هفته گذشته ولادت آقا امیرالمومنین علی(علیه السلام) بود یک داستان دیگری را عرض می کنم.
داستانی از قضاوت حضرت امیرالمومنین علی(علیه السلام)
یک جوانی پیش خلیفه دوم آمد و از مادرش شکایت کرد گفت خلیفه مادر من نه ماه مرا تحمل کرده و دو سال به من شیر داده است و بزرگ کرده است منتها الان منکر شده و می گوید که تو فرزند من نیستی و این عقده بزرگی برای من شده که مادرم مرا انکار کرده است. خلیفه فرستاد که مادر را بیاورد گفت این جوان به من تهمت می زند من خانمی پاک هستم هنوز هم ازدواج نکردم و باکره هستم این آقا به من تهمت می زند و می خواهند آبروی من را ببرد. خلیفه گفت شاهد داری؟ گفت بله چهل نفر را آورد و شهادت دادند که این خانم اصلا ازدواج نکرده است. برادرهای خانم هم شهادت دادند که این خانم ازدواج نکرده است. خلیفه دستور داد که این پسر را به زندان ببرند بعد شلاق بزنند که به زن بی گناهی تهمت زده است پسر را وقتی می بردند زندان در راه امیرالمومنین علی(علیه السلام) را دید گفت یا علی(علیه السلام) به داد این جوان برس که امروز من مورد ظلم واقع شدم. حضرت فرمودند این جوان را برگردانید خودم هم می آیم. این جوان را برگرداندند خلیفه ناراحت شد گفتند مگر نگفتم که این جوان را به زندان ببرید چرا برگرداندید؟ گفتند علی(علیه السلام) فرمودند که برگردانیدش، لحظاتی گفتگو کردند حضرت علی(علیه السلام) آمدند این جوان ادعایش را تکرار کرد این خانم مادر من است و مرا بزرگ کرده است حالا می گوید که مادر من نیست. مادرش گفت که دروغ می گوید من اصلا ازدواج نکردم این به من تهمت می زند و شاهدینش هم شهادت دادند. حضرت علی(علیه السلام) فرمودند اجازه می دهید که بین اینها من حکم کنم خلیفه دوم عمر گفت که من از پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) شنیدم که حضرت علی(علیه السلام) از همه شما آگاه تر است. سبحان الله مگر می شود که من راضی نباشم. امام علی(علیه السلام) رو به خانم کرد و گفت اینها برادرهای شما هستند گفت بله امام فرمود اختیار خواهرتان رابه من می دهید که قضاوت کنم گفتند بله شما مولای ما هستید حضرت فرمودند خدا را شاهد می گیرم که این زن را به عقد این جوان بنا بر مهریه چهارصد درهم در می آورم و به قنبر گفت برو از بیت المال چهارصد درهم بیاور، قنبر چهارصد درهم را آورد حضرت در دامن این جوان ریخت و گفت این مهریه خانم شماست و دست خانمت را بگیر و پیش من نیا تا وقتی که آثار عروسی را در چهره تو ببینم به مجردی که آقا این حکم را کردند فورا این زن فریاد زد یابن عم رسول الله(صلی الله علیه وآله وسلم) النار النار شما می خواهید مرا به عقد پسرم در بیاوری پناه از آتش پناه از آتش، بعد این خانم گفت این برادرها مرا وادار کردن که با یک غلامی ازدواج کنم و حال که این بچه بزرگ شده گفتند که من انکارش کنم اینگونه امیرالمومنین علی(علیه السلام) گره گشایی می کردند. امیدوارم که ما هم هر کجا باشیم گره گشایی کنیم.
