سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

نقش مهم تبلیغی امام سجاد(علیه السلام) بعد از واقعه عاشورا و فضائل پیامبر اکرم(صلی الله و علیه و آله و سلم)

خطبه نماز جمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ابراهیمی امام جمعه بافت مورخ 90/10/2
http://yascms.ir/emam/ebrahimi1.png

بسم الله الرحمن الرحيم
نقش مهم تبلیغی امام سجاد(علیه السلام) بعد از واقعه عاشورا
خطبه اول

در خطبه گذشته بحث نقش تبليغي اهل بيت و مخصوصا امام سجاد(علیه السلام) را خدمت شما برادران و خواهران مكرمه عرضه داشتم و گفتيم كه اگر اهل بيت در كربلا حضور پيدا نمي كردند و اگر امام سجاد(علیه السلام) نبود اگر اسراي كربلا نبودند پيام حق سيدالشهدا(علیه السلام) به نسل آنزمان و به نسلهاي بعد نمي رسيد اين بحث را روي اين جهت مطرح مي كنم كه برادران و خواهران عزادار بعد از عاشورا هم عزاداري كنند به مجلس عزا بها و اهميت بدهند عزاداري بعد از روز عاشورا را ترك نكنيم. اگر فداكاري اهل بيت نبود اگر پيام رساني اهل بيت نبود كربلا در كربلا مانده بود و پيام سيدالشهدا(علیه السلام) امروز به من و شما نمي رسيد. پيام امام حسين(علیه السلام) چه بود؟ پيام امام حسين(علیه السلام) را در آغاز خطبه خدمت شما عرض كردم فرمودند «ان كان دين محمد» اگر دين پيغمبر(صلی الله علیه و اله) جز با شهادت من، قطعه قطعه شدن من، سر نيزه رفتن سر من، استقامت پيدا نمي كند اي شمشيرها بياييد و حسین را در بر بگيريد. امام حسين(علیه السلام) شهيد شد تا پيام پيغمبر(صلی الله علیه و آله) ماندگار شود پيام صحيح و پيام درست بدون تحريف به همه برسد و دين پيغمبر(صلی الله علیه و آله) بر جاي بماند فرياد هيهات من الذله امام حسين(علیه السلام) براي اين بود كه همان «قولو لا اله الا الله تفلحوا» زنده بماند و هدف همين بود. «هيهات من الذله» يعني لا اله و ان كان دين محمد لم يستقم الا بقتلي یعنی الا الله هدف سيدالشهدا(علیه السلام) همين بود، و همان فرمايش رسول خدا(صلی الله علیه و اله) كه در روي كوه صفا فرياد زد همه جمع شويد هشدار دادند «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» خداهای پوشالی و استكبار را كنار بزنيد همه ظلمها را كنار بزنيد فقط الله، زير بار ظلم و ستم نرويد. و اين پيام را مي خواستند زنده نگه دارند.
شیوه های تبلیغی امام سجاد(علیه السلام)
نقش پيام رساني بعهده امام سجاد(علیه السلام) و بعهده اهل بيت است. با شيوه رسا تبلیغ کردند و آنها را بيان كردند اين درس بزرگي است براي ما روحانيون و براي هر كسي كه كار تبليغي مي كند. جامعه ای يزيد زده ای آنزمان را امام به دو انقلاب بزرگ توابين و قيام مختار رساندند از چه شيوه هايي امام استفاده كردند؟ چگونه تبليغ كردند و چگونه پيام را رساندند ؟ چگونه اين امپراطوري اموي را درست كرده بودند، امام حسين(علیه السلام) و امام سجاد(علیه السلام) برچيدند، با چه شيوه هايي برچيدند امروز وظيفه من و شما در دنياي استكباري چيست؟ چگونه از نظام جمهوري اسلامي حمايت كنيم در حالي كه دشمن همه كار دارد مي كند شيوه تبليغ امام سجاد(علیه السلام) و اهل بيت در شهر كوفه و در شهر شام خليي فرق مي كند در شهر شام همه ذوق زده شدند آذين بستند جشن گرفتند و شادي مي كنند پانصد هزار نفر رقاصه آوردند سر امام حسين(علیه السلام) و سر شهدا را كه آوردند. جشن گرفتند
تفاوتهای شهر شام با کوفه
شهر شام با شهر كوفه اي كه خطبه هاي اميرالمومنين علی(علیه السلام) را شنيده است كلاسهاي درس حضرت زينب(سلام الله علیها) را هنوز به ياد دارد نمازهاي جمعه اي را اميرالمومنين علی(علیه السلام) خطبه خواندند و مردم شنيدند نحوه گفتار و نحوه برخورد خيلي فرق مي كند شيوه هاي گفتاري فرق مي كند درست است كه يك مشتركاتي داشته است ولي نحوه گفتارها در شهر كوفه و بين راه تا شهرهاي شام زده شده و با دشمني مولا بزرگ شده است خيلي فرق مي كند، امام در شهري آمده اند كه بچه ها از بچگي آنچه كه شنيدند دشمني با علي(علیه السلام) بوده است بچه ها با لعن علي(علیه السلام) بزرگ شده اند بچه ها بزرگ شده اند بجاي آنكه لعن بر شيطان كنند لعن بر علي(علیه السلام) مي كردند سالها، نه يك سال و نه دوسال يك بچه ای يك روزه چهل ساله شده است آنچه شنيدند اميرالمومنين نعوذ بالله معاويه و يزيد شنيدند همه از خوبي اين دو شنيده اند و نامي از اهل بيت برده نشده است شناختي از اهل بيت ندارند مردم، و علي(علیه السلام) را نمي شناسند اهل بيت را نمي شناسند اهداف پيغمبر(صلی الله علیه و اله) را درست نمي شناسند سيدالشهدا(علیه السلام) را اصلا نمي شناسند.
