سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

درخواستهای پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله) از مسلمانان در ماه مبارک رمضان

خطبه نمازجمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی امام جمعه مورخ 90/5/14
موضوع:درخواستهای پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله) از مسلمانان در ماه مبارک رمضان
http://yascms.ir/emam/ebrahimi1.png

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه اول

در خطبه های گذشته درباره عوامل موفقیت در زندگی مباحثی مطرح کردیم ولی در این خطبه چون ماه مبارک رمضان است و نگاهی باید به خواسته های پیامبر اعظم(ص) کنیم و از ما مسلمانان چه در خواستی دارند چگونه ماه مبارک را پربار و چه کارهایی را در ماه مبارک باید انجام دهیم از نظر رسول خدا حضرت محمد(ص) این بحث را مطرح می کنیم که روزه دار علاوه بر اینکه خوردن و آشامیدن را ترک می کند چه کاری کند که ماه مبارکش پربار باشد؟ چه کار کنیم ماه مبارک ما طبق خواست پیامبرمان انجام بگیرد؟ آقا چه درخواستی از ما مسلمانان دارند.
نتیجه خوش اخلاقی ، بهشتی شدن انسانها عبور از پل صراط
پیغمبر خدا(ص) در آخرین جمعه ماه شعبان خطبه خواندند و آمدن ماه مبارک رمضان را به مردم گوشزد کردند. فرمودند این ماه عزیز رو به شما می آورد از این ماه استقبال کنید، همراه خودش برکت، رحمت، مهربانی و آمرزش می آورد. هر روز وقت افطار که می شود خداوند تبارک و تعالی گنه کارانی را که جهنمی شده اند به برکت ماه مبارک و روزه داری آزاد می شوند. بعد خواسته هایی را مطرح کردند فرمودند که در این ماه چه کار کنید که ماه رمضان برای شما ماه مبارک خوشی باشد.
برادران و خواهران خطبه مفصل است چند جمله ای را از فرمایشات حضرت انتخاب کردم خوب دقت بفرمایید. پای درس و کلاس فرمایشات پیغمبر(ص) نشستیم. ببینید آقا از ما چه می خواهد سعی کنیم به آن عمل کنیم، روزه فقط ترک خوردن و آشامیدن نیست روزه دار وظایف بزرگی دارد تا به آن نورانیت دست پیدا کند «ایها الناس من حسن منکم فی هذا الشهر خلقه کان له جوازاً علی الصراط یوم تزل فیه الاقدام» یکی از درخواستهای رسول خدا(ص) این است می فرمایند مسلمانان در این ماه مبارک خوش اخلاق باشید اخلاق خوبی داشته باشید، تندخویی ، خشم و عصبانیت ها را کنار بگذاریم. با خانواده خود با فرزندان خود با زیر دستان خود با همسایه ها در اجتماع با مردم کوچه و بازار با دوستان با رفقا اخلاق خودتان را در این ماه خوب کنید اگر در این ماه تصمیم بگیرید خشم شما را نگیرد ،تند خویی شما را نگیرد، شما یک پیروزی بزرگ بدست آورده اید و آن این است که جواز عبور از پل صراط را گرفتید، نتیجه خوش اخلاقی و مهربانی در این ماه جواز عبور از صراط است. نتیجه خشم و غصب ، تند خویی و بداخلاقی افتادن در جهنم است چون صراط روی جهنم کشیده شده است کسی از صراط عبور می کند که دنیا را برای خودش و خانواده خودش را بهشتی کرده باشد. چگونه خانواده بهشتی می شوند و این دنیا برای ما بهشت می شود. زندگی برای ما گلستان می شود برادران ، خواهران، پدران و مادران، جوانان و نوجوانان وقتی که ما خوش اخلاق باشیم.