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
یکی از وظایف والدین تعلیم قرآن به فرزندانشان است

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را به تقوای الهی، انجام واجبات و ترک محرمات دعوت می کنم. مناسبتهایی که در این هفته داریم به طور اختصار خدمتتان عرض می کنم. اولین نکته ما تابستان را در پیش داریم خواهشی از همه خواهران و برادران محترم دارم آن وظیفه ای که نسبت به فرزندانتان به گردن شما هست انجام دهید یکی از وظایف شما یاددادن قرآن و تعلیم قرآن است. در طول سال که فرزندان شما مدرسه هستند از فراغت تابستان استفاده کنید فرزندانتان را در دارالقرآن های متعددی که هست ثبت نام کنید. حدیث از رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) داریم که ایشان فرمودند«ويل لِاَوْلَادِ آخرَالزَّمانِ من آبائِهم فَقِيل يا رسول اللّه من آبائهمُ المشركينَ فقالَ لا من آبائهمُ المومنينَ لا يعلِّمونَهُم شيئا من الفَرائِضِ و اذا تَعَلَّمُوا اءَولادُهُم مَنَعُوهُم و رَضُوا عنهم بِعَرَض يَسِير منَ الدُّنيا فاءَنا منهم برى ء و هم منِّى بِرَاء»(مستدرك الوسايل ، ج 15، ص 164، حديث 17871) ویل (ویل یک چاهی در جهنم است) ویل از ناحیه پدر و مادران مومنی است فرمودند این پدر و مادران مومن یا کافر، ویل از ناحیه پدر و مادران مومن است چرا؟ چون «لا يعلِّمونَهُم شيئا من الفَرائِضِ» به خاطر اینکه پدر و مادر از واجبات، حرام و حلال خدا و کتاب خدا را به فرزندان خود یاد نمی دهند شما نگاه کنید این اندازه که برای درس شیمی و فیزیک و رشته های مختلف استاد می گیرید و خرج می کنید و اهمیت می دهید به نماز و دین و مسائل شرعی فرزندانتان اهمیت می دهید بنده نمی خواهم انتقاد کنم اینها هم کار درستی است ولی مسائل دینی و شرعی بسیار مهم است آموزش قرآن بسیار مهم است وقتی بچه با قرآن آشنا شود کلام خدا با گوشت و پوست او مخلوط می شود او در مسیر سعادت و خوشختی قرار می گیرد فردا دچار مواد مخدر و شیشه نمی شود خدمتگزار شما و دین خدا می شود هرکجا می رود می گویند خدا رحمت کند مادری که به این شیر داده و تربیت کرده است. اگر همیشه در مسائل غیردینی رفتید فردا نفرین پشت سرت هست می گویند خدا لعنت کند پدر و مادری که چنین بچه ای را تربیت کردند یک روز آسایش از دست این فرزندان همسایه ها ندارند چگونه می شود بعضی از فرزندان خوب و بعضی بد می شوند؟ تربیت قرآنی و دینی و اخلاق خوب است از این اوقات فراغت تابستان به نحو احسن استفاده کنیم. نوع مدیرانی که امروز در جامعه خدمت می کنند به خدا قسم تابسیتانها در کلاسهای قرآنی شرکت می کردند به مسجدی آمدند از این تابستان که بهترین فرصت برای یادگیری مسائل دینی و قرآنی مخصوصا برای پسران است استفاده کنید حالا الحمدلله دختران در این شهرستان خیلی خوب هستند ما خیلی حافظ داریم اما نسبت به پسران ضعیف هستیم. نکته بعدی این است در باب خمس یک عقیده باطلی آمده جای عقیده حقی را گرفته است نوعا می گویند خمس به ما تعلق نمی گیرید ما کارمند هستیم نه اینکه خمس را کسی قبول نداشته باشد جزء واجبات است و همه آن را قبول دارند ولی می گویند شامل حال ما واجب نمی شود نه این غلط است هر کسی باید حساب و کتابی داشته باشد هیچی نداشته باشد باید خوراکی منزل را سالانه حساب کند. یعنی خوراکی منزلت که یکسال اضافه می آید باید حساب کنی و انسان باید پابند باشد حالا نماز و روزه واجب است ولی خمس واجب نیست می شود خدا یک حکم صادر کرده باشد که اکثریت مردم خارج هستند نمی شود چنین چیزی باشد خدا دستور داده و تاکیده هم کرده است و این همه احکام و کتاب فقهی حالا یک دستوری باشد که نوع مردم از این حکم خارج باشند یک واجبی است که شامل حال همه می شود هر که کارمند، بازاری و کشاورز است شامل حال او می شود شک نکنید منتها این فکر غلط درست شده که ما چیزی نداریم یک حقوق کارمندی داریم که همه اش خرج می شود باید حساب کنید دینداری باید حساب شده باشد.
مناسبتها
در این هفته مناسبتهای مختلفی داریم اولا سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و پانزدهم خرداد را در پیش داریم و سالگرد انتخاب الامام خامنه ای کبیر به رهبری نظام جمهوری اسلامی است بنده خواهش می کنم از روحانیون عزیز در مساجد به مناسبت رحلت حضرت امام(ره) و انتصاب آیت الله خامنه ای(دام ظله العالی) جلسات مختلفی بگذارند حداقل دو شب اختصاص دهید در این باره صحبت کنید.