امام سجاد(علیه السلام) و اوضاع نابسامان شام و طرفداری مردم از یزید و خاندانش
امام سجاد(علیه السلام) به مسجد جامع دمشق وارد شده است سر امام حسين(علیه السلام) روي نيزه است و همه جا آذين بسته شده همه شاد هستند، همه لباس نو پوشيده اند، اسرا با وضع رقت بار و مظلومانه، وقتي وارد مي شدند پيرمردي بلند شد و گفت الحمدالله خدا شما را ذلیل کرد و بزرگان شما را كشت و جامعه را از شر شما آسوده كرده است امام سجاد(علیه السلام) بايد چه كاري كند؟ با چه شيوه اي؟ از تمام موقعيتها استفاده كردند و اهل بيت از لحظه لحظه ای حضورشان در شام استفاده كردند و فرصتها را از دست ندادند بعد هم يزيد براي اينكه پيروزي خودش را به رخ همه بكشد به خطيبش دستور داد، خطيب خوبی هم بوده است و خيلي ماهر بوده است خيلي عالی حرف مي زند جمعيت هم موج مي زند چون يك چيز نادري آمده است سر امام حسين(علیه السلام) را آوردند سر خارجيها را آوردند همه جمع مي شوند و سرك مي كشند اينها چه كساني هستند كه آورده اند با چه وضع رقت باري اسير كردند و زنجير به گردنشان انداختند با غل و زنجير اسرا را آوردند خود به خود مردم جمع مي شوند در آن اجتماع بزرگ، خطيب شامي شروع كرد به صحبت کردن و آنچه كه مي توانست از عمر و ابوبكر و از معاويه و مخصوصا از يزيد و خاندان يزيد سخن پراكني كرد و شروع به تبليغ كرد.
سخنرانی امام سجاد(علیه السلام) بر علیه خطیب یزید
امام سجاد(علیه السلام) بلند شدند، اول خطيب را مورد خطاب قرار دادند «ويلك ايها الخاطب» واي بر تو اي گوينده «اشتريت مرضات المخلوق بسخط الخالق» تو آمده اي و رضايت مخلوق را با خشم پروردگار خريدي، تو آمدي رضايت يزيد را با خشم خدا بدست آوردي «فتبوأ مقعدک من النار» جايگاهت آتش باد اي گوينده اي کسی كه دنبال رضايت مردم هستي و دنبال رضايت خدا نيستي، اينگونه كه امام گفتند، خطيب زبانش بند آمد وبه لكنت افتاد بعد فرمودند يا يزيد اَذن لي اجازه بده «حتي اسعد هذه الاعواد» كنم و بالاي اين چوبها بروم نگفتند منبر، چونكه منبر و محرابي كه باعث خشم خدا ، تريبوني كه گوينده اش باعث خشم خدا است ديگر منبر پيغمبر(صلی الله علیه و آله) نمي شود و محل تبليغ نيست و بي ارزش است.
مهیا شدن شرایط برای سخنرانی امام سجاد(علیه السلام)
«فاكلم بكلمات» كلماتي را من در اين مجلس بيان كنم «لله فيها رضا» اينكه او هر چه حرف زد خدا را به خشم آورد اما من كلماتي را مي گويم كه خدا راضي است «و هولاء الجلساء فيها اجر و ثواب» كساني هم كه در اين مجلس نشستند از طرفی هم ولو در حضور يزيد باشند، براي همه اينها پاداش است براي همه اين مردم اجر و پاداش است. از طرفی هم يزيد نمي گذاشت چونكه يزيد مي شناخت و نمي گذاشت، جلوگيري مي كرد مردم فشار آوردند كه چرا نمي گذاريد صحبت كند، پسر يزيد اسمش خالد است او هم همينطور بابا چرا نمي گذاري صحبت كند؟ او يك جوان مصيبت ديده اي بيشتر نيست يك كلمه حرف هم بلد نيست بزند براي چه ناراحتي؟ امام از اين فرصت بايد چكاركند؟ اسلام ناب را معرفي كند يعني خودش را معرفي كند بايد به جريان توحيد و انبيا الهي وصل شود اسلام را بايد از نو به اين مردم معرفي كند اميرالمومنين علی(علیه السلام) را بايد از نو به مردم معرفي كند و اهل بيت امام حسين(علیه السلام) را در اين سخنراني معرفي كند جنايات يزيد و بني اميه را بايد افشا كند.
امام سجاد(علیه السلام) و معرفی اهل بیت و خاندان مطهرشان
با چه بيانات بسیار زيبا و ارزشمند امام شروع كردند« ايها الناس اعطينا ستاً وفضلنا بالسبع» مردم، خداوند تبارك و تعالي به ما شش چيز را و هفت فضيلت به ما داده است اولا ما جاهل نيستيم و خدابه ما علم داده است، دوم حلم داده است، سوم سخاوت و به ما داده است، سخي ترين مردم اميرالمومنين علی(علیه السلام) است و در جنگ هم شمشيرش را داد.