از عوامل بدبختی: تند خویی و بداخلاقی
یک شخصی خدمت رسول خدا(ص) آمد گفت یا رسول الله (ص) دین چیست؟ آقا فرمودند دین یعنی خوش اخلاقی بعد آمد و از طرف راست سوال کرد یا رسول الله(ص) دین چیست؟ آقا فرمودند دین یعنی خوش اخلاقی آمد و از پشت سر سوال کرد گفت یا رسول الله(ص) دین چیست؟ آقا فرمودند دین خوش اخلاقی است. بعد صدایش زدند جلوی روی حضرت آمد و گفت حالا دین را فهمیدی دین یعنی خشم نکنی، غصب نداشته باشی، خیلی از عوامل بدبختی خانوادگی نتیجه طلاق به خاطر تندخویی و بداخلاقی و خشم است. بداخلاقی فشار قبر دارد. من یک بار در خطبه ها گفتم یکی از علما از اصفهان گفت یک عارفی بود من خدمتش رفتم چشم برزخی داشت گفتم که قیافه مرا چه جور می بینی گفت قیافه شما را مثل شیر درنده و حیوان می بینم علتش این است که در خانه تان تو داد و فریاد می زنی این فریاد زدن خوی حیوانیت است و قیافه تو مثل شیر است درندگی دارد.
حالا پیغمبرخدا(ص) می فرماید دین یعنی خوش اخلاقی، خوش اخلاقی با خانواده ، با فرزندان نتیجه اش چه می شود؟ ما تصمیم بگیریم در این ماه مبارک همین یک کار را درست کنیم. برادر و خواهر و جوان عزیز خوش اخلاقی نتیجه اش جواز عبور از صراط است. روزی قدمها می لرزد آدمها می افتند نمی توانند عبور بکنند خدای تبارک و تعالی نصیب می کند.پیغمبر(ص)را ببینید چقدر خوش اخلاق بود «انک لعلی خلق عظیم» ما که مسلمان هستیم در این ماه نگاه به آقایمان رسول خدا(ص) بکنیم.
«من کفّه فیه شره کف الله عنه غضبه یوم یلقاه» در این ماه تصمیم بگیریم بدی از ما صادر نشود، شری از ما به کسی نرسد، به همسایه آزار نرسانیم، همسایه آزار نباشیم، مردم از دست و زبان ما در امان باشند.
به چه کسی مسلمان می گویند؟ برادران و خواهران مسلمان به کسی می گویند «من سلم مسلمون من یده ولسانه» که مردم مسلمان از زبانش آسوده باشند این معنای مسلمانی است. این ابتدای معنای مسلمانی است حالا در این ماه اگر کسی تصمیم بگیرد و به کسی با دستش و زبانش به کسی شر نرساند. خداوند غضب را روز قیامت از او بر می دارد. این نتیجه شیرین دین است که ما در این ماه به کسی آزار نرسانیم.
«ومن اکرم فیه یتیما اکرمه الله یوم یلقاه» می فرماید کسی که در این ماه به یتیم رسیدگی کند گره ای از کار بچه یتیمی باز کند او را اکرام می کند .خدا او را گرامی می دارد اگر یتیمی را گرامی داشتی خدا هم تو را گرامی می دارد. بعضی ها یتیم نواز هستند بعضیها هم هستند اموال یتیم را تاراج می کنند. کسی از دنیا رفته است اموالی و بچه های صغیری دارد اموال یتیم را تاراج می کنند از اموال یتیم محافظت نمی کنند حق یتیم را پرداخت نمی کنند. می فرماید کسی که در ماه مبارک حق یتیم را بپردازد گره ای از کار یتیم باز کند مهر و محبت و عاطفه به یتیم نشان دهد خدای تبارک و تعالی او را گرامی می دارد.
