سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

معیارهای ازدواج: مکارم اخلاق(اخلاق والا)


خطبه های نمازجمعه به امامت حجة الاسلام و المسلمین حاج آقا ابراهیمی امام جمعه مورخه 90/4/17
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه اول

پیامدهای خوش اخلاقی
موضوع بحث خطبه ها در خطبه اول درباب خانواده از دیدگاه امیرالمومنین(ع) بود و زیر مجموعه این بحث به معیارهای ازدواج رسیدیم ببینیم موفقیت یک خانواده به چه عواملی بستگی دارد ؟ چه عواملی باعث خوشبختی یک زندگی می شود؟ که پسر و دختر از همان اول دنبال آن شرایط بروند که موفقیت زندگیشان را تامین کنند به طور قطع و یقین برادران و خواهران، پسران و دختران و جوانان خانواده ای موفق هستند ، زن و شوهری موفق هستند که خوش اخلاق باشند، چون خوش اخلاقی بنای زندگی را محکم می کند، خوش اخلاقی مهر و محبت را در زندگی به ارمغان می آورد، خوش اخلاقی دوستی و محبت را به دنبال خودش می آورد. خوش اخلاقی باعث می شود که زن و شوهر غمخوار همدیگر و مونس هم باشند.
آثار بداخلاقی
برادران و خواهران ، جوانان جدایی و اختلاف از کدورت ناشی می شود، از دل رنجی و کینه پیدا می شود. منشا کینه دل رنجی و اختلاف هم بداخلاقی است. بداخلاقی است که جدایی را در زندگی، کم کم اوقات تلخی، زمختی، غلیظی، تندخویی اینها عوامل کدورت هستند. کدورت هم کم کم به اختلاف کشیده می شود. اختلافات هم که زیاد شد زندگی یا به سوخت و سوز یا جدایی و طلاق می انجامد. پس کلید خوشبختی و موفقیت یک زندگی از اول خوش اخلاقی است و کلید عدم موفقیت در زندگی بداخلاقی است. اخلاق بد تیری به قلب محبت است اگر محبت از زندگی برداشته شد چیزی دیگر نمی ماند.
خوش اخلاقی کلید خوشبختی
درباره ملات زندگی یک زن و شوهر قرآن مجید می فرماید: مودت و دوستی شان است. این دوستی و مودت را خوش اخلاقی ایجاد می کند اگر زمختی و درشتی و بداخلاقی در زندگی خانوادگی ایجاد شد یک تیر به قلب محبت است. تیری به آن ملات زندگی است که باعث استحکام زندگی خانوادگی می شود که با هم با محبت و خوش اخلاقی زندگی می کنند از دیدگاه قرآن و روایات خدا ی متعال هم نظر رحمت و لطف به آنها دارد. زن و شوهری که بادید غضب، بداخلاقی، کدورت و کینه نسبت به هم زندگی می کنند خشم خدا را در زندگی خودشان خریده اند.
این کلام که خدمت شما عرض می کنم از فرمایشات پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) است پیغمبر ما می فرماید: وقتیکه مرد به خانمش با محبت می نگرد و زن هم به شوهر با مهر و محبت نگاه می کند پیامدش می دانید چیست؟ پیامدش این است که خدای متعال با دید رحمت به آنها نگاه می کند مورد عنایت و رحمت قرار می گیرند این است که در شرایط ازدواج بسیار تاکید شده است که دنبال خانواده خوش اخلاق و خوش خلق بروند از مردی که بداخلاق است همسر به او ندهید پرهیز کنید فقط یک کلید سعادت و خوشبختی در همین خوش اخلاقی است. زن و شوهری که اگر در خانواده ای استیجاری زندگی می کنند امکانات ساده ای داشته باشند یک بخور و نمیری داشته باشند اما خوش اخلاق و خوش برخورد باشند زندگی خوبی و روشنی خواهند داشت. رحمت خدا بالای سر زندگیشان است.