چهارم فصاحت به ما داده است فصاحت يعني خوب حرف زدن زيبا حرف زدن بدون لكنت حرف زدن،
پنجم شجاعت به ما داده است شجاعتي كه علي(علیه السلام) داشت هيچ كس نداشت شجاعتي كه پيغمبر(صلی الله علیه و آله) داشت كسي نداشت، شجاعتي كه سيدالشهدا(علیه السلام) داشت كسي نداشت دشمن مي گويد من نديدم مردي را كه اين همه از خاندانش به شهادت رسيده است، اين همه مصيبت ديده، اين همه تشنگی ديده اما در كازار با دشمن آن قدر شجاعانه، و هر لحظه برافروخته تر مثل گل از هم باز مي شد سيدالشهدا(علیه السلام) آن قدر شجاعانه مي جنگيد که دشمن مثل كفتار از جلوي او فرار مي كرد اينگونه اينها در مقابل امام حسين(علیه السلام) فراري بودند. يك مردي اين همه داغ ديده بود و اينهمه شجاعت «والمحبة في قلوب المومنين» دوستي در قلبهاي مومنين به ما خاندان داده است اينها فضيلت ما است.
فضائل و برتری اهل بیت از کلام امام سجاد(علیه السلام)
وفضلنا و فضيلت و ويژگي ما چيست «وان منا النبی المختار محمد(ص)» نبی(صلی الله علیه و اله) كه برگزيده شده است از خاندان ما است اينها همه گفتند اينها خارجي هستند اينها خارج از اسلام هستند اينها بر عليه امام حق كه يزيد باشد قيام كردند اينها را مثل مردم يهود حساب كردند اينها را مشرك حساب كردند مي گويد پيغمبر(صلی الله علیه و اله) از ما است «و منا الصديق» صديق منظور لقب آقا اميرالمومنين علی(علیه السلام) است «و منا الطيار» جعفر طيار هم از ما است «و منا اسد الله و اسد الرسوله حمزه سيدالشهداء» ؛ حمزه سيدالشهدا را اسدالله، (شير خدا) مي گفتند و از شير پيغمبر(صلی الله علیه و اله) حمزه بود حمزه هم از ما است «و منا سبط هذا الامه امام حسن(ع) و امام حسين(ع)» كه دو فرزند پيغمبرند از ما است اين شش تا شد اين عبارت را مرحوم صاحب ناسخ التواریخ نياورده است و هفتم «منا المهدي (عجل الله تعالی فرجه)» بعد فرمودند «من عرفني فقد عرفني و من لم يعرفني انبأته بحسبي و نسبي» حسب و نصبشان را بيان مي كنند.
«ايها الناس انا ابن مكه و مني» من فرزند مكه هستم فرزند مكه يعني چه ؟ بنيانگذار مكه كيست؟ بنيانگذار مكه حضرت ابراهيم خليل است بنيانگذار مكه از بركت اسماعيل است مي گويد من فرزند مكه هستم فرزند ابراهيم خليل هستم، زادگاه من از آن نسل و تبار است «و انا ابن مكه و مني» خوب در مني چه اتفاقي افتاده است؟ مني جايي است كه حضرت ابراهيم خليل در راه خدا از اسماعيل جوانش گذشته است و مي خواست او را قرباني كند «انا ابن زمزم و صفا» روي كوه صفا، حضرت آدم(علیه السلام) وقتي مي خواست به دنيا بيايد از روي اين كوه آمد فرزند زمزم هستم زمزم از بركت اسماعيل است مي گويد من از نسل بهترين موحد عالم حضرت ابراهيم خليل و نسل اسماعيل ذبيح هستم «انا ابن من حمل ركن و بأطراف الردا» آقا اول از آنهايي كه بين مردم مشهور بود مكه را مي شناختند مني را مي شناختند صفا را مي شناختند از اينها شروع به تبيين كردن حقايق كردند از واضحاتي كه همه قبول داشتند «انا ابن من حمل الركن و باطراف الردا» من فرزند ركن يعني حجرالاسود را با گوشه عبا برداشتند مي دانيد كه حجر الاسود وقتي كه كنده شد بايد معصوم جا بگذارد بغير از معصوم هر كس جا بگذارد به پايين مي افتد و نصب نمي شود اين سنگ بهشتي كه همه ما وقتي پيمان با خدا را بستيم و در درون آن گذاشته شده است و هر كس مي رود و در كنار خانه خدا با آن پيمان پروردگاري و پذيرش خداي تبارك و تعالي اين نصب فقط بايد بعهده معصوم باشد زمين بيفتد الان هم اگر به زمين بيفتد بايد امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) نصبش كند اختلاف داشتند چه كسي بايد اينرا بگذارد گفتند هر كس كه از درب وارد شد اينرا مشركين مكه گفتند هر كس از درب خانه خدا وارد شد مي گوييم بيا و هر كاري او گفت ما انجام مي دهيم يكدفعه ديدند پيغمبر(صلی الله علیه و آله) وارد شد و آنموقع گفتند محمد امين وارد شد گفتند آقا چكار كنيم و چه دستوري مي دهيد آقا فوري عباي خودشان را پهن كردند و حجر الاسود را ميان عبا گذاشتند حالا يا عبا يا يك پارچه بود بعد همه بزرگاني كه آنجا بودند گفتند هر كدام يك گوشه اش را بگيريد هم اختلاف را برداشتند و همه يك گوشه را گرفتند و آوردند وقتي كنار اين گوشه خانه خدا آوردند خود حضرت با دست مبارك اين سنگ را برداشتند و اين سنگ را سر جايش گذاشتند اختلاف