قیام پانزده خرداد ماه یک قیام اسلامی و الهی
اولین نکته را درباره پانزده خردادماه عرض می کنم. یکی از جملات حضرت امام خمینی(ره) درباره پانزده خردادماه این است که می فرمایند قیام پانزده خردادماه یک قیام اسلامی است یعنی مبدا انقلاب ما از پانزده خردادماه شروع شد یک قیام ملی نیست. اولین و مهمترین فصل خونین مبارزه در عاشورای پانزده خردادماه رقم خورد این قیامی که از پانزده خردادماه شروع شد و تاکنون باقی است و امید است باقی باشد تا به همه اهداف اسلام جامع عمل بپوشاند قیامی اسلامی است قیام ایمانی است و مبدا عطفی در تاریخ است.
یکی از فرمایشات حضرت امام(ره) این است که می فرمایند پانزده خردادماه روز تولد جدید اسلام است. ما به روح شهدای پانزده خردادماه درود می فرستیم. باز امام می فرمایند از بزرگداشت این دو روز الهی غفلت نکنیم بزرگداشت حماسه آفرین پانزده خردادماه، بزرگداشت ارزشهای انسانی در طول تاریخ است. همان سان که بزرگداشت روز سرنوشت ساز عاشورا، بزرگداشت اسلام و قرآن کریم است ملت شریف ما بلکه ملتهای مظلوم از هر چه غفلت کنند از این روز پانزده خردادماه نباید غفلت کنند این یکی از ایام الله است.
تعبیر مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) درباره حضرت امام(رحمة الله علیه)
ارتحال حضرت امام(ره)را در این هفته داریم خدا این مرد بزرگ را رحمت کند یک تعبیر بسیار زیبایی از مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) درباره حضرت امام(ره) است که تمام حرفها از همین یک کلام مقام معظم رهبری می جوشد فرمودند رهبر کبیر، عزیز و امام فقیه و بزرگوارما چهره درخشانی در عالم بود و حقیقتا مثل او را نه در این زمان و نه در زمانهای گذشته نداشتیم و در میان چهره های معروف عالم بعد از انبیاء و اولیای الهی شخصیتی با این عظمت و خصوصیات مثبت و جامع الابعاد و جامع الاطراف وجود ندارد بعد از همه پیغمبران و امامان معصوم چنین شخصیتی هنوز از مادر زاده نشده است. این بالاترین تعبیر راجع به حضرت امام(ره) بود.
تمام اهداف حضرت امام(ره) خدایی و هدف حضرت امام(ره) اسلام ناب بود. اهداف، راه و اندیشه امام یک حاکمیت اسلام ناب بود امام دنبال این بود که اسلام ناب حاکم باشد. دوم حضرت امام(ره) تکیه به مردم داشتند و می گفتند که این نظام اسلامی و این خیمه اگر بخواهد برپا شود یک عمود دارد که عمودش مردم هستندکه باید در صحنه بود. یکی از اهداف امام کمک به محرومین باشند. اندیشه حضرت امام(ره) که دشمن شناس باشیم و فریب نخوریم. به سرنوشت مسلمانان حساس باشیم امام دنبال تعالی و پیشرفت کشور بودند و اینها مشخصه راه و اندیشه حضرت امام(ره) بود.
تدبیر و درایت مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) در حل مشکلات
درباب مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) و انتصاب ایشان به مقام ولایت و رهبری که توسط خبرگان رسما اعلام شد خدا را شکر می کنیم این مرد بزرگ را به رهبری نظام اسلامی خدا به ما هدیه کرد بیش از 26 سال می گذرد. دوران رهبری مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) با حضرت امام خیلی فرق می کند حضرت امام(ره) یاران بسیار زیادی داشتند از نظر فقاهت و درجه علمی آنها شناخته شده بود و یاران بزرگی حضرت امام(ره) را یاری می کردند اما زمان مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) با زمان حضرت امام(ره) خیلی فرق می کند و حادثه های بسیار خطرناکی که در دوران زعامت و رهبری مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) پیش آمد که هر کدام از اینها می توانست کشور ما را از هم بپاشاند اما با تدبیر این مرد بزرگ از سال 1368 تا به امروز هر حادثه ای پیش آمده کشور را به نحو احسن هدایت کرده است. می گویند پوتین به ایران آمده بود از او سوال کردند که شما با رهبر ایران ملاقاتی داشتید می گوید که من مسیح را ندیدم اما در باب مسیح به اندازه ای که مطالعه کردم من در ایران مسیح را دیدم و با بودن ایشان هیچ آسیبی به ایران نمی رسد و همینطور دیگر کسانی که تعریف کرده اند خدا را بر نعمت ولایت و رهبری این مرد بزرگ شکر می کنیم. خدا می داند در زمانی که جنگ بین صدام و آمریکا رخ داده بود و چند موشک صدام به اسرائیل و کویت شلیک شده بود عده ای گفتند که ما باید به کمک صدام برویم خالدبن ولید شده و توبه کرده است باید برویم کمک کنیم هدف آمریکایی ها چه بود؟ که ما را به تله آمریکایی ها بی اندازد. مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) فرمودند که این جنگ باطل است صدام باطل و آمریکاییها هم باطل هستند و کشور ما را به سلامت عبور دادند. در شبه کودتاه و مسائل یکی پس از دیگری تدبیر این مرد بزرگ شما ملاحظه می کنید. امروز در بحث انتخابات تدبیر و راهنمایی این مرد بزرگ را ببینید که کشور را چگونه هدایت می کنند به هر مقدار و هر زمان مسئولین و مردم بیشتر به فرمایشات مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) دقت کردند همان مقدار ما پیشرفت کردیم هر مقدار از این خورشید تابان فاصله گرفتند همان مقدار به مشکل برخوردیم. منتها یک نکته ای را خدمتتان عرض کنم به قول رواشناسان حجاب معاصرت است یعنی هم عصر بودن، هم زمان بودن باعث می شود انسان افراد را خوب نشناسد عظمتشان را درک نکند مثلا همزمان با هنرمندی زندگی می کنیم که او را نمی شناسیم ولی بعد از مرگ آن هنرمند می گوییم عجب هنرمندی بود ولی تا زمان حیاتش کسی او را نمی شناخت. شهید مطهری می فرمایند هنرمند از زمانی که فوت می کند شناخته می شود این را حجاب هم عصری می گویند که باعث می شود که ما نشناسیم امروز ما مثل ماهی در آب هستیم عظمت مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) را نمی توانیم درک کنیم چگونه ایشان در این سالها با سر انگشت تدبیر کشور ما را حفظ کرده است بعد از جنگ اقتصاد ما ورشکسته شده بود این طوفانها یکی پس از دیگری بود خدا این رهبر بزرگ و عزیز را حفظ کند که جا پای حضرت امام(ره) گذاشتند.
تاثیر انتخابات بر نظام جمهوری اسلامی
انتخابات یک روز بیشتر نیست بلکه تاثیر چهار ساله دارد چه بسا تاثیر چهل ساله داشته باشد انتخابات تاثیر بسیار زیاد دارد چهار سال سرنوشت کشور را به کسی بسپاریم. دشمن چه می خواهد؟ نظام اسلامی چه می خواهد؟ دشمن می خواهد مردم پای صندوقهای رای نیایند انتخاب خوبی صورت نگیرد، ضعیف باشد و پرشور برگزار نشود و اهداف دشمن تحقق پیدا کند. منتها باید بدانیم که اسلام، نظام جمهوری اسلامی، شهدا و حضرت امام(ره) چه می خواهند؟ که همه تلاش کنیم انتخابات پرشور برگزار شود و همه در انتخابات شرکت کنند. نکته دوم باید از شورای نگهبان تشکر کنیم راه صحیحی را انتخاب کردند نبض نظام اسلامی در قلب شورای نگهبان است و از آن طرف همه کاندیداها که به مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) و شورای نگهبان لبیک گفتند از همه آنها باید تشکر کرد که یک فضای شفاف و بسیار خوبی انشاءالله در پیش رو داریم.
انتخابات شوراها برنامه ریزی شده و انشاءالله جلسه ما با تمام کاندیداهای مختلف در دفتر امام جمعه است ما از همه آنها دعوت می کنیم انشاءالله یک انتخابات پرشور و آرامی را در شهرستان داشته باشیم .
مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) فرمودند شما تحقیق و بررسی کنید هم شرکت کنید و فرد اصلحی را انتخاب کنید و هم این که بحث نکنید در خانه نباید اختلاف و درگیری باشد شما تحقیق کنید هر کسی که دلش خواست رای بدهد این که زن و شوهر یا دو برادر با هم قهر باشند من هر چه بگویم تو باید گوش بدهی نباید اینگونه باشد انتخابات یعنی آزاد هر کسی می تواند به فرد مورد دلخواه خود رای دهد دیگر نباید باعث تشنج و درگیری و اختلاف شود تحقیق و بررسی کنید و به هر نتیجه ای رسیدید به همان شخص رای دهید.
والسلام علیکم ورحمة الله و برکاته
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.