اما اگر در ناز و نعمت هم زندگی کنند اما نسبت به هم تندخو و کینه ای و بداخلاق باشند اگر در بهترین خانه در بهترین امکانات ، لذات زندگی از جهت مادی هم قرار داشته باشند نمی توانند همدیگر را تحمل کنند. خانمی اگر همه چیزش تامین باشد اما مرد بداخلاق داشته باشد نمی تواند زندگی کند مجبور است که چادرش را به سر کند و از چنین زندگی بیرون رود، مردی هم اگر با زن بداخلاقی هم در تمام امکانات رفاهی زندگی کند این زندگی برایش جهنم است و نمی تواند زندگی کند در زندگی به آنها خوش نمی گذرد اما اگر اینها در یک خانه اجاره ای در یک اتاق زیر یک چادری در بیابانی با امکانات ساده ای ولی یکدیگر را دوست داشته باشند عاشق و غمخوار هم باشند زندگی خوب و خوشی را دارند این توصیه اسلام است. مردی که با همسرش با نهایت مهر و محبت و تکریم شخصیت، همسرش را صدا می زند کلام خوب بر زبان جاری می کند در واقع شادی در زندگیش می آید. شادی هم شادی می آورد. اما اگر کسی برخورد بدداشته باشد زندگی اوقات تلخی را برای خودش بار می آورد زندگیش خوش نخواهد بود کلمات زشت، تند و بداخلاقی نفرت در زندگی ایجاد می کند. امیرالمومنین علی(ع) درباره آثار بداخلاقی می فرماید: «سوء الخلق نکد العیش و عذاب النفس» بداخلاقی خوشی را از بین می برد و جان را هم در عذاب نگه می دارد.
امام حسن مجتبی(ع) در باب خوش اخلاقی می فرماید: «ان احسن الحسن الخلق الحسن» بهترین خوبیها خلق حسن و خوش اخلاقی است.
ویژگی های انسان خوش اخلاق
امام صادق(ع) می فرماید«لا عیش اهنا من حسن الخلق» هیچ عیشی بالاتر از خوش اخلاقی نیست. خوب از کجا بفهمیم طرف خوش اخلاق است در روایات ما سه ویژگی برای آدم خوش اخلاق ذکر شده است اگر این سه ویژگی و سه صفت را داشته باشد آدم خوش اخلاق است.
این را از امام صادق(ع) سوال کرده اند«ماحد حسن الخلق» حد خوش اخلاقی چیست؟ فرمودند«تُلین جناحک» بالت نرم باشد شما ببینید روی جوجه تیغی نمی شود دست بکشید اما یک کبوتر که بال نرمی دارد شما نوازشش می کنید. جناح یعنی بال ، بالت را نرم می کنی، خوب آدم که بال ندارد یعنی کاری می کنی تا با مردم مدارا رفتار کنی ، مردم را فراری ندهی، آدمی که باعث می شود مردم از او فرار کنند این آدم بداخلاق است. مهربانی اش باید بچربد جاذبه ایجاد کنید مدارا با مردم داشته باشی.
دوم«تطیب کلامک» تطیب یعنی خوشبو یعنی کلامت بوی خوش بدهد.خوش کلام و خوش زبان و خوش حرف باشی با زبانت نیش نزنی این یکی از صفات آدم خوش اخلاق است. آدم خوش اخلاق زبان خوشی دارد آدم بداخلاق مثل زنبور است نیش می زند. آدم خوش اخلاق مثل زنبور عسل است.
«و تلقی اخاک ببشر حسن» سومین علامت آدم خوش اخلاق وقتی که با آن روبرور می شوی با چهره باز است عبوس نیست و اخم نمی کند. ببینید چقدر این کلام عالی است. این مسائل و آثاری دارد؟ این فرمایش امام صادق(ع) چقدر جاذبه ایجاد می کند؟ اگر آدم ترشرو باشد همه از او فراری می شوند. اگر مغازه دار بداخلاق باشد کسی از او خرید نمی کند، مسئول اداره ای اگر بداخلاق باشد همه از او فراریند، همه نامه برعلیه اش می نویسند که این آدم بداخلاق است او را از منصب کار بردارند. روحانی اگر بداخلاق باشد همه از دین فراری می شوند. پس یکی از عوامل موفقیت در ازدواج همان از اول بروند دنبال کسی که خوش اخلاق باشد خانواده خوش نامی باشد این کلید زندگیشان از اول بدست آورده اند یا دارند زندگی می کنند با خوش اخلاقی زندگی کنند.