بزرگي كه باعث قتل و خونريزي آنزمان مي شد با اين تدبير پيغمبر(صلی الله علیه و اله) حل شد حالا امام مي فرمايد من فرزند این چنین كسي هستم من فرزند رسول خدا هستم تا اينجا مي رسند «انا ابن خیر من طاف و سعی انا ابن خير من حج و البی» من فرزند كسي هستم كه طواف خانه خدا را انجام داده است من فرزند كسي هستم كه سعي را انجام داده است، مردم من فرزند كسي هستم كه بهترين حج، حجة الاسلام را برگزار كرده است من فرزند كسي هستم كه بهترين لبيك را گفته است من فرزند او هستم «انا ابن من حمل البراق فی الهواء» من فرزند كسي هستم كه سوار براق شد و در شب معراج به آسمان رفت «ان ابن من بلغ به جبرئيل الي سدرة المنتهي» من فرزند كسي هستم كه جبرئيل اگر بجايي رسيد از بركت او به سدره المنتهي رسيد «انا ابن من دني فتدلي و کان قاب قوسين او ادني» من فرزند كسي هستم كه جناب جبرئيل گفتند از اين به بعد من ديگر نمي توانم اگر يك بند انگشتم بيايم سوخته مي شوم و شما بايد خودتان برويد «انا ابن من صلي بملائكه السماء» من فرزند كسي هستم كه ملائكه در آسمان به پيش نمازي او اقتدا كردند «انا ابن من اوحی الیه الجلیل ما اوحی» من فرزند كسي هستم كه خداي بلند مرتبه به او وحي فرستاد حالا كيست؟ هنوز اسم نياوردند به اينجا كه مي رسند «انا ابن محمد المصطفي(صلی الله علیه و آله)» اين معرفي رسول خدا بود با چه عبارات بسيار زيبا و قشنگ و جذاب فصاحت و بلاغت ؛ از اين به بعد مي خواهند اميرالمومنين علی(علیه السلام) را معرفي كنند كه مردم شام هيچ خبری ندارند انشاءالله اگر عمري باشد در خطبه آينده ادامه ای اين مطالب را خدمت شما عرض مي كنم.
خطبه دوم
«اوصيكم عبادالله و نفسي بتقوی الله»
توصیه به تقوا در جمیع جهات

در توصيه به تقوا؛ تقواي عملي تقواي اختصاصي تقواي سياسي تقواي اجتماعي تقواي خانوادگي تقوا را در همه جا مراعات كنيم خودمان هم تنها هستيم تقوا را رعايت كنيم و هم وقتي در جمع هستيم تقوا را مراعات كنيم و وقتي مي خواهيم حرف بزنيم تقوا را مراعات كنيم وقتي مي خواهيم مطلب بنويسيم تقوا را مراعات كنيم و قتي پشت سر كسي مي خواهيم حرف بزنيم تقوا را مراعات كنيم اظهار نظرمي خواهيم كنيم تقوا را مراعات كنيم در مسائل سياسي كه مي خواهيم نظر دهيم اقدام كنيم تقواي خدا را مراعات كنيم اگر در همه جا تقوا را مراعات كنيم تقوا يعني چه؟ يعني ببينيم خدا چه مي گويد پروا داشته باشيم خدا را در نظر بگيريم ببينيم رضايت خدا كجا است؟ هر حرفي هر حركتي هر اقدامي انجام دهيم ما روي لبه ای تيغ هستيم اين طرف باشیم یا آنطرف باشیم در هر كاري خودمان را بين بهشت و جهنم ببينيم در هر حرف زدني خودمان را بين بهشت و جهنم ببينيم در هر اقدامي خود را بين بهشت و جهنم ببينيم و هيچ وقت جهنم را انتخاب نكنيم. هميشه راه خدا و بهشت حق را انتخاب كنيم و اگر اينگونه انتخاب كنيم هميشه خوشبخت و سربلند هستيم در اين دنيا سربلند هستيم و در آخرت هم سربلند هستيم ديگر ناخن خود را در حلق خود نمي كنيم و از حسرت نمي گزيم، از حسرت به دستشان گاز مي زنند كه اي كاش راه خدا را رفته بوديم. توصيه به تقوا اين است كه تقوا را با تمام ابعادش رعايت كنيم.
ملاک در انتخابات فرمایشات امام(ره) و مقام معظم رهبری(دام ظله العالی)
اولين نكته اي كه بايد خدمت شما عرض كنم اين است كه از شنبه ثبت نام كانديداهاي واجد شرايط شروع مي شود در فرمانداريها مي توانند ثبت نام كنند تا نهم يعني هفت روز كساني كه واجد شرايط باشند از آنها ثبت نام مي كنند. نكته ای كه بايد در باب انتخابات خدمت شما عرض كنم فرمايشات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري(دام ظله العالی) است، اينها براي ما ملاك است آقا مي فرمايند كه مساله انتخابات مساله برد و باخت نيست مساله خدمت است يعني مي فرمايند انتخابات اين نيست كه بياييم و يك پستي را بگيريم مساله اين است كه بياييم و حق را در كشور اجرا كنيم حالا فرمايشات حضرت امام(ره) را خدمت شما عرض مي كنم همه فرمايشات حضرت امام(ره) را سالها شنيده ايم اما باید بيشتر متوجه شويم چونكه بهترين راه ؛راه امام است بهترين راه؛ راه مقام معظم رهبري(دام ظله العالی) است بهترين كلام، روشنگرترين كلام، واضح ترين كلام ؛ فرمايشات امام و مقام معظم رهبري است چونكه آنها بودند ما و اسلام را نجات دادند راه را به ما نشان دادند.