آشتی دادن بین دو نفر
«و من وصل فیه رحمة وصل الله برحمته یوم یلقاه» کسی که تا به حال قهر بوده است برود آشتی کند. اینها و دستورات اجتماعی اسلام است روزه داری این نیست که فقط خوردن و آشامیدن را ترک کند می بینی به خاطر مسائل پیش پا افتاده ای با هم قهر کرده اند به خاطر ملکی ، زمینی سالها دو تا برادر، دو تا خواهر با هم قهر هستند. دو تا فامیل با هم قهر هستند. مسائل انتخابات او به آن آقا رای داده و او به یکی دیگر رای داده است. با هم قهر کرده اند مسائل پیش پا افتاده ای که نه وصل به اسلام و نه وصل به دین است ولی در ماه مبارک تصمیم می گیرد برود خودش را اصلاح کند گذشت کند برود آشتی کند. اگر کسی تصمیم گرفت در ماه مبارک با فامیلش که قهر شده است آشتی کند خداوند تبارک و تعالی روز قیامت رحمت، بخشش، مهربانی را به او وصل می کند این هم نتیجه اش است. خداوند رحمت را به او وصل می کند. در کنف رحمت خدا در روز قیامت قرار می گیرد. روز قیامت زمین قیامت هم حس و شعور دارد و زیر پای گنه کار مثل غلغله می جوشد.
«ومن قطع فیه رحمه قطع الله رحمته یوم یلقاه» کسی که در ماه مبارک دعوا کند از فامیلش قهر کند، ناسازگاری کند، زن و شوهری با هم اختلاف داشته باشند، درگیر شوند، دادخواست طلاق بدهند خدای تبارک و تعالی روز قیامت رحمتش را از او قطع می کند.
خطبه اول را تصمیم گرفتیم کوتاه باشد چون برادرانی که جدید در نمازجمعه حضور پیدا می کنند آقایان یکسال عادت کرده بودند اگر خطبه ها نیم ساعت یا چهل دقیقه می شد عادت کرده بودند ولی دوستانی که جدید در نمازجمعه حضور پیدا می کند نمی خواهیم به کامشان نماز جمعه را تلخ کنیم طولانی کنیم می خواهم خطبه را کوتاه کنیم. این خطبه را پیغمبرخدا(ص) شروع به صحبت کردند امیرالمومنین علی(ع) وسط سخنرانی حضرت به یک جایی که رسید بلند شدند. این سوال را مطرح کردند یا رسول الله(ص) بهترین کار در ماه مبارک چیست؟ شما خیلی چیزها را گفتید که ما انجام بدهیم بعضی ها را باید ترک کنیم.
افضل اعمال در ماه مبارک رمضان
«ما افضل الاعمال فی هذا الشهر» بهترین عملها و کارها در ماه مبارک رمضان چیست که ما انجام دهیم . پیغمبرخدا(ص) فرمودند افضل اعمال این است که گناه را ترک بکنی «الورع عن محارم الله» گناه نکنید حرامهای خدا را ترک کنید حرام خدا چیست؟ غیبت، تهمت، آبروریزی، اذیت است. تصمیم بگیرید هر چه که خدا حرام کرده است در ماه مبارک هم انجام ندهید. این جمله را در سخنرانی عمومی چند هزار نفری می خواندند . یک دفعه پیغمبرخدا(ص) شروع کردند و در حال خطبه بلند بلند گریه کردند و اشک می ریختند امیرالمومنین علی(ع) فرمودند یا رسول الله(ص) من که چیزی از شما نپرسیدم من فقط سوال کردم که بهترین عمل در ماه مبارک چه چیز است چه باعث شد شما به گریه بیفتید؟ علت گریه شما چیست؟ یک مقدار پیغمبر(ص) آرام گرفتند فرمودند «فقال یا علی ابکی لما یستحل منک فی هذا الشهر» گریه من به خاطر هتک حرمتی که نسبت به شما می شود حرمت شما را در این ماه می شکنند «کانی بک» گویا من همین الان دارم می بینم شما دارید نماز می خوانید آن انسان نابکار به فرق سرت ضربه می زند و محاسنت غرق به خون می شود. ماه، ماه امیرالمومنین علی(ع) و ماه عزاداری است. حالا در خطبه دوم وظایفی که ما در این ماه داریم و چکار باید انجام دهیم. خدمت شما عرض می کنم اجمالا این چند جمله ای از سخنان رسول خدا (ص) بود.