فرق بین حسن خلق و مکارم اخلاق
اول حسن خلق داشته باشد و شرط دوم اهل مکارم اخلاق باشند. مکارم اخلاق یعنی چه؟ یعنی اخلاق بسیار والا است. اخلاق والا در زندگی چیست؟ فرق بین حسن خلق و مکارم اخلاق چیست؟ حسن خلق در زندگی روزمره است که همین فرمایش معصوم بود که باید خوش برخورد باشی، خوش چهره باشی و نرم و مدارا باشی اما مکارم اخلاق در شرایط بحرانی است. در شرایط سخت آدم بتواند اخلاق والا را نگه دارد. شرایط سخت چیست؟ از کجا بفهمیم که ما مکارم اخلاق داریم یا نه؟ ممکن است بعضیها حسن خلق داشته باشند ولی مکارم اخلاقی نداشته باشند؟ اخلاق بسیار والا چیست؟ رسول خدا حضرت محمد(ص) می فرماید: «علیکم بمکارم اخلاق فان الله عزوجل بعثنی» بر شما باد به اخلاق والا، چون خدا مرا مبعوث کرده که اخلاق والا را در جامعه گسترش دهم هر که پیرو من هست باید اخلاق والا داشته باشد.
اخلاق والا از کلام پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله)
حالا اخلاق والا چیست؟ «وان من مکارم اخلاق» بعضیها را حضرت ذکر می کنند «ان یعفو الرجل عمن ظلمه»به کسی که به تو ظلم کرده است عفو کنی خوب این کار هر کسی نیست به آدم ظلم کرده اند ولی گذشت داشته باشی، گذشت نسبت به آدمی که خطایی کرده است این کار مشکلی است کار آسانی نیست این خیلی اخلاق والا می خواهد . امام حسن(ع) است که به او ظلم می کنند، به او فحش می دهند اما گذشت می کند. پیغمبر ما است که دندانش را می شکنند ولی حاضر نمی شود نفرین بکند می گوید خدایا «انهم لایعلمون» اینها نمی دانند چه کاری نباید بکنند. اخلاق والا این است که ظلمی که به آدم می شود آدم بتواند بگذرد و گذشت بکند. «و یعطی من حرمه» شما را محروم کرده است اما اگر دستت باز شد او را محروم نکنی، معاویه بر آب مسلط شد یک قطره آب به اصحاب امیرالمومنین علی(ع) نداد. امیرالمومنین علی(ع) بر آب مسلط شد گفت آزاد بگذارید بیایند استفاده کنند این اخلاق والا است.
«ویصل من فطعه» فامیل با شما قهر کرده است اما شما بروید و صله رحم کنی این اخلاق والا است. کار هرکسی نیست او به من بدگفته است من بروم آشتی کنم هرگز حاضر نمی شود صله رحم کند می فرماید اخلاق والا این است با تو قطع ارتباط کردند اما شما بروی آشتی کنی و صلح ایجاد کنی،«وان یعود من لا یعوده» عیادت کسی بروی که از تو عیادت نکرده است شما مریض شده ای پایش را هم نگذاشته است می گوید می آیی به عیادت بروی می گوید نه بابا او که به ما محل نگذاشته است از مکه آمده ایم به دیدن ما نیامده، به ما سرنزده است حالا ما برویم به او سر بزنیم. پیغمبر(ص) می فرمایند: اخلاق والا این است اگر عیادتت نیامدند شما بروی عیادت کنید.