مجلس و اهمیت آن
مطلب بعدی که شايد كراراً عرض كردم، مساله ای مجلس و اهميت مجلس است مجلس بالاترين مقام در اين مملكت است من هيچ ترديدي در اين ندارم كه مجلس در راس همه ارگانها واقع است و مجلس ملت است كه متبلور شده است يعني مجلس ما هستيم و اراده ملت بايد در مجلس حاكم باشد كليه ملت ايران در همه استانها و شهرستانها بايد خودشان فرض كنند آنجا هستند اراده خودشان آنجا حاكم باشد شما چه مي خواهيد شما بغير از اسلام چيز ديگري را مي خواهيد سالهاي جنگ حضور در جبهه بوده الان هم كه دين خدا شيعه علي(علیه السلام) هستيم و مي خواهيم دين خدا حاكم باشد اسلام، قرآن، رسول خدا(صلی الله علیه و آله) بيش از و بالاتر از اين شما چيزي نمي خواهيد زندگي خوب هم دنيايمان و هم آخرتمان تامين مي شود و دشمنان ما هم سركوب شوند منكوب شوند اين خواست ملت است اين خواسته را بوسيله فردي كه مي خواهيم انتخاب كنيم اين خواسته را آنجا عملي كند.
اصلاح دانشگاه و فیضه، اصلاح کشور
همانطور كه من كرارا عرض كردم كه دانشگاه و فيضيه اگر اينها اصلاح شود كشور اصلاح مي شود و همه اين كارها كه در رژيم هاي منحرف انجام گرفته است به دست دانشگاه هايي كه انحراف داشتند صورت گرفته است راجع به مجلس هم همينطور است فرمودند دانشگاه و فيضيه اگر درست شد مملكت درست مي شود مي فرمايند مجلس هم همين است اگر مجلس يك مجلس اسلامي كه با انتخابات صحيح انجام بگيرد و اشخاصي كه انتخاب مي شوند واقعا منتخب ملت باشند تمام كارهاي كشور با دست مجلسي ها اصلاح مي شود پس اين نقش مجلس است تمام كارهاي كشور را مي تواند اصلاح كند.
پست و مقام و مطرح نبودن آن در اسلام
بعد مي فرمايد در اسلام كرسي و پست و مقام مطرح نيست هدف اين است كه حق درست شود ايجاد حق صورت بگيرد اين هم يك نكته است باز هم مي فرمايند مساله انتخابات خدمت است نه برد و باخت.
برنامه ریزی دشمن و دو دستگی بین اشخاص
شما گمان نكنيد كه خارجي ها اذناب آنها در اين كشور كودتا مي كنند نمي كنند چون نمي توانند يعني علت اينكه كودتا نمي كنند چونكه نمي توانند كودتا كنند كشوري كه همواره براي شهادت محيا است نمي توانند به اينجا وارد شوند لكن از داخل اگر بتوانند ما را بپوسانند يكي از مواردي كه الان انگشت آنها در كار است و با جديت دارند توطئه مي كنند اين است كه دودستگي بين اشخاص بيندازند با تعبير زشت برد و باخت و شكست و پيروزي با اين تعبيرهاي زشت مي خواهند بين ملت ما اختلاف بيندازند انتخاباتي كه بايد همه دست به هم بدهند و آنرا به وجه صحيح به آخر برسانند و از اول بايد وحدت زيادتر شود من مي ترسم خداي نكرده موجب اختلاف شود و اين از مكايد شيطان به دست شياطين است قضيه برد و باخت نيست و قضيه خدمت است خدمت در اين پست يا در پست ديگري است اين فكر حضرت امام(ره) است كسي كه مي خواهد بيايد بايد واقعا به فكر خدمت باشد.
برنامه های ضد انقلاب برای برهم زدن فضای انتخابات
يكي از برنامه هاي ضد انقلاب این است که مرحله به مرحله دشمن برنامه ريزي مي كند فردا آغاز ثبت نام است ضد انقلاب و مخالفين نظام براي اين مقطع برنامه آنها چيست ؟براي همين از فردا که شروع مي شود كارشان اين است كه، افرادي كه حتي سر سوزني ويژگي ندارند مثلا فرض كن سواد هم ندارند اينها را وادار مي كنند ثبت نام كنند، ثبت نام هم آزاد است ثبت نام كنيد منتهي بعد چه مي شود؟ بعد بايد صلاحيت را در نظر بگيرند رد صلاحيت مي شوند وقتي كه رد صلاحيت شد شروع به تبليغات سو مي كند كه آقا ببينيد نظام جمهوري اسلامي مردم را رد صلاحيت كرد در اين مقطع دشمن برنامه اش اين است بالاخره نماينده مجلس است آيا همه صلاحيت دارند؟ قطعا همه صلاحيت ندارند افرادي را وادار كنند كه صلاحيت ندارند بعد كه آنها را رد صلاحيت شدند در اين مقطع جنجال درست كنند كه بله، عليه نظام جمهوري اسلامي شما ببينيد كه چقدر رد صلاحيت ها زياد شده است.