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
آداب حضور در نمازجمعه
در توصیه به تقوا اهمیت نمازجمعه را گوشزد می کنیم. نمازجمعه یک پایگاه اجتماعی و هر هفته پایگاه وحدت و برادری است. نمازجمعه پایگاه مهربانی است حضور در نمازجمعه آدابی دارد برادران و خواهران یک سری آداب را امام جمعه باید مراعات کند و یک سری آداب را نمازگزاران و یک آدابی هم مشترک است.
امام جمعه علاوه بر عدالت ، خیرخواهی، و برادری و دعوت به وحدت قبل از خطبه ها سلام کند. امیرالمومنین علی(ع)می خواستند خطبه را شروع کنند اول به نمازگزاران سلام می کردند بعد خطبه را ایستاده می خواندند نشسته خطبه نمی خواندند.
آدابی که نمازگزار باید رعایت کند این است که اولا سکوت کند نمازگزار هنگام حضور در خطبه های نمازجمعه سکوت کند علاوه بر سکوت، به خطبه ها هم گوش کند. قلب و دل خود را متوجه خطبه های نمازجمعه کند حتی از خواندن نماز هم پرهیز کند و حال اینکه نماز بهترین عمل است ولی هنگامی که خطبه نمازجمعه شروع می شود نمازگزار نباید نماز بخواند پیغمبرخدا(ص) نهی کرده است. «نهی رسول الله عن الکلام» زمانی که امام خطبه می خواند «فمن فقل ذلک فقد لغی» یعنی اگر هنگام خطبه صحبت کند کار لغوی انجام داده است «ومن لغی فلا جمعة له» کسی که در نمازجمعه کار لغو انجام دهد در واقع از ثواب نمازجمعه بهره ای نبرده است سخن در خطبه نمازجمعه باعث می شود که از ثواب نمازجمعه نمازگزار محروم شود.
امام صادق(ع) می فرماید: «اذ افام الامام یحطب فقد وجب علی الناس الصمت» وقتی که امام خطبه را می خواند و خطبه شروع می شود بر مردم واجب است سکوت کنند. امام صادق(ع) می فرمایند: «ولا یصلی حتی یفرغ الامام من خطبته» نباید نماز بخواند وقتی که امام خطبه می خواند. هنگام خطبه های نماز جمعه، پس نماز هم نباید بخوانیم هم سکوت، هم استماع و مودب هم بنشینند و رو به خطیب نمازجمعه باشد.
آداب مشترک
آداب مشترک بین همه این است «من اغتسل یوم الجمعه» غسل بکند بهترین لباسش را بپوشد عطر بزند بعد در نمازجمعه حضور پیدا کند، به خطبه ها هم گوش کند اگر چنین حضوری را در نمازجمعه داشته باشد از این جمعه تا جمعه دیگر تمام گناهانی که انجام داده است بخشیده می شود. اگر غسل جمعه ، لباس نظیف و معطر و به خطبه های نمازجمعه هم گوش دهد گناهانی که در بین دو جمعه انجام داده است گناهش بخشیده می شود. این فرمایش رسول خدا(ص) است.
پیاده رفتن به نمازجمعه
نمازجمعه حرمت دارد امیرالمومنین علی(ع) وقتی که پیاده به نمازجمعه می آمدند حتی پا برهنه می آمدند کفشهایشان را دست چپشان می گرفتند سوال می کردند آقا چرا چنین کاری می کنید که شما پابرهنه به خطبه نمازجمعه تشریف می آورید. می فرماید:«یقول انه موطن لله» یعنی مصلا جایگاه خداست. به خاطر احترام به جایگاه پروردگار من پابرهنه می آیم.