فشار قبر یکی از آثار بداخلاقی
آثار مهم بداخلاقی چیست؟ یک کتابی را مرحوم شیخ عباس قمی(رحمة الله علیه) نوشته اند خیلی کتاب مهمی است بگیرید و پیدا کنید هر روز چند صفحه بخوانید به نام منازل الاخرة، منزلهایی که هست را ذکر کرده اند. دومین منزل آخرت را فشار قبر می گویند در قبر ضغظه، تنگی قبر و فشار قبر است. بعد ذکر می کنند که امام صادق(ع) فرمودند «اللهم اعنی علی غم القبر» خدایا از غم قبر مرا برهان، «اللهم اعنی علی ضیق القبر» خدایا مرا کمک کن بر فشار قبر، «اللهم اعنی علی ظلمة القبر»خدایا مرا کمک کن بر ظلمت قبر،«اللهم اعنی علی وحشة القبر» خدایا مرا کمک کن بر وحشت قبر،
دعای نیمه شب امام صادق (علیه السلام)
نیمه شب امام صادق(ع) بلند می شدند وضو می گرفتند اشک می ریختند دعا می کردند «وسع علی ضیق المضجع» خدایا تنگی قبر را به من وسعت ببخش خوب این دعا بود.
امیرالمومنین علی(ع) هم می فرماید: «یا عبادالله بعد الموت لمن لایغفر له اشد من الموت القبر» بعد از مرگ سخت ترین جا برای کسانی که نبخشند قبر است «فاحذروا ضیقه» خودتان را از تنگی و سختی و تاریکی و تنهایی حفظ کنید بعد می فرماید قبر هر روز صدا می کند«انا البیت الغربه» من خانه تنهایی هستم «انا بیت الوحشه» من خانه ترسناک هستم «انا بیت الدود» من خانه مار و کرم هستم.
مهمترین عوامل فشار قبر
چه عواملی باعث فشار قبر می شود؟ یکی از مهمترین عوامل فشار قبر بداخلاقی درخانه است. بد اخلاقی با همسر با شوهر ،این مهمترین عامل است.
کسی که از نجاست پرهیز نکند از بول پرهیز نکند او هم دچار فشار قبر می شود.
کسی که اهل غیبت باشد بعضی ها را می بینی که غیبت نرخ روزشان است شاه عباسی است زبانشان هیچ پاره سنگ ندارد هر چه بر زبانشان راست یا دروغ جاری شد حالا راست که باشد غیبت می شود دروغ باشد واویلا است تهمت می شود اهل غیبت هم دچار فشار قبر است.
راهکار دوری از فشار قبر
بلاشک خوب راه رهایی اش چیست؟ خوش اخلاقی است. یک راه رهایی خوش اخلاقی در منزل است. خیلی موثر است کسی که سوره نساء را هر جمعه بخواند فشار قبر و سختی قبر را برطرف می کند و بر می دارد سوره زخرف را کسی که مداومت کند و همیشه بخواند او هم از فشار قبر و جانوران در امان است. یا سوره تکاثر را هنگام خواب بخواند آن هم از فشار قبر و تنگی در امان می ماند .
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را به تقوای الهی، انجام واجبات و ترک محرمات و در بین واجبات اهمیت به نمازخصوصا نمازجمعه دعوت می کنم. مناسبتها را به طور اختصار خدمت شما برادران و خواهران مکرمه عرض می کنم. اولا اعیاد شعبانیه ولادت با سعادت امام حسین(ع) روز پاسدار، ولادت آقا اباالفضل العباس(ع) روز جانباز، ولادت امام سجاد(ع) و در نهایت ولادت حضرت صاحب الامر(عج) را خدمت همه شما شیعیان، ارادتمندان و علاقه مندان تبریک عرض می کنم.