تبلیغات سوء و منحرف کننده در شهرستان بافت
نكته بعدي كه من بايد خدمت شما عرض كنم در شهرستان ما يك تبليغ غلطي وجود دارد، من عذرخواهي مي كنم كه بحث را روي شهرستان خودمان مي بريم، تبليغ سوء مي كنند، بله چه نشسته ايد جيرفتي ها دارند شهرستان بافت را جز جيرفت قرار می دهند و بعد هم از اين بهره برداري انتخاباتي می كنند ما بايد كسي را بياوريم و کسی که این مسائل را بیان می کند به دهان اينها بزند قصه چيست و واقعيت چيست؟ از بيخ دروغ است چنين چيزي نيست يك نكته بوده است كه من خدمت شما عرض مي كنم اين است كه فقط در بحث پليس راه، استان كرمان تصادفاتش رتبه اول كشور را دارد بعد آمده اند فقط پليس راه استان را تقسيم كردند كه بهتر بشود و جلوي تصادفات بيشتر گرفته شود و آنرا آمده اند تقسيم كردند فقط در پليس راه، نصفش را در شمال و نصفش را در جنوب استان كرمان گذاشتند بعدش به كجا رسيده است که بعد هم تعطيل شده است و اين در كميسيوني در مجلس بوده است نه ربطي به در شهر ما داشته و نه ربطي به استان داشته است نه استاندار نقشي داشته است و نه فرماندار نقشي داشته است هيچ كس نقشي نداشته است اين يك چيزي بوده در كشور مطرح شده است و اين هم تعطيل شده است و حالا كار به كجا رسيده است، بله چه نشستيد فرماندار و مسئولیني كه هستند مي خواهند بافت را زير نظر جيرفت قرار دهند و آقايان بيايند فردي را انتخاب كنيم كه با اينها مقابله كند خوب آقايان چنين چيزي اصلا نيست.
انتخابات آزادو تصمیم گرفتن برای آباد شدن شهرستان
شما مختاريد هر كسي را دلتان خواستید انتخاب كنيد من روي فرد حرف نمي زنم که شما چه كسي را انتخاب كنيد هر كس را خواستید انتخاب كنيد انتخابات يعني آزاد يعني هر كس، دلم خواست راي مي دهم اين يعني انتخابات يعني تصميمي گرفتم به او راي مي دهم خوب شما تصميم بگيريد خدا را در نظر بگيريد راي دهيد نبايد بگذاريم ديگران براي ما انتخاب كنند ديگران براي خودشان مي خواهند انتخاب كنند من هم حقي براي خودم دارم تشخيصي براي خودم دارم تشخيص هر كسي برايش مقدس است منتهي تحقيق كنيد، بررسي كنيد شما كسي را انتخاب كنيد يا نه من هرگز هم نخواهم گفت منتهي معيارهايي را كه آقا مي گويند حتما اعلام مي كنيم محكم هم اعلام مي كنيم اصولي را كه بايد بگوييم محكم هم اعلام مي كنيم و شما هم مي شنويد و شنونده خوبي هم هستيد و تشخيص شما هم هر چه شد.
دور بودن فضای انتخابات از مسائل سیاسی و شایعه پراکنی
اما اينكه بخواهند فضا را آلوده مسائل سياسي كاري، كنند و بعد اين فضاي سياسي را آلوده و مشوش كنند كه ما نتوانيم تصميم بگيريم و در اين فضاي آلوده چكار كنيم فضاي شايعه درست كنند و در اين فضاي شايعه بخواهند راي جمع كنند ما نمي گذاريم اين اتفاق بيفتد اينرا مطمئن باشيد و نمي گذاريم این اتفاق بيفتد ما دنبال اين هستيم به مسئولين هم بارها گفتيم و آنها خوب در جريان هستند ما يك انتخابات با آرامشي داشته باشيم و با حضور حداكثري ما مي خواهيم با انتخاباتمان اسلام حفظ شود قرآن حفظ شود دين خدا حفظ شود نمي خواهيم در انتخابات دعوا و زد و خورد درست شود يك سر سوزن نمي خواهيم كسي از كسي رنجيده شود بعد هم بنا نيست مچ گيري شود، كه بله شما چون به آن آقا راي داديد ديگر شما حق هيچ كاري را نداريد نخير انتخابات زمان خودش رقابت بسيار قوي، مناسب و خوب و بعد از انتخابات هم رفاقت اين راهكار ما در اين شهرستان است.
وحدت و همدلی و رضای خدا سه شعار اصلی مردم
همه شما مي دانيد با وحدت و همدلي رضاي خدا را در نظر مي گيريم و بدون اينكه بگذاريم تنشي در اين شهرستان ايجاد شود شما هم الحمدالله همه افراد را مي شناسيد كانديداها را مي شناسيد چيزي نيست كه براي شما ناشناخته باشد و دفعه اول هم نيست، ديگر دعوا براي چيست ناراحتي براي چيست، زد و خورد براي چيست عكس پاره كردن براي چيست هر كسي آزاد است به خوبي از كانديدايش سر وقتش تبليغ كند به ديگران توهين كردن اينها همه سرمايه هاي نظام هستند البته ما عرض مي كنيم آنچه براي ما مهم است وحدت و همدلي و حفظ نظام جمهوري اسلامي حفظ جريان اصولگرايي كه بنيانش حفظ دين خدا، حفظ قرآن، حفظ تشيع ما با اين همه دشمناني كه در اطراف خودمان داريم آقاياني هم كه هستند بيايند و در نظر بگيرند نيايند اراده ما را خورد نكنند عده اي ما را به كجا مي خواهند ببرند.