از امام صادق (ع) حدیث داریم ایشان می فرمایند: «مامن قدم سعت الی الجمعه الا حرم الله جسدها علی النار» قدمی که بسوی نمازجمعه برداشته می شود آن بدن را بر آتش جهنم حرام می کند.
اهمیت تلاوت قرآن در ماه رمضان
ماه مبارک رمضان اولا بهترین کار روزه است. پیغمبرخدا(ص) می فرمایند: از خدا بخواهید خدا شما را موفق بدارد روزه بگیرید سالم باشید مریض نشوید مسافرتی پیش نیاید. بعد سومین خواسته قرآن بخوانید. شما دیدید اولین روز قاریان قرآن در خدمت مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) بودند آقا فرمودند اگر ما ده، پانزده میلیون قاری داشته باشیم با معارف قرآن آشنا باشند جامعه قرآنی شکل می گیرد شکوفایی قرآنی در جامعه به وجود می آید الحمدلله مراکز متعدد در این شهرستان مساجد حسینیه سپاه بعد از ظهرها در همه مساجد سفره قرآن پهن است برادران استفاده کنید .
شکوه نماز در نمازجماعت
نکته دیگر که تذکر بدهیم اهمیت به نمازجماعت است صفای روزه داری و ماه مبارک این است که آدم با دهان روزه در نمازجماعت حضور پیدا کند بهترین ساعت وقت نماز است خداوند دعاها را مستجاب می کند از خداوند آن لحظه ها باید در خواست کرد هجوم به سوی نمازجماعت مغرب و عشا ، ظهر و عصر ، نمازصبح کنیم تصمیم بگیریم این ماه مبارک را حتما نمازهایتان را با جماعت بخوانیم من این روایت را یکبار دیگر گفتم بازهم تکرار می کنم پیغمبرخدا(ص) می فرمایند: برادران خواهران یک رکعت نمازجماعت ثوابش 24 رکعت است. هر رکعتی اش ثوابش بالاتر از این است که آدم چهل سال در خانه نماز بخواند یک رکعت به جماعت ثوابش 24 رکعت ضرب کن ، 24 ضربدر چهل می شود بیش از 960 سال یعنی یک رکعت نماز به جماعت ارزشش از این که کسی عمری داشته باشد عمر نوح، نهصد و شصت سال هم در خانه نماز بخواند این رکعت بالاتر است این را قدر بدانیم. الان کسانی که از دنیا رفتند اگر پرده کنار برود سوال کنیم چه میخواهید می گوید دلمان می خواهد روزه بگیریم، دیگر دلت چه می خواهد دلم می خواهد در نماز جماعت شرکت کنیم. خدا سلامتی داده است عمر داده است از این نعمت عمر استفاده کنیم از جماعت لذت ببریم حضور در مساجد پررونق باشد با شکوه باشد الحمدلله خیلی باشکوه است منتهی باشکوهتر از این هم جایگاهش را دارد.