به مناسبت روز پاسدار امروز جمعی از برادران عزیز پاسدار و بسیج در نمازجمعه حضور پیدا کرده اند. این روز را به همه پاسداران عزیز تبریک عرض می کنم.ما بطور مفصل در خطبه گذشته درباب نقش و اهمیت سپاه صحبت کردیم و امروز هم از جناب سرهنگ سلجوقی دعوت کردیم که بین دو نماز به اندازه فرصتی که داریم در خدمتشان باشیم. فقط یک جمله عرض می کنم و آن اینکه فرمایش حضرت امام(ره) روز به روز برای ما درخشنده تر می شود که فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود. امروز وقتی نگاه می کنیم بیشتر به عظمت این کلام نورانی حضرت امام(ره) نقش سپاه و نیروهای سپاه و بازدارندگی که سپاه دارد پی می بریم. در خطبه جمعه گذشته گفتیم توان موشکی که سپاه امتحان کرد اولین کسانی که وحشت کردند و ترسیدند صهیونیستها بودند که مفصل صحبت کردیم حالا یک شوخی هم با دوستانمان در سپاه داشته باشیم کاش هر هفته ، هفته سپاه بود و ما دوستان پاسدارمان را دسته جمعی و با انسجام در نمازجمعه زیارت می کردیم انشاءالله که عملی شود. البته دوستان تشریف می آورند خیلی تشریف می آورند و مشخص نمی شود ولی اینکه ما گفتیم یعنی با لباس فرم و انسجام پاسداری است.
حجاب با ارزشترین زینت زن
دومین نکته در خطبه دوم 20تیرماه سالروز حمله به مسجد گوهر شاد و کشتار مردم توسط رضاخان است رضاخان از ترکیه که برگشت تصمیم گرفت آثار دینی و اسلامی را از بین ببرد و آن هم کشف حجاب بود. به زور چادر از سر زنان بر می داشت که مردم مشهد قیام کردند در مسجد گوهر شاد تقریبا تا 5 هزار نفر به شهادت رسیدند و اینها حمله کردند این روز را روز عفاف و حجاب گذاشته اند. روی این جهت امروز هم به خاطر اهمیت بحث عفاف و حجاب بعد از نمازجمعه ما راهپیمایی هم به حمایت از قانون عفاف و حجاب داریم که سال 84 تصویب شده است دستگاههای مختلف هم می بایست کمک بکنند که بی حجابی و بی عفتی از جامعه برداشته شود ولی کم کاری شده است امروز راهپیمایی می شود خود مردم دارند به صحنه می آیند در تمام شهرهای ایران امروز بعد از نمازجمعه راهپیمایی است خانمها راهپیمایی می کنند ما هم انشاءالله راهپیمایی را داریم.
در باب حجاب به پوشش دعوت کردند شیاطین و شیطان صفتان هستند که در مقابل انبیاء جبهه گرفتند برای اینکه حیات اجتماعی را از بین ببرند و به دست بگیرند و با پوشش مخالفت کردند اشاعه فحشا را، مبارزه با ارزشهای اینها را شیاطین عالم از اول داشتند و نتیجه فراوانی را هم این بدحجابی دارد البته هر کس یک مقدار از موی سرش پیدا شد.
آزادی در سایه دین باشد
ما نمی توانیم حکم کنیم این ضددین است و حالا با دین دارد مخالفت می کند و عوامل مختلفی دارد منظورم این است که آدم را فوری به کفر متهم کنیم که این آدم کافر است و با دین خدا دارد مبارزه می کند ولی خوب به هر حال سهل انگار است در کار خودش دارد سهل انگاری می کند. و در عصر امروز هم که می گویند آقا عصر آزادی است آزادی برهنگی ، آزادگی جنسی و بی بندو باری است. می گویند زن هم باید آزاد باشد مثل این می ماند که کسی بگوید خانه من دیگر دیوار نمی خواهد اتاق من دیگر درب هم نمی خواهد همه چیز باز باشد به اسم آزادی بگوییم که آقا خانه مان دیگر دیوار نمی خواهد درب هم نمی خواهد داشته باشد. آیا این واقعا آزادی است یا سلب آزادی است؟ قطعا این سلب آزادی است.