عدم تفرقه و یکدل بودن و حضور حداکثری در انتخابات
اگر تمام پيغمبران الهي صد و بيست و چهار هزار جمع شوند هيچ زمان اختلافي ندارند اين همه تفرقه و اختلاف و تشنج و اينها براي چيست گويا عهد و نذر بستند که بيايند و بشكنند گويا تكليف براي خودشان مي دانند كه بيايند و بشكنند چه تكليفي؟ يك زماني در روم از فلاسفه رومي كه بحث مي كرديم والان خاطرم نيست يك نفر يكجايي بوده است و يك نفر يك بزرگي بالاي سرش آمده است گفته است يك درخواستي از من بكن اين آقا كه ايستاده بود رويش سايه انداخته بود و جلوي آفتاب گرفته بود، گفت درخواست من اين است كه تو كنار بروي و من هيچ چيزي از تو نمي خواهم در خواستم اين است كه تو كنار بروي اين را بايد به چه زباني گفت من نمي دانم آيا اين كار خوبي است كه بشكنيم واقعا اين چه هنري است اين چه فكري است اين چه اصولگرايي است اين چه مرامي است، بياييم و همه دست به دست هم بدهيم تفرقه ايجاد كنيم و خورد كنيم و يك راي شهرستاني آرا بسيار قوي با حضور حداكثري نماينده اي كه بتواند بيشترين آرا از اين شهرستان برود و با راي بالا حرف بزند با يك راي خورد چه ارزشي براي ما دارد اين بهتر است؟ يا اينكه مرتب اختلاف و تفرقه و درگيري و او به او بد بگويد يا آن يكي به او و فضا را مشوش كنيم كه نتوان کنیم درست تصميم بگيرییم مي خواهيم آخرش چكار كنيم و براي ديگران پل شويم كه مثلا چه شود ؟ بياييم و براي دين خدا پل شويم پل براي حق شويم همه دست به دست هم دهيم و اگر كسي خواست فتنه كند نگذاريم، بگوييم آقا نبايد فتنه كنيد نبايد اختلاف بيندازيد اگر ديديد يك جايي دارد با صحبتهايش تفرقه ايجاد مي كند بگوييم آقا چرا داري تفرقه ايجاد مي كني از خودت تعريف كن راهكار خودت را بگو، عيبي ندارد از خودت تعريف كن ولي چرا مي خواهي خورد كني چرا مي خواهي بشكني خوب بالاخره اين نظام تا به امروز با زحمات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري با خون شهدا با خون دل شما بزرگواران به اينجا رسيده است حالا يك عده اي بيايند و این را بکشنند و بگويند چيزي كه درست نشده است نه واقعا دروغ است كار خيلي شده است و مشكل هم خيلي است حالا تو بيا و كمك كن يك گره اي را باز كن بيا و يك خشت روي يك خشت بگذار ما هم كه از خدايمان است بيا و براي جوانها اشتغال درست كن براي جوانها كار درست كنيد دين خدا را بهتر پيش ببريم اسلام را بهتر پيش ببريم ميان اينهمه دشمن ما را كمك كنيد اينكه زمينه براي شما باز است و اين را خدمت شما عرض كردم در باب انتخابات كه نقشه دشمن الان چيست و برنامه اش چيست.
نهم دیماه، حضور مردم و حمایت از دین و ولایت
خوب نكته بعدي كه بايد خدمت شما بزرگواران عرض كنم ما در ايام سالگرد نهم دي هستيم در انتخابات گذشته استكبار جهاني آمريكائيها، اسرائيلي ها و انگليسي ها تمام ضد انقلاب تمام آنهايي كه از اين ملت ضربه خوردند منافقين و شاه پرستان توده اي هاي ضد خدا ليبرالها و ملي گراهاي عاشق شيطان بزرگ، بهائيها، شيطان پرستها، اراذل و اوباش اينها گفتند كه بعد از انتخابات ديگر كار جمهوري اسلامي ساخته مي شود يعين هدف اين بود كه كار جمهوري اسلامي براي هميشه به شكست بخورد و تمام شود با فتنه اي كه سران فتنه موسوي و كروبي شروع كردند و ديگر از دستشان در رفت و محكوم هم نكردند و تا آخر هم گفتند و روز عاشورا ديگر آمدند و قرآنها را هم سوختند به عزاداران توهين كردند و بعدش هم شما در تلويزيون ديديد كه گفتند امت خداجو حالا ما نمي دانيم كدام خدا را اينها جستجو مي كردند من نمي دانم يك روزي يك هروئيني آمده بود و از من پول مي خواست ما به او پول نداديم و او رفت و ترك كرد و بعد از مدتي خوب شد و گفت حاج آقا مي دانيد ما خدا را كجا مي شناختيم گفتم نه بگو، گفت خدا را ما در خانه ساقي مي شناختيم آن لحظه اي كه ما مي خواستيم پول بدهيم خدا خدا مي كردیم اين باشد و هروئين و گرد و شيره ما را اين تامين كند مي گفت ما خدا را آن لحظه مي شناختيم حالا خداجو اينها كه مي گويند من نمي دانم كدام خدا را واقعا مي گويند حالا اينها همه دست به دست هم دادند كه اسلام را بشكنند خوب چه اتفاقی افتاد اتفاقي كارستان افتاد، مردم در نهم دي به ميدان آمدند عاشورائيان به ميدان آمدند گفتند ما اسلام و قرآن و دين را مي خواهيم كاري كردند كه جريان نفاق كور شد عوامل فتنه كور شدند از ولايت و مقام معظم رهبري دفاع و آنهم دفاع جانانه كردند يعني اقدام عملي كردند اگر مردم به ميدان نيامده بودند كار تمام شده بود نقشه تمام شدن جمهوري اسلامي را داشتند مي رفتند اينجا را مي گرفتند آنجا را مي گرفتند و كار تمام مي شد اينها در قفقاز و جاهاي ديگر دوره ديديدند گفتند اين دفعه در خيابانها نمي آوريم البته كور خواندند اگر خبري شد اول بايد ارگانهاي نظام را بگيريم يعني فوري برويم و آنجاها را بگيريم خوب اينها به ميدان آمدند مردم هم آمدند روي نيم ساعت طومار تمام دشمنان به دست قدرت اين ملت برچيده شد از اسلام دفاع كردند از امام دفاع كردند از شهدا دفاع كردند از مقام معظم رهبري دفاع كردند كار خيلي بزرگي شد يعني اگر انقلابي شد اول طاغوت را شكست اين انقلابي به حمايت از ولي شد آقا ديگر كار بجايي رسيد كه متوسل به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) شد ديديد كه اشك آقا را در خطبه هاي نماز جمعه در آوردند و مردم به ميدان آمدند از اسلام از قرآن از حيثيت خودشان دفاع كردند.