ارج نهادن به مقام امیرالمومنین علی(علیه السلام)
نکته دیگر این است که در خطبه اول هم خدمت شما عرض کردم قبل از اینکه امیرالمومنین علی(ع) به شهادت برسد وقتی که امیرالمومنین علی(ع) سوال کرد که بهترین عمل چیست؟ بعد حضرت توضیح دادند بعد شروع به گریه کردن کرد بعد هم روضه خوانی و عزاداری کردند قبل از شهادت امیرالمومنین علی(ع)، زمان زنده بودن امیرالمومنین علی(ع) شروع کردن برای امیرالمومنین علی(ع) روضه خواندند. حالا وظیفه من و شما چیست؟ وظیفه است که جوانها، هیاتی ها در این شبها برای امیرالمومنین علی(ع) عزاداری کنید، شبها بیرون بیاییم و در مسجد پای سخنران، مسائل شرعی و دینی الحمدلله علمای عزیزی وارد این شهرستان شدند مباحث خوب، ملا ، باسواد و دلسوز منتهی مساجد وقتی که نگاه می کنی یک مجلس روضه ای نداریم، شبها یک مجلس عزاداری در این شهر نداریم. به نظر شما خوب است ماه شیعه امیرالمومنین علی(ع)، شیعه اول مظلوم اسلام، ما یک مجلس روضه برای آقا نداشته باشیم به نظر شما جامعه شیعه باید چگونه باشد؟ جوانهای شیعه باید چکار کنند؟ تصمیم بگیرید از همین امشب یک ساعت در مسجد بیایید دعای افتتاح که متعلق به آقا هست بخوانید نیم ساعتی سخنرانی و بعدش هم عزاداری کنید سینه بزنید، جوش بزنید، عزاداری کنید، ابراز ارادت نسبت به ساحت مقدس آقا امیرالمومنین علی(ع) کنید عشق خودمان ، علاقه خودمان را ابراز کنیم ما دیگر فرصتی پیدا نمی کنیم برای آقا عزاداری کنیم. خواهشی دارم که از هیات امنای مساجد، از هیات امنای تکایا، مخصوصا از عزیزان هیاتی، مسئولین هیاتها، مداحانی که در هیاتها، عاشق امام حسین(ع) هستند عاشق اهل بیت هستند برای امیرالمومنین علی(ع) بیاییم عزاداری کنیم سینه بزنید مجالس ماه مبارک و عزاداری را گرم نگه دارید بعد ممکن است بگویید کسی نمی آید دو سه نفر ده نفر بنا نیست که همه بیایید ما دینمان را ادا می کنیم بقول روایت «لا تستوحش فی طریق الهدی لقلة اهله» این حدیث را یک روحانی در زمان طاغوت روی تخته نوشت و گفت حفظ کنید در راه خدا از کمی افراد نباید ترسید، خوب کم بیایند شما بیایید برای امیرالمومنین علی(ع) دو نفر بیایند سه نفر بیایند طوری نیست کم کم درست می شود وقتیکه هیچ کس نمی آید کار درست نمی شود ولی وقتی که آمدید پا می گیرد وقتی که شما بیایید نمازجماعتهای صبح هم پا می گیرد وقتی یکنفر دو نفر سه نفر ثابت تا آخر ماندند همه چیز درست می شود ورق بر می گردد من این خواهش و تمنا را مخصوصا از جوانهای عاشق امیرالمومنین علی(ع) عاشق سیدالشهدا(ع) از همین شبها عزاداری با شکوه را برای امیرالمومنین علی(ع) شروع کنید.
جمعه چهاردهم مرداد و چهارم رمضان سالگرد نهضت مشروطه و روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی هم نامگذاری شده است.
حقوق بشر آمریکایی، بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی
شنبه 15 مرداد و پنجم رمضان بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا که بیش از صد و شصت هزار کشته و مجروح در سال 1945 میلادی برجای گذاشت. شما ببینید غربیها مرتب دم از حقوق بشر می زنند. اگر یک پرنده ای، چرنده ای، حیوانی در یک جایی باشد به او کم آب داده بودند فریادشان بلند است آقا به حیوانها رسیدگی نمی کنید حق حیوان را شما ضایع کردید ولی از این طرف شما در فلسطین ببینید در غزه ببینید این همه انسانها را کشتند سر بریدند سالها و روزها محاصره کردند یک قطره آب به آنها نمی دادند سوخت به آنها نمی دادند این نتیجه حقوق بشر است. یعنی این حقوق انسان غربی یعنی تبعیض یعنی ظلم ، حقوق بشر یعنی حق آمریکا، حق اسرائیل، اسرائیل هم که می گوید خدا برای ما دو تا حیوان آفریده است یکی همان حیوانات، یکی هم مسلمانها ، همه باید در اختیار ما باشند این تفکر حقوق بشر است شما ببینید نتیجه اش چه بوده است. نتیجه اش نابودی منابع مادی معنوی انسانی و بشریت است.