فساد مهمترین عامل نابودی یک جامعه
مهمترین عامل نابودی یک جامعه فساد است. یک تمدن چه موقع نابود می شود؟ وقتی که مردم دچار فساد می شوند. فساد را چه چیز درست می کند؟ بدحجابی و بی حجابی، نابودی یک تمدن منشاء اش فساد اخلاقی است . اخلاق چه موقع فاسد می شود؟ وقتی بی حجابی باشد وقتی بدحجابی باشد. اینها پله پله بهم وصل است هر کشوری هر تمدنی که نابود شد منشاءاش همین برنامه است. کشور اندلس هفتصد سال شاید مسلمان بودند چگونه این از دست مسلمانها گرفتند؟ یک مشروب خوری را باز کردند و دوم بی حجابی را بین مسلمانها باب کردند. امروز اسپانیا شده و کاملا مسیحی است. کشیش مسیحی آمد و در تمام انگورها را خرید مشروب درست کرد و به جوانها مسلمان شروع به دادن مشروب کرد. مشروب خوری که رواج پیدا کرد بی ناموسی زیاد می شود. مشروب خور به مادر خودش رحم نمی کند.
عوارض مشروب خوردن
یک پادشاهی به یک نفر گفته بود که یا مشروب بخور یا با مادر خودت زنا کن یا چند نفر را بکش. گفت با مادرم که نمی توانم زنا کنم چند نفر را هم که جرات نمی کنم بکشم حالا شراب طوری نیست مشروب که خورده بود هم با مادرش زنا کرده بود و هم آدمها را کشته بود. مشروب اصلا کلید مصیبات است کلید بدبختی است. فرمانده محترم نیروی انتظامی می گفتند در سه ماهه کل کشفیات مشروبات الکلی ما در شهرستان دو درصد که معادل 800 لیتر می باشد که از بندرعباس و سیرجان وارد می شود. دشمن دارد کار می کند بیست و چهار ساعت بعد که این نجس تولید می شود این نجاست که در ردیف بول و غائط خوب مشروب یکی از نجاسات است. بعداز 24 ساعت می بینی در کشور توزیع می شود. خوب اگر تقاضا نباشد که مشروب در این شهر نمی آید! اگر تقاضایی نباشد هشتصد کیلو برای چه می خواهد بیاید و آن وقت چه آثاری دارد، چه زیانی دارد؟ یکی هم اندلس را از راه بی حجابی از بین بردند. دختران مسلمان شروع به کشف حجاب کردند حالا امروز هم که دیدید دیگر نامی از مسلمانها در اسپانیا نیست.

نقشه دشمن برای بی غیرتی جوانان

مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) می فرمایند دشمن از راه اشاعه فرهنگ غلط فساد و فحشا سعی می کند جوانها را از دست ما بگیرد. این یک حرف بسیار درست است. استعمار در ایران بعد از انقلاب شکست خورد و فرار کرد. هشت سال جنگ را تحمیل کردند نتوانستند بیایند چرا نتوانستند؟ چون دین و جوانهای با غیرت نگذاشتند دشمنان می گویند این جوان با غیرت بود باید کاری کنیم این جوان بی غیرت شود. چگونه این جوان بی غرت شود؟ باید بی بند و باری را، بدحجابی، مشروبات الکلی فساد اخلاقی را باب کنیم. تربیت یک جامعه به برکت خانمهای آن جامعه است . نسل را چه کسی تربیت می کند؟ مادر تربیت می کند اگر مادران و دختران یک جامعه بی بند و بار شدند بچه هایی هم که در آینده هستند اینها هم بی بند و بار هستند دشمن به راحتی می تواند نقشه هایش را پیاده کند؟
چرا اینقدر ماهواره روی بحث بی حجابی و بدحجابی هجوم کرده است؟ برای اینکه می خواهد نسل را از ما بگیرد برای اینکه می خواهد دشمن دوباره بر ما مسلط شود و یعنی از داخل پوسیدم به راحتی می تواند به اهدافش برسد. دختران بدحجاب زنان بدحجاب اولین کسی که آسیب می بیند حالا غیر از اینکه امنیت جامعه را بر هم می زند خودش آسیب می بیند یعنی جان خودش را به خطر می اندازد. شما ببینید چقدر قتلها منشاء آن همین بدحجابی است بدحجابی منشاء قتل و بی بند و باری می شود بنیاد خانواده را سست می کند خودش را در چنگال انسانهای حیوان صفت قرار می دهد امروز بدحجابی بیشترین خدمت را به استکبار می کند. زنهای بدحجاب بیشترین خدمت را به استعمارگران دارند در واقع انجام می دهند.