دفاع ملت ایران از رهبری و ولایت حق
اين كار خيلي با ارزش است اين كار مي دانيد يعني چه؟ يعني اين كاري است كه مردم كوفه هم نكردند علي(علیه السلام) را تنها گذاشتند امام حسين(علیه السلام) را تنها گذاشتند امام حسن(علیه السلام) را تنها گذاشتند حمايت مردمي فهم مردمي شعور مردمي دفاع از امام حق و رهبر حق و در دهان دشمن زدند كار خيلي با ارزش است اين سالگرد چنين عملي است و در شهرستان ما هم، همه شركت كردند من مي شناسم كسانيكه در شرايط آنزمان راي داده بودند شوراي نگهبان هم تائيد كرده بود و راي داده بودند ولي رايي داده بودند كه نه اين كارها را انجام دهيد خوب در همين نهم دي همه آمدند با هر گرايشي من اين را يادم نمي رود تقدير مي كنيم تشكر مي كنيم اين وحدت اين همدلي اين برادري آثارش را هم شما در نماز جمعه ببينيد با سلايق مختلف، اما يك اصل قرآن، دين اسلام ولايت را ما همه دوست ميداريم كه شيعه علي هستيم در انتخابات يكي به اين يكي به آن فرق مي كند اينها نعمت بزرگي است الحمدالله ما اين ايام نهم دي را گرامي مي داريم هفته ديگر هم كه نهم دي است سالگردش است و انشاءالله همه در نماز جمعه شركت كنيم به لطف الهي شما ببينيد استكبار جهاني شكست خورد و از عراق هم روز به روز دارند خارج مي شوند من يك جمله از آقا براي شما بخوانم مي فرمايند دنيا در حال يك پيچ تاريخي است و مبارزه حق با باطل و سرنگوني استكبار ادامه مي يابد خوب بحث يك ساله شدن يارانه ها را داريم، اين طرح هم بسيار عظيم بود اگر نبود امروز بيچاره بوديم دست مريزاد به مجلس و دولت بالاتر از همه به مقام معظم رهبري منتهي هر چه پولي پيدا شد يك پولي روي آن گذاشتند و پرداخت كردند منتهي هدف اين بود كه از بخش صنعت هم حمايت جانانه شود از بخش كشاورزي و بخش توليد حمايت شود متاسفانه ما در این بخشها كاري نشد انجام دهيم اين يارانه ابعاد مختلفي دارد آن يك بخشش بود كه اجرا شد بخشهاي مهمتر آن اين بود كه دولت بيايد از صنعت كشاورزي حمايت كند اميدواريم كه مسئولين دست به دست هم دهند و در این باره يك فكري را انجام دهند.
برگزاری نماز باران و طلب استغفار
خدمت شما عرض شود كه نماز باران انشاءالله دوشنبه جلوي فاطميه برگزار مي شود مقدمه نماز باران سه روز روزه است، شنبه و يكشنبه و دوشنبه روزه مستحبي مي توانيد بگيريد اگر روزه قضا هم داريد مي توانيد روزه قضا بگيريد، وعده من و شما دوشنبه ساعت دو بعد از ظهر انشاءالله نماز باران ؛ خشكسالي ها را مي بينيد يكي از راهكارها اين است كه انسان پيش خدا توبه كند از خدا درخواست كند همه چيز دست خدا است از خدا بخواهيم كه رحمتش را بر ما نازل كند وقتيكه گناه زياد مي شود خدا بركتش را مي گيرد ما را امتحان و آزمايش مي كند امتحان و آزمايش اين است كه ما بخود بياييم و بگوييم خدايا ما بد كرديم غلط كرديم نفهميديم، گناه كرديم به سوي خدا رجعت كنيم و توبه كنيم دست از گناه برداريم خدا رحمتش را بر ما نازل مي كند انشاءالله حاضرين به غايبين همه مخصوصا به پيرمردها و پيرزنها با بچه های خود انشاءالله خدا به ما رحم كند.
سربازان گمنام امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) و دستگیری جاسوس دو جانبه
ضربات سخت اطلاعاتي هم به آمريكا روز به روز مي بينيم آخرين مطلب سربازان گمنام امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) اين جاسوس دو جانبه اي را كه مي خواست عمل كند يك ضرب شصتي به آمريكا دادند كه باز هم هوش از سر سران كاخ سياه در رفته است كه چه جوري جاسوس مهمي را كه تربيت كردند اما بيدارتر از همه فرزندان خوب اين ملت، فرزندان شما و نظام جمهوري اسلامي سربازان گمنام حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه) واقعا دست مريضا دارد.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.