هفدهم مردادماه روز خبرنگار
هفدهم مرداد که دوشنبه هفتم ماه مبارک است شهادت مظلومانه دیپلماتهای ایرانی مخصوصا خبرنگارجمهوری اسلامی شهید محمود صارمی است. این روز را روز خبرنگار گذاشته اند. سال 77 این شهدا به شهادت رسیدند خدای متعال رحمتشان کند روز خبرنگار ما دیگر نتوانستیم کاری برای خبرنگارانمان انجام دهیم ولی از همه خبرنگارانمان تشکر می کنیم شما نگاه کنید از بچه های بافت چند نفر هستند در صدا و سیما مشغول هستند. در هفته نامه هایی که در استان چاپ می شود بچه های بافت خبرنگارند. خبرنگار صدا و سیمای خودمان در شهرستان هستند. روزنامه های متعددی که چاپ می شود من از همه خبرنگاران عزیز تقدیر و تشکر می کنم.
وظیفه خبرنگاران
خبرنگاران در واقع نقش بزرگی بر عهده دارند پل ارتباط بین مردم و بین مسئولین و بین حاکمیت هستند من اینجا یادداشت کردم که خبرنگار باید قبله تحقیق آمال مردم باشد. ببیند مردم چه نیازی دارند؟ چه گرفتاری دارند؟ اینها را بنویسد منتشر کند به حق بنویسد و به ناحق ننویسد اینگونه نباشد که مرتب هم و غمش این باشد که گنده گویی بنویسد و یک شخصی را بزرگ بکند . واقعیتها را بنویسد عملکرد مسئولین کارهای خوبشان را واقعا بنویسد، مردم آگاهی داشته باشند . نظام جمهوری اسلامی چه خدمتی دارد انجام می دهد. از آن طرف اگر نقطه ضعفی است اگر نقطه کوری است اگر عملکرد منفی است آن را هم یادداشت کند آنها را هم ببیند و بنویسد مسئولین هم اگر انتقادی را می شنوند نباید فوری از کوره در بروند، ناراحت بشوند . چرا به ما انتقاد کردید؟ خوب اگر انتقادات سازنده نباشد جامعه رشد پیدا نمی کند پویایی پیدا نمی کند اگر از من امام جمعه انتقاد نکنند من به عیوبم آگاه نمی شوم اگرهمه اش بگویند آفرین، احسن، بارک الله، اولا که من خود خواه می شوم بعد از آن هم عیوبم را نمی دانم ولی به من وقتی انتقاد شد انتقاد سازنده البته نه انتقاد نیش دار، نه انتقاد ناحق باشد، بلکه انتقاد سازنده باعث رشد من است. حالا من خودم را مثال زدم مسئولین هم همین است اگر خبرنگاری انتقاد سازنده داشته باشد این راه گشا است.
توجه خبرنگاران به شهرهای خودشان
نکته دیگر این که خدمت شما عرض شود توقعی که ما از خبرنگارانمان که بعضیها کشوریند و بعضیها استانی هستند داریم یک مقداری نسبت به شهرستان خودشان و نسبت به وطن خودشان پشت کرده اند اعتنایی نمی کنند، یک مقدار توجه داشته باشید شما از همین آب و خاک سر برآورده اید و بال و پرگرفتید و رشد پیدا کردید، شما به این آب و خاکتان مدیون هستید به این مردم مدیون هستید توقعی که ما از خبرنگاران بافتی در کشور و استان داریم این است که به شهرستان خودشان بیشتر توجه کنند ظرفیتهایی که این شهرستان دارد برای همه معرفی کنند پیشنهاد بدهند انتقاد کنند نقطه کور را شناسایی کنند و بتوانند راه گشا باشند.
خواسته های خبرنگاران از مسئولان
تقاضایی هم بعضی از خبرنگارها دارند که من زنگ زدم گفتم شما چه تقاضایی دارید؟ گفتند که اولا ما تقاضا داریم مسئولین محترم بیشتر ما را ببینند، بیشتر ما را حمایت کنند راست هم می گویند، بیشتر باید از این خبرنگاران حمایت کرد و خواسته دومی که دارند این است که خانه مطبوعات در شهرستان تشکیل شود خبرنگاران هر ماهی دو ماهی یک جلسه ای داشته باشند. مشاوره ای با هم داشته باشند ولی در مجموع وقتی که نگاه می کنیم خبرها را در صدا وسیما در یکساله بیش از هفتصد خبر روی آنتن از شهرستان رفته است الحمدلله شما نگاه کنید هر هفته یک خبری از شهرستان در رادیو و تلویزیون دارید. خوب خیلی پیشرفت بسیار خوبی است و جا دارد از خبرنگاران هم تشکر بکنیم.
فرعون مصر در قفس آهنی
در این هفته که شما شاهد بودید که آمریکائیها بدهکار بودند بدهکار تر هم شدند آمریکا بدهکارترین کشور دنیا است این ظاهری دارد این سرمایه داری، آمریکا ظاهر واقعا پوشالی دارد ولی باطن پوسیده ای دارد از همه کشورهای دنیا بدهکارتر است . چهارده تریلیون و سیصد میلیارد دلار بدهی اش بوده است بعد همین چند روز که دیدید اینها جنگی بین خودشان داشتند و دو تریلون و چهارصد میلیارد دلار هم بر این بدهی شان افزوده شده است بله آنها به جنگ مسلمین و نابودی مسلمانان این کشورهای غربی را وقتی آدم نگاه می کند نظام سرمایه داری را واقعا رو به افول می بینیم نتوانسته است جواب دهد و روز به روز به سقوط حتمی خودش نزدیک می شود انشاءالله روزی برسد که همه من و شما شاهد باشیم که نظام سلطه گر آمریکا انشاءالله متلاشی شود.
بیداری اسلامی هم الحمدلله شما مشاهده می کنید در کشورهای اسلامی آمریکائیها غربیها می گفتند نه بابا این یک تب است تب یک شبه ای است و تمام می شود و می رود چه کسی کار به انقلاب دارد شما ببینید مردم مصر، یمن یک شبه که نبود، ادامه دارد لطف خدا را شما ببینید فرعون مصر چگونه یک زمانی انقلابیون را در همین قفس زندانی کرده بود و بعد هم دستور محاکمه داده بود و به شهادت رسانده بود امروز شما دیدید انتقام خدایی را ببینید در همان سلول و در همان قفسی که بچه های مسلمان و مبارز را زندان کرده بودند در تلویزیون دیدید و این طاغوت و این فرعون مصر را در همان قفس محاکمه اش می کردند حالا ممکن است محاکمه اش فرمایشی باشد حالا هر چه باشد ولی نفس این قصه خیلی مهم است که طاغوت آدم کش و مهمترین دوست آمریکا و اسرائیل را خدا اینگونه ذلیلش کرده است که در زندان افتاده است.
نکته دیگر خشکسالی سومالی را هم شما در تلویزیون مشاهده کردید کمک مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) را هم دیدید که آقا کمک کردند اینها مشکلات زیادی دارند بالاخره ماه، ماه مبارک رمضان است ما هم در نمازجمعه و در تمام نمازجمعه های سراسر کشور یک پولی را جمع می کنند کمک بکنند اینها مسلمان هستند. مردم مسلمان قحطی زده و بینوا انشاءالله در نمازجمعه کمکشان می کنیم .
وفات حضرت خدیجه(س) را هم پنجشنبه داریم.
والسلام علیکم و رحمة الله
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.