خود نمایی و محبوبه شدن از عوامل بدحجابی
چه عواملی باعث بدحجابی است؟ یکی با خودنمایی می خواهد، محبوب شود، منتهی محبوب شدن از راه بدحجابی چه آثاری دارد؟ چه نگاههای دنبالش است؟ در واقع با پوشیدن لباس خودش را خورد می کند آبروی خودش را می برد یا ممکن است برای ارضای تمایلات جنسی باشد. می گوید حالا بدحجاب می شویم تا به ازدواج صحیح دست پیدا کنیم. خوب اینها افراد خاص و بوالهوسی هستند و این ازدواج، ازدواج موفقی نخواهد بود آدمهای بدحجاب آن هم افراد خاص هستند یا عقده حقارت دارند که هم خودش ناامنی درست می کند یا در خانواده آموزشش نداده اند و درست تربیت نشده است.
پیامدهای بدحجابی
پیامد بدحجابی چیست؟ اول ازدواج کاهش پیدا می کند. چرا؟ چون وقتی بدحجابی و بی حجابی باشد چشم چرانی زیاد می شود چشم چرانی که زیاد شد کم کم هوسها بیشتر می شود هوسها بیشتر شد رابطه نامشروع بیشتر می شود در رابطه نامشروع بدون حفاظ، دیگر کسی زیر بار ازدواج هم نمی رود. بازار آزاد فراوان می شود دیگر کسی نمی رود ازدواج بکند ازدواج کاهش پیدا می کند.
دومین اثری که بدحجابی می تواند داشته باشد افزایش طلاق است بنیان خانواده را سست می کند. خانمی که آرایش می کند لباسهای عجیب و غریب می پوشد و در جامعه می آید هوسها را تحریک می کند. دیگر مرد به همسر خودش قانع نمی شود شروع به اذیت کردن می کند. شروع به بداخلاقی می کند می بیند که بیرون خوشگلی فراوان شده است خوب این از زن خودش سیر می شود. طلاق توافقی 14 درصد الان افزایش پیدا کرده و ازدواج درصدش پایین آمده است. منشاءاش چه می شود؟ منشاءاش بدحجابی و بی حجابی می شود. افزایش روابط نامشروع، این پیامد بدحجابی است حالا علاوه بر چشم چرانی دل به همین دیدن قانع نمی شود.

گسترش بیماریها به علت فساد

افزایش بیماریهای ناعلاج، هم بیماریهای جسمی و هم روحی، بیماریهای مقاربتی مثل ایدز از طرفی فرزندان نامشروع ، سقط جنین در آمریکا، یکسال آمار گرفته بودند چقدر بی بند و باری از همین ناحیه درست شده بود. افزایش آمار جنایت و خشونت، بی بند و باری بشدت افزایش پیدا می کند. 18 میلیون زن کارمند در آمریکا در یکسال مورد تجاوز قرار گرفتند. خوب این نتیجه همین بی بندو باری می شود تحصیل کاهش می کند. اشخاص مرتب در فکر رنگ و روغن می مانند. دیگر نه کار می کند نه درس می خواند اینها عوامل بی حجابی است.

روز 23 تیرماه سالروز حماسه ملی در دفاع از ولایت فقیه
پنجشنبه 23 تیرماه سالروز حماسه ملی در دفاع از ولایت فقیه در سال 78 که ملت به میدان آمد و به اشوبهای خیابانی پایان داد آشوبگران ولی فقیه را مورد حمله قرار داده بودند ولی ملت مسلمان آمدند دفاع کردند که ولایت فقیه هدیه الهی است و...
اردوهای جهادی الحمدلله در شهرستان شروع شده است جوانها دارند می روند خدمت می کنند ما از بسیج دانشجویی باید خیلی تشکر کنیم.
والسلام علیکم و رحمة الله